Täydensin jonkin aikaa sitten työkalupakkiani muutamalla EcoToolsin siveltimellä, ja olen kyllä ollut varsin tyytyväinen. Kyseessä ovat peitevärisivellin
(airbrush concealer), luomivärisivellin
(full eye shadow) ja silmänrajaussivellin
(flat eyeliner). Käytän iholle Lily Lolon mineraaleja, ja peitejauheelle oli aiemmin käytössä Lolon litteä concealer brush, joka kyllä hoiti tehtävänsä, mutta luonnollisempi kerrostusmahdollisuus oli toiveissa. EcoToolsin muhkea sivellin on juuri sellainen kuin toivoinkin. Sillä saa ihan yhtä lailla peittävyyttä, mutta pehmeämmin ja paremmin häivytettynä. Toimii hyvin myös vihreän correctorin kanssa isommillakin alueilla. Luomivärisivellin on yhtä lailla muhkea ja häivyttävä ja sopii hyvin mulle perussiveltimeksi, kun en tarkkoja luomivärimaalauksia tee. Rajaussivellin toimii siinä missä muutkin.
Mulla on tällä hetkellä vakiokäytössä Lolon kabuki ja reissuja varten vanha Barefaced Beautyn kotelollinen kabuki, molemmat oikein kelvollisia. Aiemmin ehti olla myös Body Shopin kabukeja, mutta ne kuluivat huomattavasti noita toisia nopeammin. Poskipunasivellin on Barefaced Beautyn ja puuterisivellin Lolon. Näistä kumpikaan ei ole mikään erityinen, mutta muidenkaan merkkien vastaavat eivät juuri sen kummemmilta näytä, joten kelpuutan nämä. Löytyy myös mm. Lolon minikabuki, josta ei oikein ole mulla mihinkään.
Siveltimien pesussa mun monivuotinen suosikki on
LV Nestesaippua. Se on edullista, hajusteetonta ja pumppupullossa älyttömän helppokäyttöistä. Lisäksi se on pitänyt siveltimet huimasti paremmassa kunnossa kuin sulfaatillisilla pesunesteillä pesu. Mä pidän tätä Marseille-saippuan upgreidauksena.