Kirjoittaja Aihe: Meikkisiveltimet  (Luettu 62107 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Meikkisiveltimet
« Vastaus #195 : 15.12.15 - klo:13:04 »
Mulla oli muistaakseni joskus marseillesaippuaa (?, joku sellainen palasaippua kuitenkin, olisko ollut Le Chat?) ja siitä tuntui jäävän sellainen vahamainen tuntu siveltimiin vaikka huuhtelinkin tosi hyvin. Käsisaippuoissa ja shampoissa mua mietityttää hajusteet ja muut kosteuttavat aineet ja kaikenmaailman kasvi- ja kukkauutteet ym  ::)

Voisko LactoLine sopia sivellinten pesuun? Tai joku vauvashampoo?
« Viimeksi muokattu: 15.12.15 - klo:13:25 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #196 : 15.12.15 - klo:13:36 »
^Minä pesen siveltimeni nimenomaan Lactolinella tai vauvashampoolla. Molemmat ovat ihan hyviä tuohon hommaan, vauvashampoo (olisikohan minulla Pirkka käytössä) jättää siveltimet ehkä hieman pehmeämmiksi. Ihan puhdasta jälkeä olen saanut molemmilla, kunhan vaan jaksaa riittävän pitkään huuhdella.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #197 : 15.12.15 - klo:13:55 »
Mä olen pessyt siveltimet viimeaikoina hajusteettomalla shampoolla tai pesunesteellä, joskus käsisaippualla. LV:lla ja Erisanilla. En nyt tiedä, miten helposti siveltimeen jää ja siitä siirtyy iholle pesuaineen ainesosia, mutta en viitsi käyttää esimerkiksi sellaista shampoota, jonka ainesosat voisivat aiheuttaa ärsytystä kasvojen iholle jäädessään (just ne hajusteet ja kasviuutteet ym.). Varsinkaan luomivärisiveltimiin en halua mitään ylimääräistä, kun mulla nimenomaan silmät oireilee ties mistä.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #198 : 15.12.15 - klo:14:38 »
Mä kans olen pessyt ihan Lactolinella, mutta en ole ihan täysin vakuuttunut sen pesutehosta. Saatan pestä vaikka kolmesti peräkkäin jonkun siveltimen ja silti siitä aina lähtee vielä väriä tai ei tule ihan puhtaan väriseksi. Riippuu mihin sivellintä on käyttänyt, että toimiiko, mutta se on ok pesuaine. Pitäisi ostaa marseillesaippuaa varmaan.
3a F ii

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 15.12.15 - klo:14:48 »
Ehkä ostan jotain vauvashampoota seuraavaksi, Lactolinea kaapissa jo onkin. Minkä merkkistä sä Cecilia käytät?

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #200 : 15.12.15 - klo:15:28 »
Memmuuh, minä olen aina luullut, että se on ihan normaalia, että samaa sivellintä pitää hinkata puhtaaksi vaikka kuinka pitkään :D En ole vielä onnistunut löytämään ainetta, jolla siveltimet puhdistuisivat saman tien putipuhtaiksi, Marseille-saippuaakin on nimittäin tullut kokeiltua. Eli jos jollakulla on suositella Lactolinea tehokkaampaa puhdistusainetta, joka ei kuitenkaan tuhoa siveltimiä, niin suosituksia otetaan vastaan!

pinkpepper, Pirkkaa käytän. Sellainen pienehkö, ehkä 200 ml pullo maksoi pari euroa. Eli on kyllä Lactolinea kalliimpaa. Koostumus on aika paksua, joten ainetta menee kerralla vähemmän kuin huomattavasti lirumpaa Lactolinea.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #201 : 15.12.15 - klo:16:14 »
Siis en mäkään tiedä onko joku aine tuota Lactolinea tehokkaampaa meikkisiveltimien puhdistukseen, mutta mä siis uskoisin että parempiakin vaihtoehtoja voisi olla. ;D En siis ihan täysin vakuuttunut ole kuitenkaan, vaikka tähän asti sitä olen käyttänyt kun sitä aina on meillä kuitenkin. :D
3a F ii

Poissa Mindie

• HAIRahtanut
« Vastaus #202 : 15.12.15 - klo:16:36 »
Itse en ole Lactolinea kokeillut koskaan sivellinten pesuun, mutta ainakin oman kokemukseni mukaan tehokas ja hyvä putsari on Beauty Blenderin puhdistukseen tarkoitettu Blender Cleanser Solid :) Se putsaa siveltimet tehokkaasti ja nopeasti, mutta ei ainakaan oman kokemukseni mukaan tuhoa siveltimiä.
Hiukset: 1b M iii, kuparinpunainen, leukamittainen polkka suoralla otsiksella.
Iho: todella pintakuiva sekaiho, epäpuhtauksia tulee helposti ja iho punoittaa usein

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #203 : 15.12.15 - klo:17:52 »
Mä käytän marseillesaippuaa sivellinten pesuun (se on juuri se Le Chat -saippua) enkä ole kyllä huomannut että siitä jäisi mitään vahamaisuutta tai muutakaan siveltimiin. Meikkivoidesiveltimen saatan pestä Fairylla jos se ei muuten lähde puhtaaksi ja uudestaan vielä marseillesaippualla.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #204 : 16.12.15 - klo:19:07 »
Edellisellä sivulla oli puhetta Ecotoolsin siveltimistä. Merkillä on lahjapakkaus pohjameikkisiveltimistä ja ensimmäisen kerran sen näin Sokoksella (hintaa 29,90 e).

Turkoosi, metallinen kuviointi varressa on minusta tosi nätti! Tuolla kertaa jäi kuitenkin ostamatta koska piti keskittyä muille joululahjojen ostamiseen ;) Mutta sitten törmäsin samaan settiin iHerbissä, jossa tarjoushinta olikin vain noin 11 euroa. Vielä isompi yllätys seurasi kun tuotteen siirsin ostoskoriin: lopullinen hinta oli 7,35 euroa! En ymmärrä miksi hinta laski vielä noin paljon: sen muistan että tilauksen aikaan jollain sivulla oli maininta jostain ylimääräisestä 20%:n alennuksesta, mutta tuon tuotteen kohdalla alennus on enemmän ??? Joka tapauksessa, postikulujenkin jälkeen hintaa jäi noin 1/3 Sokoksen hinnalla, joten en enää yrittänytkään vastustaa kiusausta...  ;)
« Viimeksi muokattu: 16.12.15 - klo:19:38 kirjoittanut Hilippa »

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #205 : 16.12.15 - klo:19:35 »
^ Katselin pitkään tuota samaa settiä siellä, turkoosi <3 on yksi lempiväreistäni ja tarjoukset houkuttelee aina. Vastustin itse nimenomaan tuota kiusausta, kun ei mulla ole käytössä tuotteita joille noiden pitäisi olla optimaalisia (bb/cc-voiteet).

Mikäli on tarvetta siveltimille, niin itse voin suositella Ecotoolsin siveltimiä ja iHerbistä olen kaikki omani ostanut. Hyviä tarjouksia ja normihintakin on edullinen. Siellä on aika yleistä, että korissa paljastuukin entisestään alentunut hinta, mutta mukava yllätyshän se on. :)

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #206 : 29.12.15 - klo:22:01 »
Sain eilen ne Ebaystä tilaamani Jessup-siveltimet ja nää on IHANIA! Näyttää nätiltä, tuntuu tosi laadukkailta, ovat ihanan pehmeitä (siis ihan superpehmeitä) ja kaikinpuolin toimivia!  :-*

Tuossa mun tilaamassa 15 siveltimen setissä on kyllä tosi kattavasti noita siveltimiä, sellaisia joita en tiennyt ennen tarvitsevani mutta joita ilman tuskin enää osaan meikata. ;D Pari vähän turhaa joo, mutta vain yhtä vanhaa sivellintä piti käyttää kun tein noilla meikin.
3a F ii

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #207 : 30.12.15 - klo:09:31 »
Mä ostin myöskin tuon Ecotoolsin sivellinsetin, mulla on menossa kohta siveltimiä vaihtoon niin tarjous tuli hyvään saumaan.

Olen viikon ajan käyttänyt tätä bareMineralsin Perfecting Face Brushia ja se tekee todella hyvää jälkeä. Jos joskus haluaa panostaa niin tämä on joka euron arvoinen.

That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #208 : 30.12.15 - klo:09:57 »
^Olen vilkuillut tuollaista toisella merkillä. Mikä tuon keskiosan juju siis on?

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #209 : 30.12.15 - klo:10:01 »
Sain eilen ne Ebaystä tilaamani Jessup-siveltimet ja nää on IHANIA! Näyttää nätiltä, tuntuu tosi laadukkailta, ovat ihanan pehmeitä (siis ihan superpehmeitä) ja kaikinpuolin toimivia!  :-*

Tuossa mun tilaamassa 15 siveltimen setissä on kyllä tosi kattavasti noita siveltimiä, sellaisia joita en tiennyt ennen tarvitsevani mutta joita ilman tuskin enää osaan meikata. ;D Pari vähän turhaa joo, mutta vain yhtä vanhaa sivellintä piti käyttää kun tein noilla meikin.

Onpa kiva kuulla! Odottelen vielä omaa settiä. Joo, siveltimiä näyttää olevan todella paljon, ja varmasti joudun miettimään, mitä näillä kaikilla teen.  ;D
Nyt on ainakin siveltimiä.