Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 130962 kertaa)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #840 : 19.06.17 - klo:10:05 »
^Kuningasvesi auttaa kaikkiin vaivoihin  :D . Mutta tähän auttaa mm. aurinkovoide ja retinol. Muitakin pigmenttiliskiä vaalentavia tuotteita löytyy. Pigmenttiläiskien hoito vaan on tuskallisen hidasta. Kannattaa tutustua tähän ketjuun, vaikkei tämä olekaan ollut aktiivinen viimeaikoina. 

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #841 : 19.06.17 - klo:11:08 »
Kiitti! Oudointa tässä on se, että olen kuukausi sitten alkanut käyttämään päivävoidetta jossa on 30spf (viikko sitten vaihdoin toiseen merkkiin jossa myös spf30) ja viikonloppuna olin auringossa, mutta sillonkin käytin ihan aurinkovoidetta jossa oli spf30. Ehkä iho nyt sitten vaan reagoi rajummin kun ekaa kertaa tänä kesänä olin pitemmän aikaa auringossa.

Retinolia mulle on tulossa postissa, haen varmaan tänään paketin. Googlailin myös vähän, sellainen voide kuin Fade Out -pomppasi eniten esille. Sitä saisi ainakin Lookfantasticista, eikä ollut mielettömän kalliskaan.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #842 : 19.06.17 - klo:12:07 »
Pigmenttiläiskillä on usein myös hormonaalista taustaa, esim. ehkäisyn vaihtaminen voi näkyä pigmentaationa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #843 : 19.06.17 - klo:12:21 »
Mietin tuota samaa itsekin. Mulla on vaihdettu hormonikierukka 1.5 vuotta sitten uuteen. Joskin sen kanssa on ollut vaikeuksia, menkat eivät koskaan jääneet pois vaan ovat olleet säännöllisen epäsäännölliset ja ruskeaa tihkutusvuotoa on vähän joka toinen päivä. Meni itseasiassa just tänään kuppi nurin ton homman kanssa ja laitoin ehkäisyneuvolaan soittopyyntöä, että ehkä pitäisi tsekata mun hormonitasot ja josko joku toinen hormonihoito sopisi mulle paremmin (toinen kierukka tai ihonalainen jutska).

Olisin vain halunnut välttää tämän, koska kierukan poisottaminen ja varsinkin laittaminen on mulle ihan helkkarin kivuliasta. Siinä meinaa taju lähteä. Kestän sitä kuitenkin, koska kierukaa aloin käyttämään en pelkästään ehkäisyä varten, mutta kivuliaiden ja runsaiden kuukautisten takia. Kuukautiskipu on aika lailla jäänyt pois, mutta tuo jatkuva vuoto on kyllä niin saatanasta.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #844 : 20.06.17 - klo:08:26 »
Hirvittää tulevat juhannusfestarit, jo yhden päivän aikana naama puskee talia ja mustapäätä vaikka edellisenä iltana olisi tehnyt tarkan puhdistuksen.
Sunnuntaina kun pääsen kotiin, oon ihan hirveen finninaaman näköinen kun kurkkaa peiliin, koska järvi+meikinpoistoliinat+kura+viinakset+festariruoka jne :(

Onkohan se liiottelua, jos vetää naamariin telttaleirissä joka aamu GlaGlow Supermud-naamion? :D Se taitaa olla tehokkain mustapäiden ja talinpoistaja mitä olen käyttänyt, tekee ihon todella heleäksi...
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Morrigan

• HAIRahtanut
« Vastaus #845 : 20.06.17 - klo:18:29 »
^Ei ole liioittelua, anna palaa vaan.
APL 2b F ii kuiva, pahasti vaurioitunut ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #846 : 21.06.17 - klo:08:46 »
Jos näette juhannuksena naikkosen joka makoilee kaljatölkkien ympäröimänä naamiot (ehkä naamatkin?  O:) ) naamallaan niin se on mä  :O
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Ropelli

• Tukkaguru
« Vastaus #847 : 25.06.17 - klo:09:00 »
Mä en enää muista mihin ketjuihin olen vuosien aikana itkenyt ihoani, mutta päivitän nyt tänne kuulumiset!

Mun leuka räjähti 8 vuotta sitten esikoisen odotusaikana, näppyjä ja karvankasvua, kipeitä paukamia.
Pari vuotta sitten se levisi suunympärykseen ja sain vinkin käydä akupunktiossa, jossa katsoivat useimpien viljojen ja maitotuotteiden aiheuttavan ihottumaa.
Viime kesänä kuopuksen odotuksen aikana käytin Rozazol-voidetta, joka auttoi vähän ja joulukuussa ihotautilääkäri heitti kolme diagnoosia päälle- ruusufinni, aikuisiän akne ja ihotulehdus.
Niihin söin kuukauden lääkekuurn ja Zoolantra-voiteen. Iho parani hitusen.

