Kirjoittaja Aihe: Meikkiapuketju  (Luettu 107957 kertaa)

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
Vs: Meikkiapuketju
« Vastaus #570 : 27.01.17 - klo:15:31 »
^ Selaa vähän sephoran nettisivuja?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #571 : 27.01.17 - klo:18:35 »
^^Mä tilaisin Tartea :l Ja Cargoa.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #572 : 27.02.17 - klo:22:31 »
Herkille silmille sopivia luomivärejä? Oon taas innostunut käyttämään luomivärejä, mutta ongelmana on silmien ärtyminen. Tällä hetkellä mun ainoat paletit ovat Nyxiltä ja Make up revolutionilta, molemmat ärsyttää. MACin paint poteja pystyn käyttämään, kun eivät varise. Sleek kiinnostaa, kun saa lähisittarista, mutta lie samaa höttölaatua kuin nuo aiemmin mainitut. Eli suosituksia, mitä kannattais kokeilla?
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #573 : 19.03.17 - klo:20:02 »
Mulla on herkät silmät ja esim. Avonin luomiväreistä räjähti lopulta kunnon allergiat. Pystyn käyttämään mineraalien lisäksi Maybellinen The Nudes palettia joka onkin jäänyt arkikäyttöön. Lisäksi myöskään Dermosilin luomiväritrio ei ärsytä silmiä. Haikailen Lily Lolon palettien perään mutta en ikinä raaski ostaa niitä. ::)

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #574 : 19.03.17 - klo:20:17 »
Noi taitaa olla aika paljon ihan henkilöstä riippuvia juttuja, että mikä ärsyttää silmiä ja mikä ei. Mulla ärsyttää osa Make Up Revolutionin luomiväreistä ja osa ei, ainakaan mattasävyt ei ärsytä. Myöskään Urban Decayn luomivärit ei mulla ole ärsyttänyt silmiä jos vaan niissä ei ole mitään glitterhippusia. Monet luomivärit kyllä mullakin ärsyttää ja mitään sisärajauksia esim. en voi käyttää ollenkaan.

Jos se on kiinni luomivärin pölisemisestä niin auttaisko jos levittää luomivärin ainakin osittain esim. sormin tai sellaisella vaahtopäisellä luomivärisiveltimellä? Mä itse tykkään nykyään levittää luomivärin liikkuvalle luomelle sellaisella vaahtopäisellä (värit tarttuukin niillä mielestäni paremmin) ja luomivakoon + häivytän sitten sellaisella karvaisella. ;D
3a F ii

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #575 : 28.03.17 - klo:13:22 »
Mulla on ollut käytössä Bobbi Brownin geelirajauksia monessa värissä ja olen ollut niihin tosi tyytyväinen. Nyt haluaisin välillä kokeilla kuitenkin jotain kynämäistä rajaustuotetta, jota ei tarvitsisi levittää siveltimellä, mutta pysyvyys, leviämättömyys ja intensiivisyys pitäisi olla samaa sarjaa. En oikein tykkää teroitettavista kynistä ja jäljen pitäisi kuitenkin olla tosi ohutta, eli sellainen ihan perus kiertämällä teroitettava kynä tuntuu paksulta ja kömpelöltä. Väri voisi olla musta tai vielä mieluummin erittäin tumma harmaa/tummanruskea. Ja ehdottomasti matta.

Onko kenelläkään antaa vinkkiä?
Raitoja käpälään!

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #576 : 29.03.17 - klo:20:12 »
Hakusessa huuli- ja poskipunat tilanteisiin, joissa silmämeikki on vahva tai sisältää paljon punaisia / pinkkejä sävyjä. Tällainen silmämeikki vaatii mielestäni muuten aika neutraalin meikin, mutta en halua mitään varsinaista nude-sävyistä huulipunaa. Huulipunista MAC Viva Glam V huulipuna on lähelle sitä mitä haen. Poskipunissa minulla on Illamasquan Nude Rose ja Urban Decayn Fetish (jotka ovat lähes identtiset), mutta nyt etsin jotakin vielä neutraalimpaa.

Referenssinä:
Iho minulla on sellainen MAC NC15, kaulan iho keltapohjaisempi kuin kasvot.
Lämpimät sävyt saavat minut yleisesti näyttämään tunkkaiselta, kalpealta ja väsyneeltä. Esim.  MAC luomiväreistä Samoa Silk näyttää minulla vanhalta mustelmalta, kun taas Woodwinked on oranssi.

Osaisitteko vinkata mitään eläinkokeettomia vaihtoehtoja, joihin kannattaisi tutustua lähemmin?

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #577 : 02.04.17 - klo:15:46 »
Painted Lady: Huulipunista mulle semmonen MLBB on ollut Urban Decayn Sheer Rapture.

