Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251094 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #105 : 04.07.12 - klo:21:49 »
Jos hinta tulee helposti vastaan, niin silloin suosittelen kyllä tuota Frantsilan eteeristä öljyä:

https://www.hyvinvoinnin.fi/frantsila-eteerinen-oljy-laventeli

Sitä vaan pitää laimentaa toiseen öljyyn ennen iholle laittamista, esim. manteliöljy käy hyvin. Minulla oli pari vuotta sitten vartalonhoidossa käytössä ihan vastaava yhdistelmä - tuoksu oli ihana ja kesti hyvin iholla!
« Viimeksi muokattu: 04.07.12 - klo:21:52 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Alicia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #106 : 05.07.12 - klo:20:18 »
Pidän myös eteerisestä laventeliöljystä. Jojoba sopii laimennukseen myös hyvin, ei itsessään tuoksu juuri miltään.

Dermosililla on tarjonnassa laventelisalvaa, tuoksu on mielestäni hyvä, mutta makuasioitahan nämä on  :).
http://www.dermoshop.fi/catalog/product/3048-laventelisalva?f=purpose/moist&from=c#/comments

Laventelivesi tulikin jo mainittua myös. Tuoksu ei ole niin voimakas eikä kestävä, kuin hajuvedessä tai eteerisessä öljyssä, mutta kasvo- ja vartalovetenä kannattaa kokeilla.

Melvita on suihkepullossa, joten tosi kiva käyttää. Voi suihkauttaa kevyesti raikastamaan ihoa vaikka monta kertaa päivässä  ;D. Melvitaa olen joskus ostanut Sokokselta (tosin appelsiininkukkavettä), muistelen että hinta olisi ollut sama kuin nettikaupoissa, n. 18,00€   200 ml.
http://www.ecobeauty.fi/tuotteet_tarkka.php?paaryhmaid=090909211845C904&aliryhmaid=0909092125507FB2&id=111102164721680F

Apteekistakin voi tiedustella kukkavesiä. Eivät aina pidä hyllyssä, mutta kysymällä saa. Yliopiston apteekissa on ollut ainakin pari vuotta sitten saatavilla laventeli-, appelsiininkukka-, ruusu- ja taisi olla vielä kamomillavettäkin.

Hajuvettäkin Melvitalta löytyy näköjään, ei ole omakohtaista kokemusta.

Craptree & Evelyn hajuvettä ja muuta  ;)
http://www.crabtree-evelyn.com/eng/products/collections/lavender/eau_de_toilette?79533

www.iHerb.com alennuskoodilla IDO234  10,00$ alennus uusille asiakkaille ensimmäisestä tilauksesta.

eemmeme

• Vieras
« Vastaus #107 : 05.07.12 - klo:20:52 »
Kiitos molemmille avusta!  :ts Täytyy miettiä ja käydä kyselemässä :)

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #108 : 05.07.12 - klo:21:47 »
Mä olen myös haaveillut noista Parmoista, mutta periaatteessa en saisi enää ostaa yhtään hajuvettä lisää. No, nyt tietysti -40 % alesta piti sitten kotiuttaa Mirto di Panarea. Fico di Amalfi oli myös ihana, mutta mulla on Guerlainin Aqua Allegoria -sarjan viikunatuoksu, joten se saa nyt luvan riittää samasta tuoksumaailmasta.

Voi Crap. No olin sitten menossa Stockalle kotiuttamaan niitä Parmoja, niin ne oli sitten myyty loppuun. Ihan niin paljon en noita himoinnut kuitenkaan, että olisin maksanut niistä 73 €. Voi olla tosin, että noi jää kaivelemaan ja sitten ne on pakko saada kuitenkin.

Mitä tästä opimme, olis vaan pitänyt ostaa ne heti silloin pe. :(

Anissa, noita Parmoja oli ainakin tänään vielä Ison Omenan Stocka Beautyssa alessa. Mirton ja Ficon lisäksi kolmantena vaihtoehtona oli Mandorlo, joka ei mun iholla toiminut ollenkaan - siitä tuli jotenkin tosi pistävä.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 06.07.12 - klo:04:12 »
^Kiitos tiedosta! Iso Omena on mulle ihan liian kaukana, mutta tosiaan, en edes ajatellut Stocka Beautya. Voisin nyt ainakin Forumin ja Kampin käydä tsekkaamassa.

Tilasin Perfumed Courtista samplet noista, koska ne ei jätä mua rauhaan. Erityisesti viikunatuoksu mua kanssa nyt kiinnostaisi. Saattaa olla, että kuitenkin kotiutan Fragonardin Figuier Fleurin, koska suunnittelen Fragonardille isompaa tilausta.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #110 : 09.07.12 - klo:10:27 »
Ulkomailla pääsin tuoksuttelemaan DKNY:n Sweet Delicious Creamy Meringue:a ja voi ihanuutta! Kermaisen pehmeä sitruunainen tuoksu. :l En ole tuota bongannut Suomesta vielä (Turusta ainakaan), onko kellään tietoa löytyykö? Fragrancedirectissä ei myöskään ole. :( Mitä muita nettikauppoja käytätte tuoksujen metsästämiseen? Harmittaa niin etten ostanut sitä.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #111 : 09.07.12 - klo:15:36 »
Mimii: Escentualin sivuilta ainakin löytyy tuo DKNY:n uutuus. :)
1c F ii

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #112 : 10.07.12 - klo:13:26 »
^Kiitti vinkistä! Löysin myös Strawberrynetistä hieman halvemmalla. Mutta en ole tilannut sieltä mitään vuosiin, eli en muista kuinka luotettava paikka se on? Joskus oli jotain puhetta siitä, että siellä myytäisiin feikkejä? En kyllä muista sitä keskustelua sen tarkemmin. Onko joku tilannut sieltä nimenomaan hajuvesiä?

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #113 : 10.07.12 - klo:18:59 »
^Mä olen tilannut mansikkalasta aikojen saatossa hajuvesia vaikka kuinka monta ja aina on ollut aitoja tuotteita ja hyvin pakattuna. Ei ollenkaan valittamista.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #114 : 10.07.12 - klo:19:17 »
Uskaltaakohan noihin DKNY:n tuoksuihin enää kajota kun siitä Be Deliciousista sai niin jäätäviä päänsärkyjä... ??? Jotenkin kaukaa haetulta toisaalta tuntuu että jos sarjan yksi hajuvesi aiheuttaa päänsärkyä niin sitten kaikki muutkin, mutta mistä näitä tietää. Tuo Mimiin mainitsema houkuttelisi itse kutakin, samoin Pure Verbena, mutta mitenhän lie. Be Deliciouskin alkoi aiheuttaa olotiloja vasta pitemmässä käytössä, eli yksittäisellä testauksella ei vielä selviä pystynkö käyttämään pitempään. Ärsyttävää arpomista.

Sain Omniani vihdoin (Green Jade), ja vaikka tuossa nyt ei kummoinen pysyvyys ole ja tuoksukin on aika mainstream kuten joku mainitsikin (Amethyste olisi ollut kivempi), niin on tuo aika ihana ja helppo kesätuoksu silti :)
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #115 : 10.07.12 - klo:20:26 »
^Mä olen tilannut mansikkalasta aikojen saatossa hajuvesia vaikka kuinka monta ja aina on ollut aitoja tuotteita ja hyvin pakattuna. Ei ollenkaan valittamista.

Hyvä! Pakko kyllä laittaa tuo tilaukseen, en saa sitä mielestäni. ;D

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #116 : 10.07.12 - klo:22:51 »
Acqua Di Parman Fico di Amalfi päätyi mullekin! Ostin sen häämatkatuoksuksi   :D Rakastuin sen hedelmäiseen yrttisyyteen. En ole vielä koskaan törmännyt tuolla tavalla kirpeän yrttiseen tuoksuun, joka ei muutu iholla tunkkaiseksi.

Mun on pakko hehkuttaa miehen häätuoksua, joka on ollut käytössä kohta kuukauden päivät: Dsquared He Wood Rocky Mountain Wood. Alunperin pullon hieno (ja sormukseen sopiva) ulkonäkö kiinnitti huomion ja se osoittautuikin todella hyväntuoksuiseksi: puinen, vähän kukkainen ja kirpeän mausteinen tuoksu. Pitää kyllä päästä nuuskuttelemaan muutkin Dsquaredin wood-hajuvedet, sillä kuulostavat herkullisilta. <3

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #117 : 10.07.12 - klo:23:02 »
^ Mun mielestä ne Dsquared She Wood tuoksut mitä olen haistanut (pari ensimmäistä kaiketi) oli pettymyksiä. Odotin puisevampaa (;D) ja metsäisempää tuoksuperhettä, mutta muistaakseni ne oli enemmän kukkaistuoksuja ja väärällä tavalla raikkaita. Eli eivät olleet sellaisia kuin olisin kaivannut sillä hetkellä. Muuten kyllä ihan kivan tuoksuisia, mutta tuo puun korostaminen antoi ainakin mulle ihan erilaisen mielikuvan tuoksusta.
Sen sijaan ne miesten tuoksut olivat todella hyviä. Muistan nuuhkineeni Stockalla tuota Rocky Mountain Woodia niin kauan että olin ihan pyörryksissä, aivan ihana tuoksu miehelle.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #118 : 10.07.12 - klo:23:07 »
^ Harmi jos ne naisten tuoksut ei ole yhtä hyviä... Rocky mountain wood on kyllä sellainen jalat alta-miesten tuoksu. Harvemmin löydetään miehelle hajuvesiä, mutta tuo on sellainen tapaus, jota joskus käyn miehen kaapilla nuuhkimassa jos mies ei ole kotona.  ;D

Poissa Nannuliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #119 : 11.07.12 - klo:21:25 »
Uskaltaakohan noihin DKNY:n tuoksuihin enää kajota kun siitä Be Deliciousista sai niin jäätäviä päänsärkyjä... ??? Jotenkin kaukaa haetulta toisaalta tuntuu että jos sarjan yksi hajuvesi aiheuttaa päänsärkyä niin sitten kaikki muutkin, mutta mistä näitä tietää. Tuo Mimiin mainitsema houkuttelisi itse kutakin, samoin Pure Verbena, mutta mitenhän lie. Be Deliciouskin alkoi aiheuttaa olotiloja vasta pitemmässä käytössä, eli yksittäisellä testauksella ei vielä selviä pystynkö käyttämään pitempään. Ärsyttävää arpomista.

Sain Omniani vihdoin (Green Jade), ja vaikka tuossa nyt ei kummoinen pysyvyys ole ja tuoksukin on aika mainstream kuten joku mainitsikin (Amethyste olisi ollut kivempi), niin on tuo aika ihana ja helppo kesätuoksu silti :)

Mä vähän luulen, että tuossa on Calonea. Sen tarkoitus on luoda tuoksuun merellinen/meloninen nuotti tai kurkkumainenkin, eli käytetään monissa vesituoksuissa. Valitettavasti tämä Calone aiheuttaa monille päänsärkyä! Eli vesituoksuja kantsii vältellä jos niistä huomaa saavansa päänsärkyä, mutta älä suotta hylkää sitä uuden tuoksun haistamista jollei se kerta ole vastaavanlainen. =)

http://en.wikipedia.org/wiki/Calone