Olen 26-vuotias ja omannut aina rasvaisen ihon, jopa vartalon iho on ollu rasvainen luonnostaan. Iho on rasvoittumisesta huolimatta ollut suhteellisen tasainen, ei juurikaan finnejä. Mustapäät ovat olleet se mun juttu. Rasvoittuminen kuitenki on vain pahentunut vuosien myötä ja lopulta 4 kk sitten hormonaalinen ehkäisy vaihtui minipillereistä yhdistelmiin. Tämän 4 kuukauden aikana onkin kasvojen iho mennyt melkoista vuoristorataa ja siitepölyallergiatkin ovat tehneet osansa.
Aiemmin olen pärjännyt lactolinen pesunesteellä ja l300-sarjan pinkillä linjalla kosteutuksessa. Rasvaiset voiteet ovat lähinnä jääneet pyörimään iholle, siksi olen panostanut kosteutukseen. Kangasnaamioita olen käyttänyt silloin tällöin, samoin cosrx:n bha-seerumia.
Tällä hetkellä kasvojen iho vaikuttaa kuivalta, paksulta, siinä on useita epäpuhtauksia ja -tasaisuutta, punaisia läikkiä, kuivia kohtia ja iho on paikoin ärtynyt. Käytössä on lactolinen pesuneste ja kosteuttava kasvovesi, l300 kuivan ihon kasvovoide, the ordinaryn natural moisturizing factors + HA. Seerumeita en ole vielä uskaltanut ottaa mukaan, TO:n voiteen olen juuri ottanut käyttöön. TO:n niacinamideseerumin tilasin, kokeilin kerran ja se veti ihon aivan korpuksi, kosteutuksesta huolimatta. Ajattelin jatkaa seerumin käyttöä, jahka saan ihon kuivuuden kuriin.
Olisiko teillä tuote-ehdotuksia tilanteeseeni? Eri seerumit, hoitonesteet ja öljyt ovat pyörineet mielessä. The ordinaryn tuotteista olen kiinnostunut, samoin aasiakosmetiikka. Tuntuu kuitenkin todella oudolta miettiä vaikkapa öljyjen käyttöä, koska ne ovat pitkään olleet ehdoton ei iholle.

kiitos jo etukäteen!
Edit. Olen aiemmin käyttänyt meikin poistoon garnierin misellivettä. Täytynee vaihtaa se kaksoispuhdistukseen, herkkäihoisille on muistaakseni tuosta misellivedestäkin tullut ihoärsytystä.