Kirjoittaja Aihe: Meikkiapuketju  (Luettu 107940 kertaa)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
Vs: Meikkiapuketju
« Vastaus #510 : 26.03.16 - klo:16:46 »
Bah, harmi :(

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #511 : 25.06.16 - klo:12:56 »
Ajattelin opetella varjostamaan kasvojani ja hankin elämäni ensimmäisen contour-paletin. Olen kyllä katsonut paljon meikkivideoita aiheesta, mutta jokaisessa videossa tehdään ihan mieletön full makeup. Pohjustukset, meikkivoiteet, irtopuuterit, peitevoiteet jne. Itse en haluaisi näin raskasta meikkiä, lähinnä koska iho tuntuu näyttävän paremmalta ilman puuteria ja meikkivoiteita, ihovirheistä huolimatta. Tai sitten en vain osaa käyttää meikkivoidetta oikein tai valitsemani tuotteet ovat olleet huonoja.

Joka tapauksessa, kysymykseni on: voiko puuterimaisia varjostusvärejä käyttää esim. poskelle tai leuan alle ilman, että käytän myös puuteria/meikkivoidetta/meikkipuuteria? Vai onko yritys tuhoontuomittu? Tai jos käytän vain meikkipuuteria, niin laitanko kasvoille ensin meikkipuuterin ja sitten varjostuksen, vai toisinpäin?

Sori tyhmistä kysymyksistä. En vain halua näyttää ihan pelleltä, kun menen töihin  ;D

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #512 : 25.06.16 - klo:15:02 »
Ei full makeup ole mitenkään pakollinen, mutta esim. puuteri voisi helpottaa häivyttämistä ja auttaa siinä, ettei varjostusväri tartu ihoon epätasaisesti ja läikikkääksi. Puuterikin voi olla joku "näkymätön" transclusent tai HD-puuteri. Mutta kokeilemallahan nämä loppujen lopuksi selviää.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #513 : 25.06.16 - klo:15:20 »
Ja meikkipuuteri ensiksi, sitten puuterimaiset varjostukset. Tuo voisi olla se sopivan kevyt tapa ihomeikkiin. Jos paletti on voidemainen, niin silloin tuotteita voi käyttää vaikka kevyen sävyttävän päivävoiteen päälle.

Itse varjostan kasvoja kevyesti lähes joka päivä, vaikka ihomeikkini onkin varsin kevyt. Pieni sipaisu poskiluiden alle ja kasvojen sivulle vaan terästää kummasti ilmettä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #514 : 25.06.16 - klo:15:30 »
Kiitos vastauksista! Eiku harjoittelemaan :)

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #515 : 26.06.16 - klo:00:41 »
^Sulla olikin toisessa ketjussa tuosta ostamastasi paletista maininta, joten kirjoittelen tänne, kun paremmin topiciin liittyy.

Mulla on ollut tuo Nyxin contour-paletti ehkä kuukauden verran käytössä ja ennen ostoa vähän netistä katselin mielipiteitä siitä ja ihan hyvältä vaikutti. Kyllähän mulla on hakusessa nuo varjostukset edelleen, vaikka kokeilu-uran aloitin jo monia monia vuosia sitten, mutta välillä ollut pitkiäkin taukoja välissä. Musta tuo on aika helppo paletti siinä mielessä, että helppo häivyttää, enkä ole ainakaan huomannut, että mitään överivarjostuksia olisin saanut aikaiseksi. Yritän muutenkin kevyesti varjostella, kun toivomus on kuitenkin näyttää luonnolliselta.

Jos lisäksi olisi tiedossa hyvä blogi tmv, missä ohjeistettaisiin juurikin varjostuksia ja esim. aurinkopuuterin laittoa, niin kiitollisuudella vastaan otetaan  :P Jotenkin tuntuu, että vaikka miten tietoa yrittää etsiä ja ottaa sitä vastaan, niin aina tulee hieman erilaisia ohjeistuksia, tai sitten ajattelen jotenkin vaikeasti tai en osaa omaan naamaan asioita soveltaa.. Hyvänä esimerkkinä se, kun olin aina luullut (ja lukenut), että epätasaisen (entisen akne-)ihon omaavana mun kannattaa käyttää vain mattaisia poskipunia, niin viime kesänä MACin ständillä meikkaaja ohjeisti heittämään tuon kaltaiset luulot pois ja että ihan hyvin voin käyttää muitakin. Ja niin, mullahan on roimasti sen jälkeen poskipunavarastot kasvaneet, juurikin niillä muilla kuin mattaisilla ja tykkään  :ts
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #516 : 26.06.16 - klo:05:33 »
^Nude-blogissa on lyhykäinen mutta selkeä ohje varjostamiseen. http://www.lily.fi/blogit/nude/kasvojen-varjostaminen

Karkkipäivässä taas on vielä yksinkertaisempi ohje, mutta samalla näet poskivarjostuksen paikan suhteessa poskipunaan ja highlightiin.
http://karkkipaiva.indiedays.com/2009/10/23/yksinkertainen-kasvojen-varjostus/

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #517 : 15.07.16 - klo:16:09 »
Yritin läräillä josko olen aiemminkin kysynyt, mutta utelenpa uudestaan. Eli onko kenelläkään vinkkiä yksittäisten pattien/revittyjen finnien peittämiseen jos ei käytä mitään meikkipohjaa? Miulla on toinen puoli kasvoista räjähtänyt ja olen onnistunut saamaan paikoitellen ihan verinahalle  :-[ Koko naamaa ei viittisi kuitenkaan pakkeloida, joten onko jotain kynää tvs millä voisi pahimman punoituksen saada hillittyä? Ihonihan on pintakuiva ja epäpuhtauksista kärsivä, joten sekin jo asettaa rajoituksia.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #518 : 15.07.16 - klo:22:07 »
^Melkein sanoisin, että tosi hyvä tavara tuollaiseen tilanteeseen on joku mineraalipohja tai peittari ja pari sivellintä. Toinen pieni ja tarkka, toinen semmoinen sormenpään kokoinen ja pyöreäpäinen. Näillä ei saa ihan täydellistä peittoa, mutta mineraalipohja on helppo sulauttaa ihoon ja se on myös sinkkipitoisena ihoa rauhoittava. Kun siveltimet pitää puhtaana, niin myös tosi hygieeninen ratkaisu tähän tilanteeseen. Kuivassa mineraalipohjassa ei bakteerit pesi. Ja kun tarve on paikallinen, ei pintakuivuuskaan ole ongelma.

