Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251371 kertaa)

Poissa naapio

• Tukkaguru
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #300 : 13.12.12 - klo:09:49 »
Käypä Stokkalla miesten puolella nuuhkimassa Guerlain Habit Rouge edt - ja pitää olla nimenomaan edt! Siinä on ainakin Shalimarin nahka ja sitrukset. Savuisuudesta en tiedä. Vaikutti kiinostavalle, kuivalle ja kesäiselle sitrusnahalle... ..testasin kyllä paljon muutakin, en osaa sanoa kuinka oikeellinen on vaikutelmani.

Olen testannut Habit Rougen ihan lähiaikoina ja alku oli tässäkin oikein hyvä, mutta lopussa vanilja puski taas esiin liian voimakkaasti. Mun vaniljatoleranssi on lähestulkoon nolla, se nousee mun iholla esiin heti jos tuoksussa on sitä häivähdyskin joten välttelen sitä parhaani mukaan.
Raitoja käpälään!

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #301 : 13.12.12 - klo:09:56 »
^Jessica Simpsonin Fancy.

Luin arvosteluja tuosta tänä aamuna ja moni sanoi, että tuo tuoksuu enemmänkin karamellille ja toffeelle kuin hattaralle?

Poissa Milly

• HAIRahtanut
« Vastaus #302 : 13.12.12 - klo:13:37 »
Itse en useinkaan hajuvesiä käytä, kun laukasee toisinaan migreeniä.. Mutta nyt löytyi täydellinen EDT.

Yves Rocherin Apple Delight. Aivan ihana omenatuoksu. Ei liian makea, ei liian raikas.. Täydellinen  <3
http://goo.gl/R0olmw Vitacost 30$+ tilauksesta 10$ alennus.
herb -5usd ekasta tilauksesta: WAX635

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #303 : 16.12.12 - klo:12:52 »
Kävin haistelemassa tuota Jessica Simpsonin Fancya ja sen lisäksi Jimmy Choon hajuvettä. Kumpikaan ei iskenyt. Fancy ei ollut tippaakaan sellainen toffeehattara, jota halusin ja tuo Jimmy Choo oli vain raikas. Fancya kokeilin iholle ja se haihtui todella nopeasti pelkäksi vaniljaksi. Päädyin sitten ostamaan Body Shopista Vanilla Bliss vartalosuihkeen, joka tuoksui minusta toffeisella vaniljalle olematta kuitenkaan ällöimelä  :)

Poissa rosmarin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #304 : 16.12.12 - klo:22:56 »
Itse en useinkaan hajuvesiä käytä, kun laukasee toisinaan migreeniä.. Mutta nyt löytyi täydellinen EDT.

Yves Rocherin Apple Delight. Aivan ihana omenatuoksu. Ei liian makea, ei liian raikas.. Täydellinen  <3

Komppaan. YR on luonut pahimpia kliseitä (liika makeus, voimakkuus, synteettisyys, teinimäisyys..) välttelevän ja hienostuneen omenatuoksun, jota voi käyttää niin kesällä kuin talvella.

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #305 : 17.12.12 - klo:00:18 »
Minä pidän Shalimarin alusta, mutta lopun vaniljainen pehmeys ei miellytä mua ollenkaan, saisipa tästä vain savun, nahan ja sitrukset. Minusta Mahalin tarinakaan ei ole ollenkaan surullinen eikä edes haikea, vaan ihastuttavan onnellinen, mutta kaikki kokevat niin eri tavalla nämä jutut :)

Kuolema nuorehkolla iällä lapsivuoteessa on minusta traagista, vaikka olisi elänyt onnellisen elämän siihen asti. :)

Minusta Shalimarin Eau de Parfum on nahkaisempi ja savuisempi kuin Eau de Toilette. Itsekin pidän juuri noista elementeistä, mutta EdP:ssä on myös  läsnä jokin voimakas, pistävä elementti joka ei sovi minulle. EdT ilmeisesti toimii jotenkin minun kemiani kanssa paremmin.

Guerlainillahan on ollut savuisuuden ystäville Cuir de Russie, mutta sitä ei ilmeisesti enää valmisteta (?). Ja muutenkin olen lukenut monesta tuon ajan tuoksusta, joissa oli nahkaa, savua, vetiveriä ja tupakkaa....ah! :D   Kun 20-luvun vaikutteet alkavat tulla taas muotiin - kiitos Downton Abbeyn ja tulevat Kultahattu-elokuvan - toivottavasti trendi näkyy myös 20-luvun tuoksujen paluuna.

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #306 : 17.12.12 - klo:00:24 »
Georgina, viime vuosisadan alun tuoksut eivät voi palata täysin samanlaisina mm. muuttuneen lainsäädännön vuoksi (mm. eläinkunnan raaka-aineita ei saa käyttää samalla tavalla enää) ja kustannussyistä. Mutta ehkä sen ajan tuksuja muistuttavia hajuvesiä tulee :)

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
« Vastaus #307 : 17.12.12 - klo:19:41 »

Komppaan. YR on luonut pahimpia kliseitä (liika makeus, voimakkuus, synteettisyys, teinimäisyys..) välttelevän ja hienostuneen omenatuoksun, jota voi käyttää niin kesällä kuin talvella.

Kiitos vinkistä, täytyy käydä tuoksuttelemassa tätä jokin päivä! Hyviä omenatuoksuja ei voi olla liikaa, eihän?
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #308 : 17.12.12 - klo:21:20 »
^Innostuin vähän jälkijunassa tästä Apple Delightista ja nyt näyttää olevan ainakin YR:n verkkokaupassa loppuunmyyty useat tuotteet sillä tuoksulla ja tajusin vasta nyt, että tässä kaupungissahan on Yves Rocher! Pakko käydä huomenna liikkeessä tuoksuttelemasssa ja jos Apple Delight on niin hyvä kuin kuvittelen, taidan ostaa ainakin Edt:n ... Toivotaan nyt että siellä liikkeessä on niitä vielä.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #309 : 17.12.12 - klo:21:44 »
Kylpykuulana saa myös sekä suihkugeelinä, ja kynttilän muodossa.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #310 : 17.12.12 - klo:22:00 »
Uusin rakkauteni on Comme des Garconsin nimikkotuoksu, upean neilikkainen maustepläjäys, jonka ostin tänään salamarakkauden perusteella.

Ja vielä Mahalista, kuollessaan hän oli käsittääkseni vähän alle 40 eli ei suinkaan nuori kun otetaan huomioon mikä oli keskimääräinen elinikä 1600-luvulla.*inttää*
« Viimeksi muokattu: 17.12.12 - klo:22:12 kirjoittanut naapio »
Raitoja käpälään!

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #311 : 17.12.12 - klo:23:47 »
OT:
Ja vielä Mahalista, kuollessaan hän oli käsittääkseni vähän alle 40 eli ei suinkaan nuori kun otetaan huomioon mikä oli keskimääräinen elinikä 1600-luvulla.*inttää*
Pitää kuitenkin keskimääräisestä eliniästä puhuessa ottaa huomioon myös lapsikuolleisuus, joka oli korkealla ja laski sitä keskimääräistä elinikää huomattavasti. Ne, jotka selvisivät lapsuudesta hengissä, eivät siis suinkaan kuukahtaneet nelikymppisinä vaan saattoivat elää ihan nykymittareillakin vanhuksiksi :)
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #312 : 18.12.12 - klo:13:57 »
Onko juureksilla kokemusta Honore des Pres Sexy Angelic hajuvedestä?

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #313 : 18.12.12 - klo:23:08 »
Pitää kuitenkin keskimääräisestä eliniästä puhuessa ottaa huomioon myös lapsikuolleisuus, joka oli korkealla ja laski sitä keskimääräistä elinikää huomattavasti. Ne, jotka selvisivät lapsuudesta hengissä, eivät siis suinkaan kuukahtaneet nelikymppisinä vaan saattoivat elää ihan nykymittareillakin vanhuksiksi :)

Tosi OT  ;D onpa ihana vääntää tästä
Totta, eliniänodotetta laskee erityisesti suuri lapsikuolleisuus. Hänen elintasonsa on myös ollut varmasti parempi kuin suurimmalla osalla aikalaisillaan. Siitä huolimatta hänen lapsistaan 50% kuoli Wikipedian mukaan joko synnytyksessä tai hyvin nuorina (muutin juuri mielipiteeni traagisesta elämästä), eli sekään ei ole ollut kovin kummoista. Toistuvat raskaudet myös kuluttavat elimistöä, emme tosin tiedä imettikö hän itse (arvelen että ei) ja se tekee niistä todennäköisesti vähemmän raskaita.
Raitoja käpälään!

Kata

• Vieras
« Vastaus #314 : 26.12.12 - klo:11:34 »
Ajattelin ostaa uuden hajuveden. Olen tykännyt D&G:n unisex-tuoksusta 3 L'Imperatrice, joka on nyt uhkaavasti lopuillaan. Osaisiko joku suositella jotakin ihanaa ja raikasta tuoksua?