Kirjoittaja Aihe: Meikkisiveltimet  (Luettu 61996 kertaa)

Poissa Hue

• Tukkaguru
Vs: Meikkisiveltimet
« Vastaus #150 : 14.04.15 - klo:11:07 »
Elisaka: Miten olisi ihan Anastasian oma sivellin? Ainakin mulle tuo "ripsiväriharja" on ihan ehdoton kulmien sukimiseen värin laittamisen jälkeen. Tuolla saa tosi tarkkaa jälkeä kun sivellin on terävä ja pieni, mutta on ehkä juuri siitä syystä hiukan hidas.

http://www.cultbeauty.co.uk/anastasia-beverly-hills-large-synthetic-duo-brow-brush-12.html

Tuon hitauden takia mä käytän yleensä kiireessä Smashboxin jo myynnistä poistunutta ja kulttimaineen saanutta kulmakarvasivellintä. Se on isompi, jämäkkä ja jopa hieman karhea luonnonkarvainen sivellin. Jotenkin ihan älyttömän hyvä! Suosittelisin myös tätä sivellintä, mutta sitä ei saa enää mistään. Tällä saa ehkä vähän sellaisen "blurrimman" tai pehmeämmän tuloksen, mikä sopii arkimeikkiin tosi hyvin.

Toki nämä ovat makuasioita, että tykkääkö luonnonkarvaisesta vai synteettisestä, isommasta vai pienemmästä jne. Mulla nuo molemmat siveltimet ovat kuitenkin lunastaneet paikkansa meikkausrutiineissa.

e. Höpsis, Smashboxin sivellin on tullut takaisin myyntiin! Viimeksi kun katsoin, sitä ei myyty edes Smashboxin omilla sivuilla http://www.smashbox.com/product/6009/17815/Brushes-Tools/ANGLE-BROW-BRUSH-12/index.tmpl
« Viimeksi muokattu: 14.04.15 - klo:11:10 kirjoittanut Hue »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #151 : 14.04.15 - klo:13:08 »
^^ Joo, sama juttu oli mullakin.

Olen nyt ehtinyt käytellä tuota Idunin poskipunasivellintä ja olen siihen oikein tyytyväinen. Idunin siveltimet ovat kyllä mun makuun ihan ideaaleja. Niissä on lyhyehköt ja paksut varret, sopivan tiiviit ja hallittavan kokoiset päät ja pehmeä karva. Ostin sarjasta vielä peitevärisiveltimenkin, ja sekin on pelittänyt tosi hyvin. Mulla on Idunilta nyt kaikkiaan nämä kaksi sekä kabuki, ja muuta en juuri tarvitsekaan. Tuo keskivertoa vähän pienempi kabuki toimii mineraalimeikkipohjan lisäksi tosi hyvin myös correctorille, käytän sitä meikkipohjaa ennen Lolon Blush Awayn kanssa. Huippuja!
1cFii, oma väri.

Poissa Elisaka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #152 : 21.04.15 - klo:13:58 »
Elisaka: Miten olisi ihan Anastasian oma sivellin? Ainakin mulle tuo "ripsiväriharja" on ihan ehdoton kulmien sukimiseen värin laittamisen jälkeen. Tuolla saa tosi tarkkaa jälkeä kun sivellin on terävä ja pieni, mutta on ehkä juuri siitä syystä hiukan hidas.

Kiitos Hue suosituksesta! Päädyin tilaamaan Anastasian siveltimen beautybaysta kun sinne aioin muutenkin tehdä tilauksen. Googlella löytyi sitten hyviä arvosteluja merkin omista siveltimistä (paitsi pari kommenttia kaikkien karvojen irtoamisesta kerralla siveltimestä). Katsotaan miten käy  :)
1b F ii

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #153 : 21.04.15 - klo:21:51 »
Ecotoolsin eyeliner-siveltimellä on hyvä meikata kulmat, sitä on kehuttu muuallakin. Mulla on miniversio siitä siveltimestä ja se siirtyi ihan suosikiksi kulmakarvojen meikkaamisessa.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #154 : 30.04.15 - klo:13:39 »
Ostin Beautyblenderin ja vaikka en tylsänä meikkaajana vieläkään ymmärrä sivellinmeuhkaamisen päälle, niin tästä sienestä tykkään. Olen aikaisemmin levittänyt meikkivoiteet/bb-voiteet sormin ja joskus lopputulos on jotenkin, öh, sellainen raitainen ja muutenkin sen näköinen, että meikki ei yhtään sulaudu ihoon, vaan jää jotenkin maskiksi. Beautyblenderillä kun tuputtelee meikin levityksen jälkeen, niin lopputulos on paaaljon parempi ja luonnollisempi.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #155 : 06.05.15 - klo:12:01 »
Onko kellään kokemuksia Jessup-siveltimistä? Nämä ovat todella edullisia (saa eBaysta) ja niitä on useissa blogeissa ja vlogeissa verrattu tasoltaan Sigman siveltimiin. Feikkejä on liikkeellä, mutta ainakin pari myyjää on luotettavia.

