Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200853 kertaa)

Poissa Kauris

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #810 : 20.01.17 - klo:14:38 »
^ Huomasin, että naapurissa oleva putiikki myy tuota Cattier Parisia, joten taidan ostaa putelin tuossa kun ensi kuun puolelle päästään. Ja ostan Favoran anti-redness-linjan päivävoiteen ainakin, kun siinä on incissä vihreää teetä, josta mun iho tuntuu tykkäävän. Seerumia vielä vähän vaiheilen, otanko anti-rednessin vai kosteuttavan. Kävin tänään ostamassa Nivean Sensitive Care -yövoiteen. En ainakaan itse tunnistanut incistä silikonia. Tää tuntuu imeytyvän aika tehokkaasti ollakseen yövoide, vaikka sisältää paljon öljyjä.

Lisäksi vetelen naaman täyteen Ratiopharmin "bepanthenia", kun nypin useamman näppylän verille. (Tyhmä minä, perkeleen stressi.) Käytän öisin myös vauvoille tarkoitettua sinkkivoidetta yrityksenä häivyttää arpia, mutta aika sellainen kunnon sinkkipasta sopis siihen paremmin. Ehkä sitäkin vois ostaa apteekista.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #811 : 20.01.17 - klo:16:45 »
^Varmaan googlaamalla selviäis ::) mutta minkälaista/mitä on "kunnon sinkkipasta", ihan tuote-/merkkivinkkiä kaipaisin.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #812 : 20.01.17 - klo:21:48 »
^ Tämmösen oon ite googlaillu: https://www.yliopistonapteekki.fi/zinkosal-p-sinkkipasta-25-g-24793.html
Sisältää vaseliinia ja sinkkiä.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #813 : 21.01.17 - klo:12:31 »
^ Käytän tuota atooppisen ihottuman rauhoitteluun, ja toimii kyllä tosi hyvin. Eiköhän toimisi siis myös muuten ärtyneelle iholle! Koostumus on tosi paksua jankkia.
So it goes.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #814 : 08.02.17 - klo:15:13 »
Ää mitä pitäis tehdä iholle, jolla meikkivoide + puuteri näyttää ihan hirveeltä. :( Tosi cakey, öljyinen, muhkurainen. Tuntuu, että jotain taliköhnää tunkee ulos koko ajan. Argh. Ja silti iho on herkkä ja saattaa punoittaa.

Tällä hetkellä Nivean sensitive yö- ja päivävoiteet käytössä. Ne on aika jankkia mutta en oo huomannu että ne oli pahentaneet tuota cakey-ongelmaa. Ne on ehkä rauhoittaneet punoitusta välillä. Lisänä Xyliderm ja Lumenen Arctic Aqua kosteusboosteri ja silmänympärysgeeli. Puhdistuksena Cattier Parisin puhdistusmaito ja ei joka päivä Lorealin puhdistusöljy. Lactolinen kasvovesi.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #815 : 08.02.17 - klo:22:45 »
Mun leuka veti herneet nenään jostain. Ainoa muutos on ollut konjaksieni mutta ei kai siitä voi tulla? Kuitenkin käytin samaa putsaria kuin ennenkin. Leuka meni ihan tukkoon, siitä tuli sellanen palsu kiiltävä rasvainen iho joka puski pikkufinnejä täyteen. Nyt kun ne on kuivuneet niin koko leuka on kuivaa rupea ja silti välillä puskee talia pihalle. :( En tiedä pitäisikö tätä nyt kosteuttaa, kuoris rakeilla/sienellä tai aha/bha.

Lisäksi mä tarttisin edelleen jonkun hyvän päivävoiteen. Lv on liian tuhtia ja Hadalabon lotion sekä PC nimihirviö silikonipommi liian tehotonta. Samoin Martina Gebhardtin shealotion ja saman sarjan voide ihan liian tuhtia. Hermot menee. Ja tarttis olla hajusteetonkin. Todella ärsyttävää kun ei tunnu löytyvän mitään hyvää. Vanhat lempparit on jääneet liian kevyiksi.

