Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 200951 kertaa)

Poissa Hanzku

• HAIRahtanut
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #915 : 21.03.18 - klo:18:46 »
Mulla on raskauden päättymisestä asti ollut ihonhoito ihan hakusessa (eli jo 3,5v...). Sitä ennen ihoni oli kuivemman sorttinen, mutta finnejä, huokoset on aina olleet isot. Raskauden jälkeen finnejä on ollut vähemmän, mutta iho tuntuu rasvoittuvan enemmän, välillä raivostuttavan paljon varsinkin nenän ja poskien alueella.. Finnejä silloin tällöin, mutta jatkuvasti jotain finnien tapaisia, pitkäaikaisia tukkeumia tms on otsassa ja poskipäillä. Terkkuja lääkärille joka sanoi teini-ikäiselle Hanzkulle että ne finnit kyllä loppuu kun aikuistut (tai ehkä en ole vielä 36-vuotiaanakaan tarpeeksi aikuistunut ;D)

Mikään tuote nyt ei ole ollut erityisen hyvä iholle. Tällä hetkellä käytössä enimmäkseen Paula’s choice Perfectly Balanced Foaming Cleanser ja 2% BHA, aamuisin Garnierin misellivesi, yöksi Lavera Re-energizing sleeping cream ja aamulla Lavera Pore refining moisturizing fluid. Ei tee mitään ihmeitä, mutta eivät myöskään tilannetta pahenna. Kasvovesi ja seerumi hakusessa. Hetken aikaa käytin Lovely Dayn Hyaluron & Bloom kasvovettä ja seerumia, mutta seurauksena oli ensin finnejä ja sitten pientä näppyä. Nyt nuo pienet näpyt ovat hiljalleen katoamassa, mutta nyt pelottaa hankkia mitään uutta, en haluaisi enempää hutiostoksia...

Nyt olen käyttänyt Lily Lolon mineraalimeikkiä päivisin, kokeilin pitkäastä aikaa Lumenen Blur Longwear foundation meikkivoidetta, mutta se ei pysy edes puolta päivää siistinä, joten taidan mineraalimeikillä jatkaa. (Meikkivoide myös harkinnassa koska Lily Lolo uhkaa loppua).

Mitä naama on siis vailla? Kosteutta, öljyä? Parempaa puhdistusta? Eri aineet otsalle joka on kuivempi, mutta jossa on niitä tukkeumia tai kestofinnejä?  Onko viisaammilla heittää ajatuksia?

Seuraavan päivän edit. Tällä hetkellä nettiostoskorissa polttelisi MAC Lightful C sävyttävä päivävoide ja kasvovesi (nämä oli molemmat ainakin beautypediassa saaneet hyvät arvostelut) ja The Hero Projectin Glow Drops päiväsajaksi ja Night Drops yöbuusteriksi. Lovely Day hutiostoksen jälkeen taidan unohtaa aiemmin hakusessa olleen luonnonkosmetiikka päivävoiteen ja keskittyä taas valitsemaan tuotteet beautypedian mukaan. Sen kanssa tarkistaessa ei huteja kyllä ole tullut. The Hero Projectia ei kyllä sieltä löyty eli se menisi toisaalta taas riskin puolelle, mutta kuulostavat muuten houkuttelevilta. Mistähän näistä saisi testerit.  ::)
« Viimeksi muokattu: 22.03.18 - klo:15:58 kirjoittanut Hanzku »

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #916 : 06.04.18 - klo:13:13 »
Menee järki tuittuilevan ihon kanssa, mutta onneksi on superkosteuttavat aasialaiset tuotteet! Tässä havainnollistava kuvapari mun juuri nyt vuodenajan vaihtumisen ja stressin myötä tavallistakin pahemmasta ihosta, joka on varsinkin otsasta niin kuiva/kosteusköyhä, että se kirjaimellisesti rapisee irti. Jälkimmäisessä kuvassa kosteuttavan suihkeen, kollageenitonerin, parin seerumin, sheet maskin ja NIODin Hydration Vaccinen jälkeen mielettömästi parempi ja "dewy" iho, josta kuivuusrypyt ovat häivyttyneet. Otsa on kasvoissani melko hallitseva osa, koska hiusrajani on korkea.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #917 : 18.05.18 - klo:10:58 »
Hei osaisiko joku suositella herkkäihoiselle kolmevitoselle jotain anti age-rutiinia? Huomasin, että tässä puolentoista vuoden aikana ikääntyminen on alkanut jo näkymään enemmän. Eikä alipainoiseksi laihtuminen ainakaan paranna tilannetta  ;D

Onko jotain uutta ja ihmeellistä tullut kauneudenhoidon markkinoille? Tekeeköhän Lorealin cica creamilla mittään?