Tilasin yhden setin onmyway1975-myyjältä, jos ovat kökkölaatua, niin eipä se 12 euron hinta onneksi juuri kirpaise. Kerron kokemuksia sutien saavuttua.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #156 : 08.05.15 - klo:11:05 »
Onko kukaan käyttänyt Lily Lolon Angled Brow - Spoolie Brushia? Sen viistolle sivellinpäälle löytyy paljon haukkuja, kun se ilmeisesti on muodoltaan paksuhko ja aika kovaa materiaalia. Tuo olisi tosi kätevä, jos sivellin on kelvollinen, kun tarvitsisin juuri tuollaisen pyöröharjan, joka toisesta päästä löytyy. En kuitenkaan ihan tähän mennessä lukemieni arvosteluiden perusteella uskaltaisi hankkia, etenkään kun en ole edes löytänyt riittävän hyvää kuvaa siitä, miltä sivellin ihan tarkkaan ottaen päästä näyttää.
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #157 : 17.05.15 - klo:19:44 »
Sori taas tuplat, täällä on aika hiljaista... Olen tehnyt meikkivalikoimassani vähän kevätsiivousta ja samalla päivittänyt siveltimiäkin. Käytän iholle pelkästään mineraaleja, ja valinnat ovat siis sen mukaisia.

Kehuin tuolla yllä Idunin siveltimiä, ja (pienempi) kabuki ja poskipunasivellin ovatkin yhä ihan ykkösiä mineraalipohjan ja -poskipunan kanssa. Mainitsin hankkineeni Idunilta peittarisiveltimenkin, mutta en sitten lopulta tykännytkään siitä. Se on litteän malliseksi minusta liian iso ja jäykkä, ja kärki tökkii ikävän terävästi ripsirajaa silmänalusilla käytettäessä. Hankin tämän tilalle Lolon concealer brushin, kun huomasin kuvista, että sehän onkin aivan eri mallinen kuin Lolon entinen peruslätyskä. Olen tykännyt tästä nykyisestä kovasti, on tosi muhkea ja kärjestä pyöristetty ja silmänalusille aivan ideaali. Ei toimi näppyjen peittämisessä ihan niin hyvin kuin litteät mallit, mutta kokonaisuudessaan tämä silti voittaa mun aiemmat peitevärisiveltimet (Lolon vanha, BFB, Idun, EcoTools). Uutena tämä haisi ikävästi liimalle, kuten on ollut muidenkin Lolon siveltimien kanssa, mutta muutoin laatu on ihan moitteeton. Tähän kolmikkoon olen todella tyytyväinen.

Tilasin pitkästä aikaa myös mattapuuteria, ja kun uusi puuterisivellinkin oli tarpeen, niin päädyin tilaamaan Real Techniquesin powder brushin. Mulla ei kuvien perusteella ole juurikaan luottoa RT:n laatuun, mutta monet muut edulliset puuterisiveltimet ovat läpyskämallia, jonka kanssa vain en millään ole sujut (heivasin jonkin aikaa sitten Lolon vanhanmallisen läpyskän toimettomana). RT:n pitäisi kolahtaa ensi viikolla postiluukusta, vähän jännityksellä odotan. Itse asiassa tilasin myös RT:n setting brushin, vaikken ole ollenkaan varma, toimiiko se missään, mihin olen sitä kaavaillut... Onko muilla näistä kokemuksia?

Silmämeikkiä (siis muuta kuin maskaraa) käytän niin harvoin, että en vielä tehnyt sitä varten hankintoja, vaikka joitakin siveltimiä olenkin silmäillyt. Tällä hetkellä omistan vain EcoToolsin full eyeshadow brushin ja flat eyelinerin, ja niillä kyllä saa perusjutut tehtyä yllättävänkin hyvin.

Onko muita mineraalien käyttäjiä? Olisi kiva kuulla muidenkin sivellinsuosikit. :)

Edit. Sain RT:n siveltimet, ja ihan hyviltä vaikuttavat. Powder brush ei ole lainkaan niin valtava kuin monien arvostelujen perusteella kuvittelin, oikein käyttökelpoisen kokoinen. Setting brush vaikuttaa myös ihan näppärältä lisältä valikoimaan. Kumpikin oli ihan siisti, eikä pestessä irronnut karvoja.
« Viimeksi muokattu: 18.05.15 - klo:14:37 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #158 : 18.05.15 - klo:15:45 »
Mulla ei juuri noista RT:n siveltimistä ole kokemusta, mutta muutoin mulla on lähestulkoon kaikki siveltimet heiltä, ja olen ollut laatuun erittäin tyytyväinen. Hinta-laatusuhde etenkin iHerbista tilattaessa on ollut erinomainen. iHerbista tilasin myös setin EcoToolsin kasvosiveltimiä, eikä missään ollut mainintaa niiden koosta, joten hölmösti odotin niiden olevan täysikokoisia kuten RT:n siveltimet noissa seteissä aina ovat: mutta eivätpä olleetkaan vaan jotain minisiveltimiä, joilla en tee juuri mitään. RT-settien mukana tuli myös matkatessa kätevä sivellinkotelo, johon saa suosikit mukaan.

