Kirjoittaja Aihe: Meikkiapuketju  (Luettu 107333 kertaa)

Poissa Monty

• HAIRahtanut
Vs: Meikkiapuketju
« Vastaus #450 : 28.10.15 - klo:14:10 »
Muotoiluväri haussa varjostuksiin... En alua mitään hohtavaa ruskeaoranssia aurinkopuuteria vaan jonkun mattasävyn, mietin sitä "kuuluisaa" NYX Taupe-sävyä, mutta sitä suositellaan kovasti vaaleaihoisille... Itselläni on tummempi keltapohjainen oliivi-iho (I think), käytän tällä hetkellä sävyä Golden Medium EDM-mineraalipohjassa. (http://sg.iherb.com/Everyday-Minerals-Semi-Matte-Base-Golden-Medium-4W-17-oz-4-8-g/61131

Mikähän mahtaisi olla sopiva, mieluiten kakkumuotoinen, väri? (joutuu sotkemaan riittävästä irtomineraaleilla...)
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #451 : 30.10.15 - klo:06:13 »
Tarvisin pikaista apua! Mun pitäis löytää sellainen tumma vampy huuliväri/puna täksi illaksi oulusta! Onkohan mitään mahiksia löytää sellaista? Mahdollisimman tumman punainen vain, ei muita vaatimuksia :D

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #452 : 30.10.15 - klo:09:56 »
^Christian Diorin Rouge Dior sävyssä 862 Hypnotic Red. Tässä kuva. Tosin musta toi kuva on aika valottunut, eli huulipuna on pikkaisen tummempi irl. Mulla ei ole hajuakaan Oulun kosmetiikkatarjonnasta, tiedän vain että Kicks on jossain päin Oulua ja siellä luulisi olevan Dioria. Ja jos ei ole, niin luulisi Viva La Divalta löytyvän jotain vastaavia tummia huulipunia.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #453 : 30.10.15 - klo:10:59 »
Eikös tuommoinen tummempi sävy ole nyt muotia (en minä tiedä ;D ), niin luulisi olevan ihan useammallakin meikkimerkillä. Oulussa ei ole Cybershopia, mutta jostain tuollaisesta vastaavasta kaupasta pitäisi jotain löytyä. Tai sitten esim. ihan jostain lelukaupasta sellaisia kasvovärejä tai mitä lie, joita voi laittaa huuliinkin, sellaisia maskeerausvärejä. :D Niissä varmaan on monessa sekä punaista että mustaa niin niitä voisi sekoittaa.
3a F ii

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #454 : 30.10.15 - klo:11:28 »
Tarvisin pikaista apua! Mun pitäis löytää sellainen tumma vampy huuliväri/puna täksi illaksi oulusta! Onkohan mitään mahiksia löytää sellaista? Mahdollisimman tumman punainen vain, ei muita vaatimuksia :D

Wet n wild Fergie -kokoelmassa on kaksi tummanpunaista: Ferguson crest cabernet ja Pagan angel. Ensin mainittu on tumma viininpunainen ja jälkimmäinen lähes punamusta. Myös Rimmelin niissä lilahylsyisissä punissa on yksi tosi tummanpunainen sävy. Harmi kun en nyt löydä omaani mistään niin en voi tarkistaa sävyn numeroa/nimeä.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #455 : 31.10.15 - klo:10:10 »
Kiitos vinkeistä! Aikaa ei ollutkaan käydä edes kaupungilla mutta löysin sitten ruokakauppareissulla Lumenen True Passion uutuuspunat ja ostin niistä tummimman sävyn! :)

Poissa tupuna

• Haiven
  • *
« Vastaus #456 : 14.11.15 - klo:13:31 »
Olen jo.pidemmän aikaa halunnut ostella eri sävyisiä huulipunia, mutta huulten rajaus mietityttää. Hankitteko jokaiselle huulipunalle sopivan rajauskynän, vai käytättekö aina yhtä, omien huulten sävyistä kynää? Toimiiko nude rajauskynä tummemman huulipunan kanssa?

