Kirjoittaja Aihe: Meikkisiveltimet  (Luettu 62037 kertaa)

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
Vs: Meikkisiveltimet
« Vastaus #255 : 08.09.16 - klo:16:09 »
Heti perään toista asiaa. Ootteko kokeilleet beauty blendereiden halpisversioita? Tuli sitten tilattua (en muista yhtään, että mistä..) kun luulin, että on yhtä hyvä kuin alkuperäinen. No ei ollut todellakaan. Pari viikkoa oon halpiksella meikkipohjan töpötellyt, mutta pakko oli todeta, että ei ole mua varten. On todella kiinteä, eikä turpoa kuin hitusen, kun kastelee vedellä. Jotenkin sen meikkivoiteen laittaminenkin on sitten vaivalloista tollasella kiinteällä pallukalla, kun beautyblenderillä menee ihan tuosta vaan taputellessa.

Vähän vaan kirvelee maksaa parikymppiä yhdestä meikkisienestä, mutta toisaalta oon aina piheyksissäni ainakin puoli vuotta samaa käyttänyt ja hyvänä on kuitenkin pysynyt. Joten alkuperäinen on pretty.fi:stä laitettu tilaukseen ja sitä tässä odotellessa pakko kärsiä ja tyytyä halpaan meikkisieneen :-X
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #256 : 08.09.16 - klo:16:24 »
^Mulla on muutamasta halpiksesta kokemusta ja eivät ole lähelläkään, sellaisia kovia kalikoita. Paitsi yksi! Dermosilin 3D Meikkisieni on todella hyvä. Se ei ole ihan samanlaista materiaalia kuin Beautyblender, hiukan sileämpi, mutta pehmeys/joustavuus on vastaavaa ja tällä saa oikein kaunista jälkeä. Pysyy pitkään hyvänä. Toimii myös kuivana hyvin.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #257 : 08.09.16 - klo:17:14 »
^^Mä en usko että ihan samanlaista halpista on saatavilla, kai se materiaali on sen verran erityisempi tai jotain. Ehditkin jo tilata uuden, mutta vinkkinä yleisesti että elevenillä on tällä hetkellä beautyblenderit tarjouksessa.

Mä ostin Sokokselta tuon saman siveltimen mikä on ainokaisen kuvassa, ihan paras! Sekin sattui olemaan tarjouksessa onneksi, mutta on kyllä kevyesti hintansa väärti. Niin kaunis ja pehmeä ja varjotukset vain häivyttyvät paikoilleen täydellisesti ja nopeasti. Ostin myös Real Techniquesin setting brushin eli sellaisen pienen joka on tosi sopiva korostuspuuterille.

Meikkivoiteelle käytän nykyään ebaysta ostettua "hammasharjamallista" sivellintä, sellaista isoa versiota. Ja tää on mulle tosi erikoista, koska olen levittänyt meikkivoiteen aiemmin ainoastaan sellaisilla halpissienillä (beautyblenderistä kyllä tykkään mutta en jaksa pestä sitä joten en myöskään käytä sitä päivittäin). Nykyään töpöttelen meikkivoidetta sormilla kasvoille ja sitten tuolla isolla siveltimellä vain vetelen parit vedot pitkin kasvoja ja meikkivoide on täydellisesti häivyttynyt ja tasainen. Ihan törkeän nopeaa ja helppoa.

Haluan kyllä kokeilla Real Techniquesin Miracle Diamond-sientä, kun sellaisia saapuu jonnekin tännepäin myyntiin, vaikuttaa jännältä.
« Viimeksi muokattu: 08.09.16 - klo:17:23 kirjoittanut Jewely »

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #258 : 08.09.16 - klo:17:23 »
En ole kokeillut aitoa Beautyblenderiä, mutta jotain ebayn halppista joka oli ihan kökkö ja We Care Iconin vastaavaa. Tuo jälkimmäinen on ollut tosi hyvä ja pehmeä, mutta aitoon en osaa verrata. Joskus nuo on olleet Sokoksella tarjouksessa  2,90 (itse ostin tuolloin kerralla kaksi niitä), normaalisti 6,90. Nyt näyttäisi olevan 5,90.

https://www.sokos.fi/fi/sokos/we-care-icon-expert-blender-sponge-meikkisieni
3a F ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #259 : 08.09.16 - klo:17:29 »
Minulla on Beautyblender ja sen lisäksi olen ostanut kaksi halpista. Toinen oli juurikin tuollainen betoninpala, se on nyt manikyyrikäytössä. Mutta Pirkka -sieni on käyttökelpoinen. Se on kyllä Beautyblenderiä kiinteämpi, mutta ei vielä liian kova. Pisaranmuotoinen pohja on vähän laakeampi ja suurempi kuin Beautyblenderissä ja materiaali hieman hienojakoisemman oloista. Ei ime meikkiä niin paljon kuin BB ja tuo pohjan muotoilu on minusta parempi - mutta Beautyblenderillä pääsee paremmin kasvojen hankaliin paikkoihin. Tykkään molemmista, vaikka erilaisia ovatkin.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #260 : 08.09.16 - klo:20:13 »
^Oho, eipä olisi tullut mieleenkään että Pirkalla on valikoimissa meikkisieniä. Piti ihan googlata ja tarkoitat varmastikin tätä:
http://www.k-ruoka.fi/pirkka-tuotteet/pirkka-meikkisieni-sadepisara/

Vaikuttaa mielenkiintoiselta, pitää testata!

Mä olen kokeillut halpisversioista jotain H&M:n sientä joka oli hieman enemmän kellon kuin pisaran muotoinen, se oli todella kova ja aivan surkea, heitin nopeasti roskiin. Real Techniquesin pisarasieni oli parempi mutta ei sekään kyllä Beautyblenderin veroinen ollut. Tuo Beautyblenderin pehmeys tuntuu olevan ihan omaa luokkaansa ja sillä saa kyllä tosi nätin lopputuloksen.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #261 : 08.09.16 - klo:20:29 »
Joo, eipä ollut minullakaan, mutta sitten kirjaimellisesti törmäsin paikallisessa koomarketissa kauneusständiin  :P .
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #262 : 10.09.16 - klo:22:54 »
^Mulla on muutamasta halpiksesta kokemusta ja eivät ole lähelläkään, sellaisia kovia kalikoita. Paitsi yksi! Dermosilin 3D Meikkisieni on todella hyvä. Se ei ole ihan samanlaista materiaalia kuin Beautyblender, hiukan sileämpi, mutta pehmeys/joustavuus on vastaavaa ja tällä saa oikein kaunista jälkeä. Pysyy pitkään hyvänä. Toimii myös kuivana hyvin.

Katselinkin Dermosilin luettelosta noita meikkisieniä, pitäisköhän kokeilla, kun ovat niin kohtuuhintaisia. Tuo iso kustansi 5€ ja kolme kpl mini 3D meikkisientä 6€, joten todellakin kiinnostaa.

Ja jippii, ilon päivä, tänään pääsin taas tekemään meikin beauty blenderillä ja olihan se nautinto. Ja jälki ihan eri kuin halpiksella, näytti meikki kuultavalta, tai sitten mun vuorokauden valvominen ja alle neljän tunnin yöunet yövuoron jälkeen oli tehny ihmeitä iholle  :3
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #263 : 07.11.16 - klo:01:19 »
Hyi yök. Pidin Beautyblenderiä aivan liian pitkään käytössä suosituksiin nähden -- otin sen käyttöön 7 kk sitten ja aktiivikäytössä se oli tästä ajasta 5 kk, koska se oli ihan siistin näköinen ja tykkäsin siitä tosi paljon, enkä raaskinut luopua aiemmin. Dermon meikkimunakin pysyi ihan siistinä puolisen vuotta ja oli moitteettoman puhdas, kun leikkasin sen lopuksi halki.

Bb näyttikin sitten tältä:

Toisin sanoen olen läästinyt naamaani homeella ties kuinka pitkään  :P
Mitään erityisiä iho-ongelmia en ole havainnut, sieni on toiminut hyvin eikä se edes nyt aukileikattuna haise yhtään millekään, mutta tuo kuvottava vihreä töhnä oli melko karmiva ylläri. Pesin sienen joka käytön jälkeen sen mukana tulleella kiinteällä saippualla ja kuivatin ilmavasti, mutta kannattaa näemmä ottaa suositusajat ihan tosissaan.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #264 : 06.08.17 - klo:13:05 »
Onkos muut innostuneet hammasharjasiveltimistä/ovaalisiveltimistä. Tilasin iHerbiltä testiin bdellium toolsin ovaalisiveltimen, mikä ikäväkseni oli aika pienikokoinen, mutta parit kerrat sillä meikkipohjan levitettyä totesin ihan oivaksi kapineeksi. Etsiskelin kaupoista isompaa ja ainoat, mitä täällä Oulun tienoilla löysin oli Duroyn ja hintaa 30€, joten ei lähtenyt mun mukaan.

Kesäreissulla Tuuriin olikin sit mukava yllätys, kun kokoinen sivellinsetti oli 30€, tosin mulla kun ei niin monelle tarvetta ole, niin ostin pelkästään ison ovaalisiveltimen juurikin sen meikkivoiteen levitykseen, hintaa 10€.

Mutta jottei mulla siveltimet tähän jäis, niin olin ennen tuota reissua ehtinyt tilata cosmetic-lovesta Etude Housen meikkivoidesiveltimen, jota ostolakossa-blogissa hypetettiin. Huonompi vaan, että tuo nyt sitten on just samankokoinen kuin bdellium toolsin, varsi hivenen pidempi, mutta muuten voisivat olla identtiset varren väriä lukuunottamatta (bdellium tools musta, etude house kultainen).

Yhteenvetona, minusta oivia pelejä on ja käytän joka päivä. Varmaankin makukysymys tykkääkö meikkivoiteen levitellä isommalla vai pienemmällä ovaalisiveltimellä, molemmat toimivat. Vielä vois kokeilla muuhunkin meikkaamiseen, esim. poskipunan ja peitevoiteen levitys kiinnostaa, ainakin vielä skeptisesti suhtaudun, vaikka enpä ois uskonut joskua meikkivoidettakaan tuolla laittavani...

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #265 : 11.09.17 - klo:23:18 »
Ostin ecotoolsin meikkimunat kun niitä on kovasti youtubessa kehuttu. Paketissa on kaksi vihreää erikokoista sientä. Pidän noiden muodosta kyllä ja toimivat ihan ok, turpoavat kun kaastelee mutta ei ole läheskään yhtä pehmeitä kuin aito beautyblenderi. Tästä syystä meikkivoiteen levittäminen on työläämpää ja jotenkin lopputulos ei ole yhtä täydellinen kuin aidolla blenderillä. Ei nyt luulisi olevan niin vaikea valmistaa hyvää kopiota, mutta näköjään on.

Aito beautyblenderi on aika härskin hintainen, kun sen käyttöikä ei ole kovinkaan pitkä. Nykyiseni alkaa olla jo loppuun käytetty, olen pidentänyt sen ikää saksimalla pintakerroksista meikkivoiteen tahrimia kohtia pois, kun eivät ole enää pesussa puhdistuneet. Normaalihinnalla en kuitenkaan aitoa enää ostaisi, hyvästä tarjouksesta voisin harkita.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #266 : 15.09.17 - klo:12:31 »
Hankin Cailapin pisaran mallisen meikkisienen (meikkimunan) ja olen niin rakastunut siihen.
Ehdottomasti paras tapa loihtia kuulas meikkipohja ja kostealla sienellä töpöttely toimii atooppiseen ihottumaan taipuvaiselle sekaiholleni täydellisesti. Aiemmin olen tykännyt levittää meikkivoiteet sormin, mutta usein silloin kuivat kohdat korostuu ja pohjasta tulee helposti liian paksu omaan makuuni.

Hintaa tällä sienellä oli n.9e, oli tarjouksessa Cittarissa.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #267 : 30.01.18 - klo:10:03 »
Hei, voisiko joku valistaa tyhmää vasta-alkajaa... millainen olisi hyvä sivellin kasvojen varjostusten ja korostuksien häivyttämiseen..?
Koitin yhtä isoa sivellintä jonka omistan, olisiko se virallisesi puuterisivellin. Eipä onnistunut, oli liian pehmeä suti. Eli siis mun maalaisjärki sanoo, että tarvitaan jämäkämpää sivellinosaa. Mutta voiko liian jämäkkä olla sitten taas huono..? Ja minkä muotoinen sivellin olisi paras?
« Viimeksi muokattu: 30.01.18 - klo:10:06 kirjoittanut -j- »
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #268 : 30.01.18 - klo:19:20 »
^Käytätkö siis nestemäistä vai puuterimaista tuotetta? Ymmärsin tekstistäsi siis että laitat varjostukset ensin jollain ja sitten olet kokeillut tuota pehmeää sivellintä häivyttämisessä, ymmärsinkö oikein? Millä olet lähtökohotaisesti laittanut varjostukset kasvoille?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #269 : 30.01.18 - klo:21:59 »
^Puuterimainen tuote kyseessä. En ole ennen tehnyt varjostuksia... kokeilin vain jollain tuotteilla mitä minulla oli kotona ja totesin, että mulla ei ole mitään häivytykseen sopivaa sivellintä, koska se liian pehmeä ei toiminut ollenkaan. Tarkoitus siis olisi juu laittaa puuterimainen varjostus ja sitten häivytellä.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...