Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200011 kertaa)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #90 : 18.11.12 - klo:14:24 »
^Tässä toinen 30+, iho herkkä ja rasvainen pintakuiva. Oletko koska viimeksi käynyt kosmetologilla? Itselläni meinaan naama oli ihan räjähdyspisteessä, pientä (ja suurta) näppylää täynnä. Kävin kosmella, joka tutki ihoa ja sanoi et ihoni on niin pintakuiva ettei rasva pääse ulos ja siksi tukkii ihoa. Teki ihonpuhdistuksen ja tasapainottavan kasvohoidon, sen jälkeen on ylläpitona riittänyt ihan lactolinella pesu, kasvovesi ja apobasen rasvaton geeli. Tosin nyt talven tullen pitää ehkä hieman päivittää tuhdimpaan :)

http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=3918.0 tuolla lisää "ikäistemme" pohdintaa :D
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #91 : 19.11.12 - klo:20:47 »
En tiedä onko tästä apua, mutta kokeilun arvoinen voisi olla myös Lushin Aqua Marina-putsari. Putsaansillä  meikit iltaisin suihkussa ja kun antaa Aqua Marinan hetken vaikuttaa iholla suihkussa, se irrottaa kuolleen ihon pois. Kun putsaria hieroo sormilla pois niin samalla alkaa rullautua hilseilevä iho. En oikein muutakaan keksi mitä se irotava möhnä on. Muiden putsareiden kanssa en vastaavaa ole huomannut koskaan ja kaikenlaista on kyllä saviputsareista alkaen kokeiltu. Iho on jälkeenpäin tosi pehmeä ja ehkä kosteusvoiteetin imeytyy paremmin. Näpyttömäksi en ole tuolla ihoa saanut (hormoniperäistä kun on ja pahempi kausi on aina kerran kuussa), mutta meikin saa levitettyä paremmin kun kuoriutuva iho on illalla hoidettu pois kunnolla ja hyvät ihopäivät ovat olleet parempia  :) Oma ikä siis myös lähellä 3-kymppiä. 

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #92 : 20.11.12 - klo:12:14 »
^ Lalla, luuletko että tuo voisi sopia mulle omien kokemuksiesi perusteella? Pitäisi saada joku putsari, joka olisi hellävarainen mutta tehokas, ja joka sopisi atooppiselle, herkälle, pintakuivalle mutta myös hormoninäpyistä kärsivälle iholle. Eli pitäisi puhdistaa hyvin (myös satunnaiset meikit), muttei kuitenkaan missään nimessä kuivattaa liikaa. Tuo pieni kuoriva ominaisuuskaan ei varmaan olisi pahitteeksi, oon huomannut että voiteet ei tunnu imeytyvän läheskään niin hyvin jos iholla on yhtään enemmän kuollutta ihosolukkoa.

Luin kyllä netistä, että Aqua Marinan pitäisi sopia tällaisellekin iholle, mutta samaa on väitetty monen muunkin toimimattoman tuotteen kohdalla   ::)  Eli jos jotain osviittaa sais, että kannattaako edes lähteä kokeilemaan.

EDIT: Ylipäätään olisin kiitollinen jos joku osaisi vinkata hyväksihavaittuja tuotteita/keinoja kasvojenhoitoon. Mulla on siis atopiaa, joka ilmenee punoituksena, ihottumaläikkinä ja yleisenä kuivuutena. Iho on myös herkkä, varsinkin kun atopia on pahimmillaan, eli en kestä mitään hirveän voimakkaita tuotteita. Lisäksi (kiitos minipillereiden) iho kukkii enimmäkseen poskista ja puskee näppyjä, jotka on hitaasti paranevia ja kipeitä ja jättää arpia. Iho on myös pintakuiva, eli ilmeisesti kaipaa kosteutta, mutta mulla ei ole aavistustakaan millä sitä kosteutta saisi, kun suurin osa tuotteista on joko liian kevyitä (hulahtaa ihoon muttei kosteuta tarpeeksi) tai liian tuhteja (jää lillumaan ihon pinnalle rasvakerrokseksi). Kuitenkin otsa rasvoittuu hirmu helposti, mutta on silti kai pintakuiva, koska poikkisuuntaan on havaittavissa useampia juonteita, jotka korostuu kun iho on yhtään kuivempi. Tähän päälle vielä se, että iho on myös herkkä reagoimaan kaikkeen vääränlaiseen ja tukkeutuu herkästi.

