Kirjoittaja Aihe: Meikkiapuketju  (Luettu 108225 kertaa)

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
Vs: Meikkiapuketju
« Vastaus #660 : 21.09.18 - klo:18:55 »
Kovin mattainen ja peittävä meikkivoide ei ole yleensä ihan niin luonnollinen lopputulokseltaan kuin ohuempi meikkivoide, mutta oli meikkivoide mikä tahansa niin itse saan ehdottomasti parhaimman ja kuulaimman lopputuloksen kun käytän levitykseen beautyblenderiä.

Mitä puuteria käytät? Puuterissa kannattaa panostaa mahdollisimman hienojakoiseen tuotteeseen ja sipaise puuteria lähinnä t-alueelle. Poskipäiden ei tarvitse olla ihan niin mattaiset.

Tietysti hyvin kosteutettu iho auttaa myös saavuttamaan kauniin lopputuloksen. Kävin joskus ihon ultraäänipuhdistuksessa kosmetologilla ja sen jälkeen tehtiin vielä kosteuttava hoito. Mun iho ei ole koskaan näyttänyt niin upealta, se oli niin kirkas ja kuulas että en voinut lakata ihailemasta sitä peilistä.

Silmämeikkiin suosittelisin jotain pohjustustuotetta, esim. urban decayn primer potion on tähän huipputuote. Luomivärit pysyy paljon paremmin ja luomivärien pigmentti tulee myös paremmin esiin. Tää on semmonen tuote mitä ilman en pärjäisi enkä vaihtaisi toiseen merkkiin.

Paras keino silmien korostamiseen on mun mielestä rajaukset. Sellainen kynällä piirretty rajaus näyttää rumalta alaluomella, jos sitä ei ole häivytetty mitenkään. Lopputuos on paljon kauniimpi kun sen häivyttää huolella. Itse tykkään ennemmin käyttää alaluomille luomiväriä jolla saa pehmeämmän lopputuloksen ja yläluomiin sitten skarpit kissarajaukset.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #661 : 21.09.18 - klo:19:16 »
Miten ihon saisi jäämään luonnollisen näköiseksi, kun meikkaa? Max Factorin meikkivoide puuterin kanssa antaa maalatun näköisen ja ihon epätasaisuutta korostavan meikkipohjan. Meikkipohjan pitäisi olla sellainen, että silmämeikki pysyisi luomilla. Meikkipuuterin kanssa ei pysy. Silmien meikkaaminen on hankalaa, koska silmät vuotavat herkästi. Miten saisin silmät esille silmälasien (-) takaa? Kajal-rajaus alaluomella näyttää rumalta. Sisärajaukset ei käy, koska ne eivät pysy. L'Orealin BB-voidetta oli tuubi jemmassa, mutta kädellä se näytti liian oranssilta.

Ihomeikkiin tulikin jo hyviä vinkkejä - korealaiset ovat jotenkin ihan älyttömän hyviä meikkipohjien tekstuureissa. Korealaisista BB ja CC voiteista ja cushioneista löytyy pohjia, jotka todellakin kaunistavat ihoa. Voi olla, etteivät peitä ihan kaikkea - mutta vastineeksi pehmentävät ihon tekstuuria huikeasti.

Silmiä ajatellen... ...oletko kokeillut voidemaista luomiväriä - erityisesti kynämuodossa älyttömän helppo käyttää ja hyvä herkille silmille. Oma suosikkini viime aikoina on ollut Gosh Forever Eye Shadow - aivan järkyttävän hyvä tuote. Omassa boksissa on kaikenlaista high end -tuotetta, mutta nämä pesevät about kaikki (no, värejä voisi olla enemmänkin). Tuolta pohjustukseen ja ihan vaan luomen sävyn kirkastamiseen Nougat - ja sille kaveriksi väri tai kaksi oman maun mukaan. Tummempaa sävyä saa silmän ympärille rajauksen tyyliin paremmin siveltimellä, kuin suoraan kynästä. Nämä Goshin kynät ovat pigmenttisiä, liukuvat iholle todella kevyesti ja pysyvät hyvin. Testaile vähän erilaisia tyylejä, pehmeä häivytetty luomivärirjaus, pehmeä smoky ilman voimakkaita rajauksia - ja jopa vaan luomen sävyn tasoitus, häivähdys shimmeriä ja kunnolla ripsiväriä voisi toimia hyvin arkisin lasien takana.