Itse käytän aina mineraalia peiteaineena, jos iho on rikki. Ja puhdasta sivellintä.
« Viimeksi muokattu: 15.07.16 - klo:22:10 kirjoittanut Lila »

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #519 : 16.07.16 - klo:10:57 »
^Kiitos vinkistä, nyt semmoisia siis metsästämään :)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #520 : 16.07.16 - klo:16:10 »
Tämäntyyppinen sivellin on tosi kiva tuohon häivyttelyyn: http://eu.iherb.com/Everyday-Minerals-Eye-Kabuki-Brush/42299 - Zoevalla on myös hyvä: https://www.zoeva-shop.de/en/brushes-accessories/eye-brushes/rg-vol2-142-concealer-buffer/a-9008709/

Ja sitten tarkkaan työskentelyyn tämäntyyppinen: https://www.zoeva-shop.de/en/brushes-accessories/eye-brushes/eyeliner-brushes/320-smoky-liner/a-8000143/ - olen itse tykännyt juuri tuosta Zoevan smoky lineristä ihan valtavasti nimenomaan peittarisiveltimenä. Toimii tarkkaan työskentelyyn niin jauheella kuin nestemäiselläkin peittarilla.

Poissa Fishbones

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • Sukupuolikapinallinen
« Vastaus #521 : 01.08.16 - klo:18:52 »
Osaisko joku neuvoa meikkinyyppää? Aikuisiän akne jätti naaman punaisten arpien peittoon, ja siihen saakka että saan arvet haalistettua, olisi tarvetta vihreälle primerille. Punakkuutta neutralisoivia CC-voiteita on kokeiltu, eikä ne tee juuri mitään. Vähän katselin tuota Nyxin Studio Perfect Primeria vihreenä, onko se mistään kotoisin? Tai onko jotain muita ei-hirmu-kalliita ehdotuksia?

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #522 : 01.08.16 - klo:21:19 »
^Ainakin kädelle kokeiltuna tuo NYXin vihreä primer oli lähes läpinäkyvä joten en usko sen neutraloivan kasvoilla mitään. Mulla itselläni on käytössä punanaamapäivinä Etude Housen Baby Choux Mint base ja sillä kyllä saa naaman vaaleanvihreäksi, jos liian reilulla kädellä annostelee. ;D Ebaysta saa tuota tilattua ja hintaa on noin kahdeksan euroa postikuluineen.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #523 : 02.08.16 - klo:10:03 »
Minä kyllä sanoisin noista viherprimereistä niin, että ne ovat parhaimmillaan yleisesti punoittavan ihonsävyn neutralointiin. Arpien peittämiseen hankkisin tavanomaisen hyvän peittarin ja kokeilisin Lisa Eldridgen peitetekniikkaa, kannattaa katsella ihanan neidon videoita! Sieltä saa myös hyviä vinkkejä itse peittareiksi.

Esim.
https://www.youtube.com/watch?v=Jwngbzv0gbY

Poissa Fishbones

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • Sukupuolikapinallinen
« Vastaus #524 : 02.08.16 - klo:21:16 »
^Ainakin kädelle kokeiltuna tuo NYXin vihreä primer oli lähes läpinäkyvä joten en usko sen neutraloivan kasvoilla mitään. Mulla itselläni on käytössä punanaamapäivinä Etude Housen Baby Choux Mint base ja sillä kyllä saa naaman vaaleanvihreäksi, jos liian reilulla kädellä annostelee. ;D Ebaysta saa tuota tilattua ja hintaa on noin kahdeksan euroa postikuluineen.

Täytyypä kokeilla. Hinta on sen verran edullinenkin, ettei ihan hirveästi jäisi harmittamaan, vaikka menisikin metsään :D

Edit. Tilaukseen meni, kun löysin viellä tarjouksella alle kuuteen euroon.

Minä kyllä sanoisin noista viherprimereistä niin, että ne ovat parhaimmillaan yleisesti punoittavan ihonsävyn neutralointiin. Arpien peittämiseen hankkisin tavanomaisen hyvän peittarin ja kokeilisin Lisa Eldridgen peitetekniikkaa, kannattaa katsella ihanan neidon videoita! Sieltä saa myös hyviä vinkkejä itse peittareiksi.

Esim.
https://www.youtube.com/watch?v=Jwngbzv0gbY

Ei ole mulla kyse parista isosta arvesta siellä täällä, kuten esimerkiksi tossa videolla, vaan mulla on koko naama punaisenaan pienistä arvista. Ainoat paikat joissa niitä ei ole, ovat silmänympärysiho ja nenän ja huulten väli.  Tavalliset peitevoiteet ei kaikilla kikkakakkosillakaan ole tuonnut mulle toivottua tulosta, vaan punaisuus kuultaa läpi.
« Viimeksi muokattu: 02.08.16 - klo:21:29 kirjoittanut Fishbones »