Kirjoittaja Aihe: Meikkiapuketju  (Luettu 107946 kertaa)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
Vs: Meikkiapuketju
« Vastaus #615 : 20.06.17 - klo:18:20 »
Koska minulla ei ole antaa Jewelylle vinkkiä toivotunlaisesta meikkivoiteesta, niin annan pari workaround ratkaisua. Tuo l'Orealin infallible matte on kyllä loistava meikkivoide, joskin sävyvalikoima voisi mielestäni olla parempi.

Kun minulla oli tuota, niin lisäsin joukkoon tipan, pari nestemäistä hohtotuotetta (esim. MAC lustre drops, Becca Shimmering skin finish). Sekoitukseen voisi sopia myös se uusi lumenen invisible illumination -neste. Sitähän sai kevään aikana aika hyvin näytteitä.

Jos käytät meikkivoiteen kanssa puuteria, niin entä jos säätäisit heleyttä puuterilla?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #616 : 20.06.17 - klo:21:29 »
Mä haluaisin uuden meikkivoiteen ja etsin varmaan sellaista mitä ei ole olemassa, mutta ajattelin kuitenkin kysyä jos jollakin tulisi edes jotain mieleen :D Eli mun iho rasvoittuu (alkaa kiiltää muutamassa tunnissa meikkaamisesta) ja käytän normaalisti Lorealin Infallible 24H Mattea, mutta se on välillä vähän liiankin matta. Haluaisin kuulaan mutta rasvattoman pinnan ja kuitenkin peittoa näpyille ja ihon sävyn tasoitusta. Jos vedän jonkun kevyemmän, kosteuttavamman tai heleämmän meikkivoiteen niin naama rasvoittuu triplavauhtia, eli kuitenkin pitäisi olla suhteellisen matta. Mulla on LivBoxista saatu Lumenen heleyttävä BB-voide ja se on ihan liian rasvainen. Ja tottakai saatavuus pitäisi vielä olla sellainen, että voin käydä testaamassa :D Mistä lähtisin liikkeelle?

Lisään vielä, että sävy mulla on yleensä kaikista meikkivoiteista se vaalein, Lumenen 0 on aika passeli.

Käypä testaamassa Cliniquen Superbalanced - siitä on kai nykyisin kaksikin versiota.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #617 : 21.06.17 - klo:15:30 »
Mäkin kysäsen meikkivoidevinkin, pikkusiskoni puolesta. Tyttö on 18v, äärimmäisen vaalea, selkeän keltapohjainen. Sekaihossa on jonkinverran epäpuhtauksia ja haluaa pohjan olevan melko peittävä. Tykkää levittää meikkivoiteen siveltimellä, ja usein peittävien kanssa ongelmana sitten cakey-lopputulos. Viimeksi käytti Armanin Luminous Silkiä, joka oli muuten hyvä, mutta ei pitänyt sitä tarpeeksi peittävänä.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #618 : 21.06.17 - klo:18:28 »
^ Estee Lauder Double Wear light sävy 0.5?

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #619 : 25.06.17 - klo:13:17 »
Kiitos ehdotuksista! Mä päädyin ostamaan Lumenen mattameikkivoiteen kun en ole sitä koskaan kokeillut ja se osoittautuikin tosi hyväksi! Ei tällä kyllä mun iholle mattaa lopputulosta tule vaan sellainen puolimatta ja yllättävän heleä tuohon Lorealin Infallible matteen verrattuna, eli juuri sitä mitä halusinkin :D Mulla löytyy myös Livboxista tullut Lumenen se joku nude glow (?) meikkivoide niin sitä voi sekoitella jos haluaa kuultavampaa :)

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #620 : 25.06.17 - klo:13:59 »
^ Mää tykkään myös levittää käytännössä koko kasvoille meikkivoiteen alle jonkin hohdetuotteen (esim rosy dawn niistä Lumenen uusista hohtotuotteista). Saa rauhassa puuteroida niin paljon kuin haluaa ja silti on jotenkin ihanan heleä iho. Voisi toimia myös tuon mattameikkivoiteen alla, jos haluaa lisää heleyttä. Voi pahiten rasvoittuvista kohdista jättää myös pois, itse en laita leukaan enkä nenänpieliin ollenkaan, mutta otsaan kyllä.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #621 : 19.08.17 - klo:19:15 »
Onko mitään kohtuuhintaista meikkivoiteen tummentajaa, body shopissa on, mutta mulla tuli se käsitys netistä lukiessa, että ei kävis mun tarpeisiin, kun tarvitsen vain ihan hitusen sävyn säätämistä. Hinta on kans musta turhan kallis.

