Kirjoittaja Aihe: Meikkiapuketju  (Luettu 107958 kertaa)

Poissa naapio

• Tukkaguru
Vs: Meikkiapuketju
« Vastaus #375 : 23.09.14 - klo:10:35 »
Mulla on muutama ihana kirkas luomiväri, mutta niiden kanssa silmät tuntuvat aina näyttävän paljon väsyneemmiltä ja punoittavammilta. Siniset, violetit ja vihreät ovat pahoja ja siksi Shimmermoss, Parfait Amour, Beautiful Iris jne jäävät usein koskemattomina palettiin vaikka ne niin ihania ovatkin. Olen yrittänyt käyttää huikeaa väriä vain liikkuvalla luomella ja häivyttää sen jollain helpommalla beige/hopea/persikka/pinkki  tms. akselilla olevalla värillä, mutta en vain saa sitä toimimaan. Tänään pesin aamulla meikin pois ja aloitin alusta kun vaikutelma violetin yritelmän kanssa näytti siltä kuin olisin juhlinut koko yön. Tuntuu että silmät punoittavat vieläkin eli kaiketi on mahdolista että noissa väreissä on jotain ärsyttävääkin, mutta toivon ettei kyse ole siitä.

Onko tähän jotain vinkkiviitosta vai kannattaako mun vain todeta että pehmeän harmaansinivihreisiin silmiin vaaleankeltaisessa naamassa eivät käy tällaiset sinipohjaiset voimakkaat värit ollenkaan? Olen myös harkinnut meneväni istumaan meikattavaksi MAC tiskille ja pyytäväni heitä käyttämään juuri näitä värejä jotta nään saako ammattilainenkaan niitä kauniisti laitettua vai onko paras luopua leikistä, mutta en tykkää olla vieraiden näplättävänä joten tämä olisi ihan viimeinen vaihtoehto.

Raitoja käpälään!

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #376 : 23.09.14 - klo:11:21 »
^Oletko käyttänyt rajausta noiden luomivärien kanssa? Minun silmäni vaativat kirkkaampien luomivärien kanssa ehdottomasti skarpin rajauksen, koska näyttävät oudon valjuilta ilman. Toinen ehdoton juttu kirkkaampien luomivärien kanssa on varmistaa, ettei ripsien tyvi vilku vaaleampana kuin ripset muuten. Itse käytän nestemäistä eyelineria värjäämään ripsien tyvestä sen osan, johon ripsiväri ei ole ylettänyt. Jos silmät näyttävät edelleen punoittavilta, niin vaalea ihonsävyinen sisäkajal voisi piristää ilmettä.

Kirkkaan luomivärin käyttö rajauksena voisi myös toimia joko rajauskynän päälle levitettynä tai ihan sellaisenaan kuivana tai kosteana. Muuten neutraalin sävyisen silmämeikin kanssa kirkas luomiväri toimii kivana kontrastivärinä myös pelkän alaluomen rajauksessa.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #377 : 23.09.14 - klo:12:17 »
^^^UD:lta saa nappina Virginin, joka on hyvin samanlainen Bootycallin kanssa.

Tässä Temptalian swatchit noista, Virgin oikealla.

Jos et ole ihan vaaleaihoinen, niin saattaisi kannattaa testata MACin Vex. Se on toki ihan eri väri, vaalea lämmin harmaa ja shimmerikään ei ole pelkästään pinkki, vaan duochrome. Mutta koostumuksessa on jotain tosi samaa - ja Vex on hauskan monikäyttöinen, se muuttuu tosi paljon esim. häivyttäessä muiden värien joukkoon tai toisen värin päällä käyttäessä.

http://www.indyabeauty.com/wp-content/uploads/2012/02/mac-vex-eyeshadow-review1.jpg
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #378 : 23.09.14 - klo:12:39 »
Miia, käytän aina geelirajausta, ihan jokaisen meikin kanssa ja ripsarin (musta) levitän aina myös tosi huolella koska mulla on luonnostaan lähes läpinäkyvät ripset. Ripsirajan värjääminen geelirajauksella on tuttu kikka ja myös tarpeen vaatiessa käytössä. Yleensä rajausväreinä on tummanharmaa (lähes musta mutta hiukan lämpimämpi sävy), syvän tummanruskea tai luumu.

Tällä kertaa tein iänikuiset ulospäin paksunevat kissarajaukset tummanharmaalla, joka on tummin väri mikä mulla näyttää järkevältä. Sinimusta tai tummansininen saavat silmät myös mulla näyttämään itkeneiltä joten niitä en käytä enää. Tästä huolimatta Parfat Amour + Beautiful Iris + Digit saivat katastrofilookin aikaan. Lähes yhtä paha on vaaleanpunavioletti Seedy Pearl.
Raitoja käpälään!

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #379 : 23.09.14 - klo:17:16 »
^Noissa violeteissa voi olla jotain silmiä ärsyttävää. Jos sinulla on Satin taupe, copperplate tms., niin kannattaa kokeilla sitä yhdessä violetin luomivärin kanssa. Omasta mielestäni nuo toimii tosi hyvin violetin kanssa.

Minulla etenkin punaiseen taittavat violetit ja ruskeat saa silmät lasittuneiksi ja itkuisen näköisiksi. Harmi, koska punaiseen taittavat värit sopisi niin hyvin vihreisiin silmiini.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #380 : 23.09.14 - klo:22:12 »
^ Satin Taupe on väri suoraan ***vetistä ja mun evil-listallani ykkösenä. Se poimii kaikki pienet verisuonet silmistä ja suurentaa ne poksahtamispisteeseen saakka vaikka näyttää napissa ja swatcheissa niin viattomalta.
Raitoja käpälään!

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #381 : 23.09.14 - klo:22:46 »
^No sitten ei varmaan kannata kokeilla Satin taupea minkään luomivärin kanssa. Muistelen, että joku muukin on kertonut samaa Satin taupesta.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #382 : 24.09.14 - klo:06:43 »
^ anteeksi, tuo aikaisempi kommenttini tuli aivan turhan töksähtäen sanottua. Kirjallisesti on joskus niin vaikea ilmaista itseään :(  Ehdotuksiahan nimenomaan pyysin ja Satin Taupen kuvittelin olevan loistoväri kunnes kokemus osoitti toisin. Luomivärisävyjen valitseminen on ihan mystistä alkemiaa mulle ja sekös turhauttaa. Juuri kun kuvittelen saaneeni juonesta kiinni niin yrityksen ja erehdyksen kautta luulo karisee pian.

Copperplate on luomilla minulla itkusilmäväri myös, kulmakarvoissa taas oikein hyvä. Punertavia värejä Quarry ja Malt voin oikein hyvin käyttää luomilla.
Raitoja käpälään!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #383 : 24.09.14 - klo:11:53 »
^Aika jännä miettiä asiaa, minähän olen sinut tavannutkin, tosin kamalassa ostarivalaistuksessa, mutta ymmärrän kyllä jotenkin, että värityksesi on aika herkkä menemään epätasapainoon.

Vielä voisi kokeilla yhdistellä niin, että valitset värien pariksi jotain varmasti sopivaa. Esim. violetin sävyjen kanssa pehmeää persikkaa:

Jotain tällaista voisi kokeilla iltameikkiin

ja tätä päivään, mutta rajaisin alaluomen suosiolla noilla pehmeillä lämpimän ruskeilla, ehkä ulkokulmassa saattaisin kokeilla häivyttää violettia pehmeänruskean päälle. Ja pienentäisin violetin osuutta suhteessa persikkaan.

Sinivihreää, kultaa ja ruskeaa, ruskeat rajaukset ja ripsari, esim.

iltaan

vähän pehmeämpi versio, ripsariksi kyllä vaan ruskeaa ja muutenkin tehosteväri on minusta tässä liian vahva kokonaisuuteen nähden.

Kultabeigen sävyihin yhdistettynä, alarajausta en tekisi sinivihreällä, vaan ruskean/kullan sävyillä.

