Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251664 kertaa)

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
Hajuvedet
« : 23.03.12 - klo:12:23 »
Ihastuin DKNY Pure Verbena-hajuveteen, mutta mulla on niin monta tuoksua että ei vaan pysty.. Mutta ihanan raikas tuoksu!

Aikaisempi keskustelu hajuvesistä on arkistoitu.
« Viimeksi muokattu: 20.04.12 - klo:10:43 kirjoittanut Tuikkuli »
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa naapio

• Tukkaguru
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #1 : 23.03.12 - klo:13:22 »
Mulla oli nuorempana aina etsinnässä se "nimikkotuoksu" kunnes tajusin että vaihtelenhan vaatteita ja meikkejäkin mielialan mukaan. Eli nyt mulla on monta nimikkotuoksua  ;)
Raitoja käpälään!

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #2 : 23.03.12 - klo:21:35 »
Mulla on kanssa ollut sellainen nimikkotuoksu haussa. Lähimmäksi on varmaan päässyt DKNY, jota olen käyttänyt joka kesä sitten vuoden 2003 ja jotkut kaveritkin tunnistaa sen "mun tuoksuksi". Olen kuitenkin niin vaihtelunhaluinen, etten jaksaisi käyttää vain yhtä tai edes kahta tuoksua pelkästään.

Vaikka mulla on tuoksuja tosi paljon (19), niin silti kerralla käytössä on 2-3 maksimissan 4. Tämä johtuu siitä, että mulla on myös tietyt kaulahuivit käytössä tiettyjen hajuvesien kanssa, koska tuoksu jää aina huiveihin ja inhoan, jos niiissä tuoksuu joku sekamelska.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #3 : 24.03.12 - klo:00:06 »
Mulla oli nuorempana aina etsinnässä se "nimikkotuoksu" kunnes tajusin että vaihtelenhan vaatteita ja meikkejäkin mielialan mukaan. Eli nyt mulla on monta nimikkotuoksua  ;)

Tuo nimikkotuoksu on jännä juttu. Itse en koskaan pyrkinyt siihen, että joku tuoksu olisi kaikkien läheisteni mielessä "minun" tuoksu. Mutta kun olen tuoksujen suhteen hyvin nirso, helposti käy niin että käytän pitkiä ajanjaksoja aina samaa hajuvettä - jo senkin takia että muut tuoksut ei miellytä. Ajanjakso voi kestää 2-6 kk, jokus kauemminkin, sitten jossakin vaiheessa fiilis muuttuu ja sen myötä hajuvesimieltymyksetkin. Niistä tuoksuista tulee minulle itselleni sellaisia "aikakauden hajuvesiä" tyyliin "tätä käytin kun asuin vielä siinä keltaisessa talossa" tai "tämän tuoksun ostin silloin Amsterdamissa ja käytin koko sen kesän". Jotenkin sellaisiin tuoksuihin on tosi vaikeaa palata uudestaan, ne on jo niin selkeästi osa mun menneisyyttä :) Mutta säilytän parhaista tyhjät pullot ja joskus niitä haikeana nuuskuttelen.

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 24.03.12 - klo:00:17 »
Mun nimikkohajuvesi on ollut D&G:n light blue, mutta esimerkiksi tän hetken eniten käyttämästäni hajuvedestä ange ou demonista minut parhaiten tunteva ystävä sanoi, että se on niin Eiffe kuin hajuvesi voi olla. Uusin tällainen "mun" hajuvesi on Chloe. Siitä syystä tuntuukin, että hommaan sen hääpäiväksi ensi kesäksi. Pehmeä, kukkainen ja ripauksella kieloa  <3. Oon jo monta vuotta suunnittelut chloen ostamista, mutta nähtävästi sille on ollut syy miksi se ei ole päätynyt aiemmin mulle :).

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #5 : 24.03.12 - klo:11:38 »
Vaikka mulla on tuoksuja tosi paljon (19), niin silti kerralla käytössä on 2-3 maksimissan 4. Tämä johtuu siitä, että mulla on myös tietyt kaulahuivit käytössä tiettyjen hajuvesien kanssa, koska tuoksu jää aina huiveihin ja inhoan, jos niiissä tuoksuu joku sekamelska.
Sama täällä. :) Mulla ei kyllä ihan noin montaa tuoksua taida olla, mutta käytössä kerralla yleensä vain pari: arkituoksu ja iltatuoksu. Ja syy on juurikin sama kuin Anissalla, eli tuoksu tarttuu niin voimakkaasti kaulahuiveihin, että olisi melkoinen sekamelska, jos käyttäisi useita eri tuoksuja. Aika moni taitaa kuitenkin näin toimia. Pesettekö huivit aina käytön jälkeen vai onko jokaiselle huiville kenties oma tuoksu? :)

Nimikkotuoksua mä en ole ikinä kaivannut, koska olen sen verran kyllästyvää sorttia, että kaipaan tuoksuissakin vaihtelua. Lähimmäksi tuollaista statusta on päässeet CK One joskus teinarivuosina ja Lancomen Miracle vähän vanhempana. Noita molempia käytin useamman pullon. Tällä hetkellä on taas sellainen kausi päällä, että mieluummin kokeilee erilaisia tuoksuja kuin jämähtää yhteen.

1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #6 : 24.03.12 - klo:14:10 »
^^Tuo Chloe on aivan ihana  <3 <3 Mulla oli se edp:nä muistaakseni. Tuoksu haihtui aivan mielettömän nopeasti  >:( joten en oo ostanut uudestaan. Varmasti täydellinen häätuoksu.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 27.03.12 - klo:14:50 »
Ihastuin DKNY Pure Verbena-hajuveteen, mutta mulla on niin monta tuoksua että ei vaan pysty.. Mutta ihanan raikas tuoksu!

Minäkin tuoksuttelin kyseistä hajuvettä ja aika ihkusen raikas puhdas tuoksu :l, myös  Issey Miyake L'Eau d'Issey Florale EdT -tuoksu jäi taas leijailemaan hajunystyröihin :P, Chloe oli myös ihana ja kaupasta poistuessani tuoksut kyllä tuntui jo liiaksikin, et jouduin pesemään kotona pois.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #8 : 29.03.12 - klo:11:29 »
Kaipaisin suosituksia joistain hiukan makeammista hajuvesistä. Oon viime vuodet himoinnut kevyitä/ vesituoksuja (esim. L'eau par Kenzo, Miss Dior Cherie L'eau, Chanel Chance Eau Tendre, viimeisin hankinta DKNY Pure), mutta nyt haluaisin jonkun hiukan makeamman/ vaniljaisen (?) tuoksun, joka ei olisi kuitenkaan liian makea tai tunkkainen. Tuoksu tulisi enemmänkin ilta- kuin päiväkäyttöön. Olen käynyt nuuskimassa muiden täällä kehumia tuoksuja mutta sopivaa en ole löytänyt. Mitä kannattaisi kokeilla? Ehdottomasti pitää olla Suomesta saatava, koska sokkona en netistä hajuvettä tilaa.

Edit. Marc Jacobsin Daisy Eau So Freshiä olen katsellut, mutta oliko niin ettei sitä saa olle 75 ml:n pulloissa...?
« Viimeksi muokattu: 29.03.12 - klo:11:36 kirjoittanut Missy »
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
« Vastaus #9 : 29.03.12 - klo:19:19 »
^Tämä ei ole niitä kevyimpiä ja ehkei mitä haet, mutta mielestäni niin ihana vanilja-tuoksu iltaan, ettei paremmasta väliä. Elikkä Guerlain L'Heure Bleue. Guerlain osaa muutoinkin tehdä vaniljaa sisältävät tuoksut niin, etteivät ne muistuta Pink Sugar etc. pikkutyttömäisiä kauheuksia.

Kannattaa ainakin kokella ja pullo itsessään on niin ajattoman kaunis.
Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #10 : 30.03.12 - klo:10:10 »
Edit. Marc Jacobsin Daisy Eau So Freshiä olen katsellut, mutta oliko niin ettei sitä saa alle 75 ml:n pulloissa...?

Tuosta tuoksusta on ainakin netistä saatavilla myös tällainen pienempi käsilaukkukoko (15 ml + 20 ml): http://www.fragrancedirect.co.uk/marc-jacobs/marc-jacobs-daisy-eau-so-fresh-edt-purse-spray/invt/0035022/
1c F ii

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #11 : 30.03.12 - klo:15:19 »
Kävin tuoksuttelemassa Emotionissa again ::) ja sain vihdoin haluamani tuoksun DKNY Pure Verbena :-*.
 Aivan ihanan raikas tuoksu ja -20 %.
Kokeilin myös joitain muita uutuuksia ja Calvin Kleinin joku Summer tuoksu oli siis aivan hirveä, tunkkainen ja haisi suorastaan miesten jollekin inholle partavedelle. Nyt pysyttelen poissa hajuvesiosastoilta, toistaiseksi :3.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #12 : 08.04.12 - klo:22:38 »
Viimesen Yves Rocher-tilauksen kanssa sain ilmasena lahjana Naturelle-eau de toiletten. Ei mikään ihmeellinen tuoksu, eikä sellanen jonka oisin kaupasta ostanu, mut ihan kohtalaisen kiva sitruunainen kevättuoksu, jee - Tosin mä en oo mikään kevättuoksujen tyttö....

Mikä se oli nimeltään se Diorin tummansinisessä pullossa oleva toooodella synkkä ja dramaattinen itämainen tuoksu, Poison-jotain ?

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 09.04.12 - klo:08:28 »
^Midnight Poison? Niitä taitaa olla myös jotain Elixir versioitakin.

Asiasta kukkaruukkuun, mikä teille on sellainen kipuraja, minkä yli ette maksaisi tuoksusta? Tai, mikä tuntuu sopivalta hinnalta hajuvedestä? Mulla vähän vaihtelee, jos tilaan netistä, niin noin. kolmekymppiä on ihan ok, mutta 40 € tuntuu jo paljolta. Jos menee yli neljänkympin, niin sitten tuoksun täytyy olla tosi spesiaali. Ihan halpoja tuoksuja en enää kelpuuta itselleni.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Ropelli

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 09.04.12 - klo:08:33 »
^ Samoilla linjoilla mennään, netistä tilattaessa 30- 40e on ok, mutten enempää. Maasta ostaessa kyllä se kipuraja  huitelee siinä 50- 60e huiteilla ja sekin itkettää. Mutta jääräpäisyys tekee myös sen, että jos se tuoksu nyt on saatava, niin en mä pöllöpää paljon sitä hintaa silloin jää miettimään.
Paitsi hutiostoksissa  ;D
\\\"Games doesn`t make people violent, lag does\\\"<br /><br />http://mommyairlines.vuodatus.net/