Kirjoittaja Aihe: Meikkisiveltimet  (Luettu 62101 kertaa)

SSpiegel

• Vieras
Meikkisiveltimet
« Vastaus #15 : 17.04.12 - klo:19:22 »
^ En pysty vertailua tekemään, kun en omista tuota Ecotoolsin sivellintä, mut tuo EDM on musta hyvä. Omasta mielestäni pieni ja tarkka, leveydeltään n. 7 mm ja paksuudeltaan 1,5-2 mm (mittasin nopsaan vaan viivottimella  ;D). Jämäkkä, mutta pehmeä. Olen tykännyt. Tykkään muutenkin hulluna EDM:n siveltimistä, omistan pari kabukia ja blending brushin.

Poissa Mintti

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Meikkisiveltimet
« Vastaus #16 : 18.04.12 - klo:21:30 »
Ehdotus!

Olisiko sellaiselle ketjulle käyttöä, jossa vertailtaisiin eri sarjojen vastaavia siveltimiä keskenään? Ihmiset voisivat esimerkiksi tehdä listaa MACin siveltimistä, sillä ne lienevät tunnetuimmat, ja luetteloa sekä vertailua vastaavista siveltimistä muilta sarjoilta. Esimerkiksi tällä tavalla:

MAC 187 Duo Fibre Brush
- Sigma F50
- Sonia Kashuk Large Duo Fibre Multipurpose Brush
- Real Techniques by Samantha Chapman Stippling Brush
- Elf Stipple Brush

MAC 188 Small Duo Fibre Brush
- Sigma F55
- Sonia Kashuk Small Duo Fibre Multipurpose Brush

F50 tuntuu yhtä laadukkaalta kuin 187. Elf on paljon löysempi. Sonia Kashukista lähti karvoja, jne...
Get the idea? Perään voisi tietty laittaa vielä hinnat siveltimistä.

En tiedä kuinka tarpeellinen tällainen lista on muille, mutta henkilökohtaisesti se helpottaisi siveltimien ostoa siinäkin mielessä, kun ihmiset monesti kertovat että "sen ja sen numeroinen MACin sivellin on loistava banaanivarjostuksen tekemiseen" ja sitten menen MACin sivuille, etsin kyseisen siveltimen ja lähden koluamaan muiden merkkien nettisivuja ja etsin vastaavan näköistä. :D Itse olenkin aika noviisi mitä siveltimiin tulee, joten välttämättä tämänlainen ketju ei ole tarpeellinen kaikille. (Samanlaisia asioitahan tässäkin ketjussa puidaan, ehdotuksessani asiat ovat ehkä vain helpommin löydettävissä.) Mutta mitä mieltä on arvoisa juuresklaani?
Luonnonmukaiseen kosmetiikkaan hairahtanut kotikemisti.
3b F ii
iHerb -alennuskoodi: OPI742

Poissa mussu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Meikkisiveltimet
« Vastaus #17 : 19.04.12 - klo:21:46 »
Mikäs olisi juuresten mielestä hyvä perussivellinsetti? Lähinnä millaisia siveltimiä siinä olisi hyvä olla (sanotaan vaikka max 10 tärkeintä). Ajattelin palkkapäivän kunniaksi laittaa sivelvalikoimaani vähän uusiksi, mutten oikein osaa päättää, mitä hankkia.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
Meikkisiveltimet
« Vastaus #18 : 19.04.12 - klo:23:22 »
^ Omat "pakolliset" siveltimeni ovat
Meikkivoidesivellin: joko litteä tai pyöreä, ihan oman mieltymyksen mukaan. Ei tarpeen, jos ei käytä nestemäistä meikkivoidetta tai jos tykkää levittää voiteen sormilla.
Peiteainesivellin, itse tykkään käyttää joko luomivärin häivytyssivellintä (esim.MAC 217) tai kynäsivellintä (esim. Sigman kynäsivellin)
Poskipunasivellin (Oma suosikkini MAC 109)
Litteä luomivärisivellin (MAC 239)
Häivytyssivellin (MAC 217)
Rajaussivellin (esim. MAC 209, joku litteä rajaussivellin, tai synteettinen taiteilijansivellin)

Lisäksi voisi olla erillinen sivellin puuterille, varjostus ja/tai korostusvärille, useampia luomivärisiveltimiä. Mutta kuudella siveltimellä pääsee pitkälle, ja neljäkin riittää, jos käyttää rajauksiin kynää ja levittää meikkivoiteen sormilla tai sienellä.