Tiedän, että nämä asiat ovat aika yksilöllisiä juttuja, mutta olen sinun tavallasi aika kalpea, periaatteessa pohjasävyiltäni hieman lämpimämpään taittava neutraali ja kylmät sävyt näyttävät yleensä poskilla ja huulilla paremmalta. En ole kuitenkaan kovin keltainen. Silmissä juuri viininpunaiset sekä violettiin taittavat taupet sävyt näyttävät hemmetin hyvältä. Yksi parhaista tummista sävyistä on ollut Makeup Geekin Mesmerized. Siis vertailuna siihen mikä mulla näyttää hyvältä. Silmissä käytän kyllä usein kaiken uhallakin välillä lämpimiä sävyjä, vaikka tiedän, ettei se ole mulle se paras look.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #578 : 02.04.17 - klo:16:06 »
Kiitos Aria vinkistä. Kuulostaa, että meille sopii aika samanlaiset sävyt, vaikka ihoni ehkä taittaa enemmän keltaiseen.

Minullahan on Rapture sekä huulipunana että poskipunana, mutta eipä tuo Sheer Rapture käynyt mielessä. Se voisi olla juuri se kevyempi MLBB sävy, jota haen.  :ts

Taisit samalla myydä minulle MUGin Mesmerized -luomivärin.

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #579 : 02.04.17 - klo:17:07 »
Toivottavasti löydät etsimäsi.  :ts

Sopivien sävyjen löytäminen on kyllä ottanut oman aikansa, juuri kiikutin huonoja sävyjä kasapäin tulevalle kälylle, jolla on onneksi ihan eri värimaailma ku mulla. Tarkistin vielä ton Mesmerizen, mun silmillä se näyttää tosi kylmältä ja no, hyvältä, mutta swatchattuna siinä on kyllä pieni lämmin vivahde. Et jos kaikki vähänkin lämpimät sävyt on pannassa, niin se ei käy (ettei mene rahat hukkaan).  :)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #580 : 02.04.17 - klo:18:14 »
Ei ole kaikki lämpimät sävyt pannassa (jos olisi, niin ABH Modern Renaissance paletti jäisi lähes kokonaan käyttämättä  ;D ). Silmämeikeissä vaikuttaa paljon myös värikombinaatiot ja eri värien sijoittelu luomella. Lisäksi vaikuttaa se, miten voimakas sävy on. Mutta poskipunissa ja huulipunissa tilanne on eri, kun punan ja ihonsävyn välissä ei ole mitään siirtymäsävyä (onpa vaikea selittää, mitä tarkoitan).

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #581 : 02.04.17 - klo:19:01 »
On vaikea selittää, mutta taisin ymmärtää. Samalla tavalla minäkin käytän välillä lämpimiä ruskeita ja jopa pronssia, vaikka yleisesti ottaen lämpimät silmämeikit ei käy. Persikka on ihan no go kuitenkin, sitä en ole vielä oppinut käyttämään.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #582 : 03.04.17 - klo:21:41 »
Mitä puuteria suosittelisit? Mulla on lily lolon mineraalipuuteria värinä china doll. Väri on täydellinen, mutta puuteri lähtee päivänmittaan pois ja alkaa tosi nopeasti kiiltelemään. Onko lily lololla joku pysyvämpi puuteri tai jollain muulla merkillä vastaavaa väriä? Monet meikkipuuterit ja kivipuuterit testattu ja yleensä sopivaa sävyä ei löydy tai tulee tuo kiilto efekti. Tosin noita on ihan helppo lisätä.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #583 : 03.04.17 - klo:22:17 »
^ Jos tuo lilylolon mineraalipohja on muuten sopiva, niin kannattaa taputella päivän mittaan ylimääräinen kiilto pois ennen kuin meikkipohja alkaa liukua pois rasvoittuvimmilta alueilta. Tuon Lilylolon päälle voisi kokeilla jotakin viimeistelypuuteria, esim Rimmel stay matte tai MAC Blot powder.

Jos iho on kovin rasvoittuva, niin kaikki puuterit ja meikkipohjat alkaa kiiltää ja liukua päivän mittaan.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #584 : 04.04.17 - klo:19:00 »
Mulla ainoa puuteri joka on toiminut tuohon rasvoittumisongelmaan on Grimas Transparent Powder (ostan Punanaamiosta). Olen käyttänyt tuota vuosia ilman mitään ärsytyksiä tai ongelmia vaikka se onkin "teatterimeikin kiinnitykseen suunniteltu". Tuon kanssa ei tarvitse kuin aamulla kiinnittää bb-voide ja meikki pysyy hyvännäköisenä iltaan saakka (nenänpieliä pitää ehkä kerran päivässä joskus taputella kun kiiltelee). Kaikilla muilla puutereilla on aina ollut tuo sama liukumis-/katoamisefekti ja naama kiillellyt kuin viimeistä päivää pari tuntia meikin laittamisen jälkeen. En tiedä onko tuo jotain kamalaa myrkkyä jota ei oikeasti saisi käyttää joka päivä, mutta mulla on toiminut vuosia ja pois en vaihda ;D Värihän on purkissa valkoinen mutta ei jää iholla valkoiseksi vaan sulautuu. Toki olen niin kalpea että ei haittaa vaikka olisi valkoista naamassakin... ::)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram