Niille, joilla se taivutus vaan ei koskaan/mitenkään pysy vesiliukoisten kanssa: Mä oon varmaan joskus ennenkin ripsivärinpohjustajista hihkunut täällä täysiä. Mulla itselläni on piikkisuorat, paksut, vahvat ripset, jotka on täysin suorat ja sisänurkista menee alaspäin. Ennen käytin vaan vedenkestäviä, jotta se taivutus pysyisi, kunnes löysin korealaisten ja japanilaisten pohjustajat! Nykyään, kun niitä laittaa ja vesiliukoista päälle, taivutus pysyy tasan niin kauan kunnes meikin poistan! Ja peseytyy silti helposti pois (ainakin mulla, kun öljyllä poistan, nuo ei siis ole waterproof). Näitä ei toki Suomesta saa ja en ole löytänyt täältä semmosia, jotka taivutuksen pitäis. Mä käytän näitä:
Etude House, Dr. Mascara Fixer, Volume up:
http://2.bp.blogspot.com/-4FTiWQ-bvbY/VLwOZNhZAaI/AAAAAAAAEs4/kAVNMdnf2Po/s1600/2.jpgMä oon kokeillut noista kumpaakin versiota, kummatkin toimii, mutta Volume parempi! Long-versiossa silmiä ärsyttävää kuituja. Maksaa 5-7 € posteineen (ostan omat eBaysta, löytyy myös amazonista ja varmasti monista koreakaupoista). Nää koreaversiot on ihania, kun vaikka ne pitää taivutuksen ja tuuhentaa, niin silti ripsari levittyy nätisti ja se valkoinen massa ei näy yhtään alta, koska se on hieman läpinäkyvää eikä mitään paksua tönkköä, mitä yleensä pohjsutajat on.
Missha Power Fix Mascara: http://missha.ee/system/images/274/big/powerfix.jpgToimii samalla tavalla kuin Etude House. Hintaa saman verran. Tykkään enemmän Etude Housesta, koska Misshan harja värjääntyy helpommin luomiväristä/rajauksesta tummaksi, mutta ei tuossa muuten mitään vikaa ole. Voisin hyvin tuotakin ostaa siis!
Vähän kalliimpi ja ollut mun lemppari jo vuosia, vuorottelen tätä ja Etude Housea eli
Majolica Majorca Lash Bone in Black Fiber: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41TABS8PH3L._SY355_.jpgHintaa on about 16-17 €. Sisältää kuituja, mutta hyvin vähän, ei ärsytä tämmöstä herkkissilmää

Kampamainen harjasosa. Sama kuin edellisissä, toimii, toimii ja toimii

Kaikki nuo kestää helposti käytössä 6-8 kk. Enempää en uskaltais edes hygienian takia tietenkään käyttää. Tästä ei tietenkään hyötyä ole, jos ei pysty eBaysta/Amazonista/ulkomailta tilaamaan

Mutta halusin näistä muistuttaa, jos jollekin ois edes apua! En enää ite vois olla ilman näitä, kun nykyään voi taas käyttää vesiliukoisia mascaroita ja taivutus todella pysyy! Ennen mulla on vesiliukoisten kanssa taivutus lähtenyt heti, kun on ripsarin laittanut. Näistä löytyy arvostelua myös youtubesta (ja netistä muutenkin), ainakin Etude Housesta ja moni korealainen on myös innoissaan näistä, niilläkin suurimmalla osalla alaspäin menevät, itsepäiset ripset kuitenkin. Nää pohjustajat auttaa myös siihen, että ripsari pysyy paremmin, ei leviä sateessa tai varise muutenkaan (ellei ripsari ole jo valmiiksi kuivaa tai vanhentunut) eikä tartte hirveesti kerrostaa, niin saa nätit ja tuuheat ripset. Silti vaikka tahtois luonnollisenkin tuloksen, näillä sen saa, koska massa ei jää tönköksi, ei tartte hämähäkkiripsiä pelätä.
Edit. Ja tää ois toki sopinut pohjustaja-ketjuun paremmin, mutta ehkä jotkut löytäis tän vinkin paremmin tästä ripsari-ketjusta