Kirjoittaja Aihe: Meikkiapuketju  (Luettu 107332 kertaa)

Poissa Kauris

• Tukkaguru
Vs: Meikkiapuketju
« Vastaus #345 : 21.03.14 - klo:15:15 »
Se myös neutraloi silmien punoitusta. Itsekin käyttäisin vaaleaa nudea, valkoinen näkyy liikaa ja on epäluonnollinen.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #346 : 29.03.14 - klo:12:03 »
En ole koskaan osannut tehdä kunnolla silmämeikkiä, juuri ja juuri saan kynällä tehtyä jonkinlaisen ylärajauksen, mutta jos vaan luomivärin kanssa alan pelleilemään niin lopputulos näyttää aina kamalalta.

Nyt kuitenkin eilen katselin youtubesta ohjeita ja onnistuin pelkän luomivärin avulla tekemään aika kivan meikin ja tein myös rajauksen luomivärin avulla. Kotona näytti vielä hyvältä, mutta illan mittaan meikki "haalistui" ja alkoi näyttää sottaiselta.

Tykkäsin kuitenkin tosi paljon tehdä rajauksen tuolla tavalla siveltimellä ja luomivärillä. Mikähän olisi hyvä tuote tuohon tarkoitukseen. Nyt käytin Maybellinen diamond glowia ja se tosiaan tuntui jotenkin liian jauhoiselta, kun varisi kauheasti ja en tykkää niistä kimalteista.

Osaisitteko suositella jotain luomiväripalettia joka soveltuisi myös rajausten tekoon. Ei saisi olla kimalteita. Värit pitäisi olla aika neutraaleja, jotain ruskehtavia tms. Silmien väri mulla on sininen ja iho on kalpea/punertava mikäli ne nyt asiaan vaikuttaa. Yksi vaatimus olisi se että pitäisi löytyä jostain perusmarketista ja olla halpa kun enemmänkin harjoituskäyttöön tulee. En viitsisii nyt alkaa tilailemaankaan mistään.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #347 : 08.04.14 - klo:02:37 »
^En keksi nyt mitään tuotetta vinkattavaksi, mattavärien löytyminen edullisilta sarjoilta on niin nihkeää ja asiantuntemukseni aiheesta suppea - itse lähtisin kuitenkin etsimään tässä tapauksessa Isadoralta. Ajattelin kuitenkin kysyä, että oletko käyttänyt märkää sivellintä rajausten tekoon? Tuli mieleen, kun mainitsit käyttämäsi värin jauhoisuudesta, haalistumisesta ja sottaantumisesta. Mä käytin vuosikausia ihan tavallisella, mustalla luomivärillä ja reippaasti vesilasissa dipatulla siveltimellä tehtyjä rajauksia, kun ne pysyivät paikallaan ja intensiivisempinä kuin linereillä tehdyt (kunnes löysin sen oikean). Joillakin sarjoilla, muistaakseni Make Up Storella esimerkiksi, on myös tuote käytettäväksi luomivärirajausten vahvistajana.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #348 : 08.04.14 - klo:07:46 »
^^Jos yhtään viitsit tinkiä noista ostoehdoista, niin kannattaa vilkaista Stilan In the know-paletti. Ei ole ihan halpa, mutta ei kyllä törkeän kalliskaan, täyttää nuo värikriteerit ja on tosi laadukas. Väreissä on myös kulmaväreiksi sopivia. On ollut itselläni miltei päivittäisessä käytössä heti hankkimisen jälkeen.

Luomiväreillä on tosiaan taipumuksena haalistua, mutta luomivärin pohjustajalla saa värit kiinnitettyä paremmin. MUS:illa on tosiaan tuo neste rajauskäyttöön, mutta ensimmäiseksi tuotteeksi ostaisin kyllä ennemmin peruspohjustajan, se kiinnittää niin rajauksen kuin luomivärimeikinkin.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #349 : 08.04.14 - klo:10:28 »
^Mäkin suosittelisin luomivärin pohjustajaa, joka on mun rasvoittuvassa ihossa ihan must, jos haluaa mitään silmämeikkiä väsätä. Itse olen käytellyt edullisiakin kuten elfin pohjustajaa ja toimii ihan hyvin sekin.

Jos haluaa hyvää matta-palettia ihan kaupasta suosittelen minäkin Isadoran viiden luomivärin paletteja. Olen ostanut äidilleni lahjaksi muistaakseni Matte Chocolates nimisen paletin, kun kriteerinä olivat juuri ne mattaiset ruskeat sävyt.
Jos kehtaa tilata netistä suosittelen Urban Decayn Naked Basics-palettia, joka suurin piirtein saman hintainen kuin tuo IsaDoran paletti (eli n.25€), mutta mukana on yksi vaalea satiininen sävy ja ihan musta sävy, joka on loistava niihin rajauksiin. Omassa käytössäni olen todennut tuon Basics-paletin on todella käteväksi. Sen lisäksi, että paletilla on helppo tehdä helppoja arkimeikkejä, pystyn ottamaan melkeinpä minkä tahansa muun luomivärisävyn ja yhdistämään sen Basicsin perussävyihin ja meikistä tulee heti toimiva.

Teen itse rajaukset melko usein luomivärillä, yleensä vaan tehostan ripsiäni häivyttämällä tummaa luomiväriä aivan ripsien juureen, mutta sellaiset liner-tyyppiset rajaukset teen juuri märällä siveltimellä.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #350 : 18.04.14 - klo:11:34 »
Mä tarvitsisin suosituksia luomiväristä. Mulla on ollut isadoran trion vaalein luomiväri kovassa käytössä ja kaipaisin jotain vastaavaa. Nuo kaksi tummempaa luomiväriä on toistaiseksi hyvin vähän käytettyjä niin en viitsi yhden värin takia ostaa koko trioa.  :) Eli mielellään mahdollisimman lähellä tätä väriä ja tosiaankin siis vain yksi luomiväri. Mä olen todella huono kuvailemaan värejä ja yritinkin etsiä mahdollisimman tarkan kuvan tästä luomiväristä. Väri on sellainen aika pehmeän beigen ja harmaan sekoitus mielestäni.  ;D

Tässä kuva luomiväristä, eli isarodan hawana brown luomiväritrio ja vasemman puolimmainen väri.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #351 : 18.04.14 - klo:14:03 »
Olisikohan MACin Satin Taupe lähellä? Chanelilla on muistaakseni vaalea taupe yksittäisissä, mutta en muista sävyn nimeä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #352 : 18.04.14 - klo:15:06 »
^ Tuo Macin luomiväri vaikuttaisi kyllä olevan ihan tosi lähellä, ehkä aavistuksen tummempi. Macin tuotteita ei ilmeisesti saa muuta kuin tilaamalla netistä?
Chanelin kosmetiikkaa taidettiin myydä emotioneissa, pitänee käydä katsastamassa niiden valikoimaa.
Taupe oli siis tuo väri jota mietin, helpottaa nyt ainakin etsintöjä kun tiedän värin nimen.  ;D Kiitos Lila!  :)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #353 : 18.04.14 - klo:21:17 »
^MACin tuotteita saa varmimmin Helsingin keskustan ja Turun Stockmanneilta. Netistä ei kannata tilata, koska riski saada joko vanhoja tuotteita tai feikkejä on suuri.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #354 : 18.04.14 - klo:22:58 »
^ Kiitos tiedosta.  :) Macin tuotteet jää siis pois listalta saatavuuden takia. Koitan käydä ensi viikolla emotionissa, toivottavasti sieltä löytyisi hyvä korvaaja tälle luomivärille. Lisää ehdotuksia saa laittaa!  :)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #355 : 20.04.14 - klo:20:19 »
Onko Mac:lla punaisuuden neutraloijaa? Tai millä muilla merkeillä olisi kuin Lumenella?

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #356 : 21.04.14 - klo:00:36 »
^MACilla on keltainen punaisuuden neutraloija sekä voidemaisena että irto- ja pressattuna puuterina. MUFElla on vihreä primer ja vihreä peiteväri viiden peitevärin paletissa. Myös Bobbi Brownilla saattaa olla punaisuuden neutraloija.

Minulla on ollut sekä keltaisia, että vihreitä punaisuudenneutraloijia ja omasta mielestäni keltainen toimii paremmin.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #357 : 21.04.14 - klo:10:20 »
Kyselin Ostopaikkatiedusteluja -ketjussa erään meikkivoiteen perään, mutta jos sittenkin jaksaisin alkaa tappelemaan eri meikkivoiteiden kanssa, niin saako alle 25 eurolla hyvää, suojakertoimellista meikkivoidetta? Mä olen melko hukassa noiden sävyjen kanssa, mutta tuosta Rimmelin Lasting Finish 25 Hour Foundation -meikkivoiteesta sävy 100 Ivory on mulle hyvä, jos auttaa yhtään sävyn suosittelemisen kanssa. En siis osaa sanoa mitään tuon voiteen taikka ihoni punaisesta tai keltaisesta sävystä..

Mä käytän nyt kovasti tuotteita, joiden kanssa suositellaan riittävää suojautumista auringolta, joten olisi hyvä, jos mulle sopiva aurinkosuojan sisältävä meikkivoidekin löytyisi. Tuo aikaisemmin mainitsemani Rimmelin meikkivoide on melko paksua, mutta mulla onkin jonkin verran peitettävää. Haulla löytyy tosi sekalaisesti tietoa.

Joku, jota saa marketeista/Sokokselta. BB-voiteista en ole oikein kovin paljoa innostunut, kun en usko riittävään peittävyyteen. Peittävyydestä voin kuitenkin tinkiä, koska etusijalla on nyt oikea sävy, suojakertoimellisuus ja hinta.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #358 : 21.04.14 - klo:11:10 »
enna, miten ois jos ostaisit tämän?: http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?catalog=yasalescatalog&productid=2118024%28yabasecatalog%29&category=ihojahiukset%28yasalescatalog%29/aurinkotuotteet%28yasalescatalog%29

Ja käyttäisit just sen meikkivoiteen alla mistä pidät? Mä ostin tuon ja tuo toimii tosi hyvin meikin alla, häviää ja kuivuu heti, aivan ihana, vaikka laittais enemmänkin! Tuota muuten suositellaan, jos käytössä aknelääkitys. Itselläni ei ole, mutta ostin hajusteettomuuden, korkean suojan ja muuten hyvän toimivuuden vuoksi.

Hintaa toki on, mutta on niin hyvä, ettei mua haittaa yhtään, kun täyttyy kriteerit (tuon kanssa ei oikeasti tartte odotella kauaa, että häviää), korkea suoja ja sopii meikin alle, niin ei tartte miettiä meikkivoiteen kanssa, jos on käytössä semmonen mistä tykkää :)
« Viimeksi muokattu: 21.04.14 - klo:12:29 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #359 : 21.04.14 - klo:13:00 »
^Hei, kiitos vinkistä, tuo onkin oikeastaan paljon parempi idea! :)
Voisin ostaa mieluummin tuon ja sen vanhan meikkivoiteen, niin ei tarvitsekaan alkaa venkslata uusien kanssa. Tuota voikin lätkiä naamaan, vaikka ei jaksaisikaan meikata. Mulla on tosiaan mm. aknelääkitys menossa, eli erityistä varovaisuutta pitäisi noudattaa ihon kanssa. Tuo menee ostoslistalle heti!