Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 250868 kertaa)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #960 : 31.03.19 - klo:15:53 »
Kiitoksia ihanat juurekset 😘 Olisiko hoitonesteestä vielä suosituksia? ❤
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #961 : 31.03.19 - klo:18:07 »
Jos haluaa ihan kivijalkakaupasta ostaa niin Lumenella on useampi hoitoneste ja joissakin Prismoissa myydään korealaisen Holika Holikan 3 Seconds Starter Hyaluronic Acid-hoitonestettä joka on tosi suosittu :) Toki tilaamalla löytää myös.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #962 : 03.04.19 - klo:08:20 »
Mä suosittelisin kans The Ordinarya, esimerkiksi AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution tai tuo helkan mainitsema Glycolic Acid 7% Toning Solution tai sitten epäpuhtauksiin Salicylic Acid 2% Solution. Kannattaa totuttaa iho happoihin tosi varovasti ja pikkuhiljaa, iho reagoi varmasti ensin mutta tottuu kyllä, nämä Ordinaryn tuotteet on aika tujuja. Nämä on parantaneet mun ihon tekstuuria ihan silminnähden, iho on paljon pehmeämpi, sileämpi ja hehkuvampi. Hyvä kosteutus kannattaa myös muistaa eli lisätä hoitorutiiniin vaikkapa hoitoneste jos sellaista ei jo ole.
Mun mielestä The Ordinaryn Salicylic Acid 2% Solution on hellävaraisempi kuin esim Paula's Choicen vastaava. Käytän tuota BHA-seerumia noin joka toinen ilta ja välillä sitten Paulan AHA 10% joka on kyllä aika tujua mutta ah niin hyvää. Lisäksi myös The Ordinaryn Hyaluronic Acid 2% + B6 -seerumia yövoiteen alla niin iho kiittää. :)

Jos ebay on vaihtoehto niin suosittelen hoitonesteeksi Hadalabon hyaluronihappolotionia (linkki joka vie yhteen ebay-kohteeseen). Ei light-versiota, siinä on alkoholia.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #963 : 21.04.19 - klo:10:23 »
Nyt on kasvojen akne jälleen villiintynyt. Talvi menikin lähes täydellisen ihon kanssa. Kun alkoi lämpimät ilmat, niin iho muuttui heti huonommaksi. Alkoi tuntua kuivalta. Käytin luonnonkosmetiikkaa, mutta nyt esim. Madaran Nokkosvoide on liian paksua. Kaapista löytyi Dermosil Sensitive Hydro Gel 0%, mutta onkohan se liian kevyttä sitten? Päivävoiteena minulla on LV Kosteuttava päivävoide spf 15, jota käytän ulkoilupäivinä. Minulla on joka kevät ongelmia ihon kanssa.

Puhdistukseen käytän Lumenen Herkkä-puhdistusmaitoa sekä Puhdas Loodus Teepuu-puhdistusgeeliä. Neutrogenan puhdistusgeeli on liian voimakasta.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #964 : 23.04.19 - klo:17:01 »
^ Et ole ainoa jonka iho räjähti kun tuli lämmin keli. Seerumi ja päivävoide on liian tuhteja. Onneksi molemmat just loppumassa, voi alkaa metsästää kevyempiä. Leukaan tuli finnirykelmä. Voi tätä iloa!

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #965 : 24.04.19 - klo:09:08 »
^Kävin ostamassa Erisanin kosteuttavan kasvovoiteen. Se on ainakin ennen ollut sopiva tuote. Koetan kuitenkin käyttää Dermosil Sensitive kasvovoiteen loppuun. Silmänympäryksille laitan Erisania. Aurinkovoiteet tukkivat ihoa, mutta pakko niitä on käyttää. Seerumia olen käyttänyt vain harvoin. Voisin käyttää Paula's Choice -kemiallisen kuorinnan pois, kun en uskalla rakeellista kuorintaa käyttää tähän finninaamaan.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #966 : 08.05.19 - klo:15:26 »
Kumpihan olisi parempi valinta tukkeumiin ja punaisuuteen taipuvaisille kasvoilleni: The Ordinaryn Niacinamide 10% + Zinc 1% vai La Roche Posayn Serozinc-suihke?

