Kirjoittaja Aihe: Meikkiapuketju  (Luettu 107725 kertaa)

Poissa muibien

• HAIRahtanut
Vs: Meikkiapuketju
« Vastaus #420 : 07.07.15 - klo:06:03 »
Kaipaisin vinkkejä ruskettuneen ihon meikkaamiseen. Olen varsin päivettynyt kesäisin ja tuntuu, että mikään ei oikein näy ruskettuneella iholla. Poskipuna ja korostusväri katoavat tummaan pohjaan ja luonnollista kevyttä meikkivoidetta on vaikea löytää. Apuja? Iho-ongelmia ei ole mutta väri ja tarpeeksi kevyt koostumus tuntuvat olevan ongelma.
Suosikkimerkit MAC, NARS, Chanel, Lancome ja Dior

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #421 : 07.07.15 - klo:12:23 »
Mulla on ruskettuneen ihon vakiomeikkinä Lumenen CC darkina (vaikka ei ole ihan kauhean tumma, Macin nc30-35 väliltä) ja erilaiset aurinkopuuterit. Just ostin Too facedin little black book of bronzersin ja se on kyllä kiva kun tummuusvalikoimaa löytyy kesäkorostukseen sopivasta snow bunnysta varjostuksiin sopiviin dark milk chocolatiin saakka. Rusketus on ihana pohja kaikille räikeille poskipunille, joita uskaltaa kesällä levittää melkein jo poskipunasiveltimellä skunkin sijaan saamatta pelle-efektiä. Esim. Temptalia on kesäisin aika tumma, joten josko hänen sävysuosituksistaan löytyisi sullekin sopivia? :)
Kevyet persikkaiset nudepunat muuten toimii kesällä tosi kivasti. Jos talvella pelkää kalmaefektiä, kesällä sitä ei helposti saa jos vaan pysyy kohtuudessa kerrospaksuuksien kanssa ;D.
1a F ii Tukkakuva

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #422 : 07.07.15 - klo:12:32 »
Meikkivoiteista kannattaa katsoa ainakin Lumenen Nude Perfection Fluid Foundation, on kevyt ja luonnollinen. Itse olen siitä tykännyt ja löytyy minulle ihan täydellinen tummempi sävy, yleensä kun kaikki tummemmat tahtoo olla ihan jotain oransseja.

Poskipunat saa tosiaan tummemmalla iholla olla vähän räikeämpiä ja tummempia. Ne ei oikeasti näytä ruskettuneella iholla niin tummilta tai räikeiltä kun mitä ne näyttää siinä rasiassa tai vaalealla iholla. Itse löysin juuri Essenceltä todella hyvän, pigmenttisen ja edullisen poskipunan joka näkyy hyvin, mutta on yllättävän luonnollinen ruskettuneella iholla, vaikka rasiassa näyttää aika tummalta.
https://www.google.fi/search?q=essence+blush+kissable&client=ms-android-samsung&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=YZmbVcbdIom8sQGq86GoCA&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=360&bih=592#tbm=isch&q=essence+blush+70+kissable

Omilla poskilla se näyttää enemmänkin joltain tällaiselta kun se tummuus tosiaan jotenkin katoaa ruskettuneella iholla ja voi tietty laittaa kevyemminkin:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/c7/b0/22/c7b022db3dbae52b577a2d880c5dc4c6.jpg
3a F ii

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #423 : 10.07.15 - klo:01:12 »
Yritän tässä opetella tekemään mineraaliaurinkopuuterilla varjostuksia kasvoihin. Millainen sivellin siihen mahtaisi olla paras ja osaisiko kukaan vinkata hyvää videotutoriaalia for dummies tämän suhteen  :D
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #424 : 15.07.15 - klo:21:01 »
Tämä on mielestäni aika hyvä (teksti)tutorial: http://www.lily.fi/blogit/saara-sarvas/varjostus-101-tuotteet-valineet-ja-tekniikka . Olennaista on mielestäni lähinnä varjostusvärin omiin kasvoihin soveltuva sävy, kunnon häivytys sekä viimeisenä värin oikea sijoittelu. :)