Myös H&M:n luomivärikynät ovat hyvälaatuisia, hieman tahmeampia: http://www2.hm.com/fi_fi/productpage.0513463008.html

Kynämuotoinen luomiväri toimii yksinään, mutta myös puuterimaisten pohjustajana. Jos haluaa pysytellä puuterimaisissa pelkästään, niin kannattaa testata erillistä luomivärin pohjustajaa meikkivoiteen sijaan. Mutta herkät silmät saattavat hyötyä puuterimaisten luomivärien poisjättämisestä.
« Viimeksi muokattu: 21.09.18 - klo:19:17 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #662 : 22.09.18 - klo:11:20 »
^Kiitos näistä vinkeistä. Täytyy ehdottomasti kokeilla tuota Goshia. Löytyisiköhän sarjasta hyvää luomivärin pohjustajaa, tai Nyxiltä sitten? Puuterina minulla on L'Orealin True Match, mutten oikein tykkää siitä. Ostan mielelläni tuotteet tavaratalosta, koska saan siellä testata ihoni väriin sopivia tuotteita. Sopivan sävyn löytyminen on ollut aina ongelmallista.

Ihon kosteutuksen kanssa minulla on ollut ongelmia koko kesän. Aknenäppyjä on tullut herkästi. Olen kosteuttanut Dermosilin 0 % -geelillä ja Humektanilla sekä välillä Bellavita päivävoiteella. Myös luonnonkosmetiikkaa olen käyttänyt. Pitäisi varmaan hankkia ihan oikea kasvovoide. Humektan ja Bellavita tuntuvat jäävän ihon pinnalle, eivätkä tee mitään.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #663 : 23.09.18 - klo:08:12 »
Nuo kynät eivät kaipaa erillistä pohjustajaa - mutta toimivat pohjustajina puuterimaisille väreille, jos haluat jatkaa meikkiä niillä. Siinäkin mielessä huippukivoja juttuja meikkipussissa!

Tilaa puuteriksi joku edullinen korealainen väritön, ei tarvitse huolehtia värin yhteensopivuudesta, eikä varmasti anna pakkelimaista lopputulosta. Esim.
https://www.ebay.com/itm/Innisfree-No-Seedon BHAbum-Mineral-Powder-5g-Free-gifts/352080722587?epid=730860008&hash=item51f9a57a9b:g:sPkAAOxy4YdTS3yv
https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=a%27pieu+powder&_sacat=0

Kasvoille ostaisin hoitoon kaksi juttua, miedon BHA:n
https://www.ebay.com/itm/COSRX-BHA-Blackhead-Power-Liquid-100ml/401184660000?epid=710143616&hash=item5d68781a20:g:MpwAAOSwuWVWFOKz

ja rauhoittavan kosteusvoiteen. Olen itse ihastunut viime aikoina Centella Asiatican rauhoittavaan ja tasapainottavaan vaikutukseen. Itselläni on tällä hetkellä käytössä seerumi, mutta talveksi aion ottaa kokeiluun jonkun cica-voiteen (cica - centella asiatica) - näissä on usein muidenkin ainesosien osalta kivoja juttuja, keramideja, mietitty lipidikoostumus jne.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=cica+cream&_sacat=0

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #664 : 27.11.18 - klo:22:41 »
Apua tajusin vasta nyt, että MACin jauhemainen Mineralize Foundation Loose on lopetettu ja tietysti jo puoli vuotta sitten, eli kaikkialta loppu.. Extra Light oli siitä mun HG tuotteeni ja nyt purkissa jauhe hupenee päivä päivältä.

Mikä olisi hyvä korvaava tuote? Tykkään tässä jauhepuuterissa siitä, että se sulaa ihoon, ei keräänny juonteisiin tai kuivata ihoa, on hennon hehkuva mutta ei glitterinen ja tietysti väri oli niin nappi kuin voi olla kalpeanaamalle. Hyviin puoliin kuuluu myös, ettei se kulu kasvoilta rumasti pois päivän aikana, ei valu tai haihdu savuna ilmaan kuten moni muu tuote, ei ärsytä ihoa eikä edes hohda valokuvissa valkoisena.

Olen aiemmin käytellyt Lumieren ja Meown mineraalipohjia enkä ole ollut nihin läheskään yhtä tyytyväinen. MACin Mineralize Skinfnish Natural mulla on meikin korjailuun, mutta se säännöllisessä käytössä kuivattaa liikaa ja pakkeloituu jos laittaa vahingossa liikaa.

Mitä voisin lähteä miettimään korvaajaksi? Olisiko esim. BareMineralsilta joku varteenotettava vaihtoehto? En jaksaisi alkaa tilaamaan näytteitä, joten jos vain jossain voisin omin silmin nähdä tuotteen ja testata sitä iholle, olisin onnellinen.
Raitoja käpälään!

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #665 : 05.12.18 - klo:12:29 »
Osaisiko juurekset auttaa mua?
En usko, että olen tähän pyytänyt apua aiemmin. Mikä avuksi, kun silmärajaukset tipahtaa yläluomelta alaluomen alapuolelle päivän mittaan? Piirrän rajauksen kynällä ja koitan saada tuputettua sen ripsirajaan, ei siis varsinaisesti ripsirajan alapuolelle eikä yläpuolelle. Ja aina se vaan varisee pikkuhiljaa pois. Miten tän sais toimimaan...
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #666 : 05.12.18 - klo:15:29 »
Minkälainen tuote sinulla on käytössä?

Onhan nuo ripsirajat hankalia ja kun sinne ripsien väliin tuputtelee, niin ripsetkin saavat osansa - ja sitten karistavat.

Itselläni kestävimmiksi ovat osoittautuneet geelimäiset värit, kynämuodossa ja purkista. Klassikkona tietty MACin geelirajaus - tällaisen saa sirolla siveltimellä vietyä tosi hyvin ripsirajaan. Geelikynissä on etenkin koreatuotteissa paljon valinnanvaraa, Etude Housen Play:t, Clio Gelpresso, Beauty Peoplella on myös hyvä kynä, jossa fantastinen ruskeiden sävyjen skaala. Kotimaasta saatavista ei nyt ole ihan tuoretta kokemusta, mutta kyllä vastaavia on ihan marketeissakin. Muistaakseni Goshilla on kestävät geelirajauskynät, en tosin pitkään aikaan ole käyttänyt.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #667 : 07.12.18 - klo:10:06 »
^Couleur Caramelin meikkikynä ja Bohon meikkikynä. Äh, jos tämä ongelma riippuu tuotteesta. Ei mun ole pakko noita merkkejä käyttää, mutta pitäisi olla luonnonkosmetiikkaa...

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #668 : 07.12.18 - klo:10:13 »
Oletko koittanut tehdä rajauksia ihan luomivärillä? Kun on tarpeeksi tarkka sivellin ja tarpeeksi pigmenttinen luomiväri niin rajauksesta saa halutessaan myös tosi tarkan ja intensiivisenkin eikä pelkästään utuista. Minusta itsestäni tuo on se kaikista helpoin ja paras tapa tehdä rajaus. :) Halutessaan siveltimen voi myös kastella vedellä tai suihkia siihen meikinkiinnityssuihketta ennen kun siihen ottaa luomiväriä, mutta itse en ole kokenut sitä edes tarpeelliseksi.
3a F ii

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #669 : 07.12.18 - klo:14:57 »
^Joo olen kyllä välillä laittanut luomiväriä lisäksi, yläluomelle ripsirajan päälle - voiko sitä tuputtaa ripsirajaankin sinne ripsien väliin? Tai siis pysyykö se siellä ja millä ihmeellä sen saa paikoilleen... varmaan tarvitsisi olla tosi pieni ja aika jämäkkäkin sivellin. Mun mielestä silmä jää jotenkin valjun näköiseksi, jos nimenomaan ripsien tyvessä ei ole väriä.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #670 : 07.12.18 - klo:16:06 »
^Siro ja jämäkkä viistopäinen silmämeikki/kulmasivellin on tuohon hyvä. Essencellä on erinomainen, vain pari euroa maksava, taitaa kulkea nimellä precise eyeliner brush. Noita on kausittain saatavana vaikka millä eri kuosilla, itselläni on sellainen vaaleanvihreä, muistaakseni Memmuuh on kehunut tätä samaa. Ainakin violetti-valko-mustavartisena olen nähnyt.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #671 : 07.12.18 - klo:16:18 »
^ Joo tuo Essencen sivellin on juuri täydellinen luomivärirajauksiin. :)  Ja sen luomivärin saa kyllä sillä laitettua todella tarkasti juuri sinne minne haluaa.

Itse laitan tuolla siveltimellä juurikin ihan ripsirajaan luomivärirajauksen ja lisäksi teen sillä kulmakarvojen loppuosan kun tykkään, että se on aika ohut sieltä ihan häntäpäästä. Tuolla saa todella tarkan ja ohuen rajauksen aivan ripsien tyveen jos haluaa.
« Viimeksi muokattu: 07.12.18 - klo:16:22 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #672 : 10.12.18 - klo:14:03 »
^^
^Kiitoksia vinkistä, tuota täytyy varmaan kokeilla :)