Kirjoittaja Aihe: Meikkisiveltimet  (Luettu 61947 kertaa)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
Vs: Meikkisiveltimet
« Vastaus #120 : 05.10.13 - klo:11:45 »
Minä pesen siveltimiä vähän fiiliksen mukaan MACin sivellinpesulla, Natusan vaivashampoolla, Marseille-saippualla tai Fructis 2 in 1 -shampoolla. Tuota viimeisintä aloin käyttämään sen jälkeen, kun luin / kuulin jonkun meikkitaiteilijan pesseen jo vuosia siveltimensä halvimmalla 2 in 1 -shampoolla. Hyvin oli pelittänyt. Tuo MACin pesuaine on käytössä yllättävän edullista verrattuna joihinkin muihin siveltimille tarkoitettuihin aineisiin. 

Vain parin siveltimen / meikkausvälineen kohdalla en tee poikkeuksia: Beautyblenderin pesen aina Fairylla ja synteettiset meikkivoide- ja peiteainesiveltimet sappisaippualla. Aiemmin käytin meikkisiveltimien pesuun kasvojen puhdistusöljyä, joka tehosi meikkivoiteisiin paremmin kuin nuo shampoot tai Marseille-saippua. Sappisaipua kyllä lyö senkin laudalta, enkä vielä ainakaan ole huomannut sen pilanneen siveltimiä.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 05.10.13 - klo:20:22 »
Täysin OT, mutta ihana typo  ;D :

Natusan vaivashampoolla

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #122 : 05.10.13 - klo:20:47 »
^ Nyt nolottaa ja naurattaa samaan aikaan.  :-[ :D

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 05.10.13 - klo:20:55 »
Mä kuuraan sutejani milloin milläkin käteen osuvalla (sulfaatillisella) shampoolla tai välillä käsisaippualla. Hyvä tulos on tullut ja varsinkin kabukit keräävät meikkipohjaa ja ihon rasvaa sen verran, että pesen mielelläni tehokkaasti. Kostutan ensin siveltimet, dippaan pesuaineeseen ja pyörittelen kämmentä vasten + huuhtelen toistaen niin kauan, että vaahto on puhdasta. Kuivumaan laitan pyyhkeen päälle, oion märkien siveltimien karvat ensin siistiksi.

Kabukin pesen aika usein, silloin kun se alkaa tuntua sellaiselta klähmäiseltä ja muita suteja harvakseltaan, usein kaikki kerralla.

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #124 : 28.10.13 - klo:21:11 »
Ecotoolsin kabuki tilattu! Joutu etsimään sitä kissojen ja koirien kanssa. Kun en tahtonut tilata pelkkää kabukia vaan yritin etsiä sitä sellaisesta paikasta mistä voin tilata samalla muutakin  :O joka paikasta mistä olisi löytynyt muutakin oli kabuki loppu. Vihdoin löysin sen ellokselta ja kivan neuleen myös  ;D hinta oli 14.90 kabukille, pakettia odotellessa  :)

Kabuki on nyt ollut jo jonkin aikaa käytössä ja tykkään!   :l Voin suositella kaikille! Suurkiitokset!!
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #125 : 16.11.13 - klo:18:01 »
Kokeilen, onko tuosta Dyroy silmämeikkisiveltimestä mihinkään.. Tässä lukee "tarkkaan silmänrajaukseen". Tarvitsin nopeasti jonkun silmämeikkisiveltimen, jota voisi käyttää WnW nestemäisen vedenkestävän eye linerin kanssa, koska ko. nestemäisessä linerissa on surkea se purkin sivellin. EcoToolsin siveltimet olis varmaan hyvät, kun voisi panostaa kunnolla siveltimiin.
« Viimeksi muokattu: 16.11.13 - klo:18:03 kirjoittanut Angelie »

Poissa amelié

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #126 : 20.11.13 - klo:16:25 »
Mulla on jotenki huono tuuri sivellinten kanssa. Tilasin hqhairista kesällä alekoodilla Narsin hehkutetun poskarisiveltimen, joka on kyllä siveltimenä hyvä, mutta siitä lähtee jonkun verran karvaa. Karva ei kuitenkaan lähde juuresta asti, vaan siveltimestä irtoaa sellaisia lyhyitä puolen sentin pätkiä, joka kerta kun laitan poskipunaa saa poimia ainakin yhden tollasen pienen, mustan karvanpätkän. Ihan kuin karvojen päät katkeilivat irti  :-\. Nyt löysinkin netistä joitain kommentteja missä valitettiin tuosta karvojen irtoilemisesta, ilmeisesti ei siis ihan tavatonta tälle siveltimelle..

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #127 : 01.04.14 - klo:00:38 »
Saako marketista mitään "siedettäviä" poskipunasiveltimiä? Tekeekö Cailapeilla esimerkiksi mitään? Ei jaksaisi ruveta tilailemaan netistä mitään kahdenkymmenen euron siveltimiä/settejä.

(en kyllä muista minkälaisissa hinnoissa nuo Cailapit nykyään liikkuu...)

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #128 : 01.04.14 - klo:09:50 »
^ Cailapin nettikaupasta voi katsella hintoja. Esim. sivellinsetit maksaa 9-16 euroa. Yksittäiset siveltimet ovat varmasti laadukkaampia ja kalliimpia, kuten Cailap by Mariela Sarkima poskipunasivellin on 16 €.

Itse suosittelisin e.l.f:in Studio-sarjan siveltimiä, joita saa iHerbistä 3 dollarilla. Mutta vaikka tämä H&M kaksipäinen sivellin on pehmeä ja hyvä hintaansa nähden.
« Viimeksi muokattu: 01.04.14 - klo:09:59 kirjoittanut Bamboo »
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #129 : 01.04.14 - klo:12:56 »
Kiitti! Harmi kun ei ole iHerbiltä mitään muuta ostettavaa, niin e.l.f. on poissuljettu vaihtoehto. Käynpä sitten HM:llä tsekkaamassa, löytyykö tuo sivellin paikan päältä  :)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #130 : 01.04.14 - klo:19:59 »
Iberon poskipunasivellin on ollut mulla käytössä todella hyvä. Ei ole synteettistä karvaa, vaan näädän? En ole varma.

Edit.eläinten ystävänä mua nyt harmittaa, että edes oon ostanut tuollaisen..vaikka laadukas onkin.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #131 : 16.10.14 - klo:14:18 »
Heitin mun viimeisen Beauty Blenderin roskiin, kun varmaan jo puolisen vuotta vanha oli ja tarkoituksena oli pihistellä ja käyttää We Care Iconin meikkisieniä. Ajattelin, että ei kai nuo sen kummosempia voi olla, sieni kuin sieni, mutta hinta pikkasen eri. No joo, ekaa sientä olin käyttänyt pari päivää, niin ei kun tilausta vetämään beautybayhin. Mitäpä tuota hyväksi koettua vaihtamaan uuteen ja huonoon, oli se sitten kuinka halpa tahansa. Säästö menee jo siinä, kun joutuu vaihtamaan sienen usein, sieni levahti jo tuossa parissa päivässä ja tuntui, ettei oikein saa levitettyä meikkivoidetta, sisuksiinsa kyllä voiteen vetää, mutta naamaan ei levity. :/. Joten, eiköhän noilla kahdella tilatulla beautyblenderillä taas reilu vuosi porskutella eteenpäin  :T..
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

SSpiegel

• Vieras
« Vastaus #132 : 23.10.14 - klo:15:34 »
Törmäsin tuossa youtubessa kosmetiikkafirmaan, josta en ollut aikaisemmin kuullutkaan. Blank Canvas Cosmeticsin siveltimet näyttävät aikalailla samalta kuin esimerkiksi Sigman tai Zoevan, mutta ovat niistäkin vielä pikkuisen halvempia. Kolmelle silmämeikkisiveltimelle tuli hintaa parisen kymppiä, joten panostus ei ollut mikään älytön, vaikka osoittautuisivatkin susiksi. Laitoin tilauksen menemään eilen, joten vähän aikaa joutuu odottamaan, millaisia siveltimet ovat todellisuudessa.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #133 : 24.10.14 - klo:12:13 »
Täydensin jonkin aikaa sitten työkalupakkiani muutamalla EcoToolsin siveltimellä, ja olen kyllä ollut varsin tyytyväinen. Kyseessä ovat peitevärisivellin (airbrush concealer), luomivärisivellin (full eye shadow) ja silmänrajaussivellin (flat eyeliner). Käytän iholle Lily Lolon mineraaleja, ja peitejauheelle oli aiemmin käytössä Lolon litteä concealer brush, joka kyllä hoiti tehtävänsä, mutta luonnollisempi kerrostusmahdollisuus oli toiveissa. EcoToolsin muhkea sivellin on juuri sellainen kuin toivoinkin. Sillä saa ihan yhtä lailla peittävyyttä, mutta pehmeämmin ja paremmin häivytettynä. Toimii hyvin myös vihreän correctorin kanssa isommillakin alueilla. Luomivärisivellin on yhtä lailla muhkea ja häivyttävä ja sopii hyvin mulle perussiveltimeksi, kun en tarkkoja luomivärimaalauksia tee. Rajaussivellin toimii siinä missä muutkin.

Mulla on tällä hetkellä vakiokäytössä Lolon kabuki ja reissuja varten vanha Barefaced Beautyn kotelollinen kabuki, molemmat oikein kelvollisia. Aiemmin ehti olla myös Body Shopin kabukeja, mutta ne kuluivat huomattavasti noita toisia nopeammin. Poskipunasivellin on Barefaced Beautyn ja puuterisivellin Lolon. Näistä kumpikaan ei ole mikään erityinen, mutta muidenkaan merkkien vastaavat eivät juuri sen kummemmilta näytä, joten kelpuutan nämä. Löytyy myös mm. Lolon minikabuki, josta ei oikein ole mulla mihinkään.

Siveltimien pesussa mun monivuotinen suosikki on LV Nestesaippua. Se on edullista, hajusteetonta ja pumppupullossa älyttömän helppokäyttöistä. Lisäksi se on pitänyt siveltimet huimasti paremmassa kunnossa kuin sulfaatillisilla pesunesteillä pesu. Mä pidän tätä Marseille-saippuan upgreidauksena. ;D
1cFii, oma väri.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #134 : 23.11.14 - klo:12:13 »
Onko kellään käyttäjäkokemusta EcoToolsin värivoidesiveltimestä? Haluaisin levittää vaihteeksi värivoiteen muuten kuin sormin, sellainen ohuempi ja kuulaampi lopputulos olisi hakusessa :)
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.