Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200219 kertaa)

Poissa Xhex0879

• Haiven
  • *
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #870 : 12.09.17 - klo:09:10 »
Minulla kuivuu huulet yleensä syksyisin kun ilma viilenee, mut ei kyllä näin pahasti.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #871 : 15.09.17 - klo:23:31 »
Mulla kuiviin huulien reunoihin on parhaiten auttanut Ceridal Lipogeeli. Saa apteekista, todella riittoisa tuote huulten hoitoon käytettäessä ja maksoi muistaakseni noin 8 euroa. Hajusteeton ja väritön. Käytän myös kynsinauhoihin ja muihin auki kuivuneisiin ihokohtiin.

Osaisiko joku vinkata tuotteita herkälle ja (pinta?)kuivalle iholle? Ihossa on tällä hetkellä sellaista kuivaa röpelöä, joka tekee ihostani epätasaisen näköisen. Pitäisikö tätä ongelmaa ratkoa kuorinnalla, naamiolla vai kosteusvoiteella? Monet kuivan ihon öljyiset voiteet tekevät ihostani epäpuhtaan ja tukkoisen.

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #872 : 16.09.17 - klo:09:56 »
^Tuohon testaisin kyllä nimenomaan kemiallista kuorintaa. Hyvä AHA ja BHA esim. COSRX:llä - ja toinen edullinen kiva vaihtoehto on tietysti The Ordinary, siellä eri vaihvuiset lactic acid-tuotteet, acelaid acid ja taitaapa nykyisin olla salisyylihappokin.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #873 : 16.09.17 - klo:13:23 »
^^ Millä puhdistat ihosi? Kannattaa kiinnittää huomiota myös puhdistusaineeseen, onko se kuivattava. Aiemmin olen ollut sitä mieltä, ettei puhdistusaineella ole niin väliä, kunhan se pesee puhtaaksi jättämättä ihoa kiristäväksi. Viimeisen vajaan vuoden aikana olen kiinnittänyt enemmän huomiota siihen, millä ihoni pesen ja huomannut, että tähänkin vaiheeseen kannattaa panostaa. 

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #874 : 16.09.17 - klo:15:45 »
Kiitos avustanne Lila ja Painted Lady! :) Ovatko AHA, BHA, lactic acid, acelaid acid ja salisyylihappo yleisesti ainesosina sellaisia, joita kannattaisi suosia, vai onko jonkun tietyn tai joidenkin näiden kombinaatio erityisen hyödyllinen iholle? Vilkaisin nuo The Ordinaryn sivut ja vaikuttaa kyllä kiinnostavalta.

Mä pesen tällä hetkellä kasvoni Tata Harperin Regenerating Cleanserillä. Se teki mun ihosta todella kuulaan ja eloisan kesällä, mutta ehkä tuo on nyt liian kuoriva ja pesevä, kun kerran iho on mennyt huonompaan suuntaan. Tätä tuotetta ennen olen vaihdellut erilaisten puhdistusgeelien ja -maitojen välillä ja syyllistynyt juurikin tuohon samaan, etten ehkä ole pitänyt pesuainetta niin tärkeänä tuotteena. Ihoni on ollut todella kuiva pari talvea sitten, jolloin käytin CeraVen kosteuttavaa puhdistusvoidetta, mikä oli todella hellävarainen tuote. Ehkä olisi syytä tilata sitä taas talven varalle, kun iho vaikuttaa olevan huolestuttavan kiristelevä tällä hetkellä.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #875 : 16.09.17 - klo:16:51 »
^Tuossa Tata Harperin puhdistusaineessa on pajunkuoriuutetta, joka on ainakin parin lähteen perusteella sisältää myös salisyylihappoa (BHA) ja jolla on rasvoittumista hillitseviä vaikutuksia. Tuon kanssa en käyttäisi samaan aikaan muuta BHA-tuotetta, mutta jokaisen iho on erilainen.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #876 : 16.09.17 - klo:20:49 »
^^ Tuli kanssa mieleen jos haluat käyttää Tata Harperin puhdistusainetta kuorivana tuotteena jatkossakin niin entä jos pesisit kasvosi sillä vain aamuisin? Tuolloin tuote olisi enemmän kuorintaan kuin puhdistamiseen, vaikka toki se puhdistaa silloinkin. Heh.

