Kirjoittaja Aihe: Meikkiapuketju  (Luettu 107579 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Meikkiapuketju
« Vastaus #210 : 09.04.13 - klo:08:01 »
Joo, täydellisesti sopivaa ei taida löytyä - kyllä vähintäänkin ero tekstuurissa kavaltaa terävät meikin rajat vaikka sävy olisikin täydellinen. Melkein automaattisestihan tuo häivytys käy.

Jos meikkivoide kerrostuu hyvin, ts. uuden kerroksen lisääminen ei rullaa tai liu'uta alempaa kerrosta pois, niin käytän mielelläni muutenkin meikatulle alueelle lisäpeittona samaa ainetta. Tuohon kaulaan minäkin miettisin mieluummin erillisen peittarin. BHA voisi auttaa vähentämään tulehdusta ja pintauttaa noita kaulafinnejä, etsipä foorumilta tietoa asperiininaamiosta. Asperiiniliuoksen voi jättää täsmähoitona finnien päälle vaikka yöksi.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #211 : 09.04.13 - klo:21:35 »
^Jos tarkoitat tätä aspiriini + Freemanin ananasnaamio, niin se on käytössä  :) Aspiriiniliuosta voisi kokeilla jätettäväksi, nyt olen käyttänyt ellenin vinkkaamaa salisyylihappoliuosta.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #212 : 09.04.13 - klo:21:42 »
^ Eiköhän tuo salisyylihappoliuos aja saman asian kuin aspiriiniliuos (aspiriinin vaikuttava aine on asetyylisalisyylihappo). Toivottavasti saat ihosi kuriin.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #213 : 09.04.13 - klo:22:14 »
^No näin mäkin ajattelin, mutta en ollut varma  :)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #214 : 11.04.13 - klo:17:51 »
Vähän tyhmä ja outo kysymys.  :-[ Ihmettelen sitä, miksi kaikki nestemäiset/voidemaiset meikkivoiteet tuntuvat tekevän kasvoistani jotenkin "vahamaisen" ja paklatun näköiset. Siis kasvoista näkee heti että niissä on meikkiä, vaikka pinta olisikin tasainen ja sävy sopiva.
Olen kokeillut useita keskihintaisia meikkivoiteita, ja lopputulos on aina sama. Mineraalimeikillä tätä ongelmaa ei ole. Haluaisin joskus käyttää voidemaista pohjaa sen nopeuden vuoksi, sillä käyttäessäni mineraalipohjaa minun on käytettävä useampaa tuotetta saadakseni halutunlaisen lopputuloksen. Monet meikkivoiteet itsessään veisivät pois punaisuutta ja virheitä, mutta lopputulos on sitten vahamainen. Olen katsonut meikkiblogeista kuvia käyttämistäni meikkivoiteista, eivätkä ne näytä testaajien kasvoilla läheskään samalta kuin minulla. Käytän voiteen alla kevyttä kosteusvoidetta (tällä hetkellä Olayn Complete Care Daily Fluid Spf15).

Onko meikkivoiteen käytössä jokin niksi, vai eikö se vain toimi minulla? Poskipäät, nenä ja otsa ovat hyvinkin rasvoittuvat muun ihon ollessa kuiva.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #215 : 11.04.13 - klo:18:06 »
Mikä tyhmä ja outo kysymys tuo nyt on. Miten levität meikkivoiteen? Jos itse levitän sormilla tai siveltimellä tuloksena on todella peittävä maski ja vielä irtopuuteri päälle, niin paklattu on just sopiva sana kuvaamaan lopputulosta. Ite tykkään eniten levittää meikkivoiteen beautyblenderillä, tulee ohut kerros ja voit taputella lisää peittoa, jos tarve vaatii ilman, että naama näyttää vahamaiselta.

http://www.beautyblender.net/

Toki myös se miten paljon puuteria käytät vaikuttaa. Itse ihan vain hipaisen irtopuuteria isolla puuterihuiskulla ja hyvin riittää mun rasvaiselle iholle.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #216 : 11.04.13 - klo:18:08 »
^^ Valokuvia tai videoita ei mielestäni voi verrata suoraan todellisen tilanteen kanssa, koska kuvissa meikistä "häviää" varmaan puolet. Mutta jos meikkisi on vahamainen vastaantulijoihin verrattuna, niin syitä voisi olla
- liian paksu kerros meikkivoidetta
- meikkivoide on koostumukseltaan sellainen, ettei sellaista "second skin"-efektiä edes voi saada aikaiseksi
- meikkivoide ja kosteusvoide ei sovi yhteen (aika epätodennäköistä, jos olet kokeillut useampia meikkivoiteita)

Jos ongelma on tuo ensimmäinen, niin kannattaa kokeilla levittää meikkivoide esim. kostealla meikkisienellä. Ainakin itse olen huomannut, että meikistä tulee lähes automaattisesti ohuempi ja luonnollisempi.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #217 : 11.04.13 - klo:19:10 »
Od3ssa, mistä olet hankkinut beautyblenderisi? Muistaakseni tuo on aika kallis... ja samanlaisen sienen saa halpisversiona, ilman kallista brändiä.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #218 : 11.04.13 - klo:21:27 »
^Tilasin noita useamman satsin kerralla varmaankin jo lähes pari vuotta sitten jostain mineraalimeikkifirmasta. Googlettelin tässä, että mikähän firma ois ollut kyseessä ja olen aika varma, että kyseessä oli Purely Cosmetics, koska tuolta olen muutenkin tilaillut.

Beauty blendereissähän on muistaakseni jotain kolmisen kuukautta suositeltu käyttöaika (jos en nyt ihan väärin muista) ja ite oon kyllä käytellyt varmaan puolisen vuotta aina ja pesen kerran viikossa välillä niiden omalla puhdistusaineella ja välillä Dr. Woodsin Pure almond soapilla. Oli meinaan tuo oma puhdistusainekin minusta niin kallista, että käyttelen aika naftisti  :P
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #219 : 11.04.13 - klo:21:38 »
^ En ollut kuullutkaan tuollaisesta beauty blenderin kolmen kuukauden käyttöajasta. Oen käyttänyt omaani epäsäännöllisesti jo pari vuotta ja se pelittää edelleen ihan kuin uutena. Pesen blenderini parin käyttökerran välein. Blenderissä ei ole mitään haju tms. haittoja, joten en aioheittää sitä vielä menemään.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #220 : 11.04.13 - klo:21:51 »
Sephoran sivuilta löysin tiedon, että voi kestää kolme-neljä kuukautta, jos siitä pidetään huolta/huolletaan oikein (cared for properly). Että oikein muistin, piti alkaa tarkistelemaan, etten ihan läpiä päähän puhu  ;D Mutta joo, ainahan ne suositukset on alakanttiin..

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #221 : 12.04.13 - klo:07:52 »
Vielä tuohon maskimaiseen lopputulokseen, minusta helpompia meikkivoidetyyppejä kevyeen ja luonnolliseen pohjaan ovat mahdollisimman vesimäiset voiteet, jotka eivät jämähdä ihan sekunneissa, MUFEn ja MACin Face & Bodyt hyvänä esimerkkinä. Yllättäen myös vahapohjaiset, kakkumaiset ja runsaasti pigmenttiä sisältävät voi minusta saada levittymään tosi luonnolliseksi pohjaksi, siis tyyliin Joe Blasco / Grimas - näiden kanssa tarvitaan vaan malttia, vähänkin liikaa tuotetta naamaan kerralla --> pakkeli. Ohutta pohjaa tehdessä tavallaan häivytetään koko ajan - ja meikkiä lisätään kerroksittain kohtiin, jotka kaipaavat peittoa.

Vaikeimpia ovat nopeasti iholle asettuvat tuotteet.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #222 : 14.04.13 - klo:08:43 »
Mulla kestää puolisen vuotta blender lähes päivittäisessä käytössä. Pesen aina ennen käyttöä marseilllesaippualla. Purelyltä tilasi ekan ja tokan ja seuraavat Beautybaystä. Vanhat blender on aika erinäköinen kuin eikä se tunnukaan enää samalta. Puolisen vuotta on ihan sopiva. Tuo on paras kokeilemani tuote pohjan levitykseen, joten hintansa väärti. Mikä se on se halpaversio? Näin joskus vertailuvideon, mutta sitä halpista ei saanut mistään tilattua Suomeen. Cosmopolitanin beauty blenderin vastine sen sijaan on tosi surkea.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #223 : 14.04.13 - klo:11:10 »
^Luulin, että NQ tarkoitti juuri tuota Cosmopolitanin versiota. Minkähänlaisia ne MACin vaaleanpunaiset meikkisienet on? Tietääkö kukaan toimiiko ne samalla tavalla kuin Beauty Blender?

Ehkä minunkin pitäisi ottaa käyttöön uusi beauty blender, kun tuo varakapple on odottanut meikkipakissa koko sen ajan kun olen beauty blenderiä käyttänyt. Olen pessyt oman beauty blenderini joko marseillesaippualla tai astianpesuaineella (Dr. Jartin Silber Label BB cream ei meinannut lähteä millään muulla).

Poissa Tunturikarpalo

• HAIRahtanut
« Vastaus #224 : 17.04.13 - klo:19:21 »
Millä ihmeen meikkikynällä rajaukset saa pysymään limakalvoillakin? Kuten tässä Magicpoksin Majn (Majn? Majin?) kuvassa: http://magicpoks.indiedays.netdna-cdn.com/files/2011/05/top2.jpg
1a F ii