Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251093 kertaa)

Poissa Louna

• HAIRahtanut
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #255 : 04.11.12 - klo:15:32 »
Voi harmi, unohdin katsoa viimeksi kun kävin Keskisellä, että olisiko siellä tuota Cleanin Rainia. Aikaisemmin ei ainakaan vielä ollut, enkä ihan äkkiä keksi missä muualla pääsisin sitä tuoksuttelemaan :) Mulla on Cleanin Fresh laundry joka on tällä hetkellä hukassa (jos olisit hajuvesipullo niin missä piileskelisit?) ja Shower fresh, joka on ollut mun lemppari siitä asti kun alkuvuodesta sen ostin. Ainakin Warm cottonin aion vielä ostaa. Noi Cleanin tuoksut on ainoat joita olen alle vuodessa saanut kulutettua ihan kunnolla, se fresh laundry on jäänyt vähemmälle käytölle mutta 30ml shower fresh on jo puolessa välissä.

Osaako kukaan vinkata mitään samantyyppisiä "puhtaita" tuoksuja? Plussaa olisi jos olisi vähän edullisemmasta hintaluokasta. Mulla on näytteitä joistakin Philosophyn tuoksukopioista ja niistä en pitänyt. En tiedä miten tarkkoja kopioita ovat aidoista, kun mulla ei ole vertailukohteita, mutta ainakin makeupalleyn aidoista vastaavista hajuvesistä annetut huonot arvioit vastasivat hyvin mun mielipidettä. Seuraavaksi houkuttaisi kokeilla näitä: http://www.etsy.com/shop/perfumies?section_id=7623205 :)
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #256 : 05.11.12 - klo:16:37 »
Tässä olen etsiskellyt luonnonmukaisia hajuvesiä, eikä niiden valikoima kovin laaja ole. Päädyin tilaamaan kahta, ja nekin piti tilata toinen Hongkongista ja toinen Englannista pienestä luomukaupasta. Yleisin ongelma näissä kuuluu olevan, että tuoksu ei pysy. - Entiset hajuvedet laitoin myyntiin kirpparille, ja eipä mennyt kauaa kun ne oli myyty!
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #257 : 05.11.12 - klo:17:02 »
Tässä olen etsiskellyt luonnonmukaisia hajuvesiä, eikä niiden valikoima kovin laaja ole. Päädyin tilaamaan kahta, ja nekin piti tilata toinen Hongkongista ja toinen Englannista pienestä luomukaupasta. Yleisin ongelma näissä kuuluu olevan, että tuoksu ei pysy. - Entiset hajuvedet laitoin myyntiin kirpparille, ja eipä mennyt kauaa kun ne oli myyty!

Kokeile noita auric blendsin hajuvesiä, mulla on esim. se love, ja sitten egyptian goddess, pysyy, ja noi on ihania monimutkasia tuoksuja, egyptian goddess on kans yks seksikkäimpiä tuoksuja mitä olen haistanut. Tilaan ebaysta niitä, sieltä saa näytteitä kans.

Mulla on kans noita honore des presin tuoksuja, mutta niitä en voi suositella, ne ei pysy, enkä muutenkaan ole ihan hullun ihastunut, vaikka vamp de ny onkin ok, sekin vaan, koska rakastan sitä tuberosaa siinä.

Etsyssa esim. on aika paljon luonnollisia hyviä tuoksuja kans.

Monet vanhat tuoksut on kans suht. luonnonmukaisia, esim. jotkut guerlainit.

^Amazonissa ja Ebayssä näyttäisi olevan. Toimituksista en osaa sanoa, kun nopeasti vilkaisin.

Kiitos, kun jaksoit vilkaista  :) Mun täytyy varmaan tilata sieltä sitten, harmillista, mutta ei voi mitään.

Miksi mun piti tuoksutella sitä bronze goddessia, ja nyt en saa sitä pois mielestä, se tuoksuu niin täysin kesältä.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #258 : 05.11.12 - klo:18:36 »
Ostin samplen Yellow diamondista, ihan ok  mutta ei sytyttänyt. Ostin myös Beyoncen Heat rushia ja apua tää on ihana!

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #259 : 05.11.12 - klo:20:32 »
D & G:n uusi, Pour Femme on kiva  :l Naisellinen pehmeys ilman tukehtumisvaaraa.

Oi, kiva kuulla! Näin tuosta mainoksen joka viehätti silmää ja toivoinkin, että myös tuoksu viehättäisi nenää. :) Pitää mennä pikaisesti nuuhkimaan!
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #260 : 05.11.12 - klo:20:51 »
Mingtang - luonnonmukaisia tuoksuja tekeviä on muutamia, esim.

http://www.raniaj.com/
http://profumo.it/
http://www.soivohle.com/ (kaikki tuoksut eivät ole, mutta näissä on selvästi merkitty, mitkä ovat)
http://www.aftelier.com/

Jos yhtään pidät tuoksuissa maanläheisistä sävyistä, kannattaa haistaa Soivohlen Underworld - aivan mahtava tuoksu.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #261 : 05.11.12 - klo:22:20 »
Ai, ai, laitoittepa pahoja --- ei saa hullua yllyttää ;D
Jossakin vaiheessa, ainakin reissussa, pitänee noita alkaa etsiä.

Itse kokeilen näitä: http://www.debenhams.com/webapp/wcs/stores/servlet/prod_10001_10001_117483900099_-1 ja http://viewitem.eim.ebay.fi/PACIFICA-TAHITIAN-GARDENIA-Jasmine-PERFUME-Spray-VEGAN/190746631242/item
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa kesäheinä

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #262 : 19.11.12 - klo:19:09 »
D & G:n uusi, Pour Femme on kiva  :l Naisellinen pehmeys ilman tukehtumisvaaraa.

juu aivan ihana on... yhtään hajuvettä en olis tarvinnut, mutta niin vaan tuo liittyi kokoelmaan kaapissa  :D jotenkin just sopiva tähän vuodenaikaan...

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #263 : 20.11.12 - klo:15:14 »
Osaisikohan joku suositella jotain hajuvettä? Tykkään mausteisista, mutta makeista tuoksuista, sellaisista lämpimistä. En tiedä oliko tuossa mitään järkeä  ;D Olisi uusi hajuvesi hakusessa, mutta en tiedä mistä edes aloittaa.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #264 : 20.11.12 - klo:19:27 »
Oletko nuuhkaissut Lolita Lempickan "L"ää? Ihana kanelivanilja - ja sinisestä meriaiheisesta pullosta huolimatta ei tosiaankaan mikään vesituoksu. Tavaratalossa kannattaa nuuhkaista myös vanha kunnon Opium - aloita haistelu vaikka niistä uusista kevytversioista. Korresin tuoksuista kannattaa nuuhkia mausteisemmat versiot - niissä on päätuoksuaineet tuoksun nimessä, siitä voi päätellä onko mukana mausteita. Pepper Jasmine Gaiac Wood Passion Fruit ainakin kannattaa tutkia ja Saffron Amber Agarwood Cardamom. Ehkä myös Victor & Rolfin Spicebomb, vaikka se miestentuoksu onkin. Sitä ovat naiset ostaneet niin paljon, että Helsingin Stokkalla on Spicebomb-ständi naisten puolella! Samantyylinen, ehkä vielä vähän pehmeämpi ja aavistuksen savuinen maustetuoksu löytyy L'Occitanen miesten puolelta, Eau des Baux. Sitäkin kuulemma ostavat paljon naiset (mm. minä  ;D). L'Occitanella kannattaa tutkia myös Amber.

« Viimeksi muokattu: 20.11.12 - klo:19:30 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #265 : 21.11.12 - klo:11:43 »
Osaisikohan joku suositella jotain hajuvettä? Tykkään mausteisista, mutta makeista tuoksuista, sellaisista lämpimistä. En tiedä oliko tuossa mitään järkeä  ;D Olisi uusi hajuvesi hakusessa, mutta en tiedä mistä edes aloittaa.

Mun mielestä melkein kaikissa itämaispohjasissa tuoksuissa on mukana mausteisuutta; Yves Saint Laurentin Opium on ainakin makea ja lämmin. Myös Guerlainin Samsara on makea ja lämmin, ei kovin vahva.
Ja itse tykkäsin aikoinaan Calvin Kleinin Obsession-tuoksusta, se on voimakkaasti mausteinen, ehkä aavistuksen hiukkasen jopa maskuliininen,  hyvin lämmin. Dramaattinen tuoksu, ei miellytä kaikkia, voi olla etten nytkään käyttäis.

Ja hiukan edullisempi ku äskeiset on 6 vuoden takanen lempparini jota käytin neljä viis pulloa peräkanaa ku sain edullisesti, oli Rochas'n Byzance, joka kuten nimikin kertoo on itämaismausteinen, makea ja melko lämmin, mutta myös selkeesti puuterinen, että jos puuterisuus ei käy niin ei sitten ehkä tämäkään.

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #266 : 21.11.12 - klo:14:14 »
Mulla on kans noita honore des presin tuoksuja, mutta niitä en voi suositella, ne ei pysy, enkä muutenkaan ole ihan hullun ihastunut, vaikka vamp de ny onkin ok, sekin vaan, koska rakastan sitä tuberosaa siinä.
Voi hitsi, se Honoré de Prés'n Trip ois kiinnostanut mua tosi kovasti, mutta se on EdT ja jos edes EdP ei pysy niin ei taida olla toivoakaan...

Sattuuko jollakulla olemaan kokemusta Acorellen tuoksuista? Kiinnostaisi tuo Citrus Verbena -EdP ja hintakin olisi hyvinkin kohdallaan, mutta sitä ei taida voida kokeilla missään? Epäilyttää aina ostaa sokkona, vaikka olisikin edullista.
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #267 : 21.11.12 - klo:15:26 »

Voi hitsi, se Honoré de Prés'n Trip ois kiinnostanut mua tosi kovasti, mutta se on EdT ja jos edes EdP ei pysy niin ei taida olla toivoakaan...

Mulla on ne kaikki honoren edt näytteinä, ja mikään niistä ei pysy yhtään, ja ne on muutenkin aika, noh, ei mitään huipputuoksuja. Samoin  se edp mikä mulla on, on jo alkanut mennä pilalle, eli ne menee tosi nopeasti huonoiksi.

Noissa luomuissa kannattaa pysyä öljyissä, se auric blends esim. on ollut aika hyvä.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #268 : 21.11.12 - klo:15:28 »
Ei Auric Blendsillä oikein taida olla mulle sopivaa, kun en tykkää lämpimistä ja mausteisista tuoksuista, vaan päinvastoin raikkaista ja kevyistä :-\
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #269 : 21.11.12 - klo:15:33 »
Ei Auric Blendsillä oikein taida olla mulle sopivaa, kun en tykkää lämpimistä ja mausteisista tuoksuista, vaan päinvastoin raikkaista ja kevyistä :-\

Esim. se love on ns. clean tuoksu, se haisee semmoselle puhtaalle iholle, tai pyykille, mutta en tiedä sitten onko se sellainen mitä tarkoitit.
Se egyptian goddess on enemmän puuterituoksu kuin mausteinen, mutta kuvailisin sitä kyllä lämpimäksi silti.

Etsysta varmaan löytyisi vaikka mitä öljyjä?