Jos taas haluat vaihtaa kyseisen puhdistusaineen täysin, mutta käyttää jotain kemiallista kuorintaa niin ymmärtääkseni lactic acid on noista hapoista hellävaraisemmasta päästä. Toki jokaisen iho on erilainen. Voit myös tehdä niin, ettet jätä tuollaista happoliuosta koko yöksi, vaan käytät sitä ikäänkuin naamion ja peset sen pois ennen nukkumaanmenoa. Luulisi noinkin voivan tehdä ja saada kuitenkin ihonpintaa kuorittua. Onhan nuo liuokset kuitenkin omanlaistaan tujua tavaraa ja herkän ihon kanssa kannattaa olla erityisesti tarkka.

Ja millanen kosteusvoide sulla on? Tai mitä sisältää? Kyllähän silläkin on merkityksensä. Itselläni on herkkä/pintakuiva/sekaiho (en tiedä oikeaa nimitystä  ;D), mutta rasvoittuu ja on tukkoisa, mutta silti pintakuiva ja liian tuhdit voiteet helposti vain lilluu ihonpinnalla. Olen (huom!) vasta vajaan viikon käyttänyt L300:n anti-age firming face seerumia ja pitkästä aikaa tuntuu, että olen löytänyt aikas hyvän kosteuttajan.  Pikkuinenhan tuo pullo on (20ml) ja hintaa normaalisti n. 12€, ostin itse Sokoksen tarjouksella alle kympillä, mutta oikeasti ohjeen mukaiset kaksi pumppausta näyttää riittävän. Yleensä tuntuu, että saan läträtä vaikka kuinka paljon voiteiden ja seerumeiden kanssa. Kaulaan ja kuivempiin kohtiin laitan sitten yöksi toista rasvaisempaa voidetta päälle, mutta hämmentävän vähällä olen pärjännyt. Päivisin laitan seerumin päälle aurinkovoiteen. Mielestäni inci on varsin lupaava ja voisi sopia mielestäni peruskosteuttajaksi aika monenlaiselle iholle, kun ei tuossa nyt mitään järisyttävää anti-age ainetta ole, mitä nuorempien pitäisi välttää. Kevyt, miellyttävä koostumus ja lupaavat kosteustehot.

Kyseessä siis tämä:
http://l300.fi/hae-tuotteita/l300-original/kypsalle-iholle/lisaa-kiinteytta/hydrating-booster-firming-face-serum/
« Viimeksi muokattu: 16.09.17 - klo:20:52 kirjoittanut purppura »

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #877 : 16.09.17 - klo:21:01 »
Osaisiko joku vinkata tuotteita herkälle ja (pinta?)kuivalle iholle? Ihossa on tällä hetkellä sellaista kuivaa röpelöä, joka tekee ihostani epätasaisen näköisen. Pitäisikö tätä ongelmaa ratkoa kuorinnalla, naamiolla vai kosteusvoiteella? Monet kuivan ihon öljyiset voiteet tekevät ihostani epäpuhtaan ja tukkoisen.

Täällä onkin jo paljon kokeilemisen arvoisia vinkkejä annettu, mutta laitan tähän vielä omia kokemuksia.

Taistelen todella kuivan ja repaleisen kasvojen ihon kanssa syksystä kevääseen, kesällä helpottaa. Omalla kohdalla BHA vain pahentaa tilannetta. Se saa ihon aivan riekaleiksi. AHA tuotteita suositellaan monesti kuivalle ja epätasaiselle iholle, mutta en ole sitä vielä uskaltanut kokeilla kun se kai saattaa pahentaa couperosaa josta itse kärsin. Mekaaniset kuorinnat ovat myös poissuljettuja, koska ihoni on kovin herkkä ja ne pahentavat couperosaa.

