Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 160233 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #900 : 30.09.17 - klo:21:15 »
Karkkipäivä blogissa oli tällä viikolla juttua putsareiden pH-arvoista, kannattaa lukaista sekin juttu!

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • Is it wine o'clock yet?
« Vastaus #901 : 30.09.17 - klo:22:27 »
Natriumkloridi on aika lailla neutraali pH-arvoltaan, MeineBase taas selvästi emäksistä.
ei oo toivoa
ei oo pelkoa
hetket vaan joihin tarttua

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #902 : 01.10.17 - klo:14:14 »
^ Kiitos, helka tarkennuksesta! Eli käyttämäni suolasaippua on varmaan suht neutraali, sillä sen ei pitäisi sisältää muuta kuin suolaa, tarkemmin todennäkoisesti himalajan vuorisuolaa. Ph-arvosta en voi olla toki varma, sillä ostamani pala on ostettu joku vuosi sitten eikä käärepapereita enää ole. Otin tuon nyt vain uudelleen käyttöön muistettuani, että silläkin sanotaan olevan erilaisia vaikutuksia ihoon.

Paikalla Xhex0879

• Haiven
  • *
« Vastaus #903 : 05.10.17 - klo:08:49 »
Apua, leukaan tulee järkyn kokonen finni, ohimolle tullut näppyjä. Aloitin käyttämään khadin ruusuvettä, voiko se aiheuttaa nämä :-\ 

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #904 : 10.10.17 - klo:22:06 »
Yhtään ehdotusta, mistä löytäisi edullisesti taikapähkinää sisältävää kasvovettä? Mielessä on Thayersin alkoholiton Witch Hazel Toner, mistä näyttäisi olevan hajusteetonkin versio. Muukin vastaavanlainen merkki käy.

Pyörin tänään kaupoissa etsiskelemässä kyseistä ainetta sisältävää tuotetta, mutta heikonlainen oli tulos. Ainoastaan Ekolosta löytyi yksi ja hintakin oli sitten mukavasti noin 17€. Mistähän verkkosivulta tällaista voisi tilata ilman suuria postikuluja?

Lumenen uudessa Glow Lumenessence Kirkastavassa hoitovedessä on toisena incissä Witch hazel leaf water. Ostin viikonloppuna ja oon ihan rakastunut tähän! Inci on muutenkin tosi hyvä. Tää oli Citymarketissa tarjouksessa, mutta normihinta kai 15€ luokkaa.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #905 : 11.10.17 - klo:11:18 »
^ Mäpäs pidän tuon mielessä, kiitos vinkistä! Kiva, kun vaihtoehtoja ilmestyy hiljalleen kauppoihinkin.  :)

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #906 : 11.10.17 - klo:19:21 »
Kuulostaapa hyvältä! Mun yksi suosikkiainesosa ja Lumenesta diggaan merkkinä!
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #907 : 30.12.17 - klo:12:54 »
Noniin, oikeeseen topicciin...

Auttakee. :( En osaa enää.

Mun naama on vähän öljyinen, herkästi kosteusköyhän oloinen ilman selkeitä kuivia kohtia. Punoitus on yleistä, mutta ei vakavaa (saan peittoon meikillä ja on lieventynyt aiemmasta hieman). Otsan iho tuntuu paksulta, kuhmuraiselta, yhtaikaa öljyiseltä ja kuivalta, epätasaiselta. Finnejä on tullut viime aikoina enemmän kuin normaalisti. Tukkeutuneita ihohuokosia on poskissa, nenässä, leuassa, välillä ohimoilla. Ne eivät ole kovin suuria, mutta tarkkaan katsomalla kyllä näkyy. Laajentuneit ihohuokosia luulen et on nenässä ja tossa poskien alussa nenän vierustoilla.

Putsaan meikit öljyputsarilla ja puhdistusmaidolla (jotka eivät aiemmin ole aiheuttaneet ongelmia). Ilman meikkiä pelkkä puhdistusmaito. Kosteutus: Xyliderm tai Lumene Arctic Aqua Tehokosteuttaja, La Roche Posay Effeclar Duo +, Nivean Sensitive päivä- ja yövoide. Kuorin kerran pari kuussa tällä hetkellä mekaanisesti. Yhtä tai kahta entsyymikuorintaa oon käyttäny ilman merkittäviä tuloksia. Kerran pari viikossa laitan Freemanin Honeydew-yönaamiota kosteuttamaan (se aluksi hiukan kirvelee ja punoituttaa, joten ei ehkä sovi mulle).