... Ja oma sivellinsettinihän ei tietenkään ole pysynyt missään järkevissä rajoissa, vaan pensseleitä löytyy joka lähtöön ja moneen tarkoitukseen useampiakin (esim rajauksia varten löytyy lähemmäs 10 sutia  ::)).

Poissa Missy

• Tukkaguru
Vs: Meikkisiveltimet
« Vastaus #19 : 24.04.12 - klo:12:27 »
Muutamia kokemuksia löysin haulla Shiseido Perfect Foundation Brushista. Blogeissa tuosta on ainakin tykätty, millaisia on juuresten kokemukset?

Paljonkohan tuolla on Suomessa hintaa?
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #20 : 24.04.12 - klo:13:19 »
^Meinasin just tulla kyselemään myös tuosta  :D Mietin tuon ja Sigman sekä Ecotoolsin skunkkien/kabukien välillä.

Poissa amelié

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #21 : 01.05.12 - klo:17:35 »
Uskaltauduin vihdoin hankkimaan Lancomen meikkivoidesiveltimen kun strawberrynetissä oli kaikki meikit -10%, ton alennuksen ja kantisalennuksen jälkeen hinnaksi jäi vaan 24 euroa, joten oli pakko tilata kun muuten en ole hinnan takia raaskinut hankkia. Olen todella ilonen että ostin sen  :-*
Toi on huomattavasti litteempi ja joustavampi kun esim. duroyn sivellin ja sen takia helppo ja tarkka käyttää, varsi on sopivan lyhyt eikä ole tiellä. Käytän tota myös voidemaisten poskipunien ja korostustuotteiden levitykseen, toimii siinäkin paremmin kun mun vanhat pulleemmat Sigman harjat (jotka on nimenomaan tarkotettu näille voidemaisille). Tää tulee ainakin matkoilla olemaan todella tiiviissä käytössä, ei tarvitse ottaa joka tarkoitukseen omaa sivellintä mukaan!

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #22 : 01.05.12 - klo:18:29 »
Muutamia kokemuksia löysin haulla Shiseido Perfect Foundation Brushista. Blogeissa tuosta on ainakin tykätty, millaisia on juuresten kokemukset?

Paljonkohan tuolla on Suomessa hintaa?

Vastaan nyt vähän myöhässä. Minulla on ollut tuo sivellin n. kuukauden päivät, mutten ole meikannut sillä päivittäin. Olen kyllä tykännyt tästä siveltimestä. Sivellin on näppärän kokoinen ja sillä saa helposti nätin pinnan (ei jää juovia tms). Lopputulos on peittävämpi kuin esim. MACin 130 siveltimellä (aika samankokoinen, mutta duo-fiber lyhyillä valkoisilla karvoilla). En kyllä ole ihan varma, meneekö tämän meikkivoidesivellinarsenaalini kärkeen, mutta minulla onkin useampia meikkivoidesiveltimiä, joihin olen tyytyväinen.

Jos tästä pitäisi löytää jotain vikaa, niin siveltimen puhdistus on vähän haastavaa. Sivellintä ei siis kannata käyttää sellaisten iholle asettuvien meikkivoiteitten kanssa, jotka jämähtää siveltimiin kiinni.

Hintaa tällä taisi olla Stockmannilla n. 35 €.

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #23 : 01.05.12 - klo:19:07 »
Minä olen ainakin yksi niistä joka on aiemmin jo Shiseidon perfect foundation brushia täällä kehunut ja kehun edelleenkin! Se vaan on paras meikkivoidesivellin jota olen käyttänyt - niin kokonsa, pehmeytensä kuin jämäkyytensäkin perusteella.

Ihan siveltimen käyttöohjeessakin tosiaan suositellaan välttämään käyttöä vedenkestävien meikkivoiteiden kanssa. Tämän olen yrittänyt pitää mielessä ja onneksi itselläni ei puhdistamisenkaan suhteen ole ollut siis mitään ongelmaa vaan ihan tavalliset siveltimien puhdistusaineet tai mikä tahansa shampoo on riittänyt.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #24 : 01.05.12 - klo:21:22 »
^
Minä taas olen onnistunut tunkemaan meikkivoidetta myös siveltimen sisuksiin ja sitä sivellintä on ollut tosi työlästä saada puhtaaksi. En nyt muista oliko se meikkivoide noita kiellettyjä vedenkestäviä, vai vesiliukoinen, mutta tuon tiheän siveltimen sisältä sitä oli vaikea saada huuhdottua pois. Yhtä työlästä on ollut puhdistaa myös Sigman Sigmax-siveltimiä, jotka myös on tiheitä keinokuitusiveltimiä.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #25 : 03.05.12 - klo:09:17 »
Mulla on metsästyslistalla MAC 138 ja/tai 165 mutta molemmat ovat LE ja eBayssa aivan tolkuttoman hintaisia.
Onko kenelläkään antaa vinkkejä mitkä siveltimet voisivat laadultaan ja muodoltaan olla lähellä? Nuo ovat molemmat sellaisia vesivärisiveltimen mallisia, pitkähköjä ja kärjestään suippenevia. Kannattaako taiteilijatarvikeliikkeiden pensseleitä miettiä vaihtoehdoksi?

Raitoja käpälään!

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #26 : 03.05.12 - klo:11:38 »
^ Sigmalla on tuon mallinen sivellin. minulle tuli tuollainen sivellin matkasetissä. En osaa sanoa millainen tuo on MACin siveltimeen verrattuna, kun minulla ei ole MACin siveltimestä kokemusta. Oma Sigman siveltimeni on hiukan karkea ja aika pullea, vaikka teräväkärkinen. Käytän sivellintä lähes päivittäin, kun se toimii niin hyvin  varjostuksissa.

En kyllä osaa sanoa löytyykö vesivärisiveltimistä tälle siveltimelle korvaajaa, kun sivellin on aika iso.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #27 : 21.05.12 - klo:21:36 »
Voiko Shiseidon Perfect Foundation Brushilla levittää myös meikkipuuterin (Dior Forever) onnistuneesti? Millaista jälkeä tekee meikkipuuterin kanssa, jos siihen käyttöön siis sopii?

Mitkä siveltimet on suosikkejanne aurinkopuuterin levitykseen?

Poissa Attache©

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • -5$@IHERB: KOR535
« Vastaus #28 : 21.05.12 - klo:21:48 »
Aurinkopuuterin levitys on itsellä sujunut mukavasti uuden
Ecotools Bronzer-siveltimen kanssa ja on edullinen myös.

Toinen Ecotools-ihanuus on pyöreäpäinen lyhytvartinen bambuinen luomivärisivellin
nimeltään highlight. En tiedä olenko meikannut vuosia huonoilla siveltimillä, mutta tällä tulee vaan tosi hyvää jälkeä varjostuksiin ja nopeammin kuin vanhoilla  :-*
| GHD |
| Nexxus KeraPhix, Luxxtress, Humectress |
| Tigi Oatmeal&Honey |
| KC Color Mask |
| Nubian Heritage |

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #29 : 21.05.12 - klo:21:49 »
^^En ole kokeillut levittää meikkipuuteria tuolla Shiseidon siveltimellä, mutta ainakin käyttöohjeiden mukaan se soveltuu sekä nestemäisille että puuterimaisille tuotteille. Lähimmät samantyyppiset siveltimet, joita olen käyttänyt puuterimaisille tuotteille on Sigman Sigmax siveltimet. Ne toimii tuohon tarkoitukseen tosi hyvin ja uskon, että Shiseidon sivellinkin pelittää hyvin meikkipuuterin kanssa. Ehkä paremminkin kuin nuo Sigmax-siveltimet, koska se on pienempi ja sillä saa siten tarkempaa jälkeä.

Aurinkopuuterille minä en vielä ole löytänyt sitä "the sivellintä". Tähän mennessä parhaimman tuloksen olen saanut Sigman F25 - Tapered Face-siveltimellä. Tämä toimii itselläni hyvin, mutta luulen, että joku muu sivellin voisi olla parempi.