Kasvojen pesuaine on yksi tärkeimmistä aineista. Mulla toimii parhaiten Paula's choisen skin recovery softenin cream cleanser. Erilaiset puhdistusgeelit ovat kaikki systemaattisesti olleet liian peseviä. Markettituotteista olen kokeillut LV:n ja L300 vaahtoputsaria, mutta tuo Paulan aine on huomattavasti hellempää. Se ei myöskään jätä iholle mitään tahmaa tai muuta ikävää tuntemusta kuten monet kuivalle iholle tarkoitetut puhdistusmaidot tuntuvat tekevän.

Aamuisin en pese kasvoja vedellä lainkaan, vaan pyyhkäisen LV:n misellivedellä kastetulla vanulapulla kasvot läpi. Vesipesun jättäminen aamusta pois on auttanut kuivuuteen. Iltaisin on pakko pestä kunnolla koska käytän meikkiä aika tuhdisti.

Viime talvena kokeilin vaikka mitä kosteuttavia naamioita, rasvoja ja seerumeita, mutta mikään ei oikein tuntunut auttavan. Huomasin että kerrostamalla eri tuotteita päällekkäin, sain parempia tuloksia. Käytän apteekin xyliderm-geeliä ensimmäiseksi puhdistetulle iholle, annan hetken imeytyä ja levitän päälle tuhdimman kosteusvoiteen. Tässä olen tykännyt käyttää paulas choisen clinical moisturizeria, joka on tarkoitettu erittäin kuivalle iholle ja on aika paksua jankkia. Yksistään käytettynä kumpikaan noista tuotteista ei ole auttanut, mutta noin kerrostettuna tehot ovat huomattavasti paremmat. Jos iho on todella todella kuiva, tähän päälle saatan laittaa vielä ekopharman mustaherukansiemenöljyä lukitsemaan kosteuden iholle. Tää öljy osuus menee varmasti monelle jo liian tykiksi, mutta itsellä toimii.

Nuo kerrostukset teen siis iltaisin meikinpoiston jälkeen. Aamulla laitan meikin alle vain yhden paksuhkon kosteusvoiteen.

Kiteytettynä siis: satsaa hellään ja laadukkaaseen puhdistusaineeseen, harkitse kemiallista kuorintaa, minimoi vesipesu ja kokeile kerrostaa esim. xylidermiä ja jotain tuhdimpaa kosteusvoidetta.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #878 : 17.09.17 - klo:10:00 »
BHA ja AHA puhdistusaineissa on oikeastaan yhtä tyhjän kanssa, puhdistuksessa aine ei ole tarpeeksi pitkään iholla saadakseen aikaan keratolyysiä. On toki mahdollista, että esim. BHA ehtii kuitenkin kuivattaa. Tuo putsarivinkki on hyvä, miedoin ja yksinkertaisin mahdollinen omalle iholle ja meikkaustyylille sopiva tuote/tuotteet on yleensä se paras.

Oman kokemuksen mukaan miedoimpia ja useimmille ihotyypeille sopivia hapoista ovat maitohappo ja azelaiinihappo - jälkimmäistä suositellaan jopa couperoottiselle iholle. Jos pitäisi suositella ihmisille testausjärjestystä, se olisi ehkä oman kokemuksen perusteella azelaic - lactic - glycolic - salisylic. Jos on aknetaipumusta ja mustapäitä, niin silloin salisyylihaposta ehkä suurin hyöty, toki se kuorii ja kirkastaa kuten muutkin hapot. Erityisesti sekä salisyyli-, että azelaiinihappo rauhoittavat mielestäni selvästi finneihin liittyvä tulehtuneisuutta ja nopeuttavat siten näppylöiden paranemista.

