Kirjoittaja Aihe: Meikkiapuketju  (Luettu 107726 kertaa)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
Vs: Meikkiapuketju
« Vastaus #360 : 24.04.14 - klo:16:04 »
En ole koskaan omistanut kajalia -siis tuohon luomen vesirajaan laitettavaksi- ja nyt mietinkin että mikä kannattaisi ostaa?

Itselläni mikään eyeliner tai muu ei pysy luomella sotkeutumatta parissa tunnissa (vaikka alla olisi urban decayn tai too facedin pohjustajat ym) joten sisärajaus toisi ainakin jotain pontta eikä kiipeäisi liikkuvalle luomelle ::) Ripsienpidennykset on käytössä joten vedenkestäviä en liikkuvalle luomelle voi laittaa. Yhtään vinkkejä?

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #361 : 24.04.14 - klo:16:30 »
^Olen tykännyt Goshin vedenkestävästä kajalista. Edullinen ja riittoisa, kestää luomen sisärajauksissakin.

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #362 : 26.04.14 - klo:10:40 »
Onko kenelläkään muulla selvästi epätasainen ripsiraja? Siis että ripset eivät kasva pelkästään suorassa rivissä, vaan sieltä hyppii useita yksittäisiä ripsiä selvästi muuta rivistöä korkeammalle? Tuon sekalaisen ripsirivin takia en ole millään keksinyt tapaa rajata silmiä siististi ripsien yläpuolelta, vaan ainoastaan alakautta tiukasti ripsirajaan tehdyt rajaukset (tai pehmeät, leveät luomivärirajaukset, joista en niin välitä) onnistuvat. Kaipailisin mahdollisuutta rajata silmiä nestemäisellä eyelinerilla, geelilinerilla tai kynällä. Ootteko keksineet tähän mitään ratkaisuja? Nyppiä hajaripset pois (auts)? ;D

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #363 : 13.05.14 - klo:00:58 »
Olen taas innostunut muutaman vuoden tauon jälkeen kasvojen varjostamisesta (kiitos RuPaul's Drag Racen ;D), mutta toimivat tuotteet ovat hieman hakusessa. Olisiko kenelläkään antaa suosituksia voidemaisista varjostustuotteista? Käytössäni on puuterimainen varjostusväri, mutta tämän hetkiseen puuteria karttavaan meikkaustyyliini sopisi voidemainen tuote paremmin. Varjostaahan voisi toki ihon sävyä tummemmalla meikkivoiteella, mutta ne ovat lähes aina vaaleaan ihooni verraten liian oransseja tai punaisia. Varjostukseen kaipaisin ennemminkin jopa hitusen harmahtavaan taittavaa sävyä.

Olen etsinyt netistä voidemaisia varjostussävyjä, mutta niitä näyttää olevan todella heikosti tarjolla. Illamasqualla on Hollow-sävyinen Cream Pigment, joka lienee vaaleaihoisten keskuudessa suosittu varjostusväri. Tämä on ainakin Illamasquan nettikaupasta tällä hetkellä loppu. Myös & Other Stories -nettikaupassa olisi tarjolla voidemainen varjostaja, mutta tästä löytyy ihan onnettoman vähän arvioita ja tuote näyttää pakkaksessa aika punertavalta Tulisiko teille muita voidemaisia varjostustuotteita mieleen? Nettikaupoista tilattavat tuotteet käyvät hyvin.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #364 : 13.05.14 - klo:08:38 »
Onko kenelläkään muulla selvästi epätasainen ripsiraja? Siis että ripset eivät kasva pelkästään suorassa rivissä, vaan sieltä hyppii useita yksittäisiä ripsiä selvästi muuta rivistöä korkeammalle? Tuon sekalaisen ripsirivin takia en ole millään keksinyt tapaa rajata silmiä siististi ripsien yläpuolelta, vaan ainoastaan alakautta tiukasti ripsirajaan tehdyt rajaukset (tai pehmeät, leveät luomivärirajaukset, joista en niin välitä) onnistuvat. Kaipailisin mahdollisuutta rajata silmiä nestemäisellä eyelinerilla, geelilinerilla tai kynällä. Ootteko keksineet tähän mitään ratkaisuja? Nyppiä hajaripset pois (auts)? ;D