Ostolakon igssä oli Essenceltä saaduista vaalentajasta ja tummentajasta maininnat, mutta en löytänyt mistään tietoa niistä, että ois myynnissä. Tuo ois varmasti sitä hintaluokkaa minkä voisin ostaakin.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Silta

• Haiven
  • *
« Vastaus #622 : 19.08.17 - klo:22:45 »
^Essencen sisarmerkillä Catricella on tummentaja, 15ml tuubi maksoi muistaakseni noin 4-5e. Kouvolan Veturin sittarin Catrice-hyllyllä noita jo oli, luulisin että on jossain vaiheessa tulossa kaikille pisteille myyntiin.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #623 : 20.08.17 - klo:17:39 »
^Hei kiitos paljon, niinhän Catricella tosiaan olikin ja äsken kävin sittarista ostamassa  :ts
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Xhex0879

• Haiven
  • *
« Vastaus #624 : 21.08.17 - klo:08:52 »
Mikä olisi hyvä meikkivoide pintakuivalle sekaiholle? Minulla todella vaalea iho, ja coperosa iho, maksaläiskiä ja mustat silmänaluset. Iho alkaa kiiltää otsalta ja nenästä jo parin tunnin jälkeen, illalla nenässä ja otsassa ei ole meikkivoidetta ollenkaan. Eli meikkivoide saisi olla peittävä. Meikki kerääntyy silmien alle juonteisiin vaikka laittaisi meikkiä kuinka vähän tahansa, osaako joku neuvoa mistä apu tuohon?
Vishyn dermablend kokeiltu, samoin blasco, clanins, diorskin...nestemäiset ei peitä riittävän hyvin ja kiinteät näyttää pintakuivalla iholla karmealta. Mineraalimeikit ei jostain syystä sovi, kuivattavat ihoa järkyttävän paljon ja kerääntyvät ihon juonteisiin parin tunnin käytön jälkeen. Korealaisia meikkivoiteitakin kokeillut, niistä löytyy tarpeeksi vaaleita sävyjä mutta meikin pysymisessä ja peittävyydessä olisi parantamisen varaa
Silmänalusiin käytössä make up storen sinisen neutralisoija, plascolla olisi kuulemma parempi mutta niistä ei löydy tarpeeksi vaaleaa sävyä.
Mekinpohjustusvoiteena garnierin voide, se todettu parhaaksi kaikkien kokeilujen jälkeen. Lumenea joku kehui mutta en ole vielä uskaltanut kokeilla, ei huvittaisi taas ostaa huti ostosta....

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #625 : 21.08.17 - klo:09:01 »
No ensinnäkin, pyydä ihmeessä sampleja tiskiltä ennen ostopäätöstä. Cliniquella on ainakin kaksi kokeilemisen arvoista meikkivoidetta tuohon tilaukseen - Even Better - ja Superbalanced. Näistä on tullut kaikenlaista uudisversiota, mutta ne originaalit siis. Levitystavalla on väliä, ihotyypillesi suosittelisin ehdottomasti kosteaa meikkisientä, Beauty Blender tai hyvälaatuinen kopio paras. Molemmat noista meikkipohjista kerrostuvat hyvin. Voit aloittaa kevyellä peitolla ja töpötellä lisää kerroksen tai kaksi peittoa vaativille alueille. Hyvä kiinnitys T-alueella - ja blottailupaperit käyttöön. Hyvä ja edullinen kiinnityspuuteri löytyy esim. korealaiselta Innsfreeltä (No-Sebum).

