Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251525 kertaa)

Poissa Triina

• Tukkaguru
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #1005 : 07.04.17 - klo:22:49 »
Onko muilla jotakin tiettyä suosikkinuottia, mikä ohjaa mieleisen hajuveden valinnassa? Mulla on yksi ylivoimaisesti yli muiden ja se on freesia. Se paljastui vähän sattumalta, kun yritin Fragrantican avulla löytää jonkin yhteisen nimittäjän tuoksuista joista pidän ja lähes järjestään niistä löytyi freesiaa. Jatkoin kaivelua muistelemalla joitakin vanhoja suosikkeja ja niistäkin löytyi useimmista. Mulla on ollut aikoinaan hääkimpussakin samaista kukkaa, tosin ihan vain värin takia. Hassua kyllä, jos mun pitäisi tunnistaa freesian tuoksu, niin en varmaan osaisi, se vain on sellainen nenäni löytämä  :)

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1006 : 09.04.17 - klo:21:15 »
^Mulla nenä sekoaa onnesta aistiessaan orvokintuoksua, mutta siihen törmää valitettavan vähän. Tuberose on jotenkin älyttömän puoleensavetävä kans (en muista/tiedä mikä se on suomeksi).

Ruusukin on alkanut vanhemmiten tuntumaan tosi ihanalta. En olisi vielä jokunen vuosi sitten ikinä ajatellut, että olisin kukkaistuoksujen perään, silloin vain kirpakat hedelmätuoksut miellyttivät. Niin sitä kypsyy, kohta varmaan suihkin itseeni jotain niitä aina kammoamani oopperamummojen parfyymejä.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #1007 : 10.04.17 - klo:07:09 »
Noista orvokeista nyt tulee ainakin mieleen Balenciagan Paris L`essence, Karl Lagerfeldtin Karleidoscope ja Parfums Harry Lehmannin Veilchen, josta viimeisin on ihan pääasiassa karkkimaista orvokkia. ;)

Mulla on nyt ruusukausi, kaikki ruusutuoksut tuntuu uppoavan. Muuten mun nenä sekoaa yleensä pionista ja magnoliasta, myös keltaisen, kirpeän greipin tuoksu miellyttää. Myös pehmeät ambrat ovat ihania ja pidän myös myskistä. Patsulin kanssa on niin ja näin, liikaa annosteltuna se tuntuu liian voimakkaalta.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1008 : 10.04.17 - klo:07:55 »
Orvokki - Serge Lutens Bois de Violet. Aivan itkettävän ihana. Sokerihuurrettuja orvokin terälehtiä satumetsän polulla.

Freesiassa on ihastuttava tuoksu, raikas, keveä, hiven hedelmäistä vivahdetta mukana. En ole itse löytänyt sellaista freesiatuoksua, jossa nuotti olisi ihastuttanut, ovat olleet aika ohuita tulkintoja alkuperäisestä.

Tuberose on ihan tuberoosa suomeksi.

Minulle kukkaisnuoteista suosikki on jasmiini, siitä on todella hyviä, aidosti jasmiinintuoksuisia tulkintoja hajuvesissä. Pidän siitä erityisesti vihreinä, kasteaamuiselta tuoksuvissa seoksissa, toisaalta mausteisella, puisella alustalla. Myös iiris voi olla tavattoman kaunis, mutta sehän on itse asiassa juurituoksu, ei itse kukka. Ruusustakin pidän, mutta olen sen suhteen aika nirso. Diptyquen hillitön rokkiruusu, Ombre dans l'Eau on ihana kuin villiintynyt puutarha, toinen suosikkini on sahraminen, pullantuoksuinen L'Artisan Saffran Troublant - kun sitä suihkii, voi hyvin muuttaa Stepfordiin ja kaikki robottivaimot vihertyvät kateudesta. Laventeli voi myös olla hieno nuotti tuoksussa (toisaalta myös aika hirvittävä).

Rakastan kuivia puutuoksuja ja meditatiivisia puisia suitsukkeita, vetiveriä, savua. Mausteista pidän joko pehmeinä sekoituksina - tai raikkaan kirpeinä. Pehmeät myskit ovat ihania, mutta ei kukkiin sekoitettuna. Hedelmistä minua vetävät puoleensa luumu (täysin synteettinen nuotti), realistiset sitrukset ei mielellään kovin kölninvesimäisinä tulkintoina, toisinaan veikeä omena. Mausteista etenkin kaneli, kardemumma ja pippuri, toisinaan jeera nerokkaasti käytettynä tuo tuoksuun ihanan kuivan särmän (esim. Ninfeo Mio). Ambra ja oikeastaan kaikki pihkatuoksut ovat sellaisia, että niistä usein löytyy herkkua nenälle.

Vaikeita nenälleni ovat aldehydit (hyvin säännöstellysti käytettynä menee) ja kukkaiskiihdytin hedioni. Sammal ei minusta itselläni tuoksu erityisen hyvältä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #1009 : 10.04.17 - klo:15:42 »
Galbanum, eli keltaputken pihka. Se on päänuotti mun kahdessa suosikissani: Maison Martin Margielan Untitledissa ja puredistancen Antoniassa. Pidän siis vihreistä tuoksuista. Lisäksi sitrukset ja valkeat kukat houkuttelevat.

Minulle tuo Diptyquen Ombre dans l'Eau on vihreä, rehottava viinimarja. Se tuo mieleen mummolan loputtomat viinimarjapensaat, ja ruususta huolimatta tuntuu joskus hieman yksiulotteiselta. Ihana silti.

Rakastan myös laventelia, mutten ole löytänyt itselleni sopivaa tuoksua. Serge Lutensin Gris Clair on aluksi juuri sellainen kuin pitää, mutta seuraavaksi potkiva savuisuus on mulle liikaa.

En ole erityisemmin välittänyt makeista tuoksuista, mutta Byredon Pulp on jonkinlainen poikkeus. Se on aivan raivotautinen hedelmäpläjäys. Ylikypsä hedelmäsalaatti. Aivan sekopäisen mahtava.
1a F ii

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1010 : 10.04.17 - klo:18:20 »
Kaikki raikkaiden tuoksujen ystävät haukkovat henkeään nyt kauhistuksesta, mutta omalle iholleni tuntuu toimivan kaikki, jossa on vähän patchoulia. Siis ei tarvitse olla mikään ylitsevuotavan voimakas patchouli, vaan ihan häivähdys sitä riittää.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #1011 : 11.04.17 - klo:05:46 »
^Mitä sellaisia olet käyttänyt, missä patsulia on vaan vähäisen? Mun iholla Lanvinin Rumeur ja Narciso Rodriquesin For Her toimii todella nätisti, ikäänkuin sulautuvat ihoon ja nuohan ovat ruusu-myski-patsuli-komboja. Tykkään siis tosi paljon. Sen sijaan esim Pradan Tendressä ja Coco Mademoisellessa on mulle patsulia ihan liikaa ja se ei ole mulla enää pehmeä, vaan tunkkainen.
« Viimeksi muokattu: 11.04.17 - klo:05:52 kirjoittanut Anissa »
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1012 : 11.06.17 - klo:13:21 »
Mä olen tykännyt aina tosi paljon Marc Jacobsin Daisy tuoksuista, ne olleet sellaisia sopivan kevyitä, tyttömäisiä ja "helppoja" tuoksuja. En tiedä alkaako mua nyt tökkimään tää tuoksujen samankaltaisuus, vai olenko vain kasvanut näistä ulos, mutta mä en enää lämpene näille uusille Daisyille. Mä olen varmaan viisi eri Daisyä käyttänyt loppuun ja kaapista löytyy tälläkin hetkellä kaksi erilaista. Jotenkin mua harmittaa, kun Daisyt on olleet aina helppo ja varma valinta jos en ole löytänyt muuta miellyttävää tuoksua kesäksi/arkeen.

Mä pitkään arvoin uuden kesätuoksun valintaa ja päädyin lopulta Nina Riccin les gourmandises de nina- tuoksuun, joka on tosi makea ja hedelmäinen tuoksu. Tämä ei ole kuitenkaan ihan ällöttävän makea tuoksu, vaan tässä on myös raikkautta. Mä hain itseasiassa vähän raikkaampaa ja kevyempää tuoksua, mutta tässä on jotenkin kaikki vaan kohdallaan kesätuoksuksi.

Mä en ole pitkään aikaan ostanut uutta tuoksua, kun olen käytellyt vaan vanhoja pois. Varmaan kyllästyminenkin johtuu siitä.  ::) Pitäisi nyt ottaa tavaksi aina käyttää tuoksu kerrallaan pois ja ostaa vasta tuoksun loputtua uusi tuote tilalle. Varmaan kaksi- max 3 tuoksua olisi hyvä määrä pitää kaapissa, ja käyttää näitä aina tilanteiden mukaan. Pitänee yrittää jatkossa nyt pysyä tällä linjalla.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #1013 : 14.06.17 - klo:11:05 »
Satunnaisen nettisurffailun tuotoksena huomasin, että Efva Attlingilla on hajuvesiä, ovatko foorumilaiset tuoksutelleet niitä? En ole erityisesti ruusun ystävä, mutta tämän tuoksukuvauksen perusteella voisin harkita ostavani ainakin yhden hänen tuoksuistaan: https://www.efvaattling.com/en/artiklar/other/fragrances-2/index.html
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Angora

• HAIRahtanut
« Vastaus #1014 : 15.06.17 - klo:01:11 »
Mä olen kanssa epätoivoisesti pohtinut, mikä mua hajuvesissä miellyttää. Aina ostoksilla myyjät sitä kyselevät, enkä oikein ikinä osaa vastata. Kirpeät tuoksut muuttuvat mun iholla saippuaisiksi, vesituoksut katoavat. Oma ikuinen lempparini on ollut Calvin Kleinin Euphoria, jossa viehättää kombinaatio eksoottisia kukkia ja syvempiä, puisia sävyjä. Tätä ei oikeastaan ole koskaan voittanut mikään, mutta alkaa vaan jo hiukan kyllästyttää.

Sain vuosi sitten lahjaksi Burberryn Britin ja yllätyksekseni olen tykästynyt myös tähän, vaikka tämä onkin makea kuin jälkkäri, hyvin mantelinen, vaniljainenkin, mutta iholla jotenkin silti modernilla tavalla, limen raikastamana. Tämä tykästyminen tuli aika yllätyksenä, sillä en ole ajatellut, että tykkäisin Burberryista enkä olisi tuoksunkaan perusteella varmaan tätä itse osannut ostaa. Tämä vaan käyttäytyy jotenkin todella upeasti iholla.

Sekä Euphoriasta että Britistä olen saanut paljon kehuja ja näistä onkin tulleet mun nimikkotuoksuja, jotka ilmeisesti ihmisille ympärilläkin ovat hyvin tunnistettavia minuksi. Katselin, että molemmista hajuvesistäni löytyy pohjanuottina ainakin amberia ja mahonkia, mutta mielestäni nämä ovat keskenään hyvin erilaisia hajuvesiä. Mun on todella vaikea löytää hajuvesiä, jotka tuntuisivat omalta, vaikka muuten tykkäisinkin. Esimerkiksi Versacen Bright Crystal tuoksuu upealta siskon iholla, mutta ei toimi omallani. Cloen Cloe-tuoksua olen tuoksutellut, kuten myös Cloen Love Storya ja Chanelin Coco Mademoisellea. Kaikista edellä mainituista tavallaan pidin, mutta jotain silti puuttui. Etsin jotakin, joka ei ole ihan tavallisin tai yksitoikkoinen. Ei ainakaan liian tyttömäinen, mutta ei todellakaan täti. Kenties hieman mystinen tai eksoottinen. Tykkään seksikkäistä, sensuelleista, feminiinisistä tuoksuista, joissa on jokin twisti. Amberin ja mahongin lisäksi myski pohjanuottina mielyttää. Yritäpä näillä ohjeilla sitten etsiä. :3
« Viimeksi muokattu: 15.06.17 - klo:01:54 kirjoittanut Angora »
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #1015 : 16.06.17 - klo:00:18 »
En oikeastaan ole huomannut mitään yhteistä tekijää käyttämissäni hajuvesissä, ehkä appelsiini mutta iho muuttaa sitrustuoksut pilaantuneen hajuisiksi. Siksi en voi käyttää enää Moschinon I love lovea joka oli suosikkini.  Aiemmin miellyin helposti Armanin Lei-tyyppisiin tuoksuihin. Naomi Campbellin Naomagic oli todella lähellä. Sellaiset puuteriset tuoksut olivat mielekkäitä. Nyt ei ole jäljellä kuin kaksi suosikkia: Frantsilan Taivaallinen parfyymi (tuoksuu Maariantuoksuheinälle joka on kuin pullotettua kesää) ja Lushin Karma. Karma tuoksuu suitsukkeelle ja jakaa voimakkaasti mielipiteet. Siinä on patsulia ja monen mielestä Karmasta lehahtaa homeen haju. Itse taas rakastan patsulia enkä löydä mitään homeeseen viittaavaakaan. Mutta molemmat suosikit yhdistyvät Karmassa: appelsiini ja patsuli, eikä tuoksu muutu iholla pilaantuneeksi sitruksesta huolimatta.  Ennen inhosin vaniljan ja kookoksen tuoksua mutta nykyisin ovat miellyttäviä. Honores des Presin Love Coco on aivan ihana kookostuoksu, raikas ja vihreä. Vihreys tulee kai korianterista. Siinäkin yksi kesämuistoja herättävä tuoksu.
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1016 : 16.06.17 - klo:14:08 »
Satunnaisen nettisurffailun tuotoksena huomasin, että Efva Attlingilla on hajuvesiä, ovatko foorumilaiset tuoksutelleet niitä? En ole erityisesti ruusun ystävä, mutta tämän tuoksukuvauksen perusteella voisin harkita ostavani ainakin yhden hänen tuoksuistaan: https://www.efvaattling.com/en/artiklar/other/fragrances-2/index.html

Apua, tunnustan varmaan olevani kauhea juntti, mutta en ollut ennen kuullut Efva Attlingista :D Nuo korut on mielettömän ihania! Ja rakastan noiden tuoksupullojen designia. Hinnat ehkä hieman yli mun budjetin, en kyllä mitenkään voi ostaa 90 euron hajuvetta ilman etukäteen nuuhkimista.

Jahas, ainakin Stokka myy Efvan koruja. Löytyisikön sieltä nuo tuoksut myös niin käyn kokeilemassa...

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #1017 : 15.08.17 - klo:22:11 »
Mulla kävi tänään heikosti Sokoksen tuoksuosastolla. Ehkä kerta miljoonasta tulee poikettua hajuvesiosastolle ja todella harvoin mitään nykyään ostan, mutta tänään oli pakko poiketa, kun ohi kulkiessa tuli niin ihana tuoksu nenään. Haistelin varmaan kymmentä hajuvettä ennenkuin tärppäs,  tuoksu oli Victor&Rolfin Bonbon. Suihkuttelin ranteeseen ja lähdin kahville järkyttyneenä pullon hinnasta ja ajattelin, etten ikinä tule ostamaan noin kallista hajuvettä.

Nojoo mitä vielä. Tuli nuuhkittua rannetta ja ilmeisesti jotain huumaavaa siinä oli, kun piti mennä Sokokselle ja ostaa se hemmetin pullo  >:D Nyt oonkin illan ihan ekstaasissa ollut,  kun tuoksun niin hyvälle ::) Ja taitaa olla ihan hyvää tavaraa, kun tosiaan en ole tuoksua edes lisännyt, vaan se on edelleen tuo sama ranne, johon hajuvettä suihkuttelin testimielessä.

En voi mitenkään muuten tuon ostoa perustella itselle kuin sillä, että siinä oli sitten mun joululahja O:)
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #1018 : 16.08.17 - klo:07:55 »
^ Mullakin on jo toinen Bonbon menossa, se vaan on ihan mahtava! Sitä saa onneksi huomattavasti halvemmalla lentokentiltä, äiti toi mulle viimeksi kun pyysin. Mun iholla ei jostain syystä toimi kuin makeat tuoksut, mutta tässä on jotain tosi kivaa ja samalla aikuisempaa kuin vaikkapa Escadan tuoksuissa.

Poissa Humppasusi

• Tukkaguru
  • Humpparaakki!
« Vastaus #1019 : 16.08.17 - klo:08:46 »
^Mun suosikkituoksu on ollut jo vuosia Viktor&Rolfin Flowerbomb. Mulla on sitä sellainen onneton minipullo, mitä varjelen ja käytän erityistilanteissa :D Ainoa hajuvesi, josta saan spontaaneja kehuja ihmisiltä kun tuoksuu kuulemma niin hyvältä. Täytyy ehdottomasti tsekata tuo Bonbon. Lähden marraskuussa Amsterdamiin, jospa siltä reissulta löytäisin vähän halvemmalla noita tuoksuja...
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.