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #879 : 17.09.17 - klo:21:13 »
Joo, siis kannattaa tosiaan se happo miettiä siltä kantilta, mitä sillä ihossa halutaan hoitaa. Esim. BHA eli salisyylihappo on juurikin suunnattu yleensä epäpuhtaalle iholle.

Oon syksyn seuraillut You Tubeen videoita tekevää amerikkalaista dermatologia, jonka yksinkertaiset, hellävaraisuuteen ja edullisuuteen nojaavat ohjeet on mua itseäni puhutelleet. Tämän naisen ihonhoitovideot keskittyvät paljolti akne ja rasvoittuvan ihon hoitoon ja ainakin rasvoittuvalle iholle suosittelee salisyylihappoa sisältävää putsaria, sillä salisyylihapon pitäisi kuulemma tuossa ajassa ihan tehotakin rasvoittuvuutta vähentäen, näin siis tämän yhden lähteen mukaan. Toki teho voi olla vain siinä kuivattavuudessakin. Putsari siis noin 5 minuuttia iholla ja huuhtelu. Tämän toi dermatologi itse tekee aamuisin ja iltaisin käyttää hellävaraisempaa putsaria.

Vaikka tuo nainen käyttää itse retinoidia(muistaakseni oli kys. aine) aknen hoitamiseen iltaisin, minkä jättää siis yöksi iholle, niin noissa videoissa ei älyttömän vahvasti olla happojen puolesta. Yksityiskohtana hän myös laittaa retinoidin vasta kosteusvoiteen jälkeen, mikä on ihan hauska huomio. Mitä vähemmän iholle jätetään eri tuotteita, sitä parempi. Liiallinen ihonkuorinta voi kuitenkin aiheuttaa ihon ärtymistä tai muita ongelmia. The Ordinaryn sivuillakin näyttää jännästi monen happotuotteen kohdalla olevan suositus heidän non-acid tuotteesta, mikä toki voi olla mainoskikka saada ihmiset ostamaan n. 40€ ei-hapollinen tuote (tai kai kyse on siis oikeasti ei-hapollisesta?).

Mutta, siis tämä oli nyt tällanen epämääräinen täydennys omaan aiempaan ja mitä vielä edellä olevista muiden kirjoituksista nousi mieleen. Käytän itsekin kemiallisia kuorintoja, mutta olen aiheen suhteen melko noviisi ja etsin itsekin iholleni toimivinta tuotetta. Mua kuitenkin jonkin verran epäilyttää noiden happojen käyttö jatkuvasti, varsinkin iholle jätettävien tuotteiden suhteen, joten mut on helppo puhua kokeilemaan esimerkiksi juurikin poishuuhdeltavia tuotteita. Yöksi tosin olen miettinyt jotain iholle jätettävää, jota käyttäisin noin pari kertaa viikossa.

En nyt tiedä tuliko tästä joku omien iho-ongelmien avautumisviesti loppujen lopuksi, mutta tarkoitus oli painottaa juurikin hellävaraisuutta ihonhoidossa. Iholta on hyvä saada pois kuollut ihosolukko ja kyllähän hapot auttavat muihinkin iho-ongelmiin, mutta asian suhteen kannattaa mennä hellävaroen.  :D

Tässä myös mainitsemani dermatologin video rasvoittuvan ihon hoidosta:
https://www.youtube.com/watch?v=VeyX9vkNm68

Muoks. Nääh, piti vähän muuttaa sanamuotoja, kun muistin videossa sanotun väärin. Todellinen asiantuntija taas täällä asialla. Heh.
« Viimeksi muokattu: 17.09.17 - klo:21:34 kirjoittanut purppura »

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #880 : 17.09.17 - klo:21:31 »
Minäkään en suoraan sanottuna ymmärrä sitä, miksi happoja pitäisi esim. käyttää joka päivä. Pidän niitä nimenomaan tehohoitotuotteina ja käyttötaajuus on sovitettava oman ihon kanssa yhteensopivaksi. Ylikuoriminen on hapoillakin täysin mahdollista. Käytän happoja itse 1-4 kertaa viikossa, riippuen esim. vuodenajasta ja muusta ihonhoidosta. Talvella vähemmän, sillä iho on kuivasta sisäilmasta ja lämpötilanvaihteluista johtuen herkempi - ja talvikaudella on käytössä retinoli (vaikka The Ordinaryn 2% on omalle iholleni oikein hellävarainen).

