Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251373 kertaa)

Poissa Anissa

• Tukkaguru
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #180 : 16.08.12 - klo:08:35 »
Mä olen käytellyt J. Lon Miami Glowta viime aikoina tosi paljon. En yhtään välitä sen ensituoksussa olevasta passionhedelmästä, joka on mun mielestä liian kirpeä ja jotenkin esanssinen. Mutta tuossa Miamissa on aivan kuolettavan ihana, puhtaan pehmeä pohjatuoksu, jossa on selvästi vaniljaa, myskiä ja ambraa, sekä ripaus kookosta. Pohja on enemmänkin tosi ihana, lämpimän ja puhtaan ihon tuoksu, kuin kauhean makea vanilja-myskipommi.

Vielä kun saisi tuon alun passionhedelmän pois, niin tämä olisi ihan täydellinen. Olen huomannut, että passionhedelmä on mun tuoksunuotti-inhokkini numero yksii. Sitä oli myös Ralph Laurenin Ralph Rocksissa, jota mulla oli iso pullo ja vihasin tuoksua syvästi.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #181 : 16.08.12 - klo:09:44 »
Kävin eilen nuuhkimassa Sokkarin hajuvesiosastolla ja Kicksissä jos olisi löytynyt jotain uutta kivaa. Marc Jacobsin Daisyyn tykästyin mutta jokin ei ihan vakuuttanut. Alkuun kävi nenään mutta asettumisen jälkeen oli todella miellyttävä. Chacharelin Scarletista en edes haaveile enää, haisee ihollani pesuaineelta vaikka onkin pullosta nuuhkittuna ihana. Kicksistä löysin Davidoffin Cool Water Womania ja se oli oikein passeli "vesituoksu". En tosin raaskinut vielä ostaa koska jäin epäröimään tuleeko käytettyä kun Laura Biagiottin Laura tuoksuu aika samalle ja se jäi kaappiin notkumaan kyllästymisen takia. Kummastakaan kaupasta en löytänyt enää Moschinon I love love-tuoksua ??? Sen olisin varmaan ostanut.
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa Ropelli

• Tukkaguru
« Vastaus #182 : 16.08.12 - klo:11:33 »
Mä olen käytellyt J. Lon Miami Glowta viime aikoina tosi paljon. En yhtään välitä sen ensituoksussa olevasta passionhedelmästä, joka on mun mielestä liian kirpeä ja jotenkin esanssinen. Mutta tuossa Miamissa on aivan kuolettavan ihana, puhtaan pehmeä pohjatuoksu, jossa on selvästi vaniljaa, myskiä ja ambraa, sekä ripaus kookosta. Pohja on enemmänkin tosi ihana, lämpimän ja puhtaan ihon tuoksu, kuin kauhean makea vanilja-myskipommi.

Vielä kun saisi tuon alun passionhedelmän pois, niin tämä olisi ihan täydellinen. Olen huomannut, että passionhedelmä on mun tuoksunuotti-inhokkini numero yksii. Sitä oli myös Ralph Laurenin Ralph Rocksissa, jota mulla oli iso pullo ja vihasin tuoksua syvästi.

Meillä kyllä natsaa Anissan kanssa nämä tuoksut aina yhteen  :D
Miami Glow on ollut mun yksi suosikeista jo aika monta vuotta, vielä löytyy pullosta n.15ml suihkittavaksi! Pari pulloa olen vuosien aikana käyttänyt ja tämä on kyllä yksi harvoista tuoksuista, mitkä olen aina käyttänyt ihan loppuun saakka.
Se alkunuotti on tosiaan munkin nenään pistävä, eli sen täytyy olla tuo passionhedelmä! Mutta se pohjatuoksu on kyllä todella pehmeä ja samettinen, tykkään todella paljon!
\\\"Games doesn`t make people violent, lag does\\\"<br /><br />http://mommyairlines.vuodatus.net/

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 16.08.12 - klo:19:19 »
Meillä kyllä natsaa Anissan kanssa nämä tuoksut aina yhteen  :D

Tää on niin totta. Meillä on kyllä ihan identtinen tuoksumaku. :D Ehkä mun pitäis enemmänkin konsultoida sua, kun oon hajuvesihankintoja tekemässä.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #184 : 16.08.12 - klo:21:26 »
Voihan itku. Haluaisin ihan hirveästi tykätä Dsquared She Wood Velvet Forest Woodista, alkuunsa tuoksu oli ihan mielettömän ihana, tuli ihan joku juuri kuorittu paju tai muu tuore puu mieleen. Mutta ei auta, näemmä tuon sarjan kaikki hajuvedet muuttuvat puolen tunnin sisällä minun iholla jotenkin etovan saippuaisen hajuisiksi, tämän kanssa kävi aivan samalla tavoin kuin perusversionkin kanssa  :'(

Harmittaa vietävästi, koska alkutuoksu oli niin mahdottoman ihana. Osaako joku keksiä, missä muussa tuoksussa voisi olla vastaavia tuoreen puun nuotteja? Hurahdin nimittäin siihen osuuteen ihan kympillä. Muutenkin kun tuon tuoksun nuotteja katsoo, siinä on kaikki mistä minun PITÄISI tykätä ja tykkäänkin, mutta iho on toista mieltä.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #185 : 16.08.12 - klo:21:35 »
^Tämä voi kuulostaa vähän extreme-ehdotukselta - mutta voisitko kuvitella kokeilevasi miestentuoksuja? Tuo DSquaredin tuoksu toi nimittäin välittömästi mieleeni Diorin Fahrenheitin - ja näköjään moni muukin on samankaltaisuuden huomannut. Fahrenheitistä on myös useampia versioita, kannattaa kokeilla muutakin kuin sitä perusjuttua, jos on saatavilla. Fahrenheitin myskipohja on mielestäni vähemmän saippuainen.

Saattaisit tykätä myös tästä:
http://www.fragrantica.com/perfume/Cristobal-Balenciaga/Balenciaga-L-Essence-12817.html

mutta sitä ei Suomesta taida saada.

« Viimeksi muokattu: 16.08.12 - klo:21:40 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #186 : 16.08.12 - klo:21:43 »
^Mikä ettei! :D Minulla itse asiassa on yksi aika vahvasti unisex-tuoksu, Lushin Breath of God, josta tykkään ihan mielettömästi vaikka aluksi vähän säikähdinkin sitä miehekkyyttä. Taas kerran kuitenkin tämäkin pehmeni minun iholla juuri sopivasti, joten miesten tuoksuista voisi hyvinkin minulle sopivia löytyä. Uusia aluevaltauksia, voin jotenkin kuvitella että katsotaan hitaasti jos menen kauppaan suihkimaan miestenosastolle ;D

Tuossa linkkaamassasi on kaksi taikasanaa jotka yleensä saavat minut aika varpailleen, nimittäin ozonic ja watery - olen tykännyt monesta tuoksusta josta nämä elementit löytyvät, mutta tosi moni on sellainen rumasti sanottuna vessanraikastinmainen mitä en taas voi sietää :P Mutta testilistalle ilman muuta, jos vaan jostain sattuu löytymään (mitä kyllä epäilen, mutta pidetään silmät auki).

EDIT. Niin ja siis, mikäli se edellisistä ei ole selvinnyt niin tykkään tosi paljon myskipohjaisista tuoksuista (vaikka joskus muuta väitinkin), mutta harmittaa miten suuressa osassa niistä tulee läpi tuo saippuaisuus mitä en siedä yhtään :(
« Viimeksi muokattu: 16.08.12 - klo:21:54 kirjoittanut Antur »
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #187 : 16.08.12 - klo:22:14 »
Saattaa olla, että jaamme yhteisen vastenmielisyyden vahvoja "valkoisen myskin" nuotteja kohtaan. Myskejähän on monenlaisia - ja tuo valkoinen myski on sellaista, joka minun nenääni haisee nimenomaan saippuaiselta, halvoilta kemikaaleilta, kuten vessanraikastimilta, huuhteluaineilta... ...hrrr. Mutta minäkin pidän myskeistä muuten, pehmeistä, ihonläheisistä, eläimellisistäkin. Ja kyllä se valkomyskikin menee, mutta tosi pieninä annoksina ja hyvin yhdistettynä.

En myöskään ole vesituoksujen ystävä, mutta kokeilin juuri kesälomamatkalla tuota Balenciagaa. Vähän vaisun ja vetisen alun jälkeen huomasin yhtäkkiä ihmetteleväni ympärillä leijuvaa hyvää tuoksua - pääsävyinä vihreä, orvokki ja kirpeät, puiset sävyt. Puhdas ja raikas, tyylikäs - mutta ei vessanraikastinmainen. eBaysta saisi varmasti testeripötkylän sopuhintaan.
« Viimeksi muokattu: 16.08.12 - klo:22:17 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #188 : 17.08.12 - klo:10:39 »
Kovasti tekisi mieli jotain Earl Grey -teen tuoksuista hajuvettä, mutta kun valikoima on vähän surkea tuollaisen tuoksun suhteen, niin ehkä pelkkä bergamotti helpottaisi tuota mun himotusta. Ja voisihan noita tuoksuja käyttää myös päällekkäin, eli saisi peräti kaksi tuoksunuottia sitten.
Jos tykkäät bergamotista, kannattaa kokeilla Elizabeth Ardenin Blue Grass tuoksua. Sitä löytyy törkeän halvalla esim. brittiläisistä ale-kosmetiikkapuljuista (cheapsmells.com, fragrancedirect.co.uk). Tuoksu on saippuamainen, "kuiva" ja siinä on kirpakkuutta.
Kiitos vinkistä. Tilasin pienen 30 ml:n pullon tuota Elizabeth Ardenin Blue Grass -tuoksua noin 7 €:n hintaan, joten jos tuoksu ei nappaa, niin käytän pois vaikka vessatuoksuna ;D . Samalla ostoskoriin tarttui GianFranco Ferren Bergamotto Marino Eau de Cologne -tuoksu ja jos sekään ei miellytä, niin mies varmaan voi sen käyttää pois, kun kerran on unisex-tuoksu.

Tänään tulivat hajuvedet kotiin ja valitettavasti en tykännyt Elizabeth Ardenin Blue Grass -tuoksusta. Se on tosiaan kuivan saippuainen, vihertävä ja kirpeä tuoksu, mutta siinä on jokin mausteinen elementti, josta en pidä. Onneksi ei ollut kallis hankinta, mutta kiertoonhan se menee :( .

Yllättäen tuo toinen haistelematta ostettu tuoksu, GianFranco Ferren Bergamotto Marino Eau de Cologne, on tosi kiva. Raikas, sitruksinen, hedelmäinen, mutta silti niin pehmeä, eikä liian makea tai kirpeä. Varmasti aivan ihana helteisiin kesäpäiviin raikastavaksi hajuvedeksi. Mietin pitkään Acqua di Parma Blu Mediterraneo Bergamotto di Calabria -tuoksun tai Acqua di Parma Blu Mediterraneo Mirto di Panarea -tuoksun hankkimista raikkaaksi kesätuoksuksi, mutta hinta tökki sen verran paljon, etten sitten hankkinut kumpaakaan. GianFranco Ferren Bergamotto Marino Eau de Cologne -tuoksu oli edullinen ja sopivasti paikkasi kokemaani tietynlaisen hajuveden kaipuuta.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #189 : 17.08.12 - klo:18:24 »
Näin Madonnan hajuveden myynnissä Tokmannilla. Classy...
Pullosta nuuhkittuna se tuoksuu toffeelle, mutta en missään tapauksessa aio ruiskauttaa sitä ikinä. Sen verran jäätäviä arvosteluja olen siitä lukenut.

Olen luultavasti allerginen ihanalle Chopardille, jonka ostin Ebaystä jokin aika sitten. Kun laitan sitä iholle, niin kurkku tuntuu karkealta. Tosi harvinaista... Veikkaan että syynä on ne valkoiset kukat, mutta en aio hankkiutua tuosta kuitenkaan eroon vielä.

Luultavasti myyn pois Britneyn Midnight Fantasyn, mulle tulee siitä öklö olo. Nyt olisi hyvä sauma viedä se kirppikselle, kun pöytäkin on varattuna. Paljonkohan tuolle uskaltaisi laittaa hintaa, kun pullo on lähes täysi...

Eli operaatio syystuoksun metsästys jatkukoon  ;D

Laitan vielä linkin Ebay storeen, mistä saa (mainstream) hajuvesiä halvalla.
http://myworld.ebay.co.uk/onlinebeautybuys/

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #190 : 17.08.12 - klo:21:43 »
Mulle tuli yhtäkkiä hirmuinen himo taas saada Lacosten Pour Femme. Tylsä, konservatiivinen pullo piilottaa sisäänsä edullisen mutta yllättävän pippurisen ja puisen tuoksun. Täytyykin pitää silmät auki jos sattuisi tulemaan vastaan hyvän hintainen pullo. Toinen, mikä mulle on jäänyt hampaankoloon on vanha ystäväni Miracle.

No niin, Lacoste ja Miracle ovat nyt molemmat kokeneet uudelleen tutustumisen myötä deflaation. Lacoste on ihan kiva, puinen ja pippurisen puuterinen mutta ei tuoksu "omalta". Miracle on yhtä helppo ja kiva kuin ennenkin mutta sekään ei nyt sytyttänyt samoin kuin ennen. Kicksissä oli -20% suurimmasta osasta tuoksuja joten hintakin olisi ollut kohdallaan, mutta jokin harasi silti vastaan.
« Viimeksi muokattu: 18.08.12 - klo:20:01 kirjoittanut naapio »
Raitoja käpälään!

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #191 : 18.08.12 - klo:01:08 »

Laitan vielä linkin Ebay storeen, mistä saa (mainstream) hajuvesiä halvalla.
http://myworld.ebay.co.uk/onlinebeautybuys/

Kokemuksia aitoudesta..?

edit. OK; tack!
« Viimeksi muokattu: 18.08.12 - klo:14:50 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #192 : 18.08.12 - klo:13:26 »
^Kaksi hajuvettä olen tuolta ostanut ja aitoja ovat. Nuohan on monet tuollaisia outletti-hajuvesiä, mikä selittänee halvan hinnan.

Poissa PollyJean

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #193 : 18.08.12 - klo:20:01 »
Clean-tuoksut on vaikuttaneet vähän turhalta idealta, mutta tänään osui kohdalle Stockalla, ja tuoksuteltuani ihastuin niin kovasti, että mukaan lähti heti  Shower Fresh, ja Skin jäi vaivaamaan serran, että tekisi mieli käydä sekin hakemassa. Ja Fresh Laundry. Ja...  ne kaikki loputkin ::)

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #194 : 18.08.12 - klo:20:53 »
Mulla on vähän ristiriitainen suhde Cleanin skin -tuoksuun. Toisaalta tuoksu on hyvä, mutta ei lainkaan mun tyylinen.. Välillä yritän tätä käyttää, mutta vaikka tuoksu on hyvä, se on mulle jotenkin "vieras" eli en tunne oloani kotoisaksi siinä. Vaikea selittää..

Mutta uusin hankinta on uusi Dior Addict eau fraiche joka tarttui mukaan laivalta. Ihana, raikas greipin tuoksu! Tämä ei ole kuitenkaan mielestäni liian kirpeä ja raikas (ei tule wc -raikastin efektiä) vaan mukana on myös jotain hieman makeaa. Tämä on ihana ja niin mun tuoksu  <3 Kyseessä on siis tämä:

Pakko selventää vielä kuvalla, kun Diorilla taitaa olla tuota samannimistä tuoksua jo ennestään, mutta se ei ole tämä josta nyt kerroin...
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865