Oon ihan pihalla miten tätä ihoa pitäisi hoitaa, eikä olisi varaa laittaa useita kymppejä hutiostoksiinkaan  :-\
« Viimeksi muokattu: 20.11.12 - klo:15:18 kirjoittanut Alva »

Poissa Milly

• HAIRahtanut
« Vastaus #93 : 20.11.12 - klo:21:00 »
Mahtaisikohan keneltäkään löytyä kokemusta arpivoiteista ja geeleistä?

Olisi Scagelin aloitus edessä vanhoihin & uusiin leikkausarpiin.
http://goo.gl/R0olmw Vitacost 30$+ tilauksesta 10$ alennus.
herb -5usd ekasta tilauksesta: WAX635

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #94 : 20.11.12 - klo:21:18 »
Alva, oletko kokeillut apteekista saatavaa Humektania tai ihan marketeissa myytäviä Erisanin ja Herbinan tuotteita? Jotkut ovat kehuneet Decubal Face Vital-voidetta (apteekista), mutta itselläni ei ole siitä kokemusta.

Itselläni on pintakuiva ja herkkä iho ja finnejä aina kuukautisten aikaan. Nuorempana, kun en käyttänyt mitään voidetta kasvoille, tuli minulle ihottumaläiskiä poskiin. Minulla on käytössä Humektan, Erisan Uudistava kasvovoide ja Herbinalta Ravitseva 24 h kosteusvoide (ei tuoksuton). Tuo uudistava kasvovoide käy minulle paremmin näin talviaikaan, koska iho on kuivempi. Alkusyksystä se oli liian tuhtia, mutta nyt tuntuu sopivalta. Käytän kasvoille myös manteliöljyä, jonka levitän kostealle iholle. Tästä ei ole pitemmän aikavälin kokemusta. Kannattaa lueskella esim. öljyt ihonhoidossa-ketjua ja kasvovoiteet-ketjua. Puhdistusaineista on muistaakseni kehuttu LV:n puhdistusvaahtoa ja sarjassa on myös kosteusvoiteita kasvoille.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #95 : 20.11.12 - klo:23:12 »
^ Kiitos vinkeistä, Marie Corelli! Humektan on mulle liian kevyttä tähän aikaan vuodesta, ihoa alkaa kiristää hyvin nopeasti sitä käyttäessä. Muuten olen tykännyt siitä kyllä. Tuota Erisanin voidetta oon joskus kokeillutkin eikä se tuntunut ihan omalta, mutta silloin iho oli kyllä hyyyvin erilainen kuin nykyään eli voisi olla kokeilemisen arvoinen. Muistelen ainakin että sen koostumus oli kiva! Decubalin Eco-linjan kasvovoide oli mulla itse asiassa jo ostoslistalla, mutta täytyypä tarkistaa myös Face Vital samalla apteekkireissulla, jos se olisi sittenkin parempi vaihtoehto.