Kokeilisin geelirajausta sellaisella vinopäisellä siveltimellä. Aloittaisin rajauksen tekemisen niin, että ensiksi keskittyisin viemään väriä ihan ripsien tyveen, ikäänkuin täyttämään nuo ripsien välit, enkä vielä välittäisi isommin viivan yläreunasta, kunhan nyt ei kulmakarvat sotkeennu  :P. Kun epätasainen ripsiraja on täytetty värillä, niin sen jälkeen keskittyisin varsinaisen rajauksen tekemiseen, sivellintäkin voi tässä vaiheessa halutessaan vaihtaa.

Itse tykkään käyttää vinoa sivellintä aina kun vien tavaraa ripsien tyveen.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #365 : 17.05.14 - klo:23:09 »
^ Kiitos vastauksesta, Lila! En ihan tarkkaan ymmärtänyt kuvauksesta, että mitä tarkoitit milläkin rajauksen vaiheella. Jos ymmärsin oikein, niin ensin koitetaan saada ripsirajaan väri ja sen jälkeen rajaus siistitään tekemällä rajauksesta riittävän leveä? Tällä mun yksi tuolla ja toinen täällä -ripsirivillä siitä rajauksesta tulis varmaankin aika leveä näin?

Kapeissa rajauksissa ongelmaksi tulee mun taidoilla joko epätasainen tai liian kauas ripsirajasta jäävä rajaus. Ja mä kun tietysti tahtoisin just sellaiset suht silmiinpistämättömät, kapeat rajaukset.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #366 : 17.05.14 - klo:23:29 »
^ Entä jos tekisit ylärajauksen sisärajauksena (tightlining)? Saisit syvyyttä ja tummuutta silmiin ilman leveää, näkyvää rajausta. Ohjeet löytyy vaikka googlen kuvahaulla hakusanalla tightlining, ellet ennestään tunne menetelmää.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #367 : 18.05.14 - klo:00:26 »
Slala, olisikohan tällainen 3-pisterajaus vastaus sun ongelmaasi? http://www.ostolakossa.com/2013/10/kolmen-pisteen-rajaus.html

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #368 : 18.05.14 - klo:10:09 »
^ Kiitos vastauksesta, Lila! En ihan tarkkaan ymmärtänyt kuvauksesta, että mitä tarkoitit milläkin rajauksen vaiheella. Jos ymmärsin oikein, niin ensin koitetaan saada ripsirajaan väri ja sen jälkeen rajaus siistitään tekemällä rajauksesta riittävän leveä? Tällä mun yksi tuolla ja toinen täällä -ripsirivillä siitä rajauksesta tulis varmaankin aika leveä näin?

Kapeissa rajauksissa ongelmaksi tulee mun taidoilla joko epätasainen tai liian kauas ripsirajasta jäävä rajaus. Ja mä kun tietysti tahtoisin just sellaiset suht silmiinpistämättömät, kapeat rajaukset.

Joo, suunnilleen niin - mutta jo tuon ripsirajan täytön saa kyllä melko helposti siistiksi, ei ole pakko leventää. Luovu vaan siitä ajatuksesta, että rajaus vedetään yhtenä viivana, vie väriä ripsen tyveen vähän kerrallaan, rajausta "rakentaen".

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #369 : 18.05.14 - klo:11:13 »
Ihanaa kun osallistutte mun pulman pohdintaan, kiitos! En kertonut ekassa viestissä kovin tarkkaan noita toimivaksi toteamiani rajausmenetelmiä, mutta aiemmin tein välillä just tuota Painted Ladyn ehdottamaa tightliningia litteällä tasapäisellä rajaussiveltimellä ja nykyään mulla on käytössä juuri tuo bubbsin ehdottama Clarinsin 3-dot liner. Noilla saa kyllä jo ison eron kokonaan rajauksettomaan silmään verrattuna ja alakautta tekemisen ansiosta toimivat ihan kivasti, mutta haluaisin joskus paremmin pynttäytyessä saada vielä vähän selkeämmän rajauksen.

Mun pitäis ehkä tehdä kokeiluja tuolla Lilan kuvaamalla tekniikalla ja katsoa, mitä saan aikaiseksi yritysten ja harjoitusten kautta. Noi hajaripset ei tee sitä ns. rajauksen rakentamistakaan mitenkään helpoksi, kun siveltimen vieminen siististi niiden ohi on tosi hankalaa. Olisko suositusta vielä jostain tietystä rajaustuotteesta, siis geelirajaus vai joku muu?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #370 : 18.05.14 - klo:16:40 »
Minusta geelirajaus on paras, se ei suttaa niin paljon kuin nestemäinen. Tekniikkaa voi hyvin kokeilla vaikka tummalla luomivärillä ja kostealla siveltimellä ennen ostamista. Ja vinoa sivellintä ei tavitse viedä ripsien väliin, vaan se ikäänkuin painetaan ripsien tyveen yläviistosta, siveltimen karvat väistävät yksittäisiä hajaripsiä - ja toisaalta ne eivät haittaa, kun viivaa ei yritä vetää, vaan tosiaan rakentelee sitä tällä tavalla viemällä väriä tyveen. Hirmu hankala selittää - teen kuitenkin usein itselleni juuri tällaisen rajauksen - ja väriä ei oikeastaan tule muualle kuin ihan ripsien kasvualueelle.

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #371 : 05.06.14 - klo:12:14 »
Mulla on ongelmana kuiva iho ja sen meikkaaminen. Mulla on siis aina ennen ollut rasvainen iho, mutta hiljattain siitä on tullut todella kuiva ja olen ihan hukasssa meikkipohjan kanssa. Olen käyttänyt Lily Lolon pohjaa, mutta nyt se ei oikein enää toimi, jää tosi rumasti iholle näkyviin ja pakkautuu kuiviin kohtiin. En tiedä mikä tämän kanssa auttaisi  ??? Iho on nyt pikkasen paremmassa kunnossa, kun otin käyttöön Lushin Celestialin, mutta kuivuutta on silti todella paljon. Mitä meikkipohjaa mun kannattaisi käyttää?

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #372 : 06.06.14 - klo:18:03 »
Oletko kokeillut sekoittaa öljyä mineraalipohjaan? Sillä saa todella toimivan ja peittävän pohjan!
Eli laita meikkipohjaa noin puoli teelusikallista pienen pyöreän kupin pohjalle. Sitten tiputa joukkoon ihan pari tippaa jotain sun iholle sopivaa öljyä. Ota puhdas kabuki, ja hiero seos tasaiseksi. Se imeytyy kabukiin oikeastaan kokonaan. Sitten hierot sen kabukilla kasvoille. Mitä enemmän käytät öljyä, sitä juoksevamman ja kevyemmän pohjan saat. Jos taas haluat enemmän peittoa, laita öljyä tosi vähän, ihan vaan tippa tai pari. 

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #373 : 06.06.14 - klo:22:11 »
Kannattaa myös miettiä onko iho kuiva - vai uusiutuuko pintakerros huonosti --> hilseilyä. Jälkimmäiseen auttaa todella hyvin kemiallinen kuorinta, AHA tai BHA. Liuos, naamio tai voide.

Poissa Firestarter

• HAIRahtanut
« Vastaus #374 : 17.06.14 - klo:14:41 »
Osaisiko joku suositella dupea Naked2-paletin sävylle bootycall? Pidän tuosta niin paljon että pannun pohja loistaa kilometrien päähän ;D Googlailun tuloksena suositeltiin MAC:in shroomia mutta kävin katsomassa sitä eilen MACin tiskillä eikä se mielestäni ole samanlainen,bootycall on vaaleanpunaisempi ja satiinisempi.