Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251379 kertaa)

Poissa armi

• Tukkaguru
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #375 : 12.02.13 - klo:11:00 »
Olisiko kellään suositella minulle tuoksua? Kävin itse tuoksuttelemassa, mutta tuoksunenä turtui sokkona tuoksutteluun enkä löytänyt mitään mieluista. Oma tämän hetkinen suosikkini on Dolce & Gabbana Light Blue edt, ikisuosikkini on Guccin Envy Me sekä Envy Me 2-kesäversio. Pidän myös kovasti DKNY:n Be Delicious-tuoksusta ja sen vaaleanpunaisesta kesäversiosta, olikohan se Fresh Blossom tms. Gucci by Guccia käytän myös melko paljon. Huonona tuoksukuvailijana en osaa kuvailla millaisista tuoksuista pidän, mutta en ainakaan erityisen makeista tai kovin kukkaisista (tosin myös Guccin Flora on mieleeni). Pidän raikkaista tuoksuista, mutta myös "Earl Greyn tuoksusta". :D Tuoksussa saa myös olla jokin "juju", esim. Chanel Chance on muuten makuuni mutta hieman tylsä. Moschino Cheapin I Love Love on mielestäni juuri hauska tuoksu, jossa on sitä jujua, tosin tuo on mielestäni nimenomaan hauskan päivän tuoksu eikä niin hienostunut. Mitä minun kannattaisi lähteä hakemaan, vai lähdenkö taas sokkona etsiskelemään?
« Viimeksi muokattu: 12.02.13 - klo:11:06 kirjoittanut armi »
So it goes.

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #376 : 12.02.13 - klo:12:36 »
Osaakohan kukaan auttaa...

Etsinnässä on hajuvesi, joka on "todella yleinen" eli tätä haistaa usein ja kaikkialla. Aivan ihana, kevyt ja raikas kesäinen tuoksu, ei puuterimainen eikä vesituoksukaan. Muistuttaa todella, todella paljon Carolina Herreran 212 -tuoksua, joka on ihana mutta tämä nuuhkimani on vielä ihanampi. Mikä se voisi olla?
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #377 : 12.02.13 - klo:12:45 »
^^Jos jaksat tilata tuoksunäytteitä netistä, niin tilaapa näyte Hermes'n Voyagesta - sitä saa netistä ja aika yleisesti isommista tax-free myymälöistä. Se on läheistä sukua Light Bluelle, mutta tuoksuu hienostuneemmalle - ja Light Bluen omenan korvaavat siinä raikkaat mausteet. Toinen Hermes-sarja, joka saattaisi sinua kiinnostaa, on Eau Merveilles (variaatioineen) - myös tax-free myymälöistä. Kannattaa nuuhkia myös se Light Bluen kesäversio (Portofino) - on riittävän erilainen perusversioon verrattuna - ja hyvällä tuurilla sitä löytyy nyt alelaarista. Ihastuttavia teetuoksuja ovat esim. L'Artisanin The Pour un Ete (netistä) - ja aika paljonkin Earl Greyn mieleen tuova Annick Goutalin Duel (karheaa sitrusta, mustaa teetä ja hyvin pehmeää, puhdasta myskiä, myös netistä) - jälkimmäinen on miestentuoksu, mutta ei minusta mitenkään liian maskuliininen.

L'Occitanen teetuoksut voisit käydä myös nuuhkimassa ja mikä ettei muukin valikoima  - ja jos näet jossain Korresin tuoksuja, niin haistele ihmeessä. Tavaratalotuoksuista voisit pitää myös joistain Diorin kesäcologneista, niistä muistaakseni Escale a Pondichery on raikas teetuoksu. Näissä on aivan ihanat, isot ja kauniit pullot! Niinjoo, ja Bvlgarin vihreä teetuoksu. Nuuhkaise myös Chanelin no 19 - siitä on kaksi versiota, perusversio vihreämpi ja raikkaampi, Poudre nimensä mukaisesti puuterinen. 19 on minusta nimenomaan hienostunut ja raikas.
« Viimeksi muokattu: 12.02.13 - klo:13:02 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #378 : 12.02.13 - klo:12:53 »
Ellenia, Mulle tuli ekana mieleen Versacen Bright Crystal, joka sopii kuvaukseen. Siinä on sellainen samanlainen kevyt ja hieman kirpsakan makea tuoksu kuin 212:ssa, ainakin minun nenääni. BC:ia haistaa kaikkialla, eikä oikein kuulu omiin suosikkeihin :)

Myös Dolce & Cabbanan Light Blue on tuon tyylinen, mutta se pehmenee iholla vaniljaiseksi. Jos olet haistanut sitä vastasuihkittuna, niin ehkäpä tuokin kannattaa tarkistaa. Light Blue on mielestäni hyvä tuoksu, sekin tosin melko yleinen.

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #379 : 12.02.13 - klo:13:22 »
Miia, kiitti vastauksesta mutta kyseinen haisu ei ole tuo, BC se kuuluu nimittäin inhokkeihini ja minusta se on vesituoksu :/ Minusta se on myös aivan erilainen kuin tuo klassinen 212, muistuttaa ehkä enemmän sitä punaista 212 Sexy -versiota. Tämä, jota haen, on ollut olemassa jo ainakin 7 vuotta, sillä muistan haistelleeni sitä ties missä ohikulkevilla ihmisillä (joo, kyllä mä muutakin teen kuin nuuhkin ruuhkassa muita immeisiä :D) ennen kuin hankin 212-tuoksun ja se oli vuonna 2007. Käytin 212:sta pari törtsää ja hyvä se oli mutta aina silloinkin välillä haistoin tuon toisen tuoksun jossain ja ihastelin. Tämä tuli nyt mieleeni, kun aamubussissa jollain ohimenneellä tyypillä tuota taas oli.