Mitä perhanaa tässä pitäis tehdä? :( Tuntuu ettei tää iho vaan ikinä parane. Ainakin kosteuttavan kasvoveden vois ottaa takas.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #908 : 31.12.17 - klo:01:12 »
^Ootko ottanut jonkun tuotteen noista käyttöön lähiaikoina, samoihin aikoihin kun finnien tulo on lisääntynyt? Esim. Effaclar Duo+:ssa on cosdna:n mukaan muutama tosi tukkiva ainesosa :/

Jos et vielä ole kokeillut, niin mulle tulee mieleen ehdottaa OST:n C-vitamiiniseerumia (vai miksi Tiam-merkkiseksi se nykyisin on muuttunut...) tai The Ordinaryn retinolia -- ne vois tasoittaa ihoa sekä väriltään että tuntumalta ja auttaa tukkeumien kanssa :) Jättäisin myös pois sen yönaamion, jos se tuntuu ärsyttävän ihoa. Lisäkosteutusta vois saada vähemmillä vahingoilla vaikka jostain sopivista sheet maskeista; itse oon tykännyt Cleomeen aasinmaitonaamioista tai Klairsin Rich Moist -naamioista.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #909 : 31.12.17 - klo:01:31 »
^^ Lisäisin tuohon jonkin aktiivin puhdistusvaiheen jälkeen käytettäväksi. Se voisi olla esim. AHA-neste tai retinoli pari kertaa viikossa tai miedompi AHA-pitoinen kasvovesi (vaikkapa Pixi Glow Tonic tai sen halpa dupe Freedom) tiuhempaan käyttöön ja mahdollisesti myös BHA-tuote vuoroteltavaksi mustapäille ja tukkeumille. Deciemillä ja aasialaisilla merkeillä on soveltuvia tuotteita.

Näiden lisäksi lisäisin tehokosteuttavan seerumin tai essencen jokailtaiseen käyttöön muiden tuotteiden alle ja sheet maskin silloin tällöin.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #910 : 02.01.18 - klo:17:48 »
Kiitos molemmat <3

Reese, onpa huvittavaa että Effeclar tukkii, kun sen pitäisi juurikin auttaa tukkeumiin! Tosiaan uutta rutiinissa on tuo Effeclar, myös puhdistusmaito on aloitettu äskettäin, tosin olin aiemmin käyttänyt sitä matkakoon ongelmitta.

Otsan ongelmat on tosin olleet olemassa jo pitkään. Ehkä noi tukkeutumatkin on olleet tuossa jo jonkun aikaa, ne on vaan pieniä niin en oo kiinnittäny huomiota.

Käytin tossa yhden kosteuttavan kangasnaamion, se oli ihana! Pitää tilata niitä. Myös hoku kosteuttava essence ehdottomasti kiinnostaa, vaihtoehtoja on vaan niiiiin paljon.  Tutkin myös noita AHA- ja BHA-juttuja.

Edit. Tähän mennessä mun Ebayn ostoskorissa odottaa Bentonin Snail Bee High Content -essence sekä Innisfreen Green Tea Moisture Essence. Näiden lisäksi kolme eri sheet maskia, kutakin kaksi kappaletta. Toi Innisfree ei välttämättä ole mikään supertehokas, mutta vihreä tee ainesosana kiinnostaa mua hirveästi ja toi on ehkä 10-11 euroa, eli ei kovin kallis.

AHA-, BHA- ja retinolihommat onkin mulle sit vieraampia ja visaisempia ja vaativat enemmän paneutumista.
« Viimeksi muokattu: 02.01.18 - klo:22:50 kirjoittanut Kauris »
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #911 : 18.02.18 - klo:17:10 »
Päivitystä pärstätilanteeseen. Iho rauhoittui, kun lopetin tuon öljymäisen meikinpoistoaineen + puhdistusmaidon käytön ja käytin avon halpista Lidlin geeliputsaria. Oon ollut myös huolellinen kosteutuksen kanssa ja oon käyttänyt kangasnaamioita vähän. Ne on kyllä ihania! Haluaisin kovasti tilailla niitä, mutta perhanan alv-raja.

Ostin myös Sokokselta jonkun halvan aloe-geelinaamion, jota käytän etenkin uimisen jälkeen ihon rauhoittamiseen. Käytän uimisen jälkeen myös normikosteusjuttujen ohessa yhtä toista kosteusvoidetta. Iho palautuu kohtuullisessa ajassa ja punoitus loppuu.

Toi Lidlin geeliputsari on ihan hyvä mutta niin TYLSÄ. Tekisi mieli ostaa joku esim. Lorealin Rare Flowers -geeli, mutta ei tee mieli tehdä hutiostoksia. Jännää, että geeli vaikuttaa olevan parempi mun iholle kuin puhdistusmaito, vaikka mulla on taipumusta pintakuivuuteen.