Öljyjä en ole koskaan saanut toimimaan ihonhoidossa, en kevyempiä enkä paksumpia. Muuten se varmaan olisikin ihanteellinen ratkaisu moneen ongelmaan.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #96 : 21.11.12 - klo:16:14 »
^
Aqua Marinalla lähtee kyllä meikit, muttasilmämeikit joutuu putsaamaan muulla aineella. Itse käytän puhdistusmaitoa silmämeikin kanssa. AM:ssa ei ole mitään rakeita eli siinä mielessä sopii hyvin herkemmälle iholle. Ajattelin sen olevan tosi kuivattava, mutta ei kuivata ihoa ollenkaan tai tee siitä kiristelevän tuntuista pesun jälkeen. Kosteusvoide pitää kuitenkin lisätä jälkeenpäin eli ei jätä mitään rasvaista pintaa iholle. Kannattaa pyytää näytettä, sillä tuosta on vähän vaikea sanoa sopiiko jetsulleen ilman kokeilua. Oman kokemuksen mukaan brittilushista tilatessa saa paremman laatuista tavaraa (eli ei haise niin omituiselle), mutta Suomestakin ostettuna teho/vaikutus on sama. Olen pari purkkia tätä jo käyttänyt eikä ole tukkinut ihoa tai muutenkaan aiheuttanut ongelmia. En ole minkään muun putsarin kanssa huomannut, että samalla tavalla irrottaisi hilseilevää ihoa.

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #97 : 22.11.12 - klo:11:44 »
^ Kiitos Lalla! Laitoin Helsingissä visiteeraavan siskon käymään Lushilla, jos saisin tuota kokeiluun. Kuulostaa ainakin lupaavalta!

Poissa felka

• Haiven
  • *
« Vastaus #98 : 23.11.12 - klo:21:54 »
catjuska kiitos hyvästä vinkistä! Pitänee varata taas aika kosmetologille, yritän käydä muutaman kerran vuodessa kunhan töiltäni ehdin. Tässä iässä oikeastaan pitäisi piipahtaa ammattilaisella joka kuukausi, mutta ei tunnu sitä aikaa siihen riittävän ja tässä sitten vain valitellaan.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #99 : 26.11.12 - klo:22:05 »
felka, se auttaa jo tosi paljon jos taitava kosmetologi osaa hoitaa ihoa oikein ja tasapainotettua esim. pintakuivuutta ja rasvaisuutta :)  Minen raaski joka kuukausi käydä, hyvä jos sen pari kertaa vuodessa. Mut talven alku ja kevät on kyllä hyvät ajankohdat käydä päivittämässä ihon vointi, silloinhan ihon tarpeet alkavat muuttua tulevaa kautta kohti. Kolmikymppisyydestä huolimatta itsellä epäpuhtauksia puskee pintaan, pitäis vissiin käydä taas puhdistuttamassa..  ::)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #100 : 28.11.12 - klo:16:49 »
Onnistuin eilen ruokaa laittaessa roiskaiseen käteeni kunnon palovammat. Useampi sormenpään kokoinen palovamma tuli. Ne ei ole juurikaan kipeitä enää, vähän arahkoja vaan. Onko mitään vippaskonsteja, miten saisin hoidettua jälkiä niin, ettei jäisi selkeitä arpia? Jollain rasvalla kenties?

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #101 : 28.11.12 - klo:17:06 »
^Osta apteekista sellaisia rasvalappuja. Mä oon niitä käyttänyt ja ei oo jäänyt yhtään mitään arpia, vaikka poltin jalkani kerran tosi pahasti. Ne on sellaisia valkoisia harson paloja, missä on kai jotain rasvaa. Suosittelen erittäin lämpimästi. Niitä on muistaakseni saatavilla eri kokoja.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #102 : 28.11.12 - klo:17:21 »
Joo rasvalaput on hyviä haavanhoidossa, sairaalassa niitä laitetaan aina haavan päälle, ihon ja harsotaitoksen väliin. Näin harso tai muu side ei tartu haavan ihoon ja taitokset on helppo vaihtaa uusiin joka päivä.

Poissa tirsi

• Haiven
  • *
« Vastaus #103 : 29.11.12 - klo:12:18 »
ja jos rasvalappuja ei ole saatavilla niin harsotaitos ajaa saman asian kunhan sen kyllästää kauttaaltaan vaikka bebanthenilla.

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #104 : 29.11.12 - klo:13:20 »
Kannattaako arpia hautoa rasvalappujen alla? Nämä ei ole siis oikeastaan yhtään kipeitä, ei ole mitään vesikelloja tai mitään. Pelkästään sellaisia tummia, ihan vähän koholla olevia läiskiä, eli ei varsinaisesti haavoja.