Kirjoittaja Aihe: Meikkiapuketju  (Luettu 107961 kertaa)

Poissa Kauris

• Tukkaguru
Vs: Meikkiapuketju
« Vastaus #600 : 06.06.17 - klo:13:50 »
Mulla ei oo tällä hetkellä aktiivikäytössä muuta puuteria kuin Essencen valkoinen viimeistelypuuteri. Musta se jättää sellaisen harmaahkon verhon kasvoille, vaikka muuten olen tykännyt, koska se on niin kevyt eikä tee naamasta tunkkaista, vaan jättää matan mutta raikkaan pinnan. Mulla on laatikossa myös Lumene Natural Coden joku prässätty väripuuteri kesää varten, mutta se jättää vähän tunkkaisemman meiningin. Mua houkuttelee Nyxin banaanipuuteri, eli se keltainen viimeistelypuuteri. Mun kasvot kyllä kaipaa jonkunlaisen puuteroinnin, mutta tuote vähän hakusessa. Oisko toi Nyxin tuote kokeilemisen arvoinen?
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #601 : 06.06.17 - klo:13:57 »
^Riittäisikö pelkkä puuterisuihke eli se paljon kehuttu L'Orealin Infallible fixing mist? Ei se puuteria korvaa, jos tarkoitus on saada selkeä puuteripinta ja sen tuoma mattaisuus, mutta meikkipohjan kiinnitykseen tosi hyvä.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #602 : 06.06.17 - klo:16:37 »
Mulla on se Essencen spray ja siitä oon kyllä tykännyt kovasti. Se kiinnittää meikin tosi hyvin, mutta silti haluaisin ongelma-alueilta puuteroida kiillot (pääasiassa otsa, nenä ja posket tosta nenän sivuilta). Varmaan Essencen loppuessa ostan ton Lorkun version, jota katselin jo tänään kaupassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #603 : 09.06.17 - klo:20:32 »
Mulla on nyt iän myötä (?) alkanut olla ongelmia meikkipohjan kökkööntymisen kanssa, erityisesti nenän kohdalla. Lisäksi nenän ihohuokoset ovat suurentuneet niin, että niihin menee meikkivoidetta rumannäköisesti. Mikä neuvoksi? Ihoni on aina ollut aika rasvainen, joten tää meikkivoiteen kasaantuminen ja kökkööntyminen on aika uutta mulle.

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #604 : 11.06.17 - klo:21:00 »
Mulla ei oo tällä hetkellä aktiivikäytössä muuta puuteria kuin Essencen valkoinen viimeistelypuuteri. Musta se jättää sellaisen harmaahkon verhon kasvoille, vaikka muuten olen tykännyt, koska se on niin kevyt eikä tee naamasta tunkkaista, vaan jättää matan mutta raikkaan pinnan. Mulla on laatikossa myös Lumene Natural Coden joku prässätty väripuuteri kesää varten, mutta se jättää vähän tunkkaisemman meiningin. Mua houkuttelee Nyxin banaanipuuteri, eli se keltainen viimeistelypuuteri. Mun kasvot kyllä kaipaa jonkunlaisen puuteroinnin, mutta tuote vähän hakusessa. Oisko toi Nyxin tuote kokeilemisen arvoinen?

NYXistä ei ole mulla kokemusta, mutta oletko kokeillut Rimmelin Stay Matte -puuteria? Jättää minusta kauniin pinnan kasvoille ja pitää rasvoittumista kurissa vähän paremmin kuin tuo essencen all about matt, jota oon myös käyttänyt parin rasiallisen verran. Huomasin itsekin tuon essencen harmausefektin. Rimmelistä on ollut käytössä sävy Translucent (ei ole kylläkään väriltään samalla tavalla valkoinen kuin essencen vaan sävytetty) mutta siitä löytyy muitakin sävyjä.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #605 : 12.06.17 - klo:18:38 »
Mä oon tykännyt Nyxin Stay Matte but not Flat-puuterista. On meikkipuuteri, mutta ei mun mielestä mitenkään peittävä - ennemminkin ihonsävyä tasoittava vaikutus ja auttaa mun punanenän kanssa :) Tän puuterin hyvä puoli on just, että tekee ottaa kiillon pois mutta ei tee jauhoista ja sameaa tulosta. Levitän puuterisiveltimellä tai kotona RealTechniquesin bufferisiveltimellä, vipalla levitettynä ei toimi mulla. Miinusta pakkauksesta, joka on aivan liian massiivinen puuterin kokoon nähden ja puuteri myös jauhoontuu hieman eli kuluu aika nopsakkaan. Mutta en yhtä hyvää ole muilta merkeiltä vielä löytänyt, kalliimmiltakaan :) (oikean sävyn löytyminen vaikuttaa tässä paljon myös)

