Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200859 kertaa)

Poissa Triina

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #885 : 18.09.17 - klo:15:47 »
Mulla on kokemusta sekä Lunasta että perinteisemmästä pyörivästä harjasta ja noiden jättämä ihotuntuma on aivan erilainen. Luna jättää ihon vain puhtaan tuntuiseksi vailla mitään narskuvaa tai kiristävää kuivuutta ja se tuntuu myös käytön aikana tosi hellävaraiselta. Harjaa en voinut kuvitellakaan käyttäväni kuin harvakseltaan, mutta Luna on mieluusti ihan päivittäin arsenaalissa. Mulla on siitä se pienin Go-versio ja ajattelin ostaa jonkun superhalvan eBay-kloonin ja kokeilla, onko niillä mitään eroa.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #886 : 18.09.17 - klo:21:16 »
^Kerro sitten kokeumuksia ebay-kloonista jos sellaisen joskus hommaat.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #887 : 19.09.17 - klo:12:40 »
Mulla on juuri käytössä "happoputsari", ja ihan piittaamatta siitä mitä ne hapot siinä voivat tai eivät voi teoriassa tehdä, tämä on mulle ehta HG. Putsari on Misshan Super Aqua Smooth Skin -puhdistusgeeli. Kaikki aiemmin kokeilemani AHA/BHA-putsarit ovat olleet aivan liian kuivattavia, mutta tällä ei ole kyllä mitään yhteistä minkään Vichy- tai Neutrogena-painajaisten kanssa. Täällä tuntuu olevan pääosin kuivaihoisia ja käytössä rasvaisia putsareita, niin en tiedä miten niihin mieltymyksiin käytännössä menee, mutta lähtökohtaisesti on ihan kaikille ihotyypeille. Ehkä kommentit tästä menee paremmin vaikka Aasia-ketjuun...
1cFii, oma väri.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #888 : 21.09.17 - klo:14:22 »
Voi ihanat, viisaat juurekset! Kiitos neuvoista ja runsaasta keskustelusta aiheeseen liittyen. :) Mun tilannehan äityi sen verran pahaksi, että meikkivoide näyttää naamalla aivan kammottavalta enkä pysty käyttämään aamuisin minkäänlaista pesutuotetta, sillä aamu on tällä hetkellä ainoa hetki päivästä jolloin iho on jokseenkin rauhoittunut.

Kävin hakemassa apteekista korvaavia tuotteita pahimpaan hätään. Vaihdoin tuon Tata Harperin putsarin Elivon herkälle iholle suunnattuun puhdistusvaahtoon, mikä on osoittautunut muutaman kokeilun aikana ihan ok perustuotteeksi, joka ei ainakaan pahenna tilannetta. Tämän lisäksi hankin Xyliderm-geelin sekä Vichy Mineral 89 fortifying and plumping daily booster -tiivisteen, joita olen kerrostanut kasvoille. Iho vaikuttaa rauhoittuneen hieman ainakin värin perusteella. Meikkipohjana käytän tällä hetkellä Lumenen CC-voidetta ja se näyttää vähän vähemmän pahalta, kun olen suihkinut Nurmen Rose facial toneria meikin päälle. Nyt alan tutustua happoihin ja tilaan varmaan putsarin ja jonkun hapon tähän päälle. Tulen vaikka kertomaan tänne lisää ihokuulumisia ja tuotekokeiluista, jotta joku toinenkin voi hyötyä vinkeistä. 

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #889 : 21.09.17 - klo:15:49 »
^Mieti myös jonkun keramidipitoisen voiteen hankkimista, noista on moni saanut apua silloin, kun ihon suojakerros on puhdistuksen tai liian voimakkaan happokuorinnan takia päässyt huonoon kuntoon. Minulla on ollut pariakin japanilaista keramidigeeliä käytössä - ja tällä hetkellä sidmoolin voide, joka on ihana: https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=sidmool+galatokside&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XGalatokside+Real+Peptide+Barrier+Moisture+Cream.TRS0&_nkw=Galatokside+Real+Peptide+Barrier+Moisture+Cream&_sacat=0

Dr Jart Ceramidin-voiteestakin tykkäsin, se tosin tuoksuu - ja kokeilla aion Stratian Liquid Goldia, ehkäpä talvella:

https://www.stratiaskin.com/
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #890 : 21.09.17 - klo:16:31 »
^Ooh, tuo Sidmool, sen inci on täyttä timanttia  :-* Millainen ihotuntuma siinä on, sopiiko meikin alle, yöksi, kerrostettavaksi?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #891 : 21.09.17 - klo:16:37 »
Aivan ihana, todella kevyt, mutta niiiiiin kosteuttava! Hajusteeton. Sopii sekä meikin alle, että yövoiteeksi. Ei välttämättä ole kovin sulkeva, mutta välikerroksena menee varmasti ihanasti! Päivällähän sulkevana kerroksena voi toimia vaikka silikoninen primer.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #892 : 21.09.17 - klo:20:02 »
Noi keramidit on muakin alkanu kiinnostamaan uusissa määrin.  Aikanaan nuorempana käytin Ceralania kropan lisäksi kasvoilla, mikä ei mulla kyllä toiminut ihon kosteutukseen. Siitä lähtien, yhden tuotteen takia,  oonkin lähinnä vältelly keramidipohjaisiatuotteita.  ;D

Yleisesti mulle ureaa sisältävät tuotteet onkin usein sopinu, mutta keramidipohjaista olis kiva koittaa. Löytyisköhän korealaisilta tai länsimaalaisilta merkeiltä yhtään noita edellä mainittuja edullisempaa vaihtoehtoa? Täytyy syynätä kans tarkemmin ihan kauppojen valikoimat.

Poissa viceversa

• Tukkaguru
« Vastaus #893 : 22.09.17 - klo:10:19 »
Voin muutaman viikon kokemuksen perusteella suositella Stratian Liquid Goldia. Mulle se ei riitä yksistään kosteuttajaksi tai sulkevaksi kerrokseksi, mutta silti ravitsee ja korjaa ihoa tehokkaasti, mun iho tykkää todella paljon.

Käytän Liquid Goldia joko seerumin jälkeen omana kerroksenaan, tai sekoitan vaihtelevasti The Ordinaryn Squalane-öljyn ja NMF:n kanssa. Joskus heitän sekaan myös Mizonin Snail Repair Gel Creamia, ja toimii oikein hienosti.

Mainitsin aikaisemmin että tilasin Jordan Samuel Skiniltä Plié-putsarin, ja siitä on tullut ehdottomasti mun uusi HG - onneksi tilasin kaksi tuubia samalla. Ihana, mieto mutta lempeä mangon ja sitrusöljyjen tuoksu, loistava koostumus, toimii ekana tai tokana putsarina, yksistään, naamiona, you name it.

Ajattelin että mun iho tukkeutuisi pelkällä vedellä pois huuhtoessa, koska jättää silloin iholle "kalvon". Käytin siis ensin pelkästään lämpimän pesulapun kanssa. Onneksi uskaltauduin kokeilemaan myös vedellä huuhtelua, koska tukkeumista ei ole tietoakaan, iho vaan on pehmeämpi ja voi selvästi hyvin.
Nyt Plién ilmeisesti nimi muuttuu tai on muuttumassa After Show Treatment Cleanseriksi, ja rinnalle tulee kiinteä After Show Balm Cleanser. Lisäksi JSS:n valikoimaan tulee Performance Cream, joka meni heti toivelistalle...
"One snap of my fingers and I can raise hemlines so high the whole world’s your gynaecologist."

Donatella Versace

iHerb -5 $:QUN674

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #894 : 26.09.17 - klo:01:05 »
Mun pieni sisko on tosi turhautunut ihonsa kanssa. Typy on 18, sekaihoinen ja ihossa on paljon sellaisia punaisia läiskiä ja näppyjä, ei kuitenkaan juuri märkäpaiseita. Leuassa ja otsassa erityisesti on aika runsaat määrät. Hän on hassannut aika paljon rahaa hintaviinkin epäpuhtaan ihon tuotteisiin, mutta mistään ei ole ollut juuri apua. Mietin, että jos kyse on nuoren hormonaalisesta ihon toimintasekoilusta, lieneekö se juuri tuotteilla kontrolloitavissakaan. Onko jollakulla kokemusta oikeasti tehokkaasta tuotteesta tällaiseen?

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #895 : 26.09.17 - klo:07:02 »
^ Menisin varmaan ihotautilääkärille. Itse odotin aivan liian kauan, ennen kuin otin lusikan kauniiseen käteen ja kävin lääkärillä (minulla akne pysyy kurissa hormonaalisella ehkäisyllä). Nyt on sitten kasvoissa arpia, joita en huomannut silloin, kun akne oli aktiivinen  :-\ En tarkoita että niitä siskollesi tulisi/on tullut, mutta jos ei ongelma ole tähän mennessä tuotteilla korjaantunut, niin ei ehkä kannata turhaan jäädä odottamaan sitä ihmetuotetta.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #896 : 26.09.17 - klo:11:31 »
^Vaikuttaa akuutilta tulehdukselta jo, antibiootti voisi olla tarpeen.
Mutta ne traditionaaliset lääkevoiteet ym. ovat aika kuivattavia, eivätkä poista ongelman juuria. Kannattaa keskittyä ihon oman tasapainon ja happovaipan korjaamiseen, ja kiinnittää huomiota ravinnon laatuun (sokerit ym roskaruoat minimiin).

Täällä oli aika hyviä kokonaisvaltaisia perusjuttuja aknen lempeästä hoidosta, Liah Yoo on eräs lempibloggaajani korealaisista.

How to cure acne
« Viimeksi muokattu: 26.09.17 - klo:11:33 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #897 : 30.09.17 - klo:19:19 »
Olen käyttänyt nyt viikon verran suolasaippuaa päivittäin ihonpuhdistuksen jälkeen, mutta aloin miettiä onko suolan käyttö suositeltavaa jokapäiväiseen käyttöön? Jätän siis suolan muutamaksi minuutiksi iholle kunnes iho on hieman kuivahtanut, minkä jälkeen huuhtelen sen pois ja laitan normaalisti kosteusvoiteet. Järisyttäviä muutoksia en ole vielä huomannut, mutta mielestäni ihon kosteustasapaino on hieman parempi ja tukkoinen ihoni vaikuttaa jollain selittämättömällä tavalla rauhoittuneemmalta.

Näin omalla logiikalla koen, ettei suolan käytöstä olisi mitään erityistä haittaa päivittäisessä käytössä, kun kyseessä on vieläpä vain pelkkä suolavesi, mutta onko näin?

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #898 : 30.09.17 - klo:20:51 »
Katja Kokon blogissa oli joskus juttua suolan käytöstä ihonhoidossa, ja hänen mielestä suola ihonhoidossa ei ollut mitenkään hyvä juttu. En muista mitä perusteluita hänellä oli, mutta olisiko ollut että iho näyttää vanhemmalta tms.

Edit. Googlaa katja kokko suola niin löytyy hyvä postaus.
« Viimeksi muokattu: 30.09.17 - klo:20:55 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #899 : 30.09.17 - klo:21:08 »
^ Hei, kiitos pinkpepper! Olenkin juuri miettinyt tuota happamuutta ja tuon kirjoituksen pohjalta viimein minulle selvisi, että suolahan on vahvasti emäksinen, hehe. Tämä laittoikin miettimään uusiksi suolan tarpeellisuutta ihonhoidossani, sillä happamuushan se olisi nykytiedon mukaan parempi kasvojen putsareissa ym. hoitotuotteissa. Katsellaan.

Edit. Eeeh, tosin nyt olen vähän sekaisin (taas). Puhuuko Kokko  sittenkin vain MeineBasesta vai myös yleisesti suolasta, sillä MeineBase kai sisältää jotain muutakin suolan lisäksi? Eksyin nimittäin muillekin sivuille, missä suola on niin emäksinen että hapan. Tunnen itseni niin tyhmäksi. ;D ;D
« Viimeksi muokattu: 30.09.17 - klo:21:39 kirjoittanut purppura »