Entäs olenko ainoa, jolla on jatkuvasti tarve tarkistaa, onko huulipuna levinnyt? Perus kikat (huulten väritys rajauskynällä, kerros, paperiin painelu, kerros, paperi) tiedän ja olen kokeillut primereita, mutta tunne huulipunan leviämisestä säilyy. Harvemmin se kuitenkaan on oikeasti levinnyt ja sitten ärsyttää jatkuva peiliin tuijottelu, mutta en osaa antaa olla  :-\

Poissa kraula

• HAIRahtanut
  • Learning to fly.
« Vastaus #457 : 14.11.15 - klo:13:44 »
^ Mulla on kolme huultenrajauskynää ja ehkä kymmenisen huulipunaa, joista jokainen sopii jonkun rajauskynän kanssa. Koen kyllä tarvitsevani huultenrajauskynän aina punan kanssa, joten jos ostaisin täysin uudensävyisen punan niin rajauskynä olisi itsestäänselvä ostos kylkeen.

Väälttämättä siis ihan joka punalle ei omaa rajauskynää tarvitse, mutta se selvinnee vaan testaamalla, että toimiiko puna jonkun olemassa olevan rajauskynän kanssa. Eihän niiden tarvitse olla aivan samaa sävyä (eikä kyniä tietysti ole tarjollakaan koko huulipunien sävykirjossa).

Mun huulipunaongelma leviämistarkistamisen sijaan on se, että se tuntuu kuluvan pois turhan äkkiä enkä jaksa päivän mittaan lisätä. Välillä saatan tarkistaa, onko punaa tarttunut hampaisiin.
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.

Poissa helmikuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #458 : 15.11.15 - klo:12:37 »
Onko teillä mitään niksejä siihen, kun mulla kaikki meikkivoiteet tuntuu korostavan ryppyjä otsalla ja silmänympärysiholla? Onko tuotetta silloin liikaa? Ongelma on, että ainakin biletykseen tarvitsen aika peittävän meikkipohjan, koska naamani alkaa punoittaa helposti alkoholia juodessa, ja muutenkin. Tämä rypynkorostusefekti tulee kyllä maltillisemmallakin meikillä, esim juuri nyt kuin laitoin Lumenen cc-voidetta.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #459 : 10.12.15 - klo:17:58 »
Kiitos vinkeistä! Mukaan tarttui baremineralsin stater paketti kun sattui olemaan alennuksessa. Katsotaan miten ne toimii.

Edelleen kasvot kiiltää muutaman tunnin päästä kuin peili, joten mitä pohjustusvoidetta suosittelette Baremineralsin alle? Tuo niiden oma ei toimi minulla. Toinen asia ihan uutena ilmiönä on se, että ihohuokoset tulee jotenkin kummasti näkyviin ja ne oikein korostuvat. Mistähän se johtuu?

Täällä taas....Kiiltely ja rasvoittuminen jatkuu. Jätin pohjustusvoiteet pois, ostin MAC:n Blot Powderin (joka auttaa kiiltelyyn, mutta tätäkin pitää lisäillä useamman kerran päivässä. Se on ollut kuitenkin paras apu tähän mennessä.

Uutena ongelmana Baremineralsin kanssa on se, että puuteri muuttuu ihollani kellertäväksi. Alussa se tuntui olevan tosi hyvä, mutta nyt etenkin otsa ja silmien alapuoli näyttää kellertävän/oranssilta. Mikä vikana? Onko väri väärä, vaikka se katsottiin myyjän kanssa ja näyttää ihan hyvältä laittaessa vai vaihdanko suosiolla toiseen merkkiin? Olisiko lilylolosta jotain apua ja mikä kannattaa ottaa jos baremineralsin väri on fairly light.  ???
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #460 : 12.12.15 - klo:23:08 »
^ Jos heti levitettäessä sävy on keltainen/oranssi, niin sävy on väärä tai lampun valo vääristää tai sitten näyttää paremmin. Voihan olla, että ostopaikassa valo oli erilainen kuin siellä, missä meikkaat jne. Itse olen kalpea ja näytän keltaisen valon alla niin keltaiselta kuten myös minulle tarpeeksi vaaleat meikit, ettei sopivaa pohjasävyä sopimattomasta erota. Huomasin kokeillessani Meow'n sampleja, oli pakko tarkistaa eri valoissa.

Varsinkin mineraaleissa ohuesti levitetty sävy ei välttämättä ikään kuin näytä pohjasävyään selkeästi, jos sävy on edes sinne päin niin voi näyttää hyvältä. Vasta kun koittaa oikeasti peittää jotain niin sopivuuden tai sopimattomuuden oikeasti huomaa. Kokemusta on.  ::)

Jos väri on aluksi hyvä mutta muuttuu/tummuu päivän kuluessa, se ymmärtääkseni liittyy ihon happamuuteen ja/tai muuten hapettumiseen. Minulla nestemäiset meikkivoiteet ja meikkipuuterit tummuivat ja muuttuivat oranssimmaksi päivän mittaan, mutta kokeilemieni mineraalimeikkien kanssa ei sitä ongelmaa ole ollut. Kuulemma primer kasvomeikin alla voi auttaa, sehän "peittää" ihon, jonka happamuus saattaa aiheuttaa värin muuttumisen.

Kannattaa ottaa huomioon muutkin kasvoille meikatessa laitetut tuotteet, niillä voi olla vaikutusta sävyyn. Onko jokin tuote tai rutiini muuttunut siitä, kun väri vaikutti sopivalta? Sama kiiltelyssä, mulla paitsi meikkivoiteella/puuterilla myös meikinalusvoiteilla ja kosteutuksella ja kaikkien niiden eri yhdistelmillä oli vaikutusta kiiltelyn määrään silloin kun iho vielä kiilteli herkästi. Mulla mineraalien käyttämisen alettua niin rasvaisuus kuin pintakuivuus paheni aluksi, mutta sitten hiljalleen lievittyi. Iho on selvästi paremmassa kunnossa nyt mineraalien käytön aikana kuin ennen sitä. Kaikille mineraalimeikit eivät tietenkään sovi ja eri merkeissä voi olla eroja.

Baremineralsia en ole ikinä käyttänyt, katsellut vaan netistä ja kaupoissa. Arvelutti vismutti/bismutti kun iho on niin herkkä ja sopivaa sävyäkään ei merkillä ole. Lily Loloa käytin hetken aikaa. Peittävyys oli keskitasoa, pysyvyys hyvä. Mulla tosin kaikki kokeilemani mineraalit ovat pysyneet yhtä hyvin. Lolosta vaalein oli vähän liian tumma ja aivan liian pinkki, siirryin kokeilemaan muita sopivamman sävyn ja paremman peittävyyden toivossa. Meikkipohjat ovat olleet käytössä merkeiltä Lily Lolo, Mineralissima ja Meow Cosmetics, viimeksi mainittu nyt käytössä.

Jos Fairly Light on hyvä, Lolosta voisi sopiva sävy löytyäkin. Tummemmissa sävyissä LL tarjoaa enemmän pohjasävyvaihtoehtoja kuin kaikkein vaaleimmissa, niin ainakin ymmärsin silloin kun tutkin sävyjä ja tilailin sen vaaleimman itselleni kokeiluun. Ja jos ulkomailta ei voi tilata niin LL taitaa olla aika kohtuullisen hintainen täällä verrattuna esim. Baremineralsiin.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #461 : 13.12.15 - klo:20:55 »
Kiitos korkkiruuvi! Mulla oli aikaisemmin bareminerals setti missä laitoin kahta eri tuotetta päällekäin ja ehkä väri silloin oli parempi, en ole ihan varma. Kosteusvoidekin on nyt eri. Mutta nyt tarkkailin väriä heti meikatessa ja kyllä nuo silmänaluset ja otsa on heti vääränväriset, eli tää on varmaan sitten liian tumma ja keltainen sävy.  :( Pitää nyt vielä varmistaa vaikka ulkona miltä se näyttää. Olen ihosävyltäni tosi vaalee ja enemmän pinkki entä keltainen. Ehkäpä alan etsimään uutta puuteria. Mistä suosittelisitte tilaamaan mineraalipuutereiden kokeilupakkauksia, jos nyt alan tilaamaan netistä.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #462 : 14.12.15 - klo:01:31 »
Mulla on ollut niin vaikea löytää sävyjä ja tuotteita ylipäätään, että kokemusta sopimattomuudesta ja sen syistä on kertynyt. Hyvä jos siitä on muillekin apua.  :) Luonnonvalossa on tosiaan hyvä katsoa, unohtui mainita tai sisältyyhän se noihin "eri valoihin"... ;D Nyt ei kyllä kauhean pitkään ehdi luonnonvalossa katsella mitään.

Aika monella mineraalimerkillä on myynnissä näytekokoja, joista voi koota oman "settinsä" testattavaksi. Kokeilupakkauksista en osaa sanoa varmasti, en ole kokeillut.

Meow Cosmeticsilla on laaja valikoima eri pohjasävyjä, sampleja, ei aloituspakkauksia. Ainakin valinnanvaraa ja kokeiltavaa riittää. Mineralissimalla saattaa olla näytesettejä, ainakin täysikokoisia oli ja niihin sai itse valita minkä vaan tuotteen sävyn eli osin koota juuri itselleen sopivan. Lolollakin taitaa olla jotain settejä, en ole varma, onko kokeilukoossa. Mitään varsinaisesti pahaa sanottavaa mulla ei ainakaan yhdestä ole, ja olen lukenut kaikista tosi hyviäkin kokemuksia. Sillä perusteella voin suositella, yksilöllistähän se aina on ja kokeilemista riittää varsinkin jos alkaa tilailemaan.

Mainittakoon, että Loloa saa Feeluniquesta, Jersey eli tullimaksut mahdollisia jos ylittyy raja, ja kotimaisesta Biodellystä ja monista muista nettikaupoista, noita olen itse käyttänyt ostoksieni tekoon ja hyvin on mennyt. Mineralissimalla on
oma nettikauppa Hollannissa tai joku EU-maa kuitenkin eli tulleja ei tarvitse miettiä. Meow on USAssa eli tullimaksuaja voi tulla, mutta tuolla on välillä tosi hyviäkin alennuksia sesonkien aikaan. Olen kaikissa mainituissa ulkomaisissa maksanut Paypalilla.

Muitakin merkkejä on olemassa, varmaan tutustumisen arvoisiakin. Kokeilemalla selviää, mikä itselle sopii, mutta se kokeileminen ottaa kyllä aikansa - ja rahansa. Kannattaa rauhassa etsiä ja tutustua eri vaihtoehtoihin, niin todennäköisesti selviää ainakin hiukan vähemmällä kaikin tavoin.  :)

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #463 : 22.01.16 - klo:08:44 »
Tää voi olla hölmö kysymys, mutta miten mineraalimeikkipohjan saa hyvin silmäkulmaan / tumman silmänalusen päälle?
Ostin vasta nyt kabukiharjan, ja se kyllä pelittää tosi hyvin, mutta on niin iso, että silmän nurkkaan/alle on vaikea osua.
Pohdin onko tämä vain harjoittelukysymys, vai onko tähän olemassa parempi työväline...
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #464 : 22.01.16 - klo:09:00 »
Käytä hankalille alueille mitä tahansa pienempää sivellintä. Tämäntyyppinen sivellin on minusta paras, mutta jauheen saa kyllä paikoilleen vaikka jollain luomivärisiveltimellä tai peitevärisiveltimellä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.