Kirjoittaja Aihe: Meikkisiveltimet  (Luettu 62108 kertaa)

Poissa babylissa

• Tukkaguru
Vs: Meikkisiveltimet
« Vastaus #105 : 17.08.13 - klo:17:01 »
Tilasin Pretty.fistä Real Techniquesin setin, olikohan Core-jotakin nimeltään, ja nämä ovat ensimmäiset kunnolliset synteettiset siveltimet minulla. Kunnollisilla tarkoitan pehmeyttä ja tiheyttä. Aiemmat kasvomeikkisiveltimet olivat muistaakseni Silk Naturalsilta, aitokarvaiset kabuki ja flat top brush.
Laitoin pitkästä aikaa Lauressin meikkipohjaa uudella siveltimellä ja testasin, alkaako kutista jos hikoilen yhtään naamasta, ei kutissut eikä kirvellyt. Jos reaktio on ollut pelkästään kunnon välineiden puutteesta johtuvaa siirryn takaisin mineraalipohjiin!

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #106 : 19.08.13 - klo:17:31 »
Onko kellään kokemusta mac 210 rajaussiveltimestä? Onko hyvä? Tai voisiko joku suositella hyvää sivellintä kissarajausten tekoon?

Mulla on joku make up storen 113 sivellin  mut se on ihan sysip***a. Kaipaisin sivellinosaan sellaista jäykkää notkeutta mitä tossa ei kyllä ole. Muutenkin tossa tuppaa vähän harittamaan noi karvat, joten vaikea saada siistiä jälkeä.

BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #107 : 22.08.13 - klo:19:28 »
Haluaisin jonkun synteettisen peitevoidesiveltimen. Lähinnä käyttäisin sitä MACin Studio Finish -peiteaineen levittämiseen/häivyttämiseen. Saisi olla isohko ja pehmeähkö. Ehdotuksia?

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #108 : 22.08.13 - klo:23:40 »
^Minusta Reak Techniquesin deluxe crease brush (pyöreä sivellin, joka tulee viiden siveltimen setissä) on ollut hyvä. Sivellin on omasta mielestäni aivan liian iso luomivaossa käytettäväksi. Sen sijaan peitevoiteelle se on aivan mainio. Samantapaisia on varmaan ainakin Sigmalla ja uskoisin, että Ecotoolsilta löytyy myös samantyyppisiä siveltimiä. Toinen suosikkini peitevoiteille on MAC 217:n kopiot, joita löytyy lähes joka sarjasta. Joku valmstanee tuotakin mallia varmaan synteettisenä. Siinä missä Real Techniquesin sivellin antaa peittävän lopputuloksen ja on loistava isompien alueiden peittämiseen pixselöimällä, niin 217:lla tai vastaavilla häivytyssiveltimillä on helppo häivyttää peiteaineen rajat näkymättömiin.

Poissa amelié

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #109 : 08.09.13 - klo:19:28 »
Kicksin bb sivellin (siis se shiseido kopio) on aloittanut hurjan sulkasadon. Aluksi se toimi todella hyvin, mutta pikkuhiljaa siitä alkoi irtoilla karvoja, joita sai sitten poimia kasvoilta aina käytön jälkeen. Tänään pesin tavallisen tapaan kaikki siveltimet ja kun puristelin tosta vettä pois, siitä lähti ihan tukoittain karvaa käteen  :o.
Olen pessyt sitä ihan samalla tavalla kun mun useamman vuoden vanhoja Macin ja sigman siveltimilä jotka eivät ainakaan ole tuosta kohtelusta suuttuneet. Pesen aina marseillesaippualla ja yritän pitää sivellinpään alaspäin, joten en ymmärrä missä vika  ???. Ono toi vain viallinen yksilö? Kuittikaan ei tietenkään ole enää tallessa...

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #110 : 09.09.13 - klo:20:48 »
^Kuittia ei tarvitse reklamaatiota tehdessä. Mulla noin ei ole käynyt, mutten ole ko. sivellintä kuin muutaman kerran pessytkään.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #111 : 13.09.13 - klo:16:04 »
Anteeksi tuplapostauksesta, mutta pakko hehkuttaa jälleen EcoToolsin siveltimiä. iHerbistä tuli tilattua Sheer Finish Kabuki, joka on mineraalimeikin levitykseen aivan mahtava! Lopputuloksesta tulee luonnollinen, mutta peittävä (siinä suhteessa nimi on kyllä hieman hämäävä). Se kuulemma Macin 187-siveltimelle hyvä korvaaja, mutta itse en voi sanoa juuta enkä jaata, kun en yhtäkää Macin sivellintä omista.
Tilasin siveltimen lähinnä uteliaisuudesta, sillä tuo sivellin jää kyllä vakikäyttöön!

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
« Vastaus #112 : 13.09.13 - klo:18:46 »
Iherbistä bongasin tämän (nyt jo loppu varastosta):

http://www.iherb.com/Real-Techniques-by-Samantha-Chapman-Miracle-Complexion-Sponge-1-Sponge/52027

Onkohan kukaan ehtinyt vielä kokeilemaan eli vetääkö vertoja beauty blenderille ja sen kaimoille?
Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #113 : 28.09.13 - klo:13:59 »
Ecotoolsin kabuki tilattu! Joutu etsimään sitä kissojen ja koirien kanssa. Kun en tahtonut tilata pelkkää kabukia vaan yritin etsiä sitä sellaisesta paikasta mistä voin tilata samalla muutakin  :O joka paikasta mistä olisi löytynyt muutakin oli kabuki loppu. Vihdoin löysin sen ellokselta ja kivan neuleen myös  ;D hinta oli 14.90 kabukille, pakettia odotellessa  :)
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #114 : 03.10.13 - klo:00:23 »
En selailemalla löytänyt juttua mistään, että kuinka usein ja miten kabuki tulisi pestä? Pestylle ihollehan tuota mineraalia tulee laitettua, mutta kai se silti toisinaan olisi hyvä putsata?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #115 : 03.10.13 - klo:08:17 »
En selailemalla löytänyt juttua mistään, että kuinka usein ja miten kabuki tulisi pestä? Pestylle ihollehan tuota mineraalia tulee laitettua, mutta kai se silti toisinaan olisi hyvä putsata?

Itse pesen parin-kolmen viikoin välein. Joku suosittelee viikottaista pesua, mutta mä olen ainakin liian laiska pesemään niitä siihen tahtiin.. :)

En pese kaikkia siveltimiä samaan aikaan, katselen vähän mikä tarvii pesua ja sitten sen mukaan. Mulla kabuki kerää ainakin iholta rasvaa, joka sitten kerääntyy siihen sutiin meikkipohjan kanssa pieninä paakkuina, siitä tietää, että on aika pestä.

Pesuun käytän Marseille saippuaa, oli sivellin aitoa tai synteettistä karvaa.

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #116 : 03.10.13 - klo:08:27 »
Minä hommasin pikapuhdistukseen Bare Mineralsin i.d. quick change brush cleaner -suihketta. Että edes jotenkin tulisi siveltimiä puhdistettua,  kun laiskuuksissaan ei saa aikaiseksi pestä kunnolla tarpeeksi usein. Feeluniquesta taisin putsarin ostaa ja kyllä se raikastaa ja ilmeisesti puhdistaakin ihan hyvin. Kätevä varsinkin eri sävyjä laittaessa sillä aine ei kastele sivellintä märäksi. Sisältää alkoholia.

OT olen vähän käytellyt ainetta raikastamaan myös yhtä ulkoilutakkia kun siihen tarttuu tupakanhaju hyvin helposti. En siis polta, paitsi salaa :O ja hajua peitelläkseni suihkautan putsaria takkiin. Putsari tuoksuu tosi raikkaalle!

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #117 : 03.10.13 - klo:20:02 »
Mä olen ostanut ihan vauvashampoota siveltimien pesuun :P Kyllähän se minusta ihan hyvin toimi, puhtaaksi tuli ja tuoksu oli mukavan mieto!

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #118 : 04.10.13 - klo:08:30 »
Tunnustus: pesen jotakuinkin viikoittain EDM:n flat top kabukia, peitepensseliä ja kulmakarvapensseliä... millä tahansa vessan kälyisellä nestemäisellä halpiskäsisaippualla (yleensä ostan halvinta xtraa tai euroshopperia jättipullossa ja kippaan pieneen pumppupulloon.) Eivät ole ainakaan vielä räjähtäneet...  :ts
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #119 : 05.10.13 - klo:11:15 »
Mä käytän kosteuttavaa hiusshampoota, mutta oon joskus pessyt käsisaippuallakin. Synteettiset on ihan hyvin kestäneet, en tiedä pahatuisko aitokarvaiset huolettomasta pesusta enemmän.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.