Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitoapuketju  (Luettu 183162 kertaa)

Poissa Hanzku

• HAIRahtanut
Vs: Ihonhoitoapuketju
« Vastaus #930 : 29.05.18 - klo:00:17 »
Onko pienet näpyt kasvoilla jonkin aiheuttamia tukkeumia? Eli eivät ole selkeästi finnejä, näyttävät kuin miliumeilta, mutta ovat ihon värisiä. Kestävät samassa kohtaa viikkotolkulla samankokoisina jos ei lähde kokeilemaan mikä tuote niitä tekee. Ainakin itsellä tuntuu vähenevän joidenkin tuotteiden poisjätön jälkeen. Mulla tuntuu tulevan millon mistäkin tuotteista, viimeisimpinä Paula’s Choicen sävyttävä päivävoide, suojakertoimellinen, nimeä en muista. Sama tuli Lovely Dayn tuotteista joista tässä ketjussa aiemmin jo mainitsinkin.

Jätin Paulas choicen pois ja osa näpyistä katosi mutta paljon on vielä jäljellä. Hermot menee. MUTTA, ostin viikonloppuna ekan sheetmaskini, otin vahingossa (koska pojalla iski pissahätä kaupassa ja nappasin vain jonkun koska olin sheet maskia saanut päähäni kokeilla) auringossa oleskelun jälkeen tarkoitetun Aloe vera -maskin (valmistajan nettisivut ilovegardenlove.de). Laitoin tänään naamalle ja huomasin jälkikäteen että suurin osa näistä näpyistä ei ole enää näkyvissä tai ainoastaan ihan hieman enää. Onko tämä väliaikainen reaktio, onko ne jo aamulla palanneet takaisin? Pitää ehkä huomenna kaivaa maskin inci roskiksesta, jos tulos säilyy. Onko aloella tällainen vaikutus vai ylipäätänsä extra-kosteutuksella? Eli voiko pikkunäpyt ollakin kuivuutta, jos käytänkin ihan vääränlaisia tuotteita?

Edit. Näpyt ei palanneet. Pienimmät hävisivät kokonaan, hieman isommat näpyt pienenivät, näkyvät kyllä vielä mutta ei enää niin pahasti. Vaikka ei kaikki näpyt kadonneetkaan, suurin osa silti, koska suurin osa oli sitä pientä näppyröpelöä. Ihon yleisilme paljon sileämpi. Mielenkiintoista.
« Viimeksi muokattu: 29.05.18 - klo:10:50 kirjoittanut Hanzku »

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #931 : 03.06.18 - klo:18:20 »
...
Pari luonnonainesta herkän ihon hoitoon: Centella Asiatica - ja Azulene. Molempia löytyy aika kivasti koreatuotteista. Couperosaihoinen ystäväni vannoo Klairsin Midnight Blue Creamin nimeen - siinä siis azulenea.

Onkohan tuossa voimakas tuoksu? Värjääkö esim tyynyliinan sinisen värinsä vuoksi? Miten kosteuttavaa tuo on, tai onko kovin paksua tai rasvaista?

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #932 : 07.06.18 - klo:17:25 »
Ostin apteekin neuvon mukaan Camuril emulsiovoiteen päivittäiseksi käsivoiteeksi, mutta voiko tuota nyt sitten käyttääkään jatkuvasti? Sisällä ollut pakkausselostehan sanoo näin:

Sivele emulsiovoidetta kahdesti päivässä tai joka pesun ja veden käsittelyn jälkeen. Sellaisten vaikeiden iho-ongelmien hoidossa, joissa ihon sarveiskerros on paksuuntunut, sivele emulsiovoidetta paksulti ihoon ja anna vaikuttaa 3 - 5 minuuttia, ennen kuin hierot voiteen ihoon.

Toista käsittely päivittäin 1 - 2 viikon ajan ja sen jälkeen tarvittaessa, mieluiten 1 - 2 kertaa viikossa. Jos käsien ja jalkojen iho on paksuuntunut, on hyvä hautoa niitä vedellä ennen voiteen sivelemistä iholle.

