Kirjoittaja Aihe: Meikkiapuketju  (Luettu 107777 kertaa)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
Vs: Meikkiapuketju
« Vastaus #135 : 24.10.12 - klo:15:47 »
Minkä sävyisiä poskipunia pitäisi katsella, että saisi tällaisen luonnollisen punan kuin Lucrezialla sarjassa Borgiat? Entä tuo huulinpuna?

We Care Iconin Magnetic Lips huulipuna, sävy 14 (tosi hyviä huulipunia muuten nuo) ja Benecosin Natural Baked Colours poskari, sävy coral.

En tiedä tosin kannattaako Benecosia suositella, sillä väriä ei meinaa tulla napista millään - sitä pitää ensin hieraista paperilla ja ottaa väri paperista siveltimellä. Muuten olen tykännyt, sillä siinä on mukana luonnollista hehkua ja sävy sopii myös viileäihoiselle.

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #136 : 24.10.12 - klo:19:24 »
Nyt kun näyttää pahasti siltä, että iki-ihana Rimmelin Santa Rose -poskari olisi lopetettu, niin etsiskelen tälle seuraajaa.

Osaisitteko siis suositella jotain samansävyistä, "kaikille sopivaa", luonnollista poskipunaa? Tuosta Rimmelistä kun olen tottunut maksamaan sen 3-4€, niin en mielellään maksaisi korvaajastakaan kymmenkertaisia summia.

Todella harmi juttu, jos/kun tätä ei enää saa. Sävy, pigmentti ja levittyvyys olivat tässä täydellisiä.  <3

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #137 : 25.10.12 - klo:00:29 »
^ Tuli markettiposkipunista mieleen ainakin Max Factorin poskipuna sävyssä 223 natural glow. Siitä on kauan kuin mulla on ollut tuo Rimmelin poskipuna niin ei ole enää niin hyviä muistikuvia että voisin verrata, mutta max factor häviää sille ainakin pigmenttisyydessä, se ei ole kovin erottuva minun vaalealla ihollani (ja siksi siitä pidänkin) ellen laita useampaa kerrosta :)
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa eveleen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #138 : 25.10.12 - klo:20:51 »
Mahtaiskohan tämä uudistunut versio, jota saa ainakin tuolta Feeluniquesta ja varmasti jossain vaiheessa myös Suomesta olla suunnilleen samansävyinen kuin nykyinen Santa Rose?
2b F ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #139 : 25.10.12 - klo:23:37 »
Hyviä vinkkejä Gossmakeupartistilta puuterin / meikkipohjan levitykseen täällä
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #140 : 26.10.12 - klo:14:44 »
Kiitos vinkeistä L ja eveleen.

Suomessakin olen jo nähnyt noita uudistuneita Rimmelin poskareita, mutta Santa Rose -sävyä en ole bongannut. Muut kolme kyllä löytyi mm. Anttilan ja Sokoksen ständeiltä.  :-\ Toivottavasti tuota kuitenkin olis vielä tulossa.

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #141 : 27.10.12 - klo:10:54 »
Rimmelin Santa Rosea näyttää ainakin vielä löytyvän eBaysta.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #142 : 27.10.12 - klo:20:07 »
Mulla alkaa nykyisin silmät vuotamaan kaikista nestemäisistä meikkivoiteista. Mineraalimeikit ei ärsytä, mutta mitään tavallista meikkivoidetta en pysty käyttämään enää ollenkaan. Olen kokeillut monia merkkejä (Dior, Max Factor, Maybelline, Biotherm ja uusimpana Lorealin BB-voide), mutta joka ikinen ärsyttää silmiä pahasti, vaikken edes laittaisi niitä silmien lähelle. Kaikkia silmämeikkejä sen sijaan voin käyttää ihan normaalisti, eivät ärsytä ollenkaan.

Kellään kokemusta tällaisesta? Mikä tuon aiheuttaa, joku hajuste? Tällä hetkellä käytössä oleva Meowin mineraalimeikkivoide on ihan ok, mutta olisi kiva käyttää toisinaan myös nestemäistä meikkivoidetta. Mitähän merkkiä tässä uskaltaisi edes kokeilla?

Mulla on kokemusta, en yhtään tiedä mikä sen tekee mutta jokainen tähän mennessä kokeilemani meikkivoide "valuu silmiin" tai saa silmät ärtymään ja kirvelemään about 5-8 tunnin päästä levittämisestä. Silmin nähden mitään valumista ei siis tapahdu, eikä valitettavasti minulla ole aavistustakaan mikä ainesosa juuri meikkivoiteissa tuon tekee sillä muut meikkituotteet tai ihonhoitotuotteet eivät ole aiheuttaneet vastaavaa.

