Kirjoittaja Aihe: Meikkiapuketju  (Luettu 107952 kertaa)

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
Vs: Meikkiapuketju
« Vastaus #405 : 15.05.15 - klo:00:33 »
Max Factorin Whipped Creme Foundationin sävy 75 Golden on ollut mulla hyvä sävy, kun olen käyttänyt itseruskettavaa. Menee omasta mielestäni kategoriaan "ei liian vaalea eikä liian tumma". Etsin aikoinani todella pitkään sävyä, joka ei olisi punainen tai tunkkainen oranssi ja tuo oli kokeilemistani paras.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa millamagia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #406 : 24.05.15 - klo:21:03 »
Ostin tuon Loreal true match foundation W3 sävyssä. On hiukan liian vaalea minulle. Myydäänkö jossain W4 sävyä? Onko kukaan törmännyt siihen?

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #407 : 24.05.15 - klo:22:00 »
^ Kyllä noita tummempiakin sävyjä myydään Suomessa ihan marketeissa, Sokoksella yms.. Sokoksella on nyt (ainakin verkkokauppa) tarjouksessa True Matchit, mutta näyttäis olevan vain W5 sävyä jäljellä. Jos toi W3 on kovin vaalea niin voisit saada sopivan sävyn sekoittamalla itselle sopivassa suhteessa W3:sta ja W5:sta. Jos rusketut kesällä niin W5 voi olla yksinäänkin hyvä. Tietenkin aina parempi, jos pääset jossain paikan päällä kokeilemaan sävyä.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #408 : 24.05.15 - klo:22:49 »
^ja^^ Tosta meikkivoiteesta ei myydä Suomessa kaikkia sävyjä mitä siitä on olemassa (niinkuin ei varmaan muistakaan Lorkun meikkivoiteista) ja muistaakseni W4 -sävyä ei ole Suomessa. Korjatkaa jos muistan väärin. :)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #409 : 31.05.15 - klo:16:45 »
Missä vaiheessa nestemäinen peiteaine kannattaisi levittää silmänalusille, jos meikkipohjana käytän meikkipuuteria? Meikkipuuterina mulla on Diorin Forever ja peiteaineena tummille silmänalusille Helena Rubinsteinin Magic Concealer nestemäinen peiteaine.

Tänään levitin ensin peiteaineen ja sen päälle sitten vähän meikkipuuteria. Tuossa peiteaineessa on käsittääkseni valoa heijastavuutta, ja meikkivoiteen päälle levitettynä se peittääkin tosi hyvin tummat silmänaluset, mutta nyt kun laitoin sen meikkipuuterin alle, ei peittävyys ollut niin hyvä, tai sen teho jotenkin hävisi tuon meikkipuuterin alla  ???

Meikkipuuterin päälle se ei varmaankaan levity kovin hyvin... Jotenkin sitä meikkipuuteria on pakko laittaa myös silmänympäryksille, koska tuo peiteaine on sen verran vaaleampaa, että muuten jää vaaleat rinkulat silmänalusille. Ja mulla on siitä 3 sävy, eikä käsittääkseni ole saatavilla tummempaa.

Poissa baroosi

• Haiven
  • *
« Vastaus #410 : 24.06.15 - klo:09:36 »
olisikohan tämä oikea ketju missä huhuilla vinkkejä meikkivoiteeseen (ja hyvään primeriin sinne alle)?
Chanel meikkipuuteri (mat lumiere) ollut suosikki vuosia eikä ole tarvinut tämän asian kanssa painia, nyt kun sitä ei enää saa mun sävyssä >:( eli se vaalein 10, niin pakko etsiä muuta. Olen kokeillut nyt muita meikkipuutereita (lumene matta mineraalimeikkipuuteri sävy 2 hunajamaito ja Clinique almost powder sävy 2) ja todennut että chanelin veroista puuterimaista meikkipuuteria _ei ole_ , ei ainakaan mun sävyissä.
Joten, nyt vinkkejä meikkivoiteeseen ja puuteriin (irtopuuteri vai kivipuuteri, mitä suosittelet).
Ihoni on hankala: erittäin rasvainen t-alue, talvisin pintakuiva, kesälläkin jos en käytä kosteuttavaa seerumia alla. Tosin olen miettinyt että jättäisinkö sen nyt pois kun ihoni on myös muualta muuttunut todella kiilteleväksi tänä vuonna.
Aiemmin kesällä olen testannut jotain cliniquen mattameikkivoidetta, iho hilseili otsalta ja kiristi...myöskään lancomen jokin meikkivoide oli testissä ja se sitten taas kiilteli otsalla.
Ihoni on vaalea ja viileäsävyinen/neutraali. Pisamia löytyy heti kevätauringon myötä, itse en niitä edes haluaisi peittää välttämättä eli meikkivoiteen ei tarvitsisi olla mikään paksu, mutta jos pitää valita kiiltelevä otsa vai mattapintainen peittävämpi, niin olen totaalisen kyllästynyt tähän kiiltelyyn...

Hyvä meikkivoide tällaiselle iholle? Millä kiinnittäisit? Mikä mukaan meikin korjailuun jos esim juhlat ja ilta jatkuu kauan?
Aion marssia Sokokselle testereitä kysymään, vinkkejä silti nyt kyselen että vähän tietäisin mitä kysyä, sielläkin muutama hakuammunta tullut ostettua (riippuu aina myyjästä)..
Kiitos jos joku osaa auttaa :D!

Ps. myös hyvä pohjustusvoide kiinnostaa!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #411 : 24.06.15 - klo:09:51 »
^Testaisin sekaiholle mattameikkivoiteen sijaan ohutta vedenkestävää meikkivoidetta. Rummutan ikiaikaisen suosikkini puolesta, Make Up for Ever:in Face & Body on oivaa tavaraa, jos iholla on sekä taipumusta kuivuuteen, että rasvaisiin alueisiin (tosin se toimii iholla kuin iholla). Se on ohut ja luonnollinen, mutta se kerrostuu nätisti, jos haluaa välillä enemmän peittoa - täysin peittäväksi siitä ei ole, mutta sitähän et hakenutkaan. MACin Face & Body on samantyyppinen, mutta sanoisin, että MUFE on parempi.

Puuteriksi voisit kokeilla noista korealaisista Innisfreen Sebum Control Powderia. Siitä minulla ei ole itselläni kokemusta, mutta yleisesti ottaen sen tehoa kiillon hillitsijänä näytetään kehuvan. Ja muuten puuteri täyttää minunkin vaatimukseni, on läpikuultavaa ja ohueksi jauhettua. Tuota saa sekä irtona, että kiinteänä, sanoisin että oman mieltymyksen mukaan - tai sitten käyttöön molemmat. Irto meikin kiinnittämiseen ja kompakti mukaan laukkuun. Eikä tee isoa lovea lompakkoon.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa baroosi

• Haiven
  • *
« Vastaus #412 : 24.06.15 - klo:13:15 »
Kiitokset vinkeistä lila :D!
Mullahan on lumenen triple stay (normaalille iholle) meikkivoide ollut iltameikissä ohuelti tuon chanelin alla, ja toiminut hyvin. Yksin tuota en voisi käyttää, ei peitä mitään eikä siis pidä otsaa mattana ollenkaan, ei edes laitettaessa. Olisikohan tuolla MUFElla sama juttu, haluaisin kuitenkin että t-alue olisi matta? Mullahan on tollanen kuultokiilto päällä koko nassussa kuten monissa blogeissa ym meikkipohjilla tavotellaan ;D, haluaisin kyllä enempi sitä mattaa otsaan 8).
Tuota MUFEa ei saa kuin ulkomailta ja Helsingistä?
Se on vähän hankalaa, pitäisi ensin saada testata ja sävykin tietty pitäisi selvittää ett mikähän se mulle olisi.
Kiinnostaisi kyllä tuo MUFE jos olisi mahdolllista tsekata, suoraan en oikein osaisi tilata.

Innisfree on mulle aivan uusi, no en ole irtopuutereita juurikaan käyttänyt aiemmin. Saakos sitä Suomesta?

Olisiko hyvää primeria suositella lila :)?

Kiitos vinkeistä, pistetään tutkintaan!

Muita vinkkejä?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #413 : 24.06.15 - klo:15:52 »
Ei saa Suomesta Innisfreetä, pitää tilata. Mutta värejä on siis tasan se yksi ja se on läpikuultava. Halvimmillaan sen saa alle 7 eurolla: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=innisfree+no+sebum+mineral+powder&_sop=15 -- ja kiinteänä: http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=innisfree+no+sebum+mineral+powder&_sop=15&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xinnisfree+no+sebum+mineral+pact.TRS0&_nkw=innisfree+no+sebum+mineral+pact&_sacat=0

Joo, MUFEssakin on tosiaan tuo saatavuusongelma. Mutta meikkivoiteesta sanoisin niin, että jos on sekaiho, niin sitä mattaisuutta ei kannata tavoitella meikkivoiteella vaan puuteroimalla ongelma-alueet hyvällä puuterilla. Mattapinnan jättävät meikkivoiteet ovat järjestään liian kuivattavia kuiville alueille. Face & Body ei ole mitään kiiltävää, mutta ei mattaistakaan, jättää hyvin luonnollisen pinnan. Pääsetkö MAC-tiskille jonnekin? Eikös niitä ole jo muuallakin kuin Hgissä?

Cliniquelta testaisin mattameikkivoiteen sijaan Even Better -voiteen. Se on ohut, öljytön ja tasapainottava, hyvin kestävä. Ja tarvitsee myös sen puuterin.

Lähtisin ensiksi hakemaan tuota toimivaa meikkivoide-puuterikomboa - ja sitten katsoisin, pitääkö primerillä ennemminkin pyrkiä säätelemään talintuotantoa ja hillitsemään kiiltoa - vai pitääkö sillä pyrkiä estämään kuivia alueita hilseilemästä päivän mittaan. Apua voi olla myös hyvästä kosteusvoiteesta. Lisääntynyt kiiltely voi olla merkki siitä, että iho pukkaa rasvaa suojatakseen kosteusköyhäksi muuttunutta ihoa (ihosta siis puuttuu vettä, ei rasvaa). Katsele kevyttä (vain niukasti öljyjä ja vahoja - tai ei lainkaan) voidetta, jossa on runsaasti kosteustekijöitä, hyaluronihappoa, glyseriiniä, sorbitolia, ureaa, panthenolia, maitohappoa, kollageenia...
« Viimeksi muokattu: 24.06.15 - klo:16:03 kirjoittanut Lila »

Poissa baroosi

• Haiven
  • *
« Vastaus #414 : 25.06.15 - klo:08:03 »
Kiitos taasen lila!!
Osaatko suositella jotakin noista Korean nettikaupoista mistä itse tilaisit vai onko väliä? Voisin kokeilla ko tuotetta ja jos on hyvä niin sitten kiinteääkin kokeilla.

Onko MACilla samat sävyt kuin MUFEssa kun ehdotit Macin tiskillä käyntiä *tietämätön noviisi täällä*? Mutta siis ei ole täälläpäin Suomea, Hesan reissulla sitten voisin vasta käydä ko tiskillä mutta en tiedä milloin sinne olen tulossa.
Joten ehkä joudun nyt ensin etsimään jonkun toisen meikkivoiteen.
Tsekkasin tuon Cliniquen Even Better meikkivoiteen, voisin pyytää siitä testeriä että miltä vaikuttaa.
Niin se primer. Ehkä kaipaisin sitä lähinnä t-alueelle iltameikin alle pysyvyyttä lisäämään jos se nyt sitten on tarpeen.
Mitäs irtopuuteria suosittelet esim ton even better meikkivoiteen kanssa jos/kun innisfree ei heti tule ja haluaisin jotakin kokeilla jo :)?

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #415 : 25.06.15 - klo:19:45 »
Haluaisin joskus ihan huviksenikin meikata vähän näyttävämmin, mutta kun tuntuu ettei se sovi mulle.. ehkä mä en vaan osaa tai kuvittelen?

Mulla on ruskeat mantelin muotoiset silmät (ja olen muutenkin aika tummapiirteinen), silmät on varmaan aika keskikokoiset tai isohkot, liikkuva luomi koko ajan näkyvissä + selvä luomivako ja aika paljon tilaa silmien ja kulmakarvojen välissä. En koskaan laita ripsiväriä alaripsiin tai mitään alaluomelle ja musta eyelinerikin tuntuu olevan liikaa. Mulla on myös aika paksut huulet ja leveä suu, ylä- ja alahuuli aika samanpaksuiset ja tuntuu, että jos laitan jotain ihan punaista huulipunaa niin näytän tältä.. ;D

En nyt tiedä saako tuosta sepustuksesta kovin selvää, mutta olisiko vinkkejä miten saisi vähän näyttävämmän meikin näyttämättä kuitenkaan hirveältä meikkipäältä? ::) Monesti näkee sellaisia kauniita aika vahvoja meikkityylejä ja mäkin haluaisin, mutta näytän sitten vaan ihan ylimeikatulta vaikka muut ei...

Edit. Okei testailin vähän ja ehkä se on enempi tottumiskysymys.. :D
« Viimeksi muokattu: 25.06.15 - klo:22:35 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #416 : 29.06.15 - klo:22:15 »
Kiitos taasen lila!!
Osaatko suositella jotakin noista Korean nettikaupoista mistä itse tilaisit vai onko väliä? Voisin kokeilla ko tuotetta ja jos on hyvä niin sitten kiinteääkin kokeilla.

