Kirjoittaja Aihe: Meikkiapuketju  (Luettu 107954 kertaa)

Poissa keesha

• Tukkaguru
Vs: Meikkiapuketju
« Vastaus #195 : 20.03.13 - klo:19:22 »
Millä tavoin saatte poskipunan kestämään iholla? Onko siihen olemassa jotain kikka kolmosta? Ärsyttävää, kun mulla on yksi ihana poskipuna mutta se katoaa niin nopeasti poskilta enkä kehtaisi tunnin välein lähteä vessaan ehostamaan. ::)

Toisekseen, voiko vesiliukoiseen ripsariin lisätä vettä (tai jotain muuta - mitä?), jotta massa notkeutuu? Vai voiko kuivahtanutta ripsaria edes pelastaa? En tiedä miten mulla käy aina näin huono munkki, mutta ostin taas uuden ripsarin joka vaikuttaa heti alkuunsa kuivahtaneelta vaikka päiväystä siinä pitäisi vielä olla. >:(
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #196 : 20.03.13 - klo:19:30 »
^ Laita poskipuna puuteroimattomalle iholle, niin sitä tarttuu iholle enemmän. Voit myös ostaa voidemaisen poskipunan ja laittaa sitä puuterimaisen punan alle. Myös sopivan sävyinen huulipuna käy, jos et halua ostaa (tai löydä) voidemaista poskipunaa.

Teknisesti ei kai ole mitään estettä ohentaa ripsiväriä vedellä. Itse en siihen ryhtyisi. Ripsiväri on muutenkin arka pilaantumiselle ja ohennettaessa säilöntäaineen osuus vähenee ja olosuhteet bakteerien kasvulle paranee.

Tristy

• Vieras
« Vastaus #197 : 20.03.13 - klo:19:42 »
Toisekseen, voiko vesiliukoiseen ripsariin lisätä vettä (tai jotain muuta - mitä?), jotta massa notkeutuu? Vai voiko kuivahtanutta ripsaria edes pelastaa? En tiedä miten mulla käy aina näin huono munkki, mutta ostin taas uuden ripsarin joka vaikuttaa heti alkuunsa kuivahtaneelta vaikka päiväystä siinä pitäisi vielä olla. >:(

Siinä vaiheessa, kun massa alkaa vaikuttaa kuivahtaneelta, alan pitää ripsaria mukissa lämpimässä vedessä sen aikaa, kun meikkailen muuten. Notkistaa massaa tosi hyvin ja tuo lisää käyttöaikaa. Kannattaa testata. :)

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #198 : 20.03.13 - klo:20:30 »
Ok, kiitos vinkeistä! Täytyypä kokeilla. Muistelen että mulla saattaisi olla joku lähes käyttämätön puna joka on samaa sävyä kuin tuo poskari, joten se pääsee nyt uusiokäyttöön. :) Huulilla se kun näyttää jotenkin typerältä.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
« Vastaus #199 : 21.03.13 - klo:11:20 »
^Kuivahtaneeseen ripsariin voi lisätä silmätippoja suoraan käyttämättömästä isosta pakkauksesta tai ampullista, jolloin tipat ovat pöpöttömiä. Mutta tuo Painted Ladyn pointti on hyvä, tuokin tapa saattaa laimentaa ripsarin säilöntäaineita.
Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #200 : 23.03.13 - klo:08:56 »
Tarvisin juuresten apua kahteen ongelmaan: Olen käyttänyt  vuosikaudet make up storen kakkulineria rajausten tekemiseen, mutta olen pistänyt merkille, että työpäivän mittaan väriä leviää silmäluomille (hikoillessa?). Olen käyttänyt vettä kakkulinerien kanssa ja mietin, että pitäisiköhän mun ostaa jotain sellaista nestettä, joka on tarkoitettu kakkujen kanssa? Make uo storella näytti olevan jotain nestettä, mutta olisiko muita merkkejä, joilta löytyisi myös?

Mun toinen ongelma on silmäluomet. Sen lisäksi, että ne sotkeentuu eyelineriin, ne on aika kirjavat ja punertavat. En jaksa töihin laittaa luomiväriä, vaan olen yrittänyt peittää kirjavuutta mm. Benefitin Lemon-aidilla tai silmänalusille tarkoitetuilla peiteaineilla. Lemon-aidia en ole löytänyt enää mistään järkevällä hinnalla (enkä tiedä oliko se edes niin ihmeellistä) ja tuo nykyinen peiteaine taitaa olla se, joka aiheuttaa rajauksien leviämistä.
Kaipaisin siis vinkkejä silmäluomien värin tasaamiseen.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #201 : 23.03.13 - klo:10:33 »
Luomen sävyn tasoittamiseen Mac Paint Pot Soft Ochre (kellertävä) tai Bare Study (pinkimpi) - kumpi vaan ihonsävyyn ja silmien väriin paremmin sopii. Itselläni käytössä tuo Soft Ochre - ja tykkään paljon! On myös toimiva värillisen luomimeikin pohjustajana.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #202 : 23.03.13 - klo:12:45 »
^ Tarkoititko Painterlya Bare Stydyn sijaan? Bare study on vaaleampi ja hohtava, kun taas Painterly on mattapintainen ja punaiseen taittava.

^^ Jos MACin Paint Potit on saavuttamattomissa, niin miten olisi Lorealin vaalean beige Infallible-luomiäri. Tuo on jauhemainen, mutta uskoisin sen olevan hyvin kestävä ja huomaamaton luomella. Ainakin omistamani kultainen Sahara Treasure kestää luomilla kuin tauti. Tai Maybellinen Color Tattoot? Ne kyllä taitaa kaikki olla hohtavia, mutta kestävät hyvin koko päivän.

Minä käytin aiemmin tuollaisia kakkumaisia rajausvärejä, koska niitä oli helppo käyttää ja ne pysyivät hyvin. Jossain vaiheessa huomasin niiden leviävän yläluomelle, koska minulla on raskaat luometja rajaus osui yläluomeen. Ehkä joku meikin vedenkestäväksi tekevä liuos voisi toimia tuossa tilanteessa, ellei se tuki sitä rajausvärinappia. Tai oletko kokeillut geelirajausta?

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #203 : 23.03.13 - klo:17:27 »

Mä lisään humektania, ja hyvin toimii!
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #204 : 23.03.13 - klo:19:59 »
^^ Kiitti Painted Lady ja Lila vinkeistä.

Geelirajauksia olen kokeillut, mutta se laittaminen oli mun mielestä hankalampaa kuin kakkulinereilla, mikä tosin on varmaan ihan maku- ja tottumuskysymys. Ne geelit tuntui kuivuvan melko nopeasti purkkeihin ja annostelu tuntui vaikealta. Lisäksi mulla on melko täysi purkki vielä MUSin kakkulineria jäljellä, joten luulen pysytteleväni vielä siinä ja kokeilen jotain litkua sen kanssa. MUSilla on jokin oma liuos, mutta olis aika kovan hintaista Sokoksella, joten pohdiskelen muita halvempia vaihtoehtoja.

Mun luomilla ei pysy mikään luomiväri ilman pohjustusta, koska ne hikoilee/on rasvaiset. Siksi luulen rajauksienkin sotkeentuvan pitkin luomia. En usko, että jauhemaiset luomivärit pysyy vaan menevät viiruiksi luomille. Hohtavatkaan luomivärit ei oikein innosta. MACeja voisin kokeilla, mutta Tampereella ei taida vieläkään olla niillä ständiä Stokkalla? En viitsisi summissa tilata.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #205 : 23.03.13 - klo:21:19 »
^ Tarkoititko Painterlya Bare Stydyn sijaan? Bare study on vaaleampi ja hohtava, kun taas Painterly on mattapintainen ja punaiseen taittava.

Joo varmaan, ihan pikaisesti kirjoitin, enkä tarkistanut!

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #206 : 08.04.13 - klo:10:08 »
Tämä saattaa olla kaikkien aikojen hölmöin kysymys, mutta miten meikkivoide häivytetään?  0_0
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #207 : 08.04.13 - klo:10:20 »
Ei kai tuo mikään hölmö kysymys ole! Periaate se, että kasvojen reunalle, kaulaan ja otsaan ei tehdä teräviä meikkivoiderajoja vaan meikkivoidekerros ohenee reunoilla asteittain sulautuen ihoon. Tarkka häivytystapa riippuu vähän levitystavasta (sormet, meikkisieni sivellin) - mutta periaatteena se, että meikkivoide lisätään pääosin kasvojen keskialueelle ja levitetään siitä ulospäin, näin meikistä tulee aika luonnostaan reunoille oheneva.

Jos meikkiä tulee vahingossa reunoille liikaa (terävät rajat), niin monia meikkivoiteita voi lisähäivyttää pesemällä siveltimen / sienen ja käymällä reunoja läpi kostealla ja puhtaalla työkalulla.

Hankalinta on iholle nopeasti jämähtävien meikkivoiteiden häivyttäminen, mutta periaate on niissäkin sama. Pitää vaan toimia alue kerrallaan (esim. otsa, toinen poski) ja työskennellä nopeasti.

Ainoa, missä tämä ei minulle ole ihan pätenyt, on mineraalimeikit, esim. nenän alueella liian paksu kerros näyttää helposti luonnottomalta - ja liejuuntuu helposti. Mineraalit levitän poskien ja otsan keskelle - ja häivytän sekä kohti reunoja että kasvojen keskiosaa. Keskiosaan (nenän alueelle, ylähuuleen, silmien väliin, kulmakarvojen ympärille) lisään pienellä siveltimellä peittoa vaan niihin kohtiin, jotka tarvitsevat. Samaa periaatetta voi varmasti käyttää tavallisenkin meikkivoiteen kanssa, jos T-alue rasvoittuu helposti. Pieni määrä meikkiä pysyy oman kokemuksen mukaan varmemmin paikoillaan (tai kuluu pois siististi huonossa tapauksessa).
« Viimeksi muokattu: 08.04.13 - klo:10:26 kirjoittanut Lila »

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #208 : 09.04.13 - klo:00:01 »
^Okei, eli ihoon täysin sopivaa meikkivoidetta ei taida olla olemassakaan (silloin häivyttämistä ei edes tarvittaisi)? Minä hönö kun olen ihmetellyt, että miten ei millään löydy sopivan väristä meikkivoidetta  :-[ Tuo Make Up Storenkin ivory näkyy kaulallani tummana läikkänä, en siis ole tajunnut tuota häivyttämistä. Kiitos Lila  <3

Mitenkäs kun myyjä ohjeisti, että jos johonkin kohtaan tarvitsee enemmän peittoa, niin lisätään siihen kohtaan meikkivoidetta. Ja mulla on joku hormonihirviövaihe vissiin menossa, koska kaulalle nousee jatkuvasti isoja puhkeamattomia ihonalaisia finnejä. Selvästikään tätä meikkivoidetta ei voi kaulalle lisätä, koska siitä ei tule kuin sanomista. Otetaanko tässä kohtaa peitevoide sitten käyttöön?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #209 : 09.04.13 - klo:00:16 »
^Minä käyttäisin tuossa tilanteessa peitevoidetta. Tosin niissäkin voi oikean sävyn löytäminen olla haastavaa.