Haluaisin salisyylihapon tilalle/rinnalle hellemmän vaihtoehdon pitää talintuotantoa kurissa eikä siitäkään olisi haittaa jos poskien punakkuttaa saisi samalla vähennettyä. Tuntuu, että kesää kohden minullakin on alkanut tukkeutuneet ihohuokoset lisääntyä. Ainahan niitä minulla on, mutta kuumat kelit eivät auta asiaa. (Toki nyt kuumat kelit hetkeksi hävisivät ::) )
« Viimeksi muokattu: 08.05.19 - klo:15:28 kirjoittanut purppura »

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #967 : 08.05.19 - klo:18:48 »
^Mulle tuo la roche posayn suihke ei ole kyllä tehnyt yhtään mitään iholle. Suihkuttelen sitä sitten muuten vaan ennen kasvorasvoja, eipä tuosta haittaakaan ole..
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #968 : 08.05.19 - klo:19:06 »
Kumpihan olisi parempi valinta tukkeumiin ja punaisuuteen taipuvaisille kasvoilleni: The Ordinaryn Niacinamide 10% + Zinc 1% vai La Roche Posayn Serozinc-suihke?

Mulla on näistä molemmista kokemusta. Tukkeumiin auttaa näistä paremmin Serozinc, jos käyttää säännöllisesti. Ordinaryn liemi taas tuntuu kirkastavan ja tasoittavan ihon sävyä. Kuitenkin näitä parempi on mielestäni La Roche Posayn Effaclar Duo + voide, joka jättää ihanan pinnan iholle, tasoittaa ja kirkastaa ja vähentää tukkeumia. Suomesta saa vaan tavisversiota, mutta ulkomailta myös suojakertoimella 30 varustettua versiota. Molemmissa tuntu on sama, mutta mun sekaiholle olen kokenut, että tuo on kivempi voide päivisin meikin alla ja siksi preferoin spf 30 versiota. Illaksi olen sitten ladannut kosteutta iholle.

Tuo The Ordinaryn Niacinamide 10% + Zinc 1% ei mulla toimi päivisin kosteusvoiteen alla ollenkaan, koska saa kaikki meikkivoiteet rullaamaan. Olen sitä nyt täsmäaseena käyttänyt lähinnä leukaan, mutta tuskin ostan uudelleen, kun tuo pullo loppuu.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Elisaka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #969 : 19.05.19 - klo:08:31 »
Olen 26-vuotias ja omannut aina rasvaisen ihon, jopa vartalon iho on ollu rasvainen luonnostaan. Iho on rasvoittumisesta huolimatta ollut suhteellisen tasainen, ei juurikaan finnejä. Mustapäät ovat olleet se mun juttu. Rasvoittuminen kuitenki on vain pahentunut vuosien myötä ja lopulta 4 kk sitten hormonaalinen ehkäisy vaihtui minipillereistä yhdistelmiin. Tämän 4 kuukauden aikana onkin kasvojen iho mennyt melkoista vuoristorataa ja siitepölyallergiatkin ovat tehneet osansa.

Aiemmin olen pärjännyt lactolinen pesunesteellä ja l300-sarjan pinkillä linjalla kosteutuksessa. Rasvaiset voiteet ovat lähinnä jääneet pyörimään iholle, siksi olen panostanut kosteutukseen. Kangasnaamioita olen käyttänyt silloin tällöin, samoin cosrx:n bha-seerumia.

Tällä hetkellä kasvojen iho vaikuttaa kuivalta, paksulta, siinä on useita epäpuhtauksia ja -tasaisuutta, punaisia läikkiä, kuivia kohtia ja iho on paikoin ärtynyt. Käytössä on lactolinen pesuneste ja kosteuttava kasvovesi, l300 kuivan ihon kasvovoide, the ordinaryn natural moisturizing factors + HA. Seerumeita en ole vielä uskaltanut ottaa mukaan, TO:n voiteen olen juuri ottanut käyttöön. TO:n niacinamideseerumin tilasin, kokeilin kerran ja se veti ihon aivan korpuksi, kosteutuksesta huolimatta. Ajattelin jatkaa seerumin käyttöä, jahka saan ihon kuivuuden kuriin.

Olisiko teillä tuote-ehdotuksia tilanteeseeni? Eri seerumit, hoitonesteet ja öljyt ovat pyörineet mielessä. The ordinaryn tuotteista olen kiinnostunut, samoin aasiakosmetiikka. Tuntuu kuitenkin todella oudolta miettiä vaikkapa öljyjen käyttöä, koska ne ovat pitkään olleet ehdoton ei iholle.  :o kiitos jo etukäteen!

Edit. Olen aiemmin käyttänyt meikin poistoon garnierin misellivettä. Täytynee vaihtaa se kaksoispuhdistukseen, herkkäihoisille on muistaakseni tuosta misellivedestäkin tullut ihoärsytystä.
« Viimeksi muokattu: 19.05.19 - klo:09:24 kirjoittanut Elisaka »
1b F ii

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #970 : 31.05.19 - klo:20:39 »
Mielenkiinnosta kyselisin täältä arviota, mikä voisi olla seuraavassa Avrilin aloe vera -geelissä ärsytystä aiheuttava ainesosa:
Aloe Barbadensis Leaf Juice*, Pentylene Glycol (plant origin), Xanthan Gum, Sodium Levulinate, Aqua (Water), Sodium Benzoate, Citric Acid, Glycerin, Lactic Acid, Sodium Hydroxide.

Linkki tuotteeseen:
https://www.avril-organic.com/organic-body-care-beauty-accessories-not-tested-on-animals/736-organic-aloe-vera-gel-3662217006601.html

Ostin tämän pari viikkoa sitten ja olen käyttänyt kasvojen kosteutukseen. Usealla kerralla geelin levityksen jälkeen olen tuntenut pientä kihelmöintiä/pistelyä, mutta se on kuitenkin aina loppunut nopeasti ja olen ajatellut sen viitanneen ihon kuivuuteen. Jonkun kerran poskissa on myös ilmennyt lievää punoitusta. Aamulla iho on kuitenkin ollut rauhoittuneen oloinen enkä siten ole ollut huolissani. Eilen kuitenkin levitin kyseistä geeliä paksulti kasvoilleni naamioksi, kunnes ihoni lehahti hetken päästä lähes kokonaan punaiseksi. Vaikka ihoni onkin herkkä, niin harvoin ihoni on reagoinut tuolla tavoin voiteisiin sun muihin. Aloe vera -geelit olen myös aina kokenut sopiviksi, joten en osaa epäillä herkistyneeni kyseiselle ainesosalle.

Mietinkin voisiko yksi ärsytystä aiheuttava ainesosa olla tuo sodium hydroxide? Toki ärsytyksen aiheuttaja ei ole näin yksiselitteisesti löydettävissä ja toisessa tuotteessa esimerkiksi kyseinen ainesosa voikin olla aiheuttamatta mitään reaktiota. Googlettelulla tuosta aineosasta tuli vain eteen juttua sen ärsyttävyydestä, joten aloin miettiä voisiko tuo olla ainakin yksi tekijä.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #971 : 22.07.19 - klo:13:49 »
Täällä oli joskus vuosia sitten jossain ketjussa juttua jostain ihonpuhdistusmenetelmästä, missä käytettiin muistaakseni öljyä, savinaamiota, olisko ollut bha-liuos ja varmaan jotain muuta?? Nyt en löydä sitä mistään enkä muista mitä tuotteita siinä menetelmässä käytettiin. Muistaisko joku?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #972 : 22.07.19 - klo:14:10 »
Jep, mustapääresepti joistain aasia/koreakosmetiikkajutuista!

Eli ensiksi ihon puhdistus ja savinaamio, jolla kaikki pinnallisempi lika lähtee pois. Sitten BHA-liuos, vaikutusaikaa väh. 15 min - ja sitten kasvoille ihan reilusti puhdistusöljyä ja sen kanssa hieromaan hellävaraisesti vaikka telkkarin ääreen. Hieronta voi kestää 20-30 minuttiakin - ja yleensä aina saa huokosista tavaraa ulos. Voi olla eri variaatioita, mutta tällä teen ajoittain itse kasvohoidon, etenkin jos näyttää että on tukkeumaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #973 : 22.07.19 - klo:16:06 »
Jes kiitos!!! Et satu muistamaan sitä linkkiä missä oli ehkä myös tuotesuosituksia ja lisää tuosta?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #974 : 22.07.19 - klo:16:38 »
Löytyihän se  :)

https://fiftyshadesofsnail.com/2015/03/28/how-to-shrink-pores-temporarily-plus-3-pore-myths/

Olen tehnyt BHA:n ja savinaamion kanssa juuri toisin päin, omien testien tuloksena sain toimimaan näin päin paremmin. Mutta kannattaa varmaan kokeilla molemmilla tavoilla!
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.