Tällä hetkellä naama on kamalassa kunnossa, mm. koska stressin takia näpräsin naamaa enemmän ja unohdin vaihtaa tyynyliinan ajallaan.

En oo uskaltanu tilailla mitään retinolia tai AHA- tai BHA-juttuja, kun niitä on niin älyttömästi. Tota Freedomin dupea Pixi Glowsta kyl katselen tässä nyt.

Edit. Tilasin nyt jostain brittinettipuodista kaksi pulloa tota Freedomia kun se oli halpaa kuin saippua ja toimituskulutkin muutaman  euron. Jännityksellä jään odottamaan pakettiani.
« Viimeksi muokattu: 18.02.18 - klo:18:21 kirjoittanut Kauris »

Paikalla Xhex0879

• Haiven
  • *
« Vastaus #912 : 07.03.18 - klo:08:04 »
Nyt äkkiä neuvoja... minulla ilmestynyt kasvoihin hirveästi pieniä punaisia näppylöitä. Osa kipeitä kun niitä liikuttaa.  Mistä nämä voi johtua? Aloin käyttämään avenen pintakuivan ihon kosteusvoidetta, edellinen kosteusvoide ei auttanut pintakuivuuteen, iho  kiristi siitä huolimatta. Avene toimis mutta sd kallista  pikku  purkki maksaa monta kymppiä.
Mitä kosteusvoidetta voisi kokeilla? Korealaisesta kosmetiikasta tykkään mutta sieltäkään ei ole  löytynyt tarpeeksi kosteuttavaa voidetta.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #913 : 21.03.18 - klo:14:14 »
Mä olen vuosien varrella lätrännyt aika monella voiteella ja todennut nyt, että mun pintakuivaan 36-vuotiaaseen ihoon tarvitaan ennen kaikkea kosteutta, ei rasvaa. Olen nakannut voiteet pois naamarutiineista oikeastaan kokonaan ja panostanut seerumeihin ja essenceihin kosteuttajina.

Suomesta hankittavista esim. Cliniquen Moisture Surge -suihke voisi olla kokeilemisen arvoinen osa rutiiniin. Sillä minä aloitin tämän "kasvojen kastelemisen" ja tuloksista rohkaistuneena olen kokeillut kaikenlaista muutakin ja koonnut itselleni sopivan rutiinin. Nyt käytän pääasiassa kosteutukseen Misshan First Treatment Essenceä ja The Ordinaryn Buffetia.
Raitoja käpälään!

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #914 : 21.03.18 - klo:14:53 »
Mulla on iän myötä tullut ihosta vaativampi ja ennen rasvainen sekaiho on nyt kuiva sekaiho. Eniten tämä näkyy ehkä siinä, että kun pesen kasvot aamulla suihkussa, niin kasvojen iho on kirkkaan punainen ja sellaisilla pateilla. Tämä reaktio onneksi laskee n. 15-30 minuutissa, mutta en ole ihan vielä päässyt selville, mikä sen itseasiassa aiheuttaa. Käytänkö liian kuumaa vettä? Vääränlainen puhdistusaine?

Tuo ihoreaktio ei haittaa kauheasti, koska onneksi se laskeutuu nopeasti. Mutta taidan muistaa kun tämä tapahtui ensimmäisen kerran pari vuotta sitten. Silloin suihkun jälkeen naama oli tosiaan punaisen laikukas ja meni useampi päivä että läiskät lähtivät pois. Samoin olen huomannut että kasvojen iho reagoi samantyyppisesti jos esim. hikoilen punttiksella.

Ihon hilseilyä ei liiemmin ole, mutta laitankin seerumin ja/tai kasvorasvan mahdollisimman nopeasti pesun jälkeen. Tunnen kuitenkin sen kiristävän kuivuuden ja se on siis uutta.

Onko kellään muulla tuollaista ihoreaktiota pesun jälkeen?

Edit: Googlailin myös ja ei näköjään ole mikään sen oudompi reaktio, terveelläkään iholla. Voi myös johtua nokkosihottumasta ja tämä selittää paljon, koska mulla on elämäni aikana ollut urtikariaa tämän tästä ja se yleensä just reagoi kylmän ja kuuman vaihteluun. Urtikarian oireet on olleet vähissä viimeiset vuodet, mutta muistan että esim. kylmästä talvisäästä sisälle tullessa mulla saattoi niskan ja selän iho reagoida niin, että alkoi kutisemaan vietävästi ja iho meni punaisille pateille.

http://www.terve.fi/kysy-asiantuntijalta-anonymous-punaiset-laikat-kehossa-suihkun-jalkeen-4-november-2009-548

Urtikariani on siis nähtävästi vain saanut uuden muodon :D
« Viimeksi muokattu: 21.03.18 - klo:14:59 kirjoittanut Kalevalatar »