Putsarina on Cattier parisin voidemainen, kasvovetenä Mizon kollageeni tai Biojotain aloevera (ecco-verdeltä tilattu). Voisinko vaan mennä kauppaan ja ostaa uuden naamarin, ois paljon helpompaa.... :D

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #816 : 09.02.17 - klo:11:47 »
Jos pintakuiva iho kaipaa lisää kosteutusta, auttaakohan esim. Erisan kasvoveden lisääminen rutiiniin, näytti olevan kosteuttava mutta onko oikeasti käytössä sen verran kosteuttava, että siitä olisi hyötyä? Mä olen jumahtanut vain Humektanin käyttöön, kun en oikein uskalla kokeilla uusia voiteita.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #817 : 09.02.17 - klo:13:33 »
Osaisiko joku suositella (yökäyttöön tai miksei päiväkäyttöönkin) jotain voidetta tai seerumia joka tasoittaisi ja kirkastaisi ihonväriä? Mulla on aknen seurauksena pigmentoituneita läiskiä (ei kuoppa-arpia mutta ihossa on erivärisiä tummempia kohtia) ja iho myös punoittaa herkästi t-alueelta. Nyt iho rupeaa muuten olemaan sen verran hyvässä kunnossa että voisi olla enemmän ilman meikkiä ellei naama olisi t-alueelta kuin punoittava tilkkutäkki... Eli suosituksia otetaan ilolla vastaan.

Käytössä tällä hetkellä Paula's Choicen joku kasvovesi + 2% BHA Liquid + Redness Relief Moisturizer (en ole huomannut että tästä olisi iloa vaivoihini vaikka muuten tykkäänkin tuosta kosteutukseen) lisäksi Misshan aurinkovoide, yöllä kosteutuksena Cosrx:n Rice Spa Overnight Mask. BHA:sta en luovu koska se tuntuu olevan ainut joka ehkäisee syvien ihonalaisten finnien muodostumista eli seerumin tai voiteen pitäisi olla BHA-yhteensopiva, muuten rutiini on muuteltavissa melko vapaasti. Ehdotuksia? :)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Mintsi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #818 : 09.02.17 - klo:20:15 »
^ Mulla auttoi nimenomaan t-alueen punoitukseen Estelle&Thildin BioCalm Anti-Redness Rescue Serum. En uskonut kuin sen kosteuttavaan vaikutukseen, mutta vähensi punoitusta heti ensimmäisellä käyttökerralla.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #819 : 09.02.17 - klo:21:59 »
^^Sopisiko niasiiniamidi ihan itsessään? Oletko kurkannut vielä Ordinaries - ja muut Deciemin tuotelinjat -ketjua? Siellä monet tuotteet nimenomaan on auttaneet tasoittamaan juuresten ihonväriä. Itselläni esim. CAIS ja just niasiiniamidi on tuntuneet tekevän ihmeitä nimenomaan aknen jäljiltä punoittavalle iholleni. Myös sen tajuaminen, että ihoni on kaiken kuivuuden ja aknen lisäksi myös herkkä, auttoi itseäni - punoitusta tuli liian vahvoista tuotteista. (Sulla on varmaan ihan eri tilanne, mutta kaiken varalta sanon, että mulla myös esim. yksi Misshan aurinkovoide ja just tuo Cosrx:n Rice Spa mask tukkivat ja ärsyttivät ihoa siitä huolimatta, että niin monilla oli niistä myös hyviä kokemuksia.)
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #820 : 10.02.17 - klo:17:02 »
Kiitos vinkeistä Mintsi ja Reese!