Kokeilemisen arvoinen voisi olla myös Make Up for Everin HD-pohja.

Etsiskele ensiksi toimivaa komboa ilman primeriä, on yleensä helpompi näin.
« Viimeksi muokattu: 21.08.17 - klo:09:04 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #626 : 21.08.17 - klo:09:55 »
^^ Pyydä sokokselta tai Kicksistä näyte lancomen teint idolesta, se on vuosia ollut mun HG meikkivoide. Mun iho on pintakuiva (talvella pahasti), otsasta ja nenästä loppupäivästä kiiltelevä ja tarvitsen hyvää peittokykyä couperosan vuoksi. Tuo lancome toimii täydellisesti.

Suomessa vaalein saatavilla oleva sävy on 005, mutta ulkomaan nettikaupoista saa tilattua vaaleampaakin jos tarvii. Voit kuitenkin kokeilla tuotteen toimivuutta liian tummallakin sävyllä esim. vapaapäivänä ettei tarvi ihmisten ilmoilla kummitella.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #627 : 21.08.17 - klo:10:24 »
Hieman ot, mutta mulle ei Kicksistä annettu näytettä meikkivoiteesta kotiin testattavaksi, vaikka erikseen pyysin. Piti ostaa koko purkki ja palauttaa se, jos ei kasvoille liikkeessä levitetty ole ok. Toivottavasti kaikissa Kickseissä ei ole yhtä paska palvelu.

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #628 : 21.08.17 - klo:10:34 »
Itse olen tykästynyt Essencen Camouflage meikkivoiteeseen, jota ei ainakaan hinnalla ole pilattu. Kaikki sävyt ovat todella vaaleita, peittoa riittää reippaasti. Oma iho on aika helppo, mutta leuasta meinaa kaikki meikkivoiteet kulua päivän mittaan (nojailen kai käsiini...), mutta tää pysyy ainakin meikinkiinnityssuihkeen kanssa. Levitän kostealla meikkisienellä, saa nätin pinnan ja levitettyä ohuesti. Näyttää todella luonnolliselta, vaikka on peittävä. Pitää puuteroida hyvin.

Mullakin kaikki kerääntyy jonkin verran juonteisiin silmien alla. Tärkeintä on löytää mahdollisimman ohut ja mahdollisimman peittävä tuote, jota laittaa sinne missä tummuutta on ja yrittää välttää juonteita. Kunnon puuterointi. Pari kertaa päivässä pitää silti hieman siistiä, eli pyyhkäistä juonteista kertyneet meikit pois ja puuterilla vähän tasoittaa. Sillälailla saan kestävimmän lopputuloksen. Ehdottomasti vain yhtä tuotetta puuterin lisäksi silmien alle, mitä vähemmän laittaa, sitä vähemmän se voi kerääntyä juonteisiin. Itsellä on käytössä yllättäen Essencen camouflage peittari.

Poissa Silta

• Haiven
  • *
« Vastaus #629 : 21.08.17 - klo:12:52 »
Mulla toimii pintakuivalle sekaiholle Lumenen Matt-meikkivoide. Toisin kun yleensä mattameikkivoiteet, tästä ei tule kuivaa puuterimaista pintaa, vaan pinnasta tulee melko luonnollinen. Ei myöskään korosta kuivia kohtia tai keräänny juonteisiin, ja peittää loistavasti tummia silmänalusia. Oon itse tykännyt levittää tätä sormin tai sienellä, ja nyt kun kesällä iho on ollut paremmassa kunnossa, oon vielä buffannut lopuksi RT:n Expert face brushilla jotta saisin ohuemman lopputuloksen. Pysyvyys tässä on musta aika keskiverto puuterin ja primerin kanssa, ilman en oo tainnut edes kokeilla. Yleensä korjaan meikkiä kerran työpäivän aikana, ja naama on siedettävä vielä kotiin tullessa.

Meikilln kestoa pidentäviä suihkeitakin voisi kokeilla, mutta itse en niistä osaa sen enempää sanoa kun en ole kokeillut. Toivottavasti sopiva meikkivoide löytyy!