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #606 : 12.06.17 - klo:19:44 »
Mulla on nyt iän myötä (?) alkanut olla ongelmia meikkipohjan kökkööntymisen kanssa, erityisesti nenän kohdalla. Lisäksi nenän ihohuokoset ovat suurentuneet niin, että niihin menee meikkivoidetta rumannäköisesti. Mikä neuvoksi? Ihoni on aina ollut aika rasvainen, joten tää meikkivoiteen kasaantuminen ja kökkööntyminen on aika uutta mulle.

Auttaisiko meikinpohjustusvoide, se voisi täyttää ihohuokoset ja tehdä pohjan tasaiseksi niin että kun levität meikkivoiteen niin se ei mene huokosiin. Voisi auttaa myös kökkööntymisessä?

Tuli mieleen myös puuterimaiset pohjameikit kuten mineraalimeikit, ne saattaisi kans toimia suurentuneiden ihohuokosten kanssa.

Kolmantena tuli mieleen meikin kiinnityssuihkeet, olisiko niistä apua?
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #607 : 16.06.17 - klo:19:10 »
^ Kiitos vinkeistä! Huomasin tässä, että Beauty Blender tuntuisi myös auttavan. En ole aiemmin oikein päässyt sisälle sen käyttöön, mutta nyt huomasin, että meikki levittyy tällä hetkellä nätimmin sillä kuin siveltimellä.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #608 : 16.06.17 - klo:23:10 »
^Beauty blender on kyllä ihan loistava, sillä saa tosi nätin pinnan aikaiseksi!  :ts
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #609 : 17.06.17 - klo:13:21 »
NYXistä ei ole mulla kokemusta, mutta oletko kokeillut Rimmelin Stay Matte -puuteria? Jättää minusta kauniin pinnan kasvoille ja pitää rasvoittumista kurissa vähän paremmin kuin tuo essencen all about matt, jota oon myös käyttänyt parin rasiallisen verran. Huomasin itsekin tuon essencen harmausefektin. Rimmelistä on ollut käytössä sävy Translucent (ei ole kylläkään väriltään samalla tavalla valkoinen kuin essencen vaan sävytetty) mutta siitä löytyy muitakin sävyjä.

Toi Rimmelin puuteri mulla on joskus ollutkin ja sitä aina välillä hypistelen ja mietin, selviäiskö sillä vaaleimmalla. Tosin mä oon oikeasti tämmöinen semitumma valkoihoiseksi ja rusketun aika paljon, joten pelkään et vaalea meikkipuuteri (jossa väkisinkin on enemmän pigmenttiä kuin viimeistelypuuterissa) aiheuttaisi saman harmaan tai liian vaalean efektin. Se Lumene, joka mulla on, on aika tumma keltainen eli hyvä kesäväri mulle noin sävynsä puolesta. Rimmelin puuterin värisävyt menee oudosti, kaupassa on aina tota Translucent nro 1 ja seuraava sävy onkin nro 4. (Ellen sit oo aina katsellut vaan alekoreja.) Ja musta noiden kahden sävyn välillä on aika iso hyppäys. Enkä sit tiedä kumman valitsisin. Toisaalta toi Rimmel on sen verran edullinen, että huti ei ole traaginen.

Mä oon tykännyt Nyxin Stay Matte but not Flat-puuterista. On meikkipuuteri, mutta ei mun mielestä mitenkään peittävä - ennemminkin ihonsävyä tasoittava vaikutus ja auttaa mun punanenän kanssa :) Tän puuterin hyvä puoli on just, että tekee ottaa kiillon pois mutta ei tee jauhoista ja sameaa tulosta. Levitän puuterisiveltimellä tai kotona RealTechniquesin bufferisiveltimellä, vipalla levitettynä ei toimi mulla. Miinusta pakkauksesta, joka on aivan liian massiivinen puuterin kokoon nähden ja puuteri myös jauhoontuu hieman eli kuluu aika nopsakkaan. Mutta en yhtä hyvää ole muilta merkeiltä vielä löytänyt, kalliimmiltakaan :) (oikean sävyn löytyminen vaikuttaa tässä paljon myös)

Noissa meikkipuutereissa on ehkä just toi, että vippa ei toimi. Se onkin ongelma, kun mulla puuteri on yleensä menossa mukana ja sillä joskus korjailen meikkiä ja se tapahtuu nimenomaan vipalla, koska vippa mahtuu rasiaan. Ei mulla ole välttämättä niin isoa käsilaukkua että viitsisin pitää sivellintä mukana tai muistaisin sitä.
« Viimeksi muokattu: 17.06.17 - klo:13:23 kirjoittanut Kauris »

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #610 : 17.06.17 - klo:15:49 »
pelkään et vaalea meikkipuuteri (jossa väkisinkin on enemmän pigmenttiä kuin viimeistelypuuterissa) aiheuttaisi saman harmaan tai liian vaalean efektin.

Tää Rimmel on viimeistelypuuteri, ei meikkipuuteri :)  Mutta sama ongelmahan niissä värisävyissä voi olla silti, jos ei oikeaa löydy tai ole saatavilla.
« Viimeksi muokattu: 17.06.17 - klo:15:54 kirjoittanut Liane »

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #611 : 17.06.17 - klo:21:29 »
^ Okei, oon vuosia luullu et se on sortin tai toisen meikkipuuteri. :o

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #612 : 20.06.17 - klo:17:16 »
Mä haluaisin uuden meikkivoiteen ja etsin varmaan sellaista mitä ei ole olemassa, mutta ajattelin kuitenkin kysyä jos jollakin tulisi edes jotain mieleen :D Eli mun iho rasvoittuu (alkaa kiiltää muutamassa tunnissa meikkaamisesta) ja käytän normaalisti Lorealin Infallible 24H Mattea, mutta se on välillä vähän liiankin matta. Haluaisin kuulaan mutta rasvattoman pinnan ja kuitenkin peittoa näpyille ja ihon sävyn tasoitusta. Jos vedän jonkun kevyemmän, kosteuttavamman tai heleämmän meikkivoiteen niin naama rasvoittuu triplavauhtia, eli kuitenkin pitäisi olla suhteellisen matta. Mulla on LivBoxista saatu Lumenen heleyttävä BB-voide ja se on ihan liian rasvainen. Ja tottakai saatavuus pitäisi vielä olla sellainen, että voin käydä testaamassa :D Mistä lähtisin liikkeelle?

Lisään vielä, että sävy mulla on yleensä kaikista meikkivoiteista se vaalein, Lumenen 0 on aika passeli.
« Viimeksi muokattu: 20.06.17 - klo:17:20 kirjoittanut Jewely »

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #613 : 20.06.17 - klo:17:21 »
^ Okei, oon vuosia luullu et se on sortin tai toisen meikkipuuteri. :o
No ei se mikään ihme ole, kun Lasting Finish -sarjassa taas on meikkipuuteri (muttei viimeistelypuuteria), ja kummassakin sarjasssa on ainakin ollut nestemäinen meikkivoide. ::)

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #614 : 20.06.17 - klo:17:52 »
Mä haluaisin uuden meikkivoiteen ja etsin varmaan sellaista mitä ei ole olemassa, mutta ajattelin kuitenkin kysyä jos jollakin tulisi edes jotain mieleen :D Eli mun iho rasvoittuu (alkaa kiiltää muutamassa tunnissa meikkaamisesta) ja käytän normaalisti Lorealin Infallible 24H Mattea, mutta se on välillä vähän liiankin matta. Haluaisin kuulaan mutta rasvattoman pinnan ja kuitenkin peittoa näpyille ja ihon sävyn tasoitusta. Jos vedän jonkun kevyemmän, kosteuttavamman tai heleämmän meikkivoiteen niin naama rasvoittuu triplavauhtia, eli kuitenkin pitäisi olla suhteellisen matta. Mulla on LivBoxista saatu Lumenen heleyttävä BB-voide ja se on ihan liian rasvainen. Ja tottakai saatavuus pitäisi vielä olla sellainen, että voin käydä testaamassa :D Mistä lähtisin liikkeelle?

Lisään vielä, että sävy mulla on yleensä kaikista meikkivoiteista se vaalein, Lumenen 0 on aika passeli.

Rasvoittuuko koko naama vai vaan T-alue? Jos T-alueelle käyttäisi tuota infalliblea ja muualle jotain heleämpää?

Oon nyt kesällä tykännyt aika paljon lumenen blur-meikkivoiteesta. Siinä on kohtalaisen hyvä peittokyky, mutta jättää ihon aika kuulaaksi. Ei tämä kiiltoa pidä poissa, mutta ehkä jos miksaisit tätä ja infalliblea keskenään?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.