Onko MACilla samat sävyt kuin MUFEssa kun ehdotit Macin tiskillä käyntiä *tietämätön noviisi täällä*? Mutta siis ei ole täälläpäin Suomea, Hesan reissulla sitten voisin vasta käydä ko tiskillä mutta en tiedä milloin sinne olen tulossa.
Joten ehkä joudun nyt ensin etsimään jonkun toisen meikkivoiteen.
Tsekkasin tuon Cliniquen Even Better meikkivoiteen, voisin pyytää siitä testeriä että miltä vaikuttaa.
Niin se primer. Ehkä kaipaisin sitä lähinnä t-alueelle iltameikin alle pysyvyyttä lisäämään jos se nyt sitten on tarpeen.
Mitäs irtopuuteria suosittelet esim ton even better meikkivoiteen kanssa jos/kun innisfree ei heti tule ja haluaisin jotakin kokeilla jo :)?

Ebayssa hyviä myyjiä on ainakin Jolse, iamlove-shop, cosmetic-love, bringbringshop, rubyruby76. Tilaukset tulevat yleensä parissa viikossa, kovin pitkään ei tarvitse odotella. MACilla on ihan omat sävyt, mutta siellä on siis vaihtoehtoinen hyvä tuote, eli kestävä ja ohut meikkivoide, Face & Body hämäävästi sekin nimeltään.

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #417 : 01.07.15 - klo:23:28 »
 Ihoni on niin rasvainen, että joudun meikkaamaan kaksi kertaa päivässä. Ihan siis täydellinen puhdistus ja kaikki uusiksi. Tämä on ärsyttävää, kun meikkeihin menee enemmän rahaa, ja toisinaan tämä vaikuttaa myös sosiaaliseen elämään. Jos joku pyytää jonnekin lyhyellä varoitusajalla, olen joutunut kieltäytymään kun en olisi ehtinyt tai jaksanut laittaa meikkejä uusiksi. Pelkkä puuterointi ei riitä, sillä sitä saisi olla lisäämässä koko ajan, ja meikkivoide on ikäänkuin "syöpynyt" iholta päivän aikana.

Ja kyse ei ole siitä ettenkö voisi mennä meikkaamatta tai "vanhoissa meikeissä". Aamulla laitettu meikki on todellakin jo alkuillasta niin suttuinen, että se näyttää epäsiistiltä. Ilman meikkiä taas ihoni on niin punoittava ja epätasainen, etten yksinkertaisesti näytä hyvältä.

Alan olla epätoivoinen mitä tehdä asian kanssa.
E-pillerit auttoivat rasvaisuuteen, mutta niitä en voi enää syödä. Spironolaktonia taas ei lääkärin mukaan voi syödä yhtäjaksoisesti, eikä se parantanut tilannetta mainittavasti.

Käytän meikin alla kosteusvoidetta jonka pitäisi hillitä kiiltoa, sekä primereita, mutta niistä ei ole apua. Ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä joiden avulla meikin saisi pysymään edes niin, ettei tarvitisisi laittaa kaikkea meikkiä kahteen kertaan saman päivän aikana.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #418 : 01.07.15 - klo:23:46 »
^ Oletko kokeillut puuterin laittamista ennen meikkivoidetta? https://www.youtube.com/watch?v=EyQsVyGadbY
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #419 : 02.07.15 - klo:02:41 »
^^ Mulla on samaa ongelmaa, meikkipohja öljyistyy, kökkäröityy ja häviää päivän mittaan. Olen kokeillut kaikki mahdolliset primerit ja puuterit, ja alan kallistua siihen uskoon, että tällaiselle iholle pysyvää meikkipohjaa ei kertakaikkiaan ole. Tuntuu, että monet primerit vain lisäävät meikin liukumista iholta, ja paksut puuteroinnit lisäävät kökkööntymistä.

Mäkin teen kokonaan uuden meikin, jos on joku iltameno, jossa haluan olla tosi edustava. Jaksan vaivautua kuitenkin vain erityistilanteissa, mutta vaatimattomissa menoissa meikkipohjan korjaamiseksi parhaana keinona olen kokenut ensin huolellisen läpikäynnin puuteripaperilla, niin, että kaikki rasva (ja tässä kohtaa toki suuri osa vanhasta meikkipohjastakin) on mennyttä. Sitten taputtelen päälle kerroksen Mschicin Mineral Foundationia, joka on tarpeeksi peittävä saamaan ihon riittävän hyvännäköiseksi taas, mutta ei jätä inhottavaa pakkelikerrosta,  http://fi.mschic.com/category/16/baked-mineral-foundation . Tämä tuote on tositosi hyvä korjailukaveri. Korkea hinta on kyllä ärsyttävä, mutta yhtä toimivaa tuotetta pikakorjaukseen en ole löytänyt.

Lumenen uusi Matt Control Foundation on muuten ollut mun ihollani todella hyvä meikkivoide. Ei se pidä kiiltoa kurissa, ei mikään pidä, mutta sitä riittää hyvin ohut kerros riittävään peittoon, ja ohut kerros tuntuu kestävän iholla paremmin kökkööntymättä ja liejuuntumatta.