Kirjoittaja Aihe: Meikkisiveltimet  (Luettu 61997 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Meikkisiveltimet
« Vastaus #225 : 15.03.16 - klo:16:24 »
Memmuuh, siis en mäkään noita muita yksittäisenä oo löytänyt, mutta tää eyelinersivellin sattui olemaan:

http://www.ebay.com/itm/252133587625?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #226 : 15.03.16 - klo:22:46 »
Mulla olisi haussa muutama semihyvä sivellin. Luin ketjun läpi, mutta olen edelleen ihan yhtä pihalla. Ecotoolsin ja Real Techniquesin siveltimiä olen katsellut edullisuutensa puolesta. Haluaisin tehdä ihan perusmeikin eräisiin juhliin, tarvitisin contourille/highligterille siveltimen, poskipunaan ja kevyeen häivytettyyn silmämeikkiin. Millaisia siveltimiä kannattaa katsoa? Olen youtubea kyylännyt, mutta silvetimien määrä on aika hurja per video. Selviääkö vähemmällä?
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #227 : 15.03.16 - klo:23:19 »
^Minulla on ehkä liikaakin siveltimiä, lähinnä MACia, Sigmaa, Real Techniquesia ja Zoevaa. Silmämeikkiin suosittelisin MAC 217:n mallista sivellintä. Tällä saa tehtyä koko silmämeikin rajausta ja kulmia lukuun ottamatta.  Tällaisia siveltimiä löytyy vähän joka merkiltä, jos MACin sivellintä ei halua ostaa. Poskipunalle Real techniquesin poskipunasivellin on hyvä, vaikka se onkin iso. Sivellin on kuitenkin hyvän mallinen. Varjostuksiin olen käyttänyt MACin 130:a, kun siihen tarkoitukseen minulla ei juuri muita siveltimiä ole.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #228 : 15.03.16 - klo:23:30 »
^^ RT:n Setting Brush on tosi kiva ja tykätty sivellin kaikenlaiseen semitarkkaan viimeistelyyn kuten korostuksiin, silmänalusien puuterointiin jne. Siinä on näppärä koko ja muotoilu, minusta aika monikäyttöinen sivellin puuterimaisille meikeille. Itse olen käyttänyt myös esim. mineraalicorrectorin kanssa, jotkut käyttävät poskipunallekin. Itse tykkään RT:n varsinaisesta Blush Brushista poskipunalle. Sen kärjellä saa siistin tuloksen, mutta se on sen verran iso ja löysä, että se sopii myös esim. isompiin, häivytettyihin varjostuksiin. EcoToolsin Full Eye Shadow Brush taas on paras all-in-one silmämeikkisivellin, johon olen törmännyt. Sen muotoilu on ihan mahtava. Sillä on helppo levittää väri koko luomelle ja terävällä kärjellä voi siististi varjostaa luomivakoa, ripsirajaa ja mitä haluaakin. Häivytyskin onnistuu samalla vekottimella, ihan loistosivellin harvakseltaan silmämeikkiä käyttävälle. En usko, että tarvitset suurta arsenaalia, noilla edullisilla merkeillä on monia hyviä ja monikäyttöisiä siveltimiä. :)
1cFii, oma väri.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #229 : 15.03.16 - klo:23:53 »
Kiitos vinkeistä, nuo RT:n ja Eco toolsin siveltimet on kyllä tosi hyvän hintaisia! Nappasin niistä muutaman kokeeksi, mie tosiaan meikkaan kerran viikossa viikonloppuna + juhliin, joten suuri arsenaali ei ole tarpeen. Oon kuitenkin huomannut, että hyvät sudit helpottaa huomattavasti hommaa.

Sitten vielä tyhmä kysymys, kun käytän poskipunaa, highlighteria ja sitten countoria mun kalpea iho vaatii aika paljon ns. häivytystä, että homma näyttää hyvältä. Onko tähän tarkoitukseen sitten oma siveltimensä? :D
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #230 : 16.03.16 - klo:00:07 »
^ Näin kalkkilaivan kapteenina neuvon vaan laittamaan varjostusta ja poskipunaa tosi vähän ja hankkimaan semmoiset sävyt, jotka sopii kalpealle tai semmoiset, joissa ei liiaksi pigmenttiä :) Ja jos lipsahtaa liikaa, niin fan brush on hyvä siihen häivyttelyyn, tämän näköinen esim Eco Toolsilla:

http://pinkladybeauty.files.wordpress.com/2013/07/fan3.jpg

Jos et tahdo kovin montaa sivellintä, niin häivyttely onnistuu myös ihan puuterisiveltimellä!

Edit. Tuommoisella fan brushilla on muuten kätevä pyyhkäistä varisseet luomiväritkin pois silmänalusilta.
« Viimeksi muokattu: 16.03.16 - klo:00:18 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #231 : 16.03.16 - klo:00:16 »
^^ Ainakin nuo RT:n Setting Brush ja Blush Brush sopivat jo itsessään tosi varovaiseen ja häivytettyyn tulokseen, jos vain oikein käyttää ja meikit ovat sopivat. Mutta onhan niitä koko naaman blending brushejakin, esim. EcoToolsilla näyttää olevan tällainen uutuus. RT:n Powder Brushillakin voi häivyttää kivasti, joskin tää on sitten iso, heh. Mulla on tää irtopuuterisiveltimenä ja tykkään kovasti. Jos on pullea puuterisivellin jo ennestään niin se varmaan toimii.
1cFii, oma väri.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #232 : 16.03.16 - klo:12:21 »
Kiitos vastauksista! Mulla on kyllä hyvät meikit ja sävyt jotka sopii mun kalkkilaivan kapteenin sävyiseen ihoon, mutta nyt ongelmana, että jos vähän lipahtaa reilummin joudun sunnilleen pyyhkimään koko meikin ja aloittamaan alusta. :D Ja tälleen aloittelijana lipsahtaa aika usein.

Enköhän mä näillä neuvoilla pääse alkuun. Kaikilla youtubettajilla yms. on niin saatanasti siveltimiä, ettei enää tiedä miten päin olis kun niitä videoita katsoo, haha :D.

Outolintu blogi

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #233 : 26.03.16 - klo:20:32 »
Mulla olevassa 15 siveltimen Jessup-setissä on kaksi luonnonkarvaista häivytyssivellintä ja erehdyinpä haistamaan niitä pesun jälkeen märkänä. Eipä ole luonnonkarvaisista muuta kokemusta, mutta hyi helkkari kun ne haisi pahalta, ihan  joltain väkevältä lehmän pe*seeltä! ;D Haiseeko luonnonkarvaiset siveltimet aina noin pahalta? Kuivana en ole haistanut mitään, mutta en tiedä tuliko se haju esiin sitten nyt vasta parin pesun jälkeen. Tuntuu että nenäkarvatkin kärtsähti siitä katkusta. ::)
« Viimeksi muokattu: 26.03.16 - klo:20:35 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #234 : 26.03.16 - klo:21:25 »
^En muista, että missään siveltimessäni olisi noin voimakasta hajua ollut, mutta kyllä useimmissa luonnonkarvaisissa on just kosteina sellainen eläimellinen navetan tai lampolan tuoksahdus. Kuivana ei tunnu mitään.

Tilasin Chaosin aiemmin linkkaamaan Jessupin sivellinsetin edellisten lisäksi. Mulla on sutia sudin perään, mutta kun ne oli hienot  ::)

Ostin joskus viime vuosikymmenen puolella useita Coastal Scentsin siveltimiä ja ne ovat erinomaisessa kunnossa edelleen. Etenkin simämeikkisiveltimissä on tosi helmiä ja viistottu poskipunasivellin on paras kokeilemani, joskin se luonnonkarvaisena on vähän karhea. Samaten skunkki on tosi hyvä.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #235 : 29.03.16 - klo:11:07 »
^ Nyt niissä siveltimissä on kuivana tuollainen navettamainen haju, märkänä se haju oli jotain aivan uskomatonta. En tiedä mistä haisunäädän peräkarvoista noi on sitten tehty kun noin käryää. ;D No noi olikin ainoat siveltimet joista en tuossa setissä niin välittänyt (liian karheita). Noi menee nyt kyllä lasten askartelukäyttöön.
3a F ii

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #236 : 31.03.16 - klo:22:36 »
Jessupin sivellinsetti tuli postissa ja oi että, on nämä ensituntumalta tosi hyvänlaatuisia. Näillä on hiukan erilainen muotoilu kuin muilla, yleisemmin myynnissä olevilla Jessupin sudeilla ja tuntumakin on erilainen kuin aiemmin hankkimallani kabukisetillä. Nuo aiemmat ovat laadultaan ihan priimaa, mutta ihotuntuma on hiukan kömpelömpi, koska karva on niin tiivistä. Kabukin nyt tietty kuuluukin olla vähän erilainen kuin muut kasvosiveltimet. Näissä nyt hankkimissani on enemmän notkeutta ja ovat todella pehmeitä.

Nuo kaksi flat top -mallista vaikuttavat poikkeuksellisen hyviltä contour-siveltimiltä, pyörittelin kuiviltaan niitä poskilla, nenän sivuilla ja ohimoilla ja mukautuu napakasti, mutta ihoa hyväillen kasvojen muotoihin. Kuvan vasemmassa laidassa olevaa sivellintä kokeilin poskipunan kanssa ja se levittyi moitteetta ja pehmeästi. Oikelta viides sivellin pääsi testiin luomivärin kanssa, testasin miten hyvin nappaa väriä ja levittää sen luomelle. Pelkkiä kehuja, helppo työstää luomivakoa napakalla, mutta iholla pehmeällä siveltimellä. Vitivalkoinen väri on arka ja pesun jälkeen näihin jäi hento väri vielä. Settiä löytyy myös ainakin petrolinvärisenä.

Jessupia pidetään ilmeisesti Sigman dupena ja vaikka en viimeksi mainittuja olekaan kokeillut, niin en usko näiden häviävän laadussa kovinkaan paljoa, ei ainakaan niin, että se selittäisi mielettömän hintaeron -- tämä setti kun maksoi postikuluineen n. 24 euroa.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #237 : 01.04.16 - klo:00:31 »
^ Ai että, tuo setti pitää kyllä hommata joskus, eka kuitenkin tilaan sen setin missä vain ne kasvosiveltimet, tosin eipä niiden kanssa kiire, kun tulee just pian Makeup Revolutionin siveltimiä testiin! Ainakin oon tuon merkin silmämeikkisiveltimistä tykännyt todella paljon (niin kuin tuosta merkistä muutenkin, on ihan lemppari). Tuo setti vaan näyttää niin laadukkaalta ja nätiltä ja jotenkin siveltimiä ei vaan voi olla liikaa ;D

Lupasin arvostella noita Jessupin kummankin silmämeikkisivellinsetit, oon käyttänyt niitä nyt päälle viikon verran pelkästään eikä mitään valitettavaa :) Koko meikin sa niillä tehtyä, rajauksineen kaikkineen, myöskin vaativammat yksityiskohtaisemmat meikit. Siveltimet on tosi pehmeitä. Pesun ovat kestäneet, ei mitään valittamista. Saa nähdä kauan kestää käytössä, mutta jos ees parikin vuotta on hintansa väärti eli tuun ostamaan uudestaankin - toki tuun raportoimaan, jos tulee joku pikahajoaminen tms.

Tällanen meikkivoidesivellin kiinnostaa kans joskus testata, tämmösiä on kans tullu ties kuinka monelta merkiltä: http://www.ebay.com/itm/131355101057?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649

Mä oon nyt testaillut meikkimunaa kuivanakin, mutta en vaan tykkää, tulee liian peittävä tulos eikä tunnu yhtä pehmeältä meikkivoiteen levitys. Jatkan siis beautyblendereiden kanssa siihen "normaaliin" tapaan, koska niin saan itelleni parhaimman tuloksen, kuulaamman ja häivyttyy nätimmin. Usein tosin buffailen eka meikkivoiteen kasvoille siveltimen kanssa (silleen tosi nopeasti), niin beautyblender ei ime itseensä voidetta niin paljon, helpompi putsata-> kestää pidempään. Ja vaikka pitäiskin vaihtaa 3 kk välein tuo, niin eipä se mua haittane, kun on löytynyt noita edullisempiakin versioita käyttöön, jotka on ihan yhtä hyviä kuin aito beautyblender (varsinkin just Makeup Revolutionilla). Yves Rocherin meikkimunasta oon kans tykännyt, siinä on kiva muotoilu, niitä välillä tilailen YR:n tilauksen yhteydessä, varsinkin jos alessa on. Pari aitoakin mulla odottelee jemmassa, kun oon lahjaksi saanut. Mun mielestä nyt alkaa olla sen verran eri merkeillä vaihtoehtoja beautyblenderille, ettei tartte aitoa ostaa. Tosin ihan halvinkaan ei ole ollut niin hyvä, ne on yleensä kovempia. Dermoshopinkin oli hyvä, muttei kestänyt mun käytössä tarpeeksi pitkään. YR:n kestää 4 kk helposti. Makeup Revolutionin myös. Pro Bliss-merkkiä pitää testata ehdottomasti (http://www.ebay.com/itm/281271730112?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649), se on saanut kehuja youtuben maailmassa ja sanottu aidon dupeksi. RT:n meikkimuna oli todella hyvä muuten, mutta kesto ei, harmi.

Edit. Kiinnostaa kans Koreamerkkien omat beautyblenderit, ainakin Etude Housella ja Misshalla on omansa. Eikä maksa kuin 6 € posteineen tms. Varmasti tulee näitäkin testattua, kun noita kuitenkin käyttää koko aika.
« Viimeksi muokattu: 01.04.16 - klo:01:40 kirjoittanut Chaos »

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #238 : 01.04.16 - klo:20:21 »
Tilasin itselleni palkintona vakituisesta työpaikasta Zoevan Rose golden Luxury setin ja lisäksi korostussiveltimen ja varjostus/korostus-paletin ja apua, miten ihania nämä siveltimet on! Tosi kauniita, kehtaa pitää pöydällä purkissa ja todella pehmeitä. En ole ehtinyt testata niitä kuin tänä aamuna ja kyllä meikkikin näyttää paljon paremmalta kun se levittyy hyvin. Silk finish sivellitä käytin meikkivoiteen levittämiseen ja lopputulos oli kyllä hyvä ja tasainen. Aluksi mietin onko sivellin turhan pieni, mutta äkkiä sillä kasvot käy läpi ja pääsee myös lähelle silmiä ja nenänviertä. Ei valittamista. Todella pehmeä, mutta tarpeeksi jämäkkä, duofiber sovellin. Oikeastaan mulla ei ole mitään valittamista näistä, jopa tuo pussukka vaikutti todella laadukkaalta ja menee ihan käyttöön!

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #239 : 01.04.16 - klo:20:28 »
RT:n meikkimuna oli todella hyvä muuten, mutta kesto ei, harmi.

Tämä oli kyllä tosi hyvä ja sen muotoilu on parempi kuin perinteisessä, pääsee tosi hyvin nenänpieliin ym., mutta kesto aika surkea. Alkoi murustumaan mulla tosi nopeasti. Lisäksi se oranssi väri on mun mielestä ruma, tosi olennaista  ;D

Tilasin myös joskus viime vuonna eBaysta tosi halpoja kopiomunia ja niistä ei ole mihinkään. Ihan kivikovia, lähinnä jotain superpalloa muistuttavia kikkareita. Peruskolmiosienet marketista ovat kymmenen kertaa paremmat.

Musta on tullut välineurheilija!