Tosin olen jo luovuttanut omien kasvojeni suhteen. :D Mulla on muutenkin kapeat kasvot ja lommoposket, enkä haluaisi korostella kumpaakaan. Toisaalta pelkkä meikkipohja itsessään tekee kasvoista jotenkin liian tasaväriset. Finniarpien ja pisamien vuoksi pohjassa on oltava kuitenkin peittokykyä, eikä kuultavampi tuote sovellu. Vaikeaa. :D Tyydyn toistaiseksi käyttämään pelkkää poskipunaa ja korostusväriä.

« Viimeksi muokattu: 15.07.15 - klo:21:03 kirjoittanut salute »

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #425 : 03.08.15 - klo:10:25 »
Minulla on 9-asteiset vaaleat hiukset, kulmakarvat on tummemmat (vaaleanruskeat tai ihan vähän tummemmat.) Jätänkö kulmakarvat meikkaamatta, vai voiko niitä silti korostaa jollain kulmavärillä/tuotteella? Mikä se olisi, entä väri? Kun meikkaan kulmat, niin kulmista tulee liian tummat. Luonnostaan mulla on väriä kulmissa, mutta tuntuu oudolta jättää kulmat meikkaamatta vain, kun hiukset on vaaleat.

Tällä hetkellä mulla on puuterimainen kolmen kulmavärin setti, joka on liian tumma. Kannattaisiko kokeilla jotain vaaleaa kulmakynää, esim. Yves Rocherin kulmakynää? Sitä on kehuttu paljon, mietin vaaleinta sävyä, mutta kuvassa se näyttää tummalta.
« Viimeksi muokattu: 03.08.15 - klo:10:26 kirjoittanut Kristiina »

Poissa EyeCandy

• HAIRahtanut
« Vastaus #426 : 03.08.15 - klo:12:07 »
Mun ainainen ongelma on että sais tehtyä hienot ja symmetriset siipimäiset eyelinerit molempiin silmiin. Onko tähän olemassa mitään toimivaa apukeinoa ts. valmis jonkinlainen teippi ym jota pitkin piirtämällä saisi suorat ja yhteneväiset linerit?

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #427 : 04.08.15 - klo:01:12 »
Kristiina: Itselläni on myös huomattavasti tummemmat kulmat luonnostaan kuin mitä hiukseni ovat. Olen ratkaissut ongelman niin, että piirrän/ meikkaan vain osan kulmista. Toki tämä vaatii saman sävyisen tai hieman vaaleamman tuotteen mitä omat kulmat ovat. Tällä tavalla saa kuitenkin korjattua kulmien muodon mieleiseksi ja huoliteltua yleisilmeen, mutta kulmakarvoista ei tule liian dominoivia.
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #428 : 04.08.15 - klo:08:19 »
Eye Candy - kannattaa etsiskellä hakusanalla eye liner stencil - kyllä tuollaisia on olemassa. Esim. The Balmin Balmsai-paletin mukana on tuollaiset. Toki noiden kanssakin on mahdollisuus tehdä epäpariset rajaukset asettelemalla apuväline eri tavalla kumpaankin silmään...
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #429 : 10.08.15 - klo:10:24 »
Mun ainainen ongelma on että sais tehtyä hienot ja symmetriset siipimäiset eyelinerit molempiin silmiin. Onko tähän olemassa mitään toimivaa apukeinoa ts. valmis jonkinlainen teippi ym jota pitkin piirtämällä saisi suorat ja yhteneväiset linerit?

Itsepä sen sanoit - ota pätkä perus läpinäkyvää teippä, laita kerran kiinni kämmenselkään (ettei ole liian tahmainen naamariin) ja sitten silmäkulmasta viistoon kulmakarvan ulkoreunaa kohti (tai mihin kulmaan siiven nyt tahtookaan) ja piirrä ko. teipin reunaa pitkin siiven reuna, ja sitten piirrä ripsiraja ja täytä väli halumallasi tavalla - taitaa olla ainoa tapa mulle saada oikeasti nätti symmetrinen siipi, tajusin näin aikuisiällä että mullahan on raskaat luomet. Vaatinee pari hajoittelukertaa ettei tule överipitkä siipi.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa EyeCandy

• HAIRahtanut
« Vastaus #430 : 10.08.15 - klo:13:52 »
Täytyy kokeilla tota teippiä seuraavan kerran ku väsään kunnon rajauksia. Ja kiitos tosta stencil-sanan vinkkauksesta!

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #431 : 10.08.15 - klo:19:52 »
Löytyisikö juureksilta apua rasvoittuvan ihon meikkaamiseen? Meikkaan melko vähän, lähinnä peitän meikkivoiteella silmänaluset ja leukaa, sekä satunnaisia näppyjä. Puuteria kiillon peittämiseen ja värin tasoitukseen. Kasvot on sarjaa punainen kalkkilaivan kapteeni. Talvella joskus kuivaa, mutta yleensä iho kiiltää, rasvoittuu ja meikki liejuuntuu.

Nyt meikkivoiteena on lancomen photogenic lumessence joku vaalea (numeroa ei näkynyt) - väri on hyvä mutta liejuuntuu. Meikkipuuterina sensai total finish matte 03, tämäkään ei kovin erikoinen. Mineraalimeikit kiinnostaa tai jauhemainen puuteri ja kivipuuteri laukkuun. Voiteena nyt cliniquen joku herkän ihon voide. Laidasta laitaan kaikenlaisia voiteita ja puutereita kokeiltu, mutta mikään ei pidä kiiltoa.

Jotain öljytöntä? Mutta mikä on sellaista?
« Viimeksi muokattu: 10.08.15 - klo:19:56 kirjoittanut Lilli »
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #432 : 10.08.15 - klo:22:36 »
^ Baremineralsin Ready Foundation on mattainen, peittävä ja kestävä. Se on siis enemmänkin meikkipuuteri. Mutta varoitus: liikaa laitettuna se näyttää todella raskaalta. Kannattaa kokeilla laittaa ensin kabukilla ennemmin kuin vipalla. Ja jos sulla on pintakuivuuteen taipuvainen iho, niin tuo ei välttämättä sovi sillä se jää helposti kuiviin kohtiin rumasti. Mutta muutoin se on aika pätevää ja helppokäyttöistä rasvoittuvalle iholle. Jos taas nestemäisestä tykkää enemmän, niin en osaa sanoa. :P Ottaisin itsekin sen suhteen vinkkejä vastaan. Mikään ei tahdo pysyä paria-muutamaa tuntia kauempaa, vaan liejuntuu.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #433 : 11.08.15 - klo:08:12 »
Mulla on myös rasvainen iho ja kannattaa satsata primeriin.
Mulla on kaksi meikinpohjustustuotetta käytössä, Estee Lauderin Matte Perfector sekä nyt uusin hankkimani Clinique superprimer. Noilla saa huomattavasti ihon rasvaisuutta ainakin vähennettyä.
Mulla on myös vasta ostamani Sensai total finish matte ja muutenkin tykkään meikkipuutereista.
Eli laitan primerin, sitten meikkipuuterin ja vielä lisäksi irtopuuteria. Tuo on vakio.
Meikkipuuterit vaan vaihtuu ;).
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #434 : 11.08.15 - klo:08:28 »
Baremineralsia voisi käydä testaamassa, kun näkyy täältäkin löytyvän.

Onko primeria värillistä ja väritöntä? Mulla on diorin joku primer, joka on väritöntä. Sillä saa mattapinnan, mutta muutaman tunnin päästä näky on eri. Cliniquesta olen kokeillut jotain t-alueelle tarkoitettua voidetta, mutta ei vaikutusta. Mutta voisin kokeilla vaikka tuota cliniquen superprimeria. Levitetäänkö se koko kasvoille?

Olisiko suosituksia irtopuuterista?
« Viimeksi muokattu: 11.08.15 - klo:09:08 kirjoittanut Lilli »
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.