Nyt pari viikkoa sitten leuka oli taas täynnä haavaumia, kipeitä patteja, se valui visvaa ja verta ja puhuminen kävi helkkarin kipeää.
Kaveri käski tehdä etikka-suolavesihauteen ja käyttämään basibactia märkiviin kohtiin, ja toiselta kaverilta sain himalajan suolakivisaippuan testiin.
Ostin myös Osmian kookos-kaakaovoi kuorintasuolan ja nyt on reilun viikon ajan iltarutiineihin kuulunut suolapesu kasvoille ja tuo basibact- aivan järisyttävä muutos!  :o

Leuassa ja suunpielissä toki näkyy vuosien aiheuttamat arpiläiskät, tällä hetkellä on vielä hyvin pieni "auki" oleva haavauma, mutta muuten iho on palautunut näpyistä, haavaumista ja repeämistä! Iho ei kiristä, ei ole kipeä, ihonesteet eivät valu eikä paukaumia ole tällä hetkellä yhtäkään!

Mä oon niin onnellinen, että voisin itkeä! Toki tässä on kait loppuelämän ajan taistelua tuon ruusufinnin kanssa ja tuon arpeutuneen ihon kanssa, mutta kunhan saan pidettyä tämän edes tällaisena suolasaippuan kanssa, olen enemmän kuin tyytyväinen.

Edit: tuolta löytyy kuvat muutoksesta
http://aijaa.com/Oh8Hlv
« Viimeksi muokattu: 25.06.17 - klo:09:53 kirjoittanut Ropelli »
\\\"Games doesn`t make people violent, lag does\\\"<br /><br />http://mommyairlines.vuodatus.net/

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #848 : 25.06.17 - klo:09:36 »
Suolasaippua on oikeasti hieno aine ihonhoitoon! Kokeile vielä azelaic acidia - esim. The Ordinaryn edullinen vaihtoehto, voisi toimia rosacea-alueilla hyvin.

Poissa Ropelli

• Tukkaguru
« Vastaus #849 : 25.06.17 - klo:09:42 »
Suolasaippua on oikeasti hieno aine ihonhoitoon! Kokeile vielä azelaic acidia - esim. The Ordinaryn edullinen vaihtoehto, voisi toimia rosacea-alueilla hyvin.

Kiitos Lila vinkistä, laitoin tilaukseen!  :)
\\\"Games doesn`t make people violent, lag does\\\"<br /><br />http://mommyairlines.vuodatus.net/

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #850 : 27.06.17 - klo:21:57 »
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Ropelli

• Tukkaguru
« Vastaus #851 : 27.06.17 - klo:23:09 »

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #852 : 28.06.17 - klo:10:48 »
Just se :)

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #853 : 22.07.17 - klo:22:49 »
Iholleni tuntuu sopivan hyvin öljyseerumit. Olen käyttänyt luonnonkosmetiikan öljyseerumeita, mutta niiden voimakas tuoksu on alkanut häiritsemään. Käyttäisin mielelläni vaikka ihan vain öljyjä, mutta en saa niitä imeytymään riittävän hyvin ihooni. Tuleeko jollakin mieleen hajusteetonta tai miedosti hajustettua öljyseerumia tai vaihtoehtoista tuotetta, jolla voisin korvata öljyseerumin? Tällä hetkellä siis öljyseerumi on ainoa kosteuttava tuote pesun jälkeen.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #854 : 23.07.17 - klo:00:02 »
^Ostin hiljattain Evolve Beautyn Miracle Facial Oil öljyseerumin. Tuossa ei ole varsinaisia hajusteita, mutta tuote sisältää vaniljauutetta ja ruusuöljyä, jotka tuoksuvat vähän tuotetta levitettäessä, mutta sen jälkeen en ainakaan itse enää haista mitään.

Tuote on kevyemmän tuntuinen kuin monet öljyt itsessään ja imeytyy ainakin itselläni todella hyvin. Itselläni tosin imeytyy ihan tavallinen kookosöljykin kohtuullisen hyvin (kun käyttömäärä on sopiva), joten en voi varmaksi sanoa sinun osalta.

Tuotetta on saatavilla 10 ml matkakoossa ainakin joistain luonnonkosmetiikan nettikaupoista ja Ruohonjuuren myymälöissä on varmaan testeri tuotteesta tosin Ruohonjuuri ei vissiin jostain syystä myy noita matkakokoja vaan vain normaalia 30 ml pakkausta.