Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251527 kertaa)

Poissa Anissa

• Tukkaguru
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #195 : 18.08.12 - klo:21:07 »
Yllättäen tuo toinen haistelematta ostettu tuoksu, GianFranco Ferren Bergamotto Marino Eau de Cologne, on tosi kiva. Raikas, sitruksinen, hedelmäinen, mutta silti niin pehmeä, eikä liian makea tai kirpeä. Varmasti aivan ihana helteisiin kesäpäiviin raikastavaksi hajuvedeksi. Mietin pitkään Acqua di Parma Blu Mediterraneo Bergamotto di Calabria -tuoksun tai Acqua di Parma Blu Mediterraneo Mirto di Panarea -tuoksun hankkimista raikkaaksi kesätuoksuksi, mutta hinta tökki sen verran paljon, etten sitten hankkinut kumpaakaan. GianFranco Ferren Bergamotto Marino Eau de Cologne -tuoksu oli edullinen ja sopivasti paikkasi kokemaani tietynlaisen hajuveden kaipuuta.

Mua alkoi kanssa kiinnostamaan tämä. Miten on tuoksun kestävyyden laita? Fragranticassa oli aika ristiriitaisia arvioita tuoksun pysyvyydestä, ekä halua sellaista tuoksua itselleni, mitä saa suunnilleen kaataa päälle, että tuoksuu edes jotenkin. Bergamotista olen kyllä aina pitänyt kovasti.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa rosmarin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #196 : 19.08.12 - klo:14:42 »
Olin testannut lentokentällä DKNY:n Pure-tuoksua ja koska se miellytti vielä päivän päätteeksi (harvinaista), päätin tilata sen netistä. Tuoksuikin vähän erilaiselta kuin muistin ja nyt tajusin, että muistuttaa hieman Cacharelin Noa-tuoksua!

DKNY:n Pure on aivan ihana :)
Hengailin pari päivää sitten oikein ajan kanssa Sokoksen hajuvesiosastolla ja testailin eri vaihtoehtoja niin uusista kuin "vanhoista" tuoksuista, missiona kun on löytää the perfect syystuoksu. Pure kolahti heti ensinuuskaisulla, laitan sen tilaukseen kunhan ensin tsekkaan mistä nettiputiikista sen saa edullisimmin. 

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #197 : 20.08.12 - klo:14:34 »
Mäkin tykkään DKNY:n Puresta. Mulla on itseasiassa jo toinen pullo menossa (eka oli tosin 15ml ja nyt on 50ml käytössä). En ole koskaan elämässäni käyttänyt edes 15ml hajuvettä. Ei tule migreeniä tästä.

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #198 : 25.08.12 - klo:21:26 »
Osaisko joku viisaampi kertoa, että onko Calvin Kleinin Eternity Aqua (for women) kausituote vai jääkö se kenties pysyvään valikoimaan?

Bongasin tämän Kick'sin alepöydästä ja ihastuin.  <3

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #199 : 26.08.12 - klo:13:27 »
Osaiskohan joku suositella mulle tuoksua? (: Mulla on ollut käytössä Nina Riccin Le Paradis de Nina, josta pidän tosi paljon, mutta se oli kausituoksu, eikä sitä tunnu saavan kovi helposti enää. Voisin siis aloittaa hyvissä ajoin uuden tuoksun etsinnän päiväkäyttöön. Toinen tuoksu, josta pidän on Calvin Kleinin Forbidden Euphoria, mutta se on ehkä hitusen liian juhlava käytettäväksi koulussa. Toisaalta kaipaisin myös hieman erilaista iltatuoksua, kun olen oppinut vihdoin pitämään muistakin, kuin yltiömakeista tuoksuista.

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #200 : 27.08.12 - klo:14:13 »
^Jos haluat ilmavaa valkoisten kukkien tuoksua, jossa on myös vähän makeutta ja hedelmäisyyttä, kokeile esim Guerlain Aqua Allegoria Lys Soleia.

Jos taas etsit enemmän omenaista juttua (en oikein muista kuinka vahvasti omena oli tuossa Riccin versiossa esillä) kannattaa testata nykyisin vähän hankalasti saatava Joop All About Eve, ihanaa omenaa, vaniljaa, kanelia, aavistus kukkia ja vihreyttä. Tuoksua ei ole lopetettu, mutta Suomesta sitä saa huonosti - mutta esim. eBaysta helposti saatavilla.

Donna Karanin Delicious-sarja voisi olla testaamisen arvoinen, tosin minun nenääni se ei ole koskaan ihastuttanut.

Enemmän iltatuoksujen kastiin menisi Diorin Hypnotic Poison, siitä löytyisi yhteisinä sävelinä tuon Riccin kanssa ainakin vanilja, manteli ja ne valkoiset kukat.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #201 : 27.08.12 - klo:14:40 »
Yllättäen tuo toinen haistelematta ostettu tuoksu, GianFranco Ferren Bergamotto Marino Eau de Cologne, on tosi kiva. Raikas, sitruksinen, hedelmäinen, mutta silti niin pehmeä, eikä liian makea tai kirpeä. Varmasti aivan ihana helteisiin kesäpäiviin raikastavaksi hajuvedeksi. Mietin pitkään Acqua di Parma Blu Mediterraneo Bergamotto di Calabria -tuoksun tai Acqua di Parma Blu Mediterraneo Mirto di Panarea -tuoksun hankkimista raikkaaksi kesätuoksuksi, mutta hinta tökki sen verran paljon, etten sitten hankkinut kumpaakaan. GianFranco Ferren Bergamotto Marino Eau de Cologne -tuoksu oli edullinen ja sopivasti paikkasi kokemaani tietynlaisen hajuveden kaipuuta.

Mua alkoi kanssa kiinnostamaan tämä. Miten on tuoksun kestävyyden laita? Fragranticassa oli aika ristiriitaisia arvioita tuoksun pysyvyydestä, ekä halua sellaista tuoksua itselleni, mitä saa suunnilleen kaataa päälle, että tuoksuu edes jotenkin. Bergamotista olen kyllä aina pitänyt kovasti.

Koska tuoksu on Eau de Cologne -vahvuinen, niin valitettavasti tuoksu ei ole mitenkään erityisen kestävä, vaan se haihtuu aika äkkiä iholta. Vaatteisiin tuoksu jää vähän hanakammin.

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #202 : 27.08.12 - klo:14:56 »
Kiitos vinkeistä Lila, otin nimet talteen ja käyn nuuhkimassa kunhan ehdin (:

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #203 : 28.08.12 - klo:07:03 »
^^Ok. No sitten tuoksu jää kyllä hankkimatta, vaikka edullinen onkin. Harmittaa, koska Fragranticassa tuota oli jopa verrattu Chanelin Cristalle Eau Verteen, joka oli mun nenään oikein kivan kirpsakka.

Musta tuntuu, että mulla on varmaan yleisesti ottaen aika lämmin iho, koska tuntuu, että monet tuoksut katoavat iholta suht nopeasti. Ehkä se ihon lämpö jotenkin vapauttaa niitä tuoksumolekyylejä nopeammin tai jotain.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa silikooni

• Hiushörhö
« Vastaus #204 : 28.08.12 - klo:16:57 »
Tilasin ihan pelkän kuvauksen perusteella Feeluniquesta Thierry Muglerin Colognen. Tiedän, mitä suurin osa Muglerin tuoksuista ajattelee, itse voin sanoa rakastavani myös Angelia ja Alienia. Nyt oli kuitenkin haussa kevyt arkituoksu työpäiviin. Sairaalassahan pitäisi olla tuoksuttomana, mutta jotain niihin päiviin, kun tekee vain esimiestyötä ym. Koska tykkään Muglereista muutenkin ja ajattelin jotain sitrustuoksua hankkivani, niin tämä kuulosti juuri sopivalta. Tuoksu tuli tänään ja pitihän sitä heti kokeeksi suihkaista. IHANA tuoksu heti ensisuihkaisusta alkaen! Ihana sitruksen, bergamotin ja valkoisen myskin sekoitus. Ei tippaakaan makeutta eikä imelyyttä, vaan tuoksussa on sopivassa suhteessa kirpeyttä ja pehmeyttä. Vaikka tuoksun nimi onkin Cologne, niin se on siltikin eau de toilette, ja Fragrantican mukaan kyseessä on unisex-tuoksu ja kyllä mielestäni sopii miehellekin. Nappaivalinta raikkaiden sitrustuoksujen ystävälle, eikä nyt alessa maksakaan kuin n. £25/100 ml kuvankaunis pullo. Muissa nettikaupoissa tätä ei näy olevankaan, ainakaan niissä mitä itse käytän. Tunnustan tilaavani toisen pullon heti perään, ettei käy niin ettei tätä kohta saa enää mistään...
Koodilla JIB015 $10 alennus iHerbin ensitilaajille.

Poissa rosmarin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #205 : 28.08.12 - klo:20:14 »
Osaisko joku viisaampi kertoa, että onko Calvin Kleinin Eternity Aqua (for women) kausituote vai jääkö se kenties pysyvään valikoimaan?

Esim. Fragranticassa ja Perfume Girlissä kyseinen tuoksu on esitelty ihan "tavallisena" uutuustuoksuna eikä limited edition -versiona, joten uskaltaisin veikata sen olevan markkinoilla pysyväisluonteisesti.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #206 : 30.08.12 - klo:16:07 »
Oisko vinkkejä syys- ja talvituoksuksi? Valikoimat on niin suuret, että menee pää pyörälle.
Haussa olisi kohtuullisen hintainen mausteinen/pehmeä/makea arkituoksu, en halua mitään voimakkaan kukkaista tai raikasta, mutta en mitään "tappokamaakaan", mistä tulee pahoinvointi kaikille sadan metrin säteellä oleskeleville.
Euphoriaa olen viime vuodet käytellyt, ja Yves Rocherin Ruusua, mutta nuo vaatii ehdottomasti kylmän kelin, ettei ala oksettaa. Ja Euphoria ei oikein tunnu arkituoksulta... Mulle tulee siitä mieleen teatteri.

Ja olen siis sellainen farkku-ihminen.

Ja miten miusta tuntuu, että kysyn tätä samaa asiaa joka syksy  ;D

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #207 : 30.08.12 - klo:17:10 »
Miten olisi...

...L de Lempicka - alussa vähän sitrusta, sitten kanelia, vaniljaa ja hyvin pehmeää myskiä, taustalla ikikukka, joka tekee tuoksusta hyvällä tavalla vähän karhean. Makea, mutta läpikuultava tuoksu, miellyttävän pehmeän mausteinen.

...Korres Pepper Jasmine Gaiac Wood Passion Fruit - kuulostaa hurjalta, mutta on oikeasti miellyttävä, pehmeän mausteinen ja makea tuoksu. Korresilla voisi olla muitakin hyviä vaihtoehtoja, tuon satun itse tuntemaan parhaiten. Vaikka nimessä onkin jasmiini, tuoksu ei ole erityisen kukkainen.

...jos et pelkää seikkailla miesten puolelle, niin kokeile L'Occitanen Eau des Baux. Meinaan tuon hommata jossain vaiheessa itsekin mausteisen pehmeäksi syystuoksuksi.

Nämä ovat minusta kaikki todella miellyttäviä, toki mitä tahansa tuoksua voi yliannostella - eikä kaikki toimi kaikkien iholla. Tuoksut ovat myös keskenään varsin erilaisia, kannattaa haistaa läpi kaikki, jos on mahdollisuus!

« Viimeksi muokattu: 30.08.12 - klo:17:12 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #208 : 31.08.12 - klo:15:11 »

Esim. Fragranticassa ja Perfume Girlissä kyseinen tuoksu on esitelty ihan "tavallisena" uutuustuoksuna eikä limited edition -versiona, joten uskaltaisin veikata sen olevan markkinoilla pysyväisluonteisesti.

Hyvä juttu, ei tartte hamstrata. Voin suositella tätä lämpimästi kaikille raikkaista vesituoksuista tykkääville. Hyppäsi mun top kolmoseen heti ekalla nuuhkaisulla.  :)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #209 : 31.08.12 - klo:15:23 »
Miten olisi...

Nämä ovat minusta kaikki todella miellyttäviä, toki mitä tahansa tuoksua voi yliannostella - eikä kaikki toimi kaikkien iholla. Tuoksut ovat myös keskenään varsin erilaisia, kannattaa haistaa läpi kaikki, jos on mahdollisuus!

Voi gagga, L'Occitanen myymälää täällä ei ole, eli Bauxia ei voi koehaistaa. Korresia kaiketi saa luontaistuotekaupoista?
Pistän ylös nuo, tänk juu!

edit. taidankin tilata noista samplet Perfumed courtista!
edit2. Ostin vahingossa sen Korresin samplen ilman passion fruitia  :( En älynnyt, että niitähän on kaksi erilaista.
« Viimeksi muokattu: 31.08.12 - klo:15:50 kirjoittanut muori Pippuri »