Onko jatkuvassa käytössä kenties vaarana ihon liika ohentuminen, koska karbamidipitoisuus on tavallisempia voiteita korkeampi? Halusin siis sellaisen käsivoiteen, jossa olisi kunnolla karbamidia, mutta onkohan tässä nyt sitten jo liikaa. Onneksi hinta oli sentään samaa luokkaa kuin muidenkin käsivoiteiden.  ::)

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #933 : 07.06.18 - klo:21:11 »
^Katsoin netistä, että tuossa tuotteessa on 10 % karbamidia, joten uskoisin, että voisit huoletta käyttää tuota päivittäin. Tuossa Camurilissa on tosin myös maitohappoa 5 %, joten se saattaa tehostaa vaikutusta, mutta vaikea sanoa kuinka paljon, kun tuotetiedoissa ei näkynyt pH:ta.

Itse olen joskus käyttänyt Eucerinin jalkavoidetta käsivoiteena ja siinä on myös 10 % karbamidia ja maitohappoa jonkin verran (ei ole ilmoitettu määrää), mutta tuo ainakin soveltui ihan päivittäiseen käyttöön. Eucerinia ei tosin taideta enää myydä Suomessa jotain syystä  :(

Huomasitko muuten, että tuo Camuril tulisi säilyttää jääkaapissa? Huoneenlämmössä säilyy kuulemma max 6 kk. Sikäli ei ehkä ihanteellisin päivittäiseen käyttöön.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #934 : 07.06.18 - klo:22:35 »
^ Juu, 6kk säilymisajasta oli puhetta apteekissakin, mutta otin tuon silti kokeiluun, koska mulla yksittäinen käsivoide ei ikinä puolta vuotta kestä. Sen verran paljon niillä joudun läträilemään. Kiva tosiaan, jos tuo kuulostaa käyttökelpoiselle voiteelle. Toki seurailen, kuinka iho reagoi, mutten anna 2 viikon rajan liikaa häiritä, heh. Kiitos tästä, Kosmetiikkakissa!

Eucerinin poistuminen Suomen markkinoilta on muuten harmittanut mua aika paljon. Sillä oli just noita karbamidia sisältäviä tuotteita ja muutenkin hyvä merkki. Merkin huulirasvakin oli tosi kiva! En koskaan ostellut merkin tuotteita mitään älyttömiä määriä taikka säännöllisesti, mutta mielestäni merkin poistuminen jätti vähän aukon apteekin valikoimiin. Uusia merkkejä on toki tullut, mutta monet niistä ovat aika hintavia. Tuntuukin, että keskihintaisia tuotteita on apteekin valikoimissa yhä vähemmän ja sitäkin edustaa tyyliin ACOn tuotteet, joista en niin välitä. Ne ei vaan ikinä oikein toimi mulla. Esimerkiksi Eucerin oli sellanen hyvä ja luotettava merkki, johon saattoi kääntyä aina hädän hetkellä.  ;D
« Viimeksi muokattu: 07.06.18 - klo:22:38 kirjoittanut purppura »

Poissa Happy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • aamiaiskone.fi
« Vastaus #935 : 11.07.18 - klo:18:33 »
Ok hitto. Mul ei oo yleisesti ongelmia ihon kans, mut vuosikaudet mua on piinannu selkäakne. Oon kaikkii noita temppui testannu että vaihtanut hiusten ja vartalonpesun järjestystä ettei kertyis selkään jotain hoitiksen jäämiä. Sit tietty perushygienia, kuorinnat ja tommoset. Nyt mietin että voisin käydä valohoitopöydälläki vähän löhöömässä jos se vaikka vähän jeesais.

Niinku on se parempi kun ennen mut mä haluun sen KOKONAAN pois. Täs koitan jotain saunaehtoota kaverin kanssa järkkää jos putsattas toistemme selät jollain mustapääraudalla ja sit semmone syvempi puhdistus/kuorinta. Niinku veden määrän ja ruokavalion suhteen ei oo ongelmaa.

Mul on pitkä tukka niin kelaan että se jotenki vaikuttaa, niin vois kokeilla vaan useemmin pistää itelleen kampauksia.

Mietin että oisko jotain tiettyy tuotetta joka on maagisesti jollain tepsinyt. Tää on nyt selkeesti lieventynyt siihen entiseen, mut sillai viimisetki "rippeet"
www.aamiaiskone.fi ~ Insta: @aamiaiskone

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #936 : 11.07.18 - klo:18:45 »
No ostaisin kyllä jonkun BHA-liuoksen ja jos ei valmiiksi tule suihkupullossa, niin siirtäisin sen sellaiseen. Tuota iltaisin selän iholle, ainakin suihkupäivinä. Suihkun loppuvaiheessa kerran viikossa (useamminkin, jos iho kestää) pehmeä mekaaninen kuorinta, esim. harjalla tai suihkuliinalla. Ei mitään rajua.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Happy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • aamiaiskone.fi
« Vastaus #937 : 11.07.18 - klo:21:45 »
No ostaisin kyllä jonkun BHA-liuoksen ja jos ei valmiiksi tule suihkupullossa, niin siirtäisin sen sellaiseen. Tuota iltaisin selän iholle, ainakin suihkupäivinä. Suihkun loppuvaiheessa kerran viikossa (useamminkin, jos iho kestää) pehmeä mekaaninen kuorinta, esim. harjalla tai suihkuliinalla. Ei mitään rajua.

Mistä BHA-liuosta saa hankittua, apteekista? Onkohan se kallistakin :E Tahdon kyl kokeilla tuota!

Poissa Hanzku

• HAIRahtanut
« Vastaus #938 : 12.07.18 - klo:22:46 »
^ Käytin aiemmin (kasvoille) Paula`s Choicen BHA 2% Liquidia, se on ainakin hyväksi havaittu. Seuraavaksi ajattelin kokeilla COSRX BHA Blackhead Power Liquidia, hinta näyttäisi olevan suunnilleen puolet tuosta Paulan litkusta ja ilmeisesti sekin on hyvää tavaraa.

Täytyypä muuten itsekin kokeilla tätä selkään, juurikin sama ongelma, mutta jostain syystä en ole tajunnut käyttää kasvojen tuotteita selkäiholle  ::) Olen aika samoin keinoin yrittänyt saada selän ihoa kuntoon, eli pesemällä selän viimeiseksi. Hiukset ei ole niin pitkät että kampauksilla olisi mun tapauksessa merkitystä. Aloe Vera geeliä olen käyttänyt nyt myös viime aikoina ja tuntuisi että tilanne hieman parantunut.
« Viimeksi muokattu: 12.07.18 - klo:22:53 kirjoittanut Hanzku »

Poissa Happy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • aamiaiskone.fi
« Vastaus #939 : 13.07.18 - klo:11:59 »
^Ei tuo aloe verakaan mikään huono idis oo. Kokeilin olla rasvaamatta yläselkää mut ei se jeesannu ja sit jatkoin voiteilla rasvaamista ettei turhaan kuivuis iho. Pidän silmät auki tota BHA-liuosta varten. Kiitos!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #940 : 13.07.18 - klo:19:40 »
Molemmat BHA-liuokset ovat tilattavia, Paulaa saa ainakin omasta kaupasta, COSRX:ää helpoimmin ja halvimmalla ebaysta! Näistä sen verran, että käyttäjäkokemusten perusteella arvelisin paulan version olevan ehkä tehokkaampi, COSRX saattaa sopia paremmin, jos iho on herkkä. Itselläni molemmat tuotteet ovat olleet toimivia, tosin Paula-kokemuksesta alkaa olla vuosia. COSRX hieman miellyttävämpi kosmeettisesti, ainakin ennen vanhaan Paula oli vähän tahmaista.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.