En kyllä pidä tuostakaan ajatuksesta, että puhdistusaineen annetaan vaikuttaa iholla. Sen tehtävä on nimenomaan puhdistus - eivätkä puhdistavat ainesosat varsinaisesti tapaa olla ihoa hoitavia. Tehokas ihonpuhdistus vie aikaa noin minuutin + huuhtelu. Mutta lyhyttä vaikutusaikaa hapoille kannattaa kyllä kokeilla, etenkin jos iho on herkkä. Siihen kyllä hankkisin edullisen, erillisen happotuotteen.

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #881 : 17.09.17 - klo:22:17 »
^ Joo, tossa tuon aamuisen salisyylihappoputsarin tarkoitus on olla enemmänkin hoito kuin ihoa putsaava, vaikka toki putsarin ollessa kyseessä se myös puhdistaa ihoa. Samaisen henkilön muita videoita juuri katsellessa osui silmään, ettei noin muuten aamupuhdistus ole tuonkaan naisen mielestä tarpeellista. Luulen kanssa, että saman asian vois hoitaa jollain erillisellä happotuotteella.

Tää tämänhetkinen happobuumi on kyllä tosi jännä ja taas uusi käänne ihonhoidossa. Kiva, kun ilmenee uusia tapoja hoitaa ihoa, mutta samalla tulee kanssa epäilys, mitä näiden käyttö voi pidemmällä käytöllä aiheuttaa. Nykyään, kun myydään vielä kaikenmaailman ihonpuhdistukseen olevia harjaksia, niin tuleehan siinä helposti kuorintaa kerrakseen.  ;D

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #882 : 18.09.17 - klo:13:52 »
Niinpä. Joidenkin kauneusgurujen ja bloggaajien mukaan ei iho ole kunnolla puhdistettu ilman Foreo Lunaa...  ;) Voin vain kuvitella sitä narskuvaa effektiä aasialaisen vaahtoputsarin ja puhdistuvempeleen jäljiltä.
Puhtaus on hyvä ja tärkeä asia, mutta iho voinee myös tottua sihen niin, että vaatii aina vain tujakampia menetelmiä...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #883 : 18.09.17 - klo:14:35 »
^Mä en tiedä.. Mulla on tuo foreo luna ja kyllä musta iho puhdistuu ilman sitäkin, joten en tee joka päivä sillä, kun en yksinkertaisesti jaksa. Että en nyt tiedä onko se joka euron väärti, minkä siitä pulitin. Mitään konkreettista eroa en ole kasvoissa huomannut.

Mutta enpä olekaan mikään bloggaaja ja kauneusguru, joten mistäpä minä tietäisin ::)
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #884 : 18.09.17 - klo:15:31 »
Varmaan makuasioita. Aika moni bloggari tuohon on ihastunut... Toistaiseksi olen itse pysynyt 'vain' tavallisessa puhdistuksessa, joka sisältää maidon/öljyn ja lopuksi vaahtoavan aineen.
Ihmettelen vain pitkällä tähtäimellä vaikutuksia iholle jokapäiväisessä hioutumisessa, vaikka Lunaa kehutaan hellävaraiseksi.
Sama juttu, kuin happokuorintaa joka päivä - joitakin tuotteita mainostetaan sihen sopivina hellävaraisina, mutta mietin smaa kuin purppura.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii