Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 250642 kertaa)

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #15 : 09.04.12 - klo:12:00 »
^Midnight Poison? Niitä taitaa olla myös jotain Elixir versioitakin.

Asiasta kukkaruukkuun, mikä teille on sellainen kipuraja, minkä yli ette maksaisi tuoksusta? Tai, mikä tuntuu sopivalta hinnalta hajuvedestä? Mulla vähän vaihtelee, jos tilaan netistä, niin noin. kolmekymppiä on ihan ok, mutta 40 € tuntuu jo paljolta. Jos menee yli neljänkympin, niin sitten tuoksun täytyy olla tosi spesiaali. Ihan halpoja tuoksuja en enää kelpuuta itselleni.

Joo, se se oli, Keskiyön Myrkky -

Mulla menee nykyään ehdoton kipuraja tuoksussa 20 e, niin köyhiä tässä ollaan nytte toistaseks - Toi Myrkky oli Emotionissa jotain 79 e - Muistuttaa vähän Yves Rocherin takavuosien Isphahan-tuoksua, joka oli sen verran erikoinen itämainen myrkky et ei oikeestaan ihme että ei ainakaan Suomessa enää myydä, ei se muistaakseni ollu ku pari vuotta myynnissä.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #16 : 09.04.12 - klo:17:18 »
Ostin monia vuosia sitten Marc Jacobsin Daisy hajuveden 50 ml ja maksoin muistaakseni siitä ainakin sen 60 € taisi olla enemmänkin, lähellä varmaan 70 € ja nyt kun ajattelen, niin pidän sitä kalliina ja miettisin pari kertaa, raskisinko ostaa. Mutta täytyy sanoa, että hintansa väärti ja en ole silti katunut kertaakaan ja vieläkin pidän tuoksusta ja pullosta, jota on ihan vähän jäljellä pohjalla ja välillä suihkuttelen sitä ihanaa tuoksua <3.
Nyt raja taitaa olla just se 30-40 € tai alle 50 € riippuen aina vähän tuoksusta ja kuinka paljon sitä todella haluan.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #17 : 09.04.12 - klo:17:50 »
Mä olen ihan ihastunut siihen bal de versaillesiin, se on just niin vanhanaikainen, ja outo kuin toivoinkin.

Nyt ajattelin seuraavaksi jotain guerlainin vanhoista tuoksuista, niin kuin mitsouko, tai l'heure bleue.

Mitsouokun yks kuvaus, siitä on kans sanottu, että se tuoksuu vanhalle kirjastolle-
Lainaus
Guerlain Mitsouko is the scent of golden autumn days, ripe peaches and burnished wood.

L'heure bleue, tossa on kans tuberosaa, joka kiinnostaa mua-
Lainaus
The fragrance is velvety soft and romantic, it is a fragrance of bluish dusk and anticipation of night, before the first stars appear in the sky

Mulla kans kiinnostais van cleef and arpelsin tsar, mutta sitä ei taida voida kokeilla suomessa missään?
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #18 : 10.04.12 - klo:15:02 »
^Tämä ei ole niitä kevyimpiä ja ehkei mitä haet, mutta mielestäni niin ihana vanilja-tuoksu iltaan, ettei paremmasta väliä. Elikkä Guerlain L'Heure Bleue. Guerlain osaa muutoinkin tehdä vaniljaa sisältävät tuoksut niin, etteivät ne muistuta Pink Sugar etc. pikkutyttömäisiä kauheuksia.

Kannattaa ainakin kokella ja pullo itsessään on niin ajattoman kaunis.

Tätä en ainakaan Stokkalla nähnyt, pitäisikö ihan normisti olla myynnissä?  ???
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #19 : 10.04.12 - klo:22:23 »
L'Heure Bleue'tä oli aikoinaan Stokkalla, en oo viime aikoina tsekkaillu - Se on tosiaan ihanan romanttinen ja pehmee tuoksu, tuo hiukan mieleen tuoksun joka on IMO viel ihanampi samantyyppinen, nimittäin Elizabeth Ardenin Blue Grass. Se oli mun lempituoksu aikoinaan.

Mitsoukoa mulla oli yks pullo käytössä aikoinaan vuosia sitten, tuoksu oli erikoinen, jotenkin "heinämäinen", en oikeen koskaan päässy siihen sisälle. Sitähän pidetään itämaisena tuoksuna, ja toi japanilainen nimikin viittaa siihen. Tosin japanilaisten naisten suosimat kevyet kukkaistuoksut, jollanen tää Mitsoukokin (lääh puh) on, ei oo varsinaisesti "virallisesti" itämaisia tuoksuja, silleen miten noi hajuvedet usein määritellään, itämaiset tuoksut on perinteisesti hyvin raskaita ja täyteläisiä.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #20 : 13.04.12 - klo:21:32 »
Mäkin olen nähnyt L´Heure Bleuea Helsingin Stokkalla - kannattaa kysyä ständin myyjältä missä pullo luuraa :)

----

Tuoksuttelin kaverini luona kivaa kesätuoksua, nimittän Eau de Iceberg Jasmine Pour Femmea. Siinä on yhtenä aineosana orvokki  <3 Taidan hankkia tämän tuoksun kesää varten.

Ensituoksu
Inkivääri
Sitruunan kuori
Punaiset marjat

Sydäntuoksu
Jasmiini
Orvokki
Ruusu

Pohjatuoksu
Myski
Santelipuu
Persikkanektari

Pullo näyttää tältä:

That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #21 : 14.04.12 - klo:09:07 »
Onko kellään juureksella kokemusta Fragonardin tuoksuista? http://www.fragonard.com/?noredirect=1

Tämä on siis perinteinen ranskalaisfirma, joka on myös yksi suurimmista raaka-aine toimittajajista muille parfyymitaloille. Olen menossa Pariisiin ensi viikolla ja houkuttaisi ostaa joku tuoksu itselle. Suosituksia/kokemuksia?
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Punatukka

• Vieras
« Vastaus #22 : 14.04.12 - klo:10:34 »
Onko kellään juureksella kokemusta Fragonardin tuoksuista? http://www.fragonard.com/?noredirect=1

Tämä on siis perinteinen ranskalaisfirma, joka on myös yksi suurimmista raaka-aine toimittajajista muille parfyymitaloille. Olen menossa Pariisiin ensi viikolla ja houkuttaisi ostaa joku tuoksu itselle. Suosituksia/kokemuksia?

On kokemusta. Ostin kesällä 2007 Pariisista Fragonardin paryymimuseosta tuoksun, ja tykkäsin siitä kovasti. Hämärästi muistelen että tuoksu oli Capucine eikä se maksanut kovin paljon. Tästä ei taida olla kauheasti sinulle apua ;) Joka tapauksessa tuossa museokaupassa oli paaljon tuoksuja ja niitä sai ostaa eri kokoisissa pulloissa.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #23 : 14.04.12 - klo:11:19 »
^Kiitos! Katselinkin noita hintoja ja vaikuttavat aika edullisilta. Muistatko oliko sulla eau de toilette vai parfum versio? Mietin lähinnä tuoksun kestävyyttä, että onko toilette liian keveä tai parfum vastaavasti turhan tymäkkää tavaraa. Tykkään siitä, että tuoksu on voimakkaammaan puoleista, enkä halua kaataa puolta pulloa päälleni.

Fragranticasta löysin kokemuksia jonkun verran, joissa yleisesti ottaen kehutaan kestävyyttä, mutta kukaan ei erittele, onko arvioitu toilettea vai parfumia. >:(
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Punatukka

• Vieras
« Vastaus #24 : 14.04.12 - klo:12:36 »
^ Mulla oli parfum ja se oli ihan sopivan vahvuista. Ei tarvinnut suihkuttaa paljon kerralla ja mielestäni tuoksu kesti hyvin.

Poissa Ropelli

• Tukkaguru
« Vastaus #25 : 24.04.12 - klo:11:34 »
Mies oli työmatkalla ja laittoi kentälle mentäessä kyselyn, mitä hajuvettä haluaisin tuliaisiksi ja ainut mikä mulla tuli kesken kiireisen työillan mieleen, oli Mark Jakobsin Oh, Lola.
Muutaman kerran olin sitä nuuhkinut kaupoilla ja tuli kyllä ihan hyvä sokkotuliainen  :)

Harvemmin käytän mitään noin kukkaista tuoksua, mutta tämä on kyllä noussut ihan käteväksi tuoksuksi.
\\\"Games doesn`t make people violent, lag does\\\"<br /><br />http://mommyairlines.vuodatus.net/

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #26 : 24.04.12 - klo:15:39 »
Terveisiä Pariisista. Sekosin ihan täysin hajuvesikaupoilla, oikea hajuvesifriikin paratiisi. Ah, ne kaikki Serge Lutensit ja L Artisan Parfumeurin kauppa ja Tom Fordit jne.

Mukaan tarttui Fragonardilta Etoile ja Eclat. Molemmat parfyyminä. Toinen on makea, mausteinen ja vaniljainen. Pehmeä iltakäyttöön tai syksyyn. Toinen taas kirpeä omenainen ja sitruunainen, mutta samalla elegantti ja kepeä tuoksu. Päiväkäyttöön, toimistoon ja kesään.

Maison Francis Kurkdjianilta mukaan tarttui Absolue Pour le Soir, hunajaa ja suitsuketta ja patsulia. Voimakasta ja huumaavaa. Tämä on sen verran erikoinen, että halusin sen oudoksi tuoksuksi iltakäyttöön. Asiointi molemmissa liikkeeissä oli ihanaa, ostokset paketoitiin silkkipaperiin ja sain reilusti näytteitä mukaan.

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #27 : 08.05.12 - klo:06:52 »
Oon ihan rakastunut :l Kävin paikallisessa luontaistuotekaupassa ja bongasin luomuhajuvesiä. Suurin osa ei nenää miellyttänyt (laventeli, ruusu, jasmiini ja sitrus) ja osa tuoksui aika jännälle. Tuoksutin Provence+Naturen-Bougainvilliersia ja heti nappasi. Aika karkkimainen ja pehmeä. Tästä tuoksusta tuli pitkästä aikaa efekti että voisin viskata kaikki vanhat tuoksut pois. Mua on pidemmän aikaa vaivannut se että kaikki tuoksut tuppaa muuttumaan kitkeriksi nenään, näin oli jo ennen raskautta joten en usko sen vaikuttaneen. Toinen tuoksu joka ei myöskään ole kitkerä on Henna Flower Attar, Lawsonia Inermiksestä saatu tuoksuöljy.
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Punatukka

• Vieras
« Vastaus #28 : 08.05.12 - klo:13:24 »
Tilasin näytteitä Honoré des Présin ekohajuvesistä. Olivat periaatteessa ihan kivoja. Mutta joukossa oli Chaman's party joka tuoksui minun nenääni ihan oikeasti viinalle! Kuin olisi sotkettu kaikkein savuisinta skottiviskiä ja sitruunaa samaan pulloon ja vähän ravistettu.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #29 : 08.05.12 - klo:14:41 »
Tietääkö kukaan, että tuleeko Giorgio Armanin Code Luna Suomeen? Stockmannin myyjällä ei ollut hajuakaan koko tuoksusta. Pidin alkuperäisestä Codesta joten tuotakin olisi kiva päästä nuuhkaisemaan.

EDIT: Löysinpä muuten aarteen vaatekomerosta! :o Aito ja alkuperäinen The Body Shopin Vanilla Perfume Oil ilmestyi jostain kätköistä, kun luulin hävittäneeni sen. Aivan ihanan herkullinen ja makea aidon vaniljan tuoksu, nykyisin myytävä Vanilla on ihan erilainen eikä niin aidon vaniljan tuoksuinen. Fragranticassa joku kirjoitti, että joitakin vuosia sitten tuli voimaan säädös vaniljan (vanilliinin?) käytöstä hajuvesissä ja ettei sitä saa käyttää enää niin paljon kuin ennen. Pitääkin pitää nyt hyvää huolta ihanasta putelista...
« Viimeksi muokattu: 12.05.12 - klo:19:00 kirjoittanut Kathy »
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)