Estelle&Thildiä ilmeisesti saa Kicksistä, pitää käydä kysymässä jos sais näytteen kokeiltavaksi. Tuota Ordinaries-ketjua en ollutkaan lukenut, pitääpä tutustua noihinkin. :)

Hmm. Pitää myös tutkailla tuota aurinkovoidetta ja Rice Spa Maskia. Tosin joka yöksi en laita tuota, en ole kyllä huomannut sen kummempaa eroa ihossa olin sitten käyttänyt tuota Rice Spa Maskia tai en, eli mitenkään kauheita reaktioita se ei mun ihossa taida aiheuttaa. Misshan aurinkovoidettakaan en joka päivä käytä, enkä ole senkään suhteen huomannut eroja punoituksessa. Pitää ehkä kokeilla jotain pidempää rupeamaa että käyttää vs. ei käytä noita erikseen ja yhdessä, että onko sillä oikeasti jotain vaikutusta. :)

Paikalla pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #821 : 10.02.17 - klo:17:11 »
Oon tässä koittanut miettiä, miksi ihoni on nykyään niin pintakuiva. Hymyily/ilmeily saa aikaiseksi kiristävän ja kutittavan tunteen, välillä ihon pinta on ihan hilseileväkin. Voisiko kyeessä olla se, että luonnonkosmetiikan kosteusvoiteissa ei ole silikonia tai muuta kalvonmuodostajaa, joka lukitsisi kosteuden ihoon? Toimiiko kosteusvoiteiden sisältämät öljyt kosteutta ihoon lukitsevina "kalvonmuodostajina", vai imeytyykö nekin täysin ihoon? Voisiko ihon öljyäminen kosteusvoiteen jälkeen toimia kosteuden haihtumisen estäjänä? Tosin olen kuullut, että öljy vaikuttaisi paremmin jos sen levittäisi ennen kosteusvoidetta, siis kasvoveden jälkeen.

Poissa Mintsi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #822 : 10.02.17 - klo:20:12 »
^ Mä käytän öljyä nimenomaan noin eli kosteusvoiteen päälle lukitsemaan kosteuden ihoon. Käytän vaihtelevasti Estelle&Thildin biocalm öljyä (ostin vahingossa, kun piti ostaa seerumi) tai pelkkää jojobaöljyä.

Ennen öljyä huolehdin, että iholla on riittävästi kosteutusta. Käytännössä iltaisin laitan puhdistuksen jälkeen iholle kasvoveden, seerumin, (Lumenen kaksifaasisen tehohoidon), yövoiteen ja öljyn. Ennen yövoidetta annan tuotteiden imeytyä hetken, mutta yövoiteen perään laitan heti öljyn vähän ajatuksella, että sekoittuisi myös niihin viimeisiin yövoiteen rippeisiin. Minusta toimii näin paremmin kuin joko heti seerumin perään laitettuna tai sekoitettuna yövoiteeseen.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #823 : 14.02.17 - klo:12:34 »
Mikäköhän Garnierin herkälle iholle suunnatussa misellivedessä voisi olla ihoa ärsyttävää? Olen käyttänyt sitä nyt pari kertaa (helppous ja väsymys on voittaneet perusteellisemman kasvopesun...), ja se on ainoa rutiiniin viime aikoina lisätty uusi tuote. Kävin äsken suihkussa kuorin kasvot, ja nyt kuivuttuaan iho on leuasta ja nenänpielistä punainen, kutiseva ja kirvelevä, eli joltain allergiselta reaktiolta näyttää. En vaan keksi mikä sen olisi voinut aiheuttaa... Tuo kasvojen kuorintakin on sama mitä olen käyttänyt jo pitkään, mutta toki kuorinta on voinut ärsyttää jo ärtynyttä ihoa. Ennen suihkua en huomannut mitään ärsytysoireita, mutta suihkun jälkeen on tosiaan punaisena helottavia kohtia leuassa ja nenänpielissä.  :o ???

Paikalla pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #824 : 14.02.17 - klo:13:25 »
Mulla Garnierin misellivesi ärsytti ihoa. Se alkoi punottaa ja kirvellä, joten heitin sen menemään.