Tai sitten nudehkoa meikkiä ja "tahrat" kirkkaalla värillä. Silmän alle, sisäkulmaan tai ulkokulmaan:
« Viimeksi muokattu: 24.09.14 - klo:11:56 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #384 : 24.09.14 - klo:13:46 »
^ Wautsi miten upeita meikkejä, tuossa onkin jo testattavaa! Kiitos vineistä! :T
Voisin koittaa vaikka Shimmermossia esim. Paradiscon tai Expensive Pinkin kanssa. Jest tai Naked Lunch voisi rauhoittaa sitä myös.

Siniviolettien kanssa luulen että pidän pienen tauon kunnes varmistun etten punoitus johdu värien koostumuksesta. Tämä värijuttu on niin kumma koska esim. Stars and Rockets toimii todella nätisti ja suorastaan raikastaa ilmettä jos unet ovat jääneet lyhyiksi. Ajattelin ensin että violeteissa sinisen suuri osuus ehkä taittaisi ihosta harmaat ja kalman sinivioletit värit esiin mutta tuossakin on minusta voimakas sininen flash eikä se ole yhtään paha.
Raitoja käpälään!

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #385 : 24.09.14 - klo:18:16 »
^ anteeksi, tuo aikaisempi kommenttini tuli aivan turhan töksähtäen sanottua. Kirjallisesti on joskus niin vaikea ilmaista itseään :(  Ehdotuksiahan nimenomaan pyysin ja Satin Taupen kuvittelin olevan loistoväri kunnes kokemus osoitti toisin. Luomivärisävyjen valitseminen on ihan mystistä alkemiaa mulle ja sekös turhauttaa. Juuri kun kuvittelen saaneeni juonesta kiinni niin yrityksen ja erehdyksen kautta luulo karisee pian.

Copperplate on luomilla minulla itkusilmäväri myös, kulmakarvoissa taas oikein hyvä. Punertavia värejä Quarry ja Malt voin oikein hyvin käyttää luomilla.

Ei kommenttisi ollut mitenkään töksähtävä. Omani sen sijaan taisi olla. Mietin hetken, että laitan omaan kommentiini hymiön, mutta jätin sen jostain syystä pois. Eli ihan positiivisessa hengessä oman kommenttini kirjoitin.

Jännä muuten, etä Quarry käy sinulle, mutta Satin Taupe ei. Omasta mielestäni ne on niin samanlaisia. Mutta kokemuksesta väitän, ettei siihen mitään isoa eroa tarvitakaan, että joku väri sopii ja toinen ei.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #386 : 24.09.14 - klo:18:48 »
^ sanos muuta, kädellä väri voi näyttää hyvältä ja silmässä karmealta. Kokeilin tänään yhdistelmää Vapour, Malt, Haux ja Quarry, hyvin toimi vaikka ovat kaikki minusta napeissa likaisen näköisiä ja rumiakin. Kotiin päästyäni levitin kokeilumielessä Satin Taupea päälle ulkonurkkaan ja kääk! Hirviölook.
Raitoja käpälään!

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #387 : 29.09.14 - klo:11:54 »
Yleensä käytän vain ruskean sävyisiä luomivärejä, mutta vaihtelun vuoksi myös vihreää, violettia tai roosaa luomiväriä. Mitä huulipunan sävyä suosittelisitte vihreän luomivärin kanssa? Entä violetti/roosa luomivärin kanssa? Perus-punainen huulipuna ei oikein kai sovi, mutta toisaalta ruskea-nude huulipunakaan ei käy ???. Toisaalta voisi sekoitella jotain sävyä.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #388 : 29.09.14 - klo:12:56 »
Oletko Kristiina kokeillut vaaleanpunaista, korallia, hotpinkkiä jne huulilla? Vihreän silmämeikin kanssa (jos joskus saan sen toimimaan!) olen suunnitellut tarttuvani pinkkiin läpikuultavaan kiiltopunaan.
Raitoja käpälään!

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #389 : 29.09.14 - klo:17:49 »
^Kiitos vinkistä, minultahan löytyy huulikiiltoina kyllä pinkin sävyjä ja vaaleanpunaista myös. Huulipunista löytyy yksi korallin sävy. Voisi tosiaan kokeilla. Yleensä käytän punaista tai roosan väristä huulipunaa, tai viininpunaista (kun sekoittaa keskenään rusehtavaa sävyä ja kirkkaanpunaista.)