Kirjoittaja Aihe: Meikkiapuketju  (Luettu 107734 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Meikkiapuketju
« Vastaus #480 : 20.02.16 - klo:17:13 »
Mitä laittaa luomille jos teen suht simppelin meikin mihin en haluaisi laittaa luomiväriä? Naamaan sudin siis: meikkivoide tai CC, peiteaine, puuteri, poskipuna, korostus, ripsiväri, rajaus ja huulille jotain. Jos laitan luomille sipaisun meikkivoidetta + puuteria niin lopputulos on jotenkin tyhmän näköinen, sama juttu luomivärin pohjustajan kanssa  ??? Jos en laita mitään niin näyttää hassulta kun muu naama on tasavärinen mut sit luomet onkin vähän kirjavat. (Oikeen onkelma taas meikäläisellä  ::) ;D ) Nätein lopputulos tulisi varmaankin luomivärillä, mutta haluaisin sellaisen no makeup lookin. Ehkä pelkkä puuteri toisi luonnollisimman lopputuloksen?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #481 : 20.02.16 - klo:17:20 »
^ Millä tavalla ne on tyhmän näköisiä? :D Vääränlainen pinta? Onko sun peittari vääränlaista luomille käytettäväksi? Esim. Idunin peittari jättää ihon aika lailla normaalin ihon näköiseksi ja sopii luomien tasoittamiseen. Mineraalipeittari tai tavallinen mineraalipohja voisi toimia myös nätimmin kuin normipuuteri.
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #482 : 20.02.16 - klo:18:06 »
Meikkivoiteella tulee jotenkin liian paksu ja huoliteltu lopputulos vaikka laittaisi vain tosi vähän. Ja ehkä puuteri kuivattaa jolloin lopputulos ei ole kovin luonnollisen näköinen. Mineraalipohja kuulostaisi ihan kokeilemisen arvoiselta, tosin sävyn arpomiseen se on tyssännyt aina... Pysyykö Idunin peittari luomilla vaikka ne rasvoittuvatkin päivän aikana?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #483 : 20.02.16 - klo:18:24 »
^ Mulla on ollut tuo Idun vasta vähän aikaa ja oon lähinnä käyttänyt vain silmänalusilla, joten en uskalla sanoa pysyvyydestä muuta kuin että se on hyvin ihoon tarraavaa ja paikallaan pysyvää siinä missä oon sitä käyttänyt. Demovideollakin laittavat sitä kuitenkin myös luomiin. Mineraaleista Lily Lolon peittarijauhe voisi olla hyvä, siinä on hyvä peittokyky jauheeksi ja se nimenomaan sopii rasvoittuvalle alueelle hyvin. Silmänalusilla se on mulle liiankin kuivattavaa, muualle sopii ja pysyy hyvin, mutta voi toki olla jollekin liian kuivakkaa kokonaan. Näissä ei kovin montaa sävyä ole ja ne ovat mulle kyllä tuttuja, joten jos nämä kiinnostavat, niin kerro, millainen sävyn pitäisi sulle olla. Mineraalipohjissa peitto on vähäisempää ja purkkikoko isompi, mutta jos tykkäisi käyttää muutenkin kuin silmäluomille, niin kyllä joltain merkiltä varmasti se sopiva sävykin löytyy.
1cFii, oma väri.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #484 : 04.03.16 - klo:13:57 »
Osaisiko joku kertoa idioottivarmaa ohjetta oikeiden meikkisävyjen valitsemiseen? Olen lukenut paljon värianalyyseistä ja epäilen olevani lämmin ja pehmeä sävyiltäni. Todella monet värit meikissä tuntuvat erottuvan tyhmästi omista sävyistäni ja olevan irrallaan kokonaisuudesta. Tilanne on helppo tällä hetkellä, kun työnkuva ei salli meikkaamista, mutta keväällä ja kesällä on tulossa paljon juhlia, joihin haluaisin tehdä onnistuneen juhlameikin. Minulla on erittäin vaalea oliivin sävyinen iho (Emotionin myyjän mukaan), tummanvaaleat kultaan taittavan hiukset ja lämpimän tummansiniset silmät.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #485 : 04.03.16 - klo:17:07 »
^ No ainakin se on melko varmaa, että persikka on ykkössävy sun väritykseen! Esim. poskipunissa pinkki riitelee helposti oliivisen ihon kanssa liikaa ja rusehtavat taas ovat kovin vaalealla iholla tunkkaisia, näin karkeasti siis. Persikkaiset ovat hyvä valinta. Samoin silmämeikissä persikka toimii sun silmienkin värin kanssa todella hyvin. Mulla on samankaltainen väritys kuin sulla, paitsi silmissä, ja vasta äskettäin tajusin, että eihän tähän ihonsävyyn tosiaan kovin moni väri voi mitenkään luonnollisen näköisesti istua, kun iho itsessään on niin sävytön ja vaaleakin. Ehkä siis kannattaa ihan suosiolla hyväksyä, että oman sävypaletin on meikeissä oltava verrattaen hillitty ja suppea, jos tahtoo pitää ilmeen harmonisena..? :) Persikan lisäksi ainakin joku neutraali taupe tai ruskea on silmämeikissä varmasti luotettava sävy. Ainakin itselläni lämpimät ruskeat ovat helposti liian mustelmaisia ja räikeitä, kun hiuksissakaan ei ole tarpeeksi tummuutta syömään sitä efektiä yhtään, joten pidän vähän vaaleampia ja harmaalla taitettuja sävyjä parempina. Varmasti niitä sopivia sävyjä löytyy jännemmistäkin väreistä, mutta niitä kannattaa katsella kaupassa ihoa vasten ja toki suunnata mahdollisimman neutraalien, vaaleiden ja keskitummien sävyjen pariin. Pinkit ja punavioletit ovat niitä, jotka ehkä ekana unohtaisin, koska ne riitelevät sen vaalean oliivin kanssa eniten. (Tässä voi varmaan ajatella väriympyrää ja sijoittaa oliivisen ihonsävyn sinne keltaisen ja vihreän välimaastoon.)

Koen itsekin tosi rajoittavaksi, kun on sekä "sävytön" iho että pehmeä väritys muiltakin osin, kun molemmat tekevät väreistä räikeitä. Oon katsellut värianalyysijuttuja itsekin ja päätynyt siihen, että olen aika varmasti Soft Autumn tämän lajittelun mukaan. On kyllä helpottanut sillä tapaa, etten ole enää yrittänyt väkisin saada jotain sopimatonta sopimaan. Enemmän mä tykkään riitelemättömästä ilmeestä, vaikka se tylsä olisikin. Minkäs sitä väritykselleen tekee...
1cFii, oma väri.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #486 : 05.03.16 - klo:17:02 »
Kiitos tosi paljon vastauksestasi, ymmärsit ongelmani täysin! :) Huomiosi lämpimien ruskeiden käytöstä silmämeikissä osui aivan oikeaan, sillä olen monesti pohtinut silmien verestävää ilmettä tiettyjen meikkisävyjen kanssa. Nyt pitäisi löytää kiva neutraali taupe/ruskea luomiväripaletti ja rajauskynä, niin eiköhän sillä pääse silmämeikin alkuun. Käytän ruskeaa ripsiväriä, sillä musta ei tee hyvää mun kasvoille.

Poskipunana mulla on tällä hetkellä Chanel 55 In love, joka on minun silmissäni enemmän persikkainen kuin pinkki. Neutraali ja parhaita piirteitäni korostavan huulipunasävy on hieman hukassa, sillä en koe persikan pukevan minua huulimeikissä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #487 : 05.03.16 - klo:18:10 »
^ Joo, unohtuikin sanoa, että itsekin tosiaan käytän ruskeaa maskaraa! Musta näyttää pahalta niin meikeissä kuin vaatteissakin. Ja huuliin ei sopisi persikka mullakaan, ne ovat jotenkin ihan eri juttu. Tosin mulla sekin vaikuttaa, että huulet ovat luonnostaan sen verran tummat, ettei niihin mitään vaaleita tai pehmeitä sävyjä voisi edes käyttää. Ihan kaikki selvästi luonnollisesta väristä eroavat sävyt näyttävät mulla pahalta, joten jos jotain huulimeikkiä käytän, se on sellaista joka lähinnä vain syventää omaa sävyä. Mulla on tasan kaksi huulimeikkituotetta: Clarinsin Instant Light Lip Balm Perfector sävyssä 05 red (läpikuultavana toimii hyvin) ja Maybellinen Color Sensational -huulipuna sävyssä 540 Hollywood Red (ihan täydellinen balanssi tälle väritykselle!). Vaikka voisi ajatella, että tällainen riitelee, niin minusta persikka muulle iholle laitettavissa meikeissä sopii täysin yhteen luonnollisen ruusuisen (myös tummahkon) huultenvärin kanssa. Ainakin tälle meidän väritykselle se toimii mun mielestä ihan parhaiten.

Toivottavasti saat vinkkejä luomiväripaletin yms valintaan! Mulla ei harmikseni ole antaa hyviä ehdotuksia, kun meikkaan lopulta niin vähän ja käytän lähinnä mineraaleja. (Mineraaleista voin suositella EDM:n pohjia vaaleissa N-sävyissä ja Lily Lolon persikkaisia ja koralleja poskipunia. :))

EDIT. Suosittelen kyllä todella katsastamaan tuon Maybellinen 540-sävyn, jos jostain löytyy (ainakin Boots näyttää myyvän, joten ei ole ainakaan kokonaan kadonnut). Etsin sitä täydellistä neutraalia pitkään ja tuo todella yllätti!
« Viimeksi muokattu: 05.03.16 - klo:18:31 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #488 : 05.03.16 - klo:19:50 »
Hyviä huulipunasävyjä voisivat olla myös Nars Dolce Vita, jota saa sekä mattakynänä, että kuultavana huulipunana. Hieman viileämpi ja vaaleampi vaihtoehto mattakynän sävy Bettina, tuo on minusta aivan ihastuttava MLBB sävy maltillisella hohteella.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #489 : 05.03.16 - klo:20:25 »
Silmänrajaukseen voi myös kokeilla vihertävänruskeita (khaki?) tuotteita. Mulla itselläni on ikivanha ja jo lopetettu YSL:n vihreänmustanruskea tms. nestemäinen eyeliner ja se on mielestäni ihan nappi sävy jos puhdas musta ei sovi ja haluaa silti tumman rajauksen. Mä koen ruskeat rajaukset ongelmallisiksi juuri tuon mahdollisen punertavuuden takia ja harmaa on taas monesti liian kova ja kylmä, jotenkin epäluonnollinen.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #490 : 05.03.16 - klo:21:46 »
Sama juttu kuin Kathylla noiden rajausvärien kanssa, vaikka harvemmin sellaista käytänkään. Ruskeat ovat liian suklaisia ja räikeitä, kuten edellä mainittiinkin, ja harmaat taas liian puhtaasti kylmiä. Khaki on tosiaan hyvä sävy, ja yksi mun mielestä perusruskeaa parempi on sen tyyppinen pronssinruskea kuin Lumenen silmämeikkikynien sävy 8 on. Mulla on siis tää Lumpun sävy 8, ja vaikka sen laatu ei oikein hurmaa, niin sävy on kiva ja vähemmän riitelevä kuin se niiden perusruskea. En tiedä, millainen näiden sävy 4 (Mustikansininen) on, mutta jos se on lämpimään taittava tummansininen, niin sellainenkin saattaisi sopia ellylle nätisti.
1cFii, oma väri.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #491 : 11.03.16 - klo:09:27 »
Yhyy, vanhojentansseihin joku 12 vuotta sitten hankkimani (joo I know  ::) ) L'Oreal Chololate feast 04 luomari vetää viimeisiään!

Pinkki murentui ajat sitten ja hankin tilalle Make up Storen melko vastaavan sävyn, mutta hirveät ongelmat löytää sopivaa korvaajaa tuolle tummemmalle sävylle
(Kuvassa vasen alareuna)

Tuo on sellainen liiaan/viininpunaiseen aavistuksen taittava ruskea. Tykkään tästä koostumuksestakin ihan hirveästi. Hieman hohtaa muttei sisällä mitään kimalletta.
Kävin jo pari viikkoa sitten marketin hyllyt läpi, eikä oikein just sopivaa sävyä löytynyt, buhuu.  ::)
Lumenella ja Lorkulla on nyttenkin hyvin tuon tapaisia settejä, mut ei ne ole ihan justiinsa.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Polina

• HAIRahtanut
« Vastaus #492 : 11.03.16 - klo:14:18 »
^ Vähän OT, mutta tuo vasemmanpuoleinen Lumenen duo oli aikoinaan ensimmäinen hankkimani luomiväri. Taisin olla melkein jo lukioiässä silloin, ja käytin tuota niin, että silmäluomen puolivälistä sisänurkkaan valkeaa sävyä, ja puolivälistä ulkonurkkaan tummaa sävyä. Eli siis sellainen kaksivärinen silmäluomi... en halua edes tietää, miltä tuo näytti  :D. Onneksi ei ole säilynyt todistusaineistoa kuvien muodossa.
Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey

Poissa Lapanen

• Tukkaguru
« Vastaus #493 : 13.03.16 - klo:20:51 »
hirveät ongelmat löytää sopivaa korvaajaa tuolle tummemmalle sävylle

Tuo on sellainen liiaan/viininpunaiseen aavistuksen taittava ruskea. Tykkään tästä koostumuksestakin ihan hirveästi. Hieman hohtaa muttei sisällä mitään kimalletta.

Mulle tuli mieleen MACin Sable, voisikohan se olla lähellä kaipaamaasi sävyä?
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #494 : 14.03.16 - klo:09:21 »
^Oi hitsi, googlasin sävyn ja se vaikuttaa oikein lupaavalta! Kiitti vinkistä, muutenkin ostanut joitakin mäkin tuotteita viime aikoina

http://delytefulspeaks.blogspot.fi/2011/06/mac-sable-eye-shadow.html

Taidan laittaa tilaukseen ihan livenä näkemättä, sävyn kuvaus vastaa jotakuinkin sitä, mitä haen. :)
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t