Käytin vuosia pelkkää mineraalimeikkipohjaa, mutta kuten sanoit niin on mukava käyttää vaihtelun vuoksi nestemäistä meikkivoidetta. Onneksi nämä BB-voiteet ovat tulleet esiin nyt viimeaikoina, niitä olen kokeillut useita erilaisia eikä mikään ole ärsyttänyt silmiä! Länsimaisien sarjojen muka BB-voiteista en osaa sanoa mitään sillä olen kokeillut vain yhtä (Lumenea joka oli niin kamala ettei saanut olla kasvoillani kauempaa), mutta ainakaan yksikään aasialainen merkki ei ole aiheuttanut silmien kirvelyä tai punoitusta.  :) Suosittelen siis tilaamaan joko näytteitä noista aasialaisista BB-voiteista, tai sitten summassa täysikokoisia sillä ne saa kyllä helposti täällä myytyä jos itselle ei sopinutkaan.
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #143 : 03.11.12 - klo:16:05 »
Mulla on ongelmana tukkeutuvat ihohuokoset. Iho on sileämpi jos ei käytä meikkivoidetta ja kosteusvoidettakin vain kun oikeasti tarvitsee. Peittelen peitevoiteella ja sävyttävällä päivävoiteella punottavia nenänpieliä. Näin talvella olisi mukavaa käyttää jotain kevyttä meikkivoidetta muuallakin naamassa. Poskipunan käyttökin on vaikeaa kun kasvot on vähän epätasaisen laikukkaat. Onko mineraalimeikkivoide parempi vaihtoehto, tai bb voide? Jotenkin en usko siihen kun varsinkin poskien ja nenän iho tuntuu tukkeutuvat jo sävyttävästä lancomen päivävoiteesta vähän. Ehkä jatkan tätä, että jätän ihomeikin minimiin arkena.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #144 : 03.11.12 - klo:16:40 »
Sanoisin, että mineraalit ovat helposti tukkeutuvalle iholle hyvä vaihtoehto. Ne ovat INCIltään yksinkertaisimpia ja iholle sopimattomia ainesosia on siksi helppo jäljittää. "Oikeissa" mineraalimeikeissä on vaan epäorgaanisia pigmenttejä ja täyteaineita, niiden pitäisi muutenkin olla ihon kunnon kannalta varsin neutraaleja, sinkkioksidit jopa rauhoittavia - ja fysikaalista, stabiilia aurinkosuojaa tarjoavia.

Puhdistusrutiinin on mineraalienkin kanssa syytä olla hyvä ja omalle iholle sopiva.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #145 : 04.11.12 - klo:18:34 »
Kiitos vastauksesta. Seuraavaksi joku mineraalimeikkivoide testiin. Puhditukseen käytän ehkä jopa liian tehokkaita aineita vanhasta tottumuksesta. Olisi hyvä hankkia joku kevyt puhdistusainekin meikittömille päiville.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #146 : 04.11.12 - klo:20:51 »
Oletko kokeillut öljypuhdistusta?

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #147 : 05.11.12 - klo:03:09 »
En ole ainakaan pidempiä aikoja kokeillut öljypuhdistusta, että miten iho reagoisi. On omasta takaa niin rasvainen iho, että tekee mieli pestä kun tulee niin raikas olo. Kasvovettä olen joskus yrittänyt käyttää pesun sijaan aamuisin.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #148 : 05.11.12 - klo:09:45 »
Öljypuhdistuksessa on vähän sama juttu kuin mineraaleissa - riittävän yksinkertainen metodi tukkeentuvalle iholle. Kannattaa selata vähän tietoa öljysekoituksista, eri öljyt sopivat vähän eri ihotyypeille. Minusta ei ole mikään synti pirskotella öljypuhdistuksen jälkeen vettä kasvoille ja kuivata pyyhkeellä, jos kaipaa sitä raikkauden tunnetta, minkä vesipuhdistuksesta saa. Sinänsä meikin ja lian poistajana öljyt ovat vailla vertaa.

Öljypuhdistuksen kokeileminen puolustaa minusta paikkaansa tukkeutuvan ihon hoidossa, öljy liuottaa rasvapohjaisia epäpuhtauksia ja pitää ihon pintaa kosteana ja joustavana, kuolleet ihosolut irtoavat öljyä pyyhkiessä. Jotkut sanovat öljyn myös tasapainottavan rasvaisuuteen taipuvaa ihoa. Kannattaa kyllä testata jonkin aikaa, jos on muutenkin vaihtamassa puhdistustapaa!

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #149 : 05.11.12 - klo:17:09 »
Mitä mun pitäisi tehdä, kun sytytin kynttilöitä, ja en tiedä miten, mutta poltin toisen silmän ripset, ne on noin puolet lyhyemmät.

Mä en pysty aina olemaan ilman ripsaria, joten ajattelin tekoripsiä avuksi? Mutta heikentääkö se liima jotenkin omien ripsien olemusta, ja kasvua?

Ripsien pidennykset ei käy, koska en tykkää niistä, ja pelkään niiden repivän mun ripsiä pois.

Tietääkö kukaan kauanko menee ennen kuin noi kasvaa taas pitkiksi? Ei kai jotain puolta vuotta?
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress