Kirjoittaja Aihe: Meikkiapuketju  (Luettu 107331 kertaa)

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
Vs: Meikkiapuketju
« Vastaus #330 : 27.02.14 - klo:11:05 »
Benecosilla on myös luonnovaalea kajal, selkeästi vaaleampi (ja ainakin mun silmissä myös luonnollisempi) kuin esim. IsaDoran Nude, mutta ei kuitenkaan valkoinen.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #331 : 19.03.14 - klo:14:57 »
Auttakaas mua mun iänikuisessa ongelmassa, eli punaisissa nenänpielissä >:(

Mulla olisi muuten ihan hyvä iho, mutta nuo nenäpielet helottaa kilometrin päähän kalpean ihon keskeltä. Ja kun ei niihin mikään auta niin kaipaisin kunnon ohjeita peittämiseen. Nyt olen käyttänyt ihan vaan jotain peitepuikkoa/meikkivoidetta ja sienellä tuputtanut aamuisin piiloon. Ne vaan ei pysy kauaa peitossa, vaan nenänpielet on jo muutaman tunnin päästä punaisena.

Haluaisin kuitenkin etenkin arkisin vain nopsasti piilottaa punaisuuden, en alkaa erikseen laittelemaan pohjustuksia yms.

Mikä tuote kannattaisi valita?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #332 : 19.03.14 - klo:18:28 »
^
Mulla ainakin toimii mineraalipohja tosi hyvin punaisuuden peitossa. Mineraalipohjaa on myös helppo korjata/lisäillä tarvittaessa, mutta pysyy hyvin paikallaan. Mun vakkaripohja on Lauressin Minimalist - sävy gentle petal.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #333 : 19.03.14 - klo:18:54 »
^^ Tätähän sä nyt et kysynyt, mutta... Nenänpielten punoitus on tavallinen tali-ihottuman oire. En väitä, että sinulla olisi välttämättä siitä kyse, mutta jos on, niin siitä voi kyllä päästä eroon. Esim. täällä: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00245 on infoa.

Itselläni ja useammalla perheenjäsenelläkin on tämä(kin) vaiva ollut, ja kaikki ovat päässeet siitä eroon kunnollisella puhdistamisella, rasvan välttämisellä (rasvaton kosteutus), salisyylihapolla (ei alkoholia!) ja kosmetiikan ärsyttimien välttämisellä. Normaali-ihoisempi äitini ei millään halunnut uskoa kärsivänsä mistään talirauhasiin liittyvästä ongelmasta, kunnes sai kasvoihinsa järkyttävän ruusufinni-ihottuman niiden punoittavien nenänpielten lisäksi. Ideana oli siihen asti ollut rasvata ja rasvata ja rasvata, kun iho kiristää ja tuntuu ärtyneeltä... Vaiva helpottui huomattavasti noilla mainituilla keinoilla.

Silloin kun omatkin nenänpieleni punoittivat, niin ei niitä oikeasti mikään pitänyt piilossa. Käytin peiteaineita ja peittäviä meikkivoiteita, mutta aina ne puskivat tunnin, parin kuluessa näkyviin. Ja se peittely-yritys teki varmasti vain lisää haittaa, mutta en tietenkään sano sen olevan kaikilla niin - tali-ihottuman tapauksessa varmaankin joo.
1cFii, oma väri.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #334 : 19.03.14 - klo:19:15 »
Ostin Lumenen valokynän, mutta vaikka klikkailen tuota päädyssä olevaa nappia kuinka, mitään ei tule sutiin. ??? Pitääkö mun poistaa joku kansi tuolta sisältä vai mitä hittoa. :(
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #335 : 19.03.14 - klo:19:27 »
^ Sitä pitää muistaakseni naksutella huomattavasti kauemmin kuin joku 10 kertaa mitä siinä ohjeessa sanotaan. Mäkin naksuttelin sitä jotain tv-sarjaa katsoessani valehtelematta jonkun 10 minuuttia ennenkuin mitään alkoi tulla. Heilutin sitä myös välillä. Olin jo ihan varma, että mun kynä on jotenkin rikki, mutta sitkeesti naksuteltuani se vaan alkoi toimia. Tosi hermostuttavaa puuhaahan se naksuttelu kyllä oli. ::)
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #336 : 20.03.14 - klo:10:12 »
Mistä saisi lyhytvartisen, hyvän rajaussiveltimen? Mun on vaikea tehdä rajaus pitkävartisella siveltimellä, kun mulla on niin huono näkö, että joudun olemaan nenä kiinni peilissä  :-[
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #337 : 20.03.14 - klo:15:35 »
^^ Tätähän sä nyt et kysynyt, mutta... Nenänpielten punoitus on tavallinen tali-ihottuman oire. En väitä, että sinulla olisi välttämättä siitä kyse, mutta jos on, niin siitä voi kyllä päästä eroon. Esim. täällä: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00245 on infoa.

Itselläni ja useammalla perheenjäsenelläkin on tämä(kin) vaiva ollut, ja kaikki ovat päässeet siitä eroon kunnollisella puhdistamisella, rasvan välttämisellä (rasvaton kosteutus), salisyylihapolla (ei alkoholia!) ja kosmetiikan ärsyttimien välttämisellä. Normaali-ihoisempi äitini ei millään halunnut uskoa kärsivänsä mistään talirauhasiin liittyvästä ongelmasta, kunnes sai kasvoihinsa järkyttävän ruusufinni-ihottuman niiden punoittavien nenänpielten lisäksi. Ideana oli siihen asti ollut rasvata ja rasvata ja rasvata, kun iho kiristää ja tuntuu ärtyneeltä... Vaiva helpottui huomattavasti noilla mainituilla keinoilla.

Silloin kun omatkin nenänpieleni punoittivat, niin ei niitä oikeasti mikään pitänyt piilossa. Käytin peiteaineita ja peittäviä meikkivoiteita, mutta aina ne puskivat tunnin, parin kuluessa näkyviin. Ja se peittely-yritys teki varmasti vain lisää haittaa, mutta en tietenkään sano sen olevan kaikilla niin - tali-ihottuman tapauksessa varmaankin joo.

Olisin kyllä iloinen jos on tuosta kyse ja vaivasta voisi päästä eroon. Vuosia kun on tämän asian kanssa tapellut ja olen jo luopunut toivosta että tähän joku auttaisi. Kiitos, täytyy tutustua asiaan tarkemmin :)

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #338 : 20.03.14 - klo:17:29 »
Jos kyse on rosaceasta eli ruusufinnistä niin sen nujertamiseen voi kokeilla kookosöljyä. Eli jätä muut naamarasvat pois ja kokeile muutaman päivän ajan kookosöljyä ja katso, huomaatko eroa.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #339 : 20.03.14 - klo:17:57 »
^ Kookosöljy voi myös olla todella ärsyttävää (etenkin valmiiksi tulehtuneelle) iholle. Oma ruusufinnistä kärsinyt ihoni reagoi kookosöljyyn todella pahasti: turposi ja meni tulipunaiseksi, kuivui pinnalta paperiseksi ja meni lyhyessä ajassa täysin tukkoon ja näpyille. On oikein hyvä juttu, jos jotkut saavat siitä apua, koska onhan se edullinen ja helppokäyttöinen aine, mutta kannattaa olla varovainen kokeillessaan - ruusufinni ja akne voivat ärsyyntyä siitä pahastikin.
1cFii, oma väri.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #340 : 20.03.14 - klo:21:39 »
Evergreen, mitä tuotteita käytit tali-ihottuman hoitoon?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #341 : 20.03.14 - klo:23:29 »
^ Paras löytämäni "erityisapu" ovat Paula's Choicen BHA-tuotteet, eli iholle jätettävät salisyylihappotuotteet, joita saa eri vahvuisina ja erilaisilla koostumuksilla (neste/geeli/voide). Itselleni (ja varmaankin rasvaisen ihon ongelmien tapauksessa yleisestikin) sopivat parhaiten rasvattomat geelit ja nesteet, ja eniten tykkään vahvimmasta versiosta eli 2% liquidistä, mutta kasvatin kyllä ensin sietokykyä miedommilla versioilla. Esimerkiksi äidilläni ja veljelläni on 1% geeli riittänyt auttamaan ihan merkittävästi. Oma ihoni on rasvainen ja huokoset tukossa, joten itse kaipaan vahvempaa. Ihosta riippuen siis. BHA hillitsee tulehdusta ja auttaa tukkeumien poistamisessa, ja se on ainakin omassa tapauksessani hillinnyt suuresti punoitusta ja turvotusta ja poistanut/ehkäissyt tukkeumia. Myös pintakuivuus (se ikuinen kiristys ja hilseily!) ja reagoivuus ovat vähentyneet oleellisesti.

Muun ihonhoidon osalta on ollut oleellista hajusteettomuus, väriaineettomuus, alkoholittomuus ja kaikkien muidenkin ärsyttimien (mentoli, teepuuöljy, sitrusuutteet yms) välttäminen, sekä kosteutuksen pitäminen kevyenä ja ainakin lähes rasvattomana. Kaikki säännöllisesti käyttämäni kasvotuotteet ovat Paula's Choicelta, koska ne itselläni toimivat, vastaavat juuri noihin mainittuihin vaatimuksiin, eivätkä ole ökyhintaisia. Käytän tuon yllä mainitun BHA-nesteen lisäksi Paula's Choicen Skin Balancing -sarjan pesuainetta ja kasvovettä sekä vaihtelevasti eri seerumeita/kosteusvoiteita seka- ja rasvaisen ihon valikoimasta. Apteekeistakin löytyy esimerkiksi ihan kelvollisia geelimuotoisia kosteuttajia (esim. Apobase, Xyliderm, Sebamed). Yleisesti ottaen en kuitenkaan itse saanut ikinä iho-ongelmiini apua apteekin valikoimalla, vaikka se tuli melkeinpä kokonaan kahlattua läpi. Apteekkituotteet rasvaiselle iholle ovat (ainakin minulle) aivan liian rajuja ja täynnä ärsyttimiä, ja useimmat muut tuotteet taas sopimattomia tukkeutuneelle ja tulehtuneelle iholle.

Myös meikki- ja peitevoiteiden käytöstä luopuminen kuului tuohon ärsyttimien välttämiseen omalla kohdallani. Käytän nykyisin iholle ainoastaan mineraalimeikkiä (ilman vismuttia) silloin kun meikkiä käytän.

Olen vuosien varrella syönyt pari kertaa tetrasykliinikuurin (antibiootti), josta ei ollut minkäänlaista pitkäaikaista apua ihooni, kuten ei ulkoisesti käytettävästä antibiootistakaan, jota teini-ikäisenä juuri nenänpielten tali-ihottumaan hinkkasin. (Nyt myöhemmällä iällä tali-ihottuma on mulla viihtynyt erityisesti otsassa.) Itselläni siis auttoi pelkästään tehokas mutta ärsyttämätön ihonhoito jokapäiväisellä BHA:n käytöllä. Pesen ja hoidan ihoa siis aamuin illoin. Ihossa on vielä ongelmia, mutta tali-ihottuma on hallinnassa. Ihonhoitoon pitänee kuitenkin panostaa aina, koska ainakin mun kohdallani taipumus tähän lienee pysyvä.
« Viimeksi muokattu: 20.03.14 - klo:23:59 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #342 : 21.03.14 - klo:10:48 »
Evergreen, kyselen sulta lisää tuolla ihonhoitopuolella ;)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #343 : 21.03.14 - klo:14:51 »
Minulla ei ole koskaan ollut valkoista/nuden väristä kajalia.. Miten tuota käytetään? Mitä vaikutusta sillä on meikkiin? Käytetäänkö sitä ilta- vai päivämeikissä vai onko tapoja hyödyntää sitä molemmissa? Ehkä olisi aika hommata sellainen testiin..

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #344 : 21.03.14 - klo:15:07 »
Mä käytän ihan silleen et laitan alaluomelle vesirajaan. Kirkastaa katsetta kivasti, tarkoitus on, ettei näy kuitenkaan. Voi varsinkin nuden väristä voi käyttää niin päivä- kuin iltameikissä, puhdas valkoinen on mun mielestä liian kova.