Minulla on tässä keväällä tullut otsaan uusi murrosikä, mikä vaikeuttaa tuotteiden löytämistä. Iho on myös nykyään tosi herkkä hajusteille.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #918 : 21.05.18 - klo:23:54 »
Edellyttääkö iholle jätettävät salisyylihappoliuokset aina ph:ta tasapainottavan kasvoveden ennen liuoksen levittämistä iholle? Minua kiinnostaisi kokeilla Cosrx:n BHA Blackhead Power Liquidia, mutta ilmeisesti neste toimisi paremmin jos sen yhdistäisi johonkin toiseen Cosrx:n nesteeseen? Muistelen, että se olisi ollut AHA/BHA -liuos, mutta sitähän neuvotaan käyttämään yksinään(?). 

Kysyn tätä siis syystä, että olen jälleen vaihteeksi luopunut kasvoveden käytöstä ja haluaisin yleisesti mahdollisimman suppean tuotearsenaalin, niin suppean kuin vain tällainen ongelmaihoinen voi saavuttaa.  ;D Olen pallotellut Cosrx:n ja The Ordinaryn tuotteiden välillä ja pähkäillyt tulisiko minun happonesteen lisäksi hankkia joku tasapainottava kasvovesi rinnalle. Toisen tuotteen hankkiminen tuntuisi vaan vähän turhalle, mutta onko se välttämättömyys happojen toimivuuden takaamiseksi?

Poissa Polina

• HAIRahtanut
« Vastaus #919 : 22.05.18 - klo:11:33 »
^ En nyt tiedä onko ihan välttämättömyys, mutta mielestäni hapot toimivat paremmin, jos iho on sitä ennen neutraloitu. Tuo Cosrx:n AHA/BHA-neste on juuri tarkoitettu käytettäväksi ennen niitä varsinaisia happoliemiä, jotta ihon ph on otollisempi niitä varten. Sen oma happopitoisuus on niin pieni, ettei sillä yksinään ole ihoa kuorivaa vaikutusta, mutta tasapainottaa kuitenkin ph:n. Itse käytän tuota aina ensin, jos aion laittaa jotain happoa naamaan.
Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #920 : 22.05.18 - klo:12:32 »
^ Selvä, kiitos tästä Polina!  :) Tosiaan esim. The Ordinaryn sivuilta en ainakaan ole löytänyt ohjetta tasapainottaa ihoa ennen happoa, joten siksikin aloin pohtimaan toisen nesteen tarpeellisuutta. Täytyy tosiaan miettiä vielä tuota toista ph:n tasapainottavaa nestettä käytettäväksi ennen happoa. Cosrx:n AHA/BHA-neste minun täytyy ohittaa, sillä huomasin sen sisältävän omenaa, jolle olen allerginen.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #921 : 22.05.18 - klo:16:31 »
Minä en näe mitään syytä käyttää kasvovettä ennen BHA-liuoksen käyttöä. Ainakin minun käyttämäni puhdistusaineet ovat jo itsessään happamia, eikä mitään "neuralointia" tarvita.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #922 : 22.05.18 - klo:17:20 »
Jep, ei mitenkään välttämätöntä. Tuo COSRX:n kasvovesi on hyvin hapan - ja voi olla jopa hankala, jos iho on herkemmän puoleinen. Lisäksi - BHA yksinään on helpompi käyttää, se ei ole samalla tavalla auringolle herkistävä kuin AHA. Kasvoille olen itse viime aikoina päätynyt käyttämään lähes pelkästään BHA:ta, AHA:lla hoitelen jalkoja ja käsiä. Jos puhdistus on emäksinen, voi happamasta kasvovedestä olla marginaalista hyötyä ennen happojen käyttämistä, mutta mieluummin hakisin kasvojen puhdistukseen aineen, jonka pH alle 6.

Muori Pippuri - kokeile ihmeessä jotain kuparipeptidiseerumia. The Ordinaryllä on nyt Buffet + Copper Peptides, mutta on näitä muitakin, testasin itse Sensora.co.uk:sta tätä: http://www.sensora.co.uk/copper-peptide-serum-249-p.asp - tosi sopuhintainen tuote ja toimi kyllä. Kupariseerumi on pitkällä aikavälillä anti aging -tuote, mutta on ollut omalle iholleni ihan uskomattoman tasapainottavaa ja rauhoittavaa tavaraa.

Pari luonnonainesta herkän ihon hoitoon: Centella Asiatica - ja Azulene. Molempia löytyy aika kivasti koreatuotteista. Couperosaihoinen ystäväni vannoo Klairsin Midnight Blue Creamin nimeen - siinä siis azulenea.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #923 : 22.05.18 - klo:20:39 »
^^,^ Itseasiassa minulla hetken kävikin mielessä voisiko pelkkä ph-arvoltaan sopiva putsari hoitaa neutraloinnin eli hyvä jos tosiaan noinkin selviää, kiitos tästä! Tuon asian suhteen minulla pitäisi ollakin jo valmiiksi sopiva putsari.

Tämä neutraloinnin tarvehan nousi mieleeni lukiessani kokemuksia Cosrx:n BHA-liuoksesta ja, kuinka osa ei ollut kokenut mitään suurempaa muutosta ihossaan. Mietin tuossa kohtaa olisiko toimimattomuuden taustalla voinut olla joidenkin kohdalla syynä, ettei iho ollut tarpeeksi hapan. Pelkkää arvailua tuo minulta toki oli, mutta muistin näistä valmistelevista nesteistä puhuttaneen. Mutta niinhän se aina menee, sama tuote toimii eri ihmisillä eri tavoin ja joillekin valmisteleva neste tuo lisätehoja, kun taas toiset eivät sellaista tarvitse. Vitsi, nämä ph-arvo jutut ovat varmaan mulla jo juurtuneet aivoihini loppuiäksi, sillä sen verran paljon ihoystävällisen ph:n tärkeydestä puhutaan nykyään.  ::) ;D

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #924 : 23.05.18 - klo:08:03 »
Nyt heräsi mielenkiinto. Mitä happamia putsareista on?

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #925 : 24.05.18 - klo:22:43 »
Kiitos neuvosta Lila. Miulla oli Mizonin peptidiseerumi muutama vuosi sitten, mutta en älynnyt käyttää sitä ajoissa.  :ts Ts. Olin silloin nuoremman näköinen.

Ihan vaan muille vinkiksi, että kannattaa hoitaa poskissa oleva akne pois ajoissa. Itelläni on muodostunut juonteita arpeutuneeseen ihoon. Leuassa sama homma.

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #926 : 27.05.18 - klo:00:11 »
Mun iho on kauttaaltaan rasvoittuva, mutta kosteusköyhä ja nyt on taas menossa vaihe, kun etenkin poskissa ja ohimoissa on sellaista pientä röpelöistä tukkeumaa. Otsaan ja vähän kaikkialle ilmestyy myös tasaisin väliajoin kunnon finnipaukauma, lisäksi selässä on yksittäisiä finnejä jatkuvasti. Olen miettinyt josko sitä vaihteeksi koittaisi hoitaa tätä ongelmaa muullakin tavalla kuin ainoastaan koittamalla tasapainottaa ihon kosteustasapainoa, joten mikä tujumpi aine minun kannattaisi hommata? Aluksi olin hankkimassa edellisissä viesteissäni mainitun BHA-liuoksen, mutta eilen törmäsin tietoon a-vitamiinin käytöstä öljyisen ihon hoidossa.

Olen tässä katsonut The Ordinaryn tarjontaa sekä retinolin että retinoidien suhteen, mutta onko noita edes turvallista käyttää nyt kesäaikaan? Jos noista tuotteista olisi siis edes apua, niin voisinko aloittaa käytön heti? Toki käyttäisin a-vitamiinijohdannaista tuotetta vain öisin. Yleisesti toivoisin voivani käyttää samaa tuotetta myös selän tukkeumiin.

Olen kyllä miettinyt, voisiko mulla oikeasti olla joku lievä akne, mutta tällainen ihoni on aina ollut, nyt vain viime aikoina ollut vielä taipuvaisempi epäpuhtauksiin. Eikä googlen kuvahakukaan anna ikinä mun näköistä ihoa, kun etsin, miltä lievä akne näyttää. Heh.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #927 : 27.05.18 - klo:11:12 »
Kokeile selkään ensiksi salisyylihappovalmistetta.

Nämä kevyemmät, ei-reseptiä vaativat retinoidit eivät välttämättä ole aknen hoidossa kovin tehokkaita, toki niistä voi olla apua - mutta tuo BHA kannattaa kyllä testata ensiksi. Retinoideja voi käyttää kesäaikaankin, jos on tunnollinen ihon aurinkosuojaaja tai ei paljon ulkosalla viihdy. Mutta jos on tukkeumataipumusta, niin lähtisin pikemminkin niin päin kokeilemaan, että aika minimimäärä tuotteita (hyvä, ei kuivattava hapan puhdistus, bha ja kevyt, tasapainottava ja tulehdustaipumusta rauhoittava kosteutus) kuin kovin isoa tuotepakkaa. Siitä sitten voi lähteä lisäämään yksittäisiä täsmätuotteita, esim. ajoittainen savinaamio voisi sopia, voi kokeilla konjak-sientä kevyeen mekaaniseen kuorintaan kasvoille, samoin selälle kevyttä mekaanista kuorintaa jne. - ja aina rekisteröidä, meneeko tilanne parissa viikossa parempaan vai huonompaan suuntaan.

The Ordinaryn BHA:n kanssa ei tarvitse sitoutua isoon pulloon eikä investointiin: https://theordinary.com/product/rdn-salicylic-acid-2pct-solution-30ml?redir=1 - hyvä tapa kokeilla, onko salisyylihaposta apua. Jos ei ole mitään vaikutusta, niin sitten kokonaan toinen tehoaine käyttöön. Jos tuntuu liian tujulta omalle iholle, niin käytön harventaminen tai miedompi betaiinisalisylaatti käyttöön (COSRX BHA).

Ai niin! Yksittäisten finnien hoidossa ihan mielettömän hyvä ovat nuo hydrokolloidi-finnilaastarit! Illalla iholle BHA - anna imeytyä. Sitten yksittäisen finnin päälle finnilaastari ja kosteutus muualle. COSRX:n pyörylät ovat olleet kokeilemistani toimivimpia. Hydrokolloidia voinee ostaa apteekista myös levynä ja leikellä siitä pikku palasia. Pidän joskus päivälläkin laastaria näppylän päällä, jos ei ole mitään lähikauppaa ihmeempää menoa.
« Viimeksi muokattu: 27.05.18 - klo:11:20 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #928 : 27.05.18 - klo:15:02 »
^ Googlettelin nyt kiinnostuneena lisää tietoa hydrokolloidista ja itseasiassa apteekin myyjä vinkkasi viime syksynä mulle muistaakseni huuliherpeslaastereita finnien taltuttamiseen, ja niissähän on tuota samaa ainetta! ;D Tuolloin mulla oli jo toinen tuote hyppysissä, mutta laitan ehdottomasti korvan taakse tämän vinkin entistä paremmin ja kunhan nykyinen ei niin ihmeellinen finnien tappajatuotteeni loppuu, niin kokeilen seuraavaksi jotain kyseistä aineosaa sisältävää tuotetta.

Kiitos muutenkin kattavasta vastauksestasi, Lila! Viestisi vahvisti omia ajatuksia siitä, että kokeilen nyt ekana salisyylihappoa ja hankin vaikka tuon The Ordinaryn tuotteen kokeiluun. Tällä hetkellä mulle on matkalla jo yksi kevyempi kosteusvoide Etelä-Korean mailta ja toivottavasti siitä on jonkinlaista apua, ainakin arvioiden mukaan pitäisi olla kosteuttava. Nyt odottaessani joudun kärvistelemään voiteilla, joihin kasvoni eivät tunnu olevan kovin tyytyväisiä.  ::)
« Viimeksi muokattu: 27.05.18 - klo:15:15 kirjoittanut purppura »

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #929 : 27.05.18 - klo:16:30 »
Minä en pitänyt tuosta Lilan mainitsemasta TO:n BHA:sta. Se jotenkin vaahtosi ihollani, jos sitä yhtään hieroi ihoon. Mutta muuten tuo on minunkin mielestäni ihan kelpo tavaraa.

Pakko mainita tässä välissä, että Paula's Choicen EU-kaupassa on ilmaisen postituksen raja puolitettu muutaman päivän ajaksi. Nyt ilmaisen postituksen saa "jo" 75 euron ostoksiin.