Light Bluen menenkin testaamaan, kiitos kovasti vinkistä :)

Muitakin tuoksuja saa ehdotella :)

Pidän näistä:

Boss Orange
Carolina Herrera 212
Clean Fresh Laundry
Burberry Beat EdT
Raikkaat mutta kukkeat, kevyet, joissa jokin jippo, myös sellainen hyvin, hyvin lievä saippuamaisuus. Ehdoton suosikkini näistä tuo Orange

Inhoan:

Gucci Envy Me 2
Versace Bright Chrystal
Escadan makeat
Chloe (se perus, tuoksuu aivan samalta kuin Versace mielestyäni)
Kaikki vesituoksut, puuteriset

Mitä suosittelisitte?
« Viimeksi muokattu: 12.02.13 - klo:13:27 kirjoittanut Ellenia »
Mid back/1b/F/ii

Poissa tsupp

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #380 : 12.02.13 - klo:13:44 »
^^^ Tuostapa tulikin mieleen, että mistä tuoksunäytteet kannattaa tilata? :) Mulla kestää aina vähän aikaa päästä uuteen tuoksuun sisälle, rakkaus ensi nuuhkaisulla on melkoisen harvinaista. Olen myös todella nirso tuoksujen suhteen. Aluksi miellyttävältä tuntunut tuoksu saattaa parin käyttökerran jälkeen ruveta tympäisemään. Pitäisikin varmaan ruveta suosimaan näytteitä ja tehdä ostopäätökset vasta niiden perusteella. Liikkeissä ovat vähän nihkeitä niitä antamaan, varsinkin jos haluaisi kerralla useamman. ::)

/ Puoli-OT.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #381 : 12.02.13 - klo:16:36 »
Jotkut tuoksunettikaupat myyvät myös näytteitä, Euroopassa esim.
http://www.parfumneroli.hu/
http://www.ausliebezumduft.de/

Jenkeissä:
http://luckyscent.com/

Pelkkiin näytteisiin erikoistuneitakin kauppiaita riittää:
http://surrendertochance.com/
http://theperfumedcourt.com/
ja eBayssa paljon myyjiä - myös Huuto.netistä saa näytteitä ainakin isoimmilta tuoksumerkeiltä.

Nuo kaikki osoitteella mainitut olen testannut ja luotettavaksi havainnut. Suosin itsekin ehdottomasti kotona testailua ja rauhallista pohdiskelua!
« Viimeksi muokattu: 12.02.13 - klo:20:37 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa tsupp

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #382 : 13.02.13 - klo:20:09 »
Tosi paljon kiitoksia hyvistä linkeistä, Lila! Taidankin tietää, mitä teen loppuillan. ;)

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #383 : 13.02.13 - klo:21:58 »
Ei ollut tuo etsimäni tuoksu Light Blue, ei edes sinne päinkään. Lisää vinkkejä? :)
Mid back/1b/F/ii

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #384 : 15.02.13 - klo:17:28 »
No mulla ei kyllä ole sitten minkäänlaista käsitystä siitä, miltä tuo Carolina Herreran 212 tuoksuu, mutta mieleen tuli silti Lancomen Miracle ja Burberryn London. Jos tuoksuttelisit niitä vaikka seuraavaksi. :)
3a F ii

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #385 : 18.02.13 - klo:16:17 »
Osaisko joku suositella mulle tuoksua :)? Oon käyttäny pullollisen Viktor & Rolf Flowerbombia, josta tykkäsin tosi paljon mutta haluaisin nyt kokeilla ehkä jotain uutta. Pidän miedon vaniljaisista, pehmeistä ja itämaisista tuoksuista. Kaikki makeat ruokatuoksut (kahvi, suklaa, piparit, keksit, ja erityisesti kaneli) on mun suosikkeja eli jotain vivahdetta niiden suuntaan sais olla. Pidin silti siitä, että Flowerbombissa oli sellasta tietynlaista hienostuneisuutta, vaikka toisinaan haluankin tuoksua kanelipullalle.

Poissa Liisi

• HAIRahtanut
« Vastaus #386 : 18.02.13 - klo:20:14 »
^ Miten olisi Chopardin Casmir?

2c M i

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #387 : 19.02.13 - klo:09:38 »
Chanelin Egoiste on mun suuri kanelirakkauteni, se on miesten puolelta mutta todella pehmeä ja kaunis tuoksu. Toinen mitä ehdottaisin ennakkoluulottomasti kokeilemaan on Spicebomb, jos pääset alun pippurisesta tymäyksestä yli niin tumma kirsikkasuklaa palkitsee.
Raitoja käpälään!

Poissa Wanda

• Tukkaguru
« Vastaus #388 : 19.02.13 - klo:11:04 »
Mä en osaa päättää ostaisinko kevättuoksuksi Versacen Versensen vai Issey Miyaken Floralen. Molemmat olivat Stockalla tarjouksessa, joten ei olisi paha sijoitus laittaa molempiin, mutta jotenkin en raaskisi.

Auttakee :D

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #389 : 21.02.13 - klo:05:57 »
Kiitoksia paljon Liisi ja naapio! Käyn noita nuuskimassa heti ku pääsen Stockalle :P