Mulla on myös EcoToolsin siveltimiä, mutta ne eivät mun mielestä kestä käyttöä niin nätisti kuin RT:n siveltimet. Mulla on tapana siis pestä kaikki siveltimet aina yhden käytön jälkeen, joten mulle on tärkeää, että sivellin pitää muotonsa lukuisissa pesuissa. EcoToolsit ovat lähestulkoon kaikki alkaneet hapsottaa pesujen myötä, RT:t eivät laisinkaan. Kummatkaan näistä eivät ole kylläkään varistaneet pesussa karvoja, mikä on hyvä. Sopivaa poskipunasivellintä en ole kylläkään onnistunut RT:n valikoimista löytämään.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #159 : 18.05.15 - klo:16:12 »
^ Kiva kuulla, että RT:t ovat pelittäneet, uskallan sitten itsekin hankkia niistä vielä joitakin. Mä pesen siveltimet suunnilleen kerran viikossa, ja jo silläkin tahdilla heikkotekoinen sivellin voi levähtää aika nopeasti, vaikka varoen niitä toki käsittelenkin. Mulla ei vielä kovin montaa EcoToolsia ole ollut, mutta jotenkin tuon poskipunasivellinpettymyksen jälkeen (huono muoto, pistelevä karva) olen ollut vähän vähemmän innostunut ostamaan niistä muitakaan. Mäkään en myöskään RT:n poskipunasiveltimen idealle juuri lämmennyt, tykkään ennemmin pienemmästä ja hallittavammasta. Idun on tosi hyvä, ja samankaltaista muotoa taitavat olla Lolon ja Everyday Mineralsin poskipunasiveltimet.

Olipa muuten mukava huomata, että nuo RT:n powder brush ja setting brush olivat kuivia melkein suoraan pesusta!
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #160 : 18.05.15 - klo:16:46 »
^Joo se unohtui vielä mainita, että ne kuivuvat mullakin todella nopeasti, mikä on plussaa myös.  :ts

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #161 : 22.05.15 - klo:11:17 »
Mua jäi silkasta uteliaisuudesta kiinnostamaan se RT:n blush brush, sen malli vain on niin eksoottisen oloinen. Onko sianalla tai jollakulla muulla käytännön kokemusta tuosta?
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #162 : 22.05.15 - klo:12:28 »
Mulla on se. Se on kyllä tosiaan valtava, käytän sitä yleensä aurinkopuuteriin, suuripiirteisiin varjostuksiin ja puuteriin lähinnä. Toisinaan myös poskipunaan, jos on hyvin kevyesti pigmentoitu poskipuna, jota voi sutia vähän huolettomammin. Siveltimen kärjellä saa periaatteessa kyllä tarkkaakin jälkeä aikaiseksi, jos on huolellinen, mutta melko harvoin olen.  ::) Useammin tuota silti tulee jopa poskipunaankin käytettyä kuin EcoToolsin sivellintä.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #163 : 22.05.15 - klo:13:00 »
RT:n blush brush on aivan ihanan pehmeä, eikä ole mulla kärsinyt pesuista yhtään, mutta mun on ollut vähän vaikea löytää sille sopivaa käyttötarkoitusta. Poskipunan saa kärjellä levitettyä tarkastikin, vaikka sivellin on tosi iso, mutta tarkkuutta halutessani joku muu sivellinen on kuitenkin käytännöllisempi. Toisaalta tuo suti ei nappaa väriä kovin paljon, vaan tekee aika kuultavaa jälkeä, joten jos otan sillä jotain todella vaaleaa poskipunaa, jonka levitys ei ole niin tarkkaa, tuntuu, että lopputulos on jo turhan huomaamaton.

Sopii minusta parhaiten tuotteelle, jota haluaa levittää suurpiirteisesti suurehkolle alueelle hennon kerroksen, eli esim. aurinkopuuteri (varjostuksiin kuitenkin omaan makuuni ihan liian kömpelö), ehkä joku kuultotuote tmv. Olen käyttänyt tuota ainakin koko kasvojen kevyeen puuterointiin, ja siinä oli hyvä, sekä muiden meikkien häivyttelyyn.

Hyvä sivellin, mutta mun käytössä ei ole juuri tuollaiselle hirveästi tarvetta.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa Polina

• HAIRahtanut
« Vastaus #164 : 22.05.15 - klo:14:51 »
Käytän RT:n poskipunasutia HD-irtopuuterin levittämiseen, se on mielestäni todella kätevä tuohon tarkoitukseen. RT:n varsinainen puuterisivellin on ihan liian iso ja kömpelö, mutta blush brush puolestaan vallan mainio, juuri sopivan kokoinen ja muotoinen. Poskipunaan käytän mieluummin RT:n stipplingiä.
Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey