Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251522 kertaa)

Poissa Georgina

• Hiushörhö
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #390 : 21.02.13 - klo:20:36 »
Tarvitsisin apuanne tuoksun metsästämiseen, tai ainakin vaihtoehtojen rajaamiseen.  ;D

Juttelin hiljattain yksissä juhlissa naisen kanssa, jolla oli todella ihanan tuoksuista hajuvettä. En kehdannut kuitenkaan kysyä mikä oli kyseessä, sillä nainen oli melko korkeassa asemassa. :D

Tuoksu oli itämainen ja mausteinen. Siinä oli jotain samaa kuin suosikissani Shalimarissa, ja siksi varmaan kiinnitinkin siihen erityistä huomiota. Mutta toisin kuin Shalimar, tässä en ollut aistivinani yhtä vahvoja nahan ja savun aromeita. Tuoksussa oli melko varmasti myskiä, puisia elementtejä, kanelia, santelipuuta ja vaniljaa. Todennäköisinä pidän myös patsulia, jasmiinia ja sitrusta (ehkä bergamottia?). Siinä oli hyvin vähän kukkaisia elementtejä, ei siis ollut vesituoksu tai raikas kukkaistuoksu. Pohjatuoksu vaikutti olevan sellainen pehmeän mausteinen ja vaniljainen, siitä tuli mieleen Intia.:D  Olen haistanut tuoksun jossain aiemminkin, eli se ei ole huippuharvinainen. Siitä tuli eniten mieleeni Shalimar, Kenzon Amour (pohjatuoksu) sekä jossain määrin YSL:n Opium. Oli kuitenkin viimeksi mainittua feminiinisempi.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #391 : 22.02.13 - klo:05:19 »
^Mulle tuli ensimmäisenä Estee Lauderin Youth Dew mieleen:

http://www.fragrantica.com/perfume/Est-e-Lauder/Youth-Dew-555.html

Se saattaisi olla myös Calvin Kleinin Obsession, ihan varmasti olet haistanut sitä joskus aiemmin, vaikkei se enää mikään mainstream olekaan. ;)

http://www.fragrantica.com/perfume/Calvin-Klein/Obsession-248.html
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #392 : 22.02.13 - klo:13:57 »
Youth Dew tuoksuu yksinkertaisesti vaniljakolalta, minusta siinä ei ole paljoakaan samaa kuin Shalimarissa.
CK Obsession voisi olla ihan hyvä veikkaus tai ehkä jopa Guerlainn Samsara.
Raitoja käpälään!

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
« Vastaus #393 : 23.02.13 - klo:13:19 »
Suihkauttelin Livboxin rupuista Lady Gaga näytettä. Kaupassa ihmettelin, miksi haistoin kissanpissanlemahduksen. Syyllinen olinkin minä, oi häpeää 8) :D. Ylang-ylang käsisaippua + Lady Gaga = Kitty-cat pee pee.
Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #394 : 23.02.13 - klo:16:30 »
Ostin jokin aika sitten Sarah Jessica Parkerin Lovelyn, kun joskus nuuhkaisin sitä kaupassa ja teki mieli jo jotain naisellista keväistä tuoksua.

Harmikseni tuo vaan muuttuu miun iholla liian aikuismaiseksi, vaikka Fragrantican kommenteista voisi päätellä että se käy kaiken ikäisille. Mulla ne puiset ja eläimelliset nuotit tulee todella vahvasti esille, kuten monessa muussa hajuvedessä. Lopputulos ei ole kepeän naisellinen, vaan hikinen teatteri, joka kuhisee vanhoja ihmisiä  ;D Siis mulla vain tulee tuollainen assosiaatio, ei se toki hielle tuoksu ollenkaan.

Tosi vaikea löytää hajuvesi, missä on hieman pehmeyttä ja samalla raikkautta. Tuntuu olevan aina joko tai.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #395 : 23.02.13 - klo:23:02 »
Ostin kauan kyttäämäni Marc Jacobsin Dot-tuoksun ja oi että miten ihana se onkaan. Mulla ei ole ennestään näin makean tuoksuista hajuvettä, joten tuo kivaa vaihtelua omaan hajuvesi"kokoelmaan". Monesti päädyn aina hankkimaan hieman raikkaamman tuoksuisia hajuvesiä, sillä ne ovat aina arkikäytössä niin passeleita. Marc Jacobsilta on nyt löytynyt minulle mieleisiä tuoksuja ja onhan ne pullotkin tosi hauskoja. Näyttävät ainakin kivemmilta kuin esim. Cleanin yltiöpelkistetyt pullot, vaikka juuri niihin tuoksuihin sopivatkin.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #396 : 26.02.13 - klo:08:33 »
Mä olen käyttänyt nyt näytteen verran Escadan uutta Cherry In The Airia ja vaikka yleensä vihaan kaikkia hedelmäisiä tuoksuja, niin tämä on kyllä aika ihana. Tosi pehmoinen ja kirpeä samaan aikaan ja tästä tulee jotenkin leikkisä fiilis. Harkitsen ihan tosissaan täysikokoisen hankkimista.

Hankin kesätuoksukseni Versacen Versensen. Olen himoinnut sitä pitkään ja pidän sen raikkaudesta. Sopii kesällä toimistoon, kuin nappi silmään. Toinen ihanuus, mikä on tullut hankittua viime aikoina on Dolce&Gabbanan Sicily, ihana, puhdas, sensuelli ja elegantti tuoksu, joka toimii varmaan missä vaan. Olen tätä metsästänyt jo pidemmän aikaa ja nyt löysin. Tämä on ilmeisesti lopetettu, joten täytyy käyttää säästelleen, vaikka sitä onkin 100 ml. <3
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #397 : 26.02.13 - klo:09:43 »
Muhun on iskenyt joku hassu keväthimo saada kirpsakka vadelmainen hajuvesi.
Ei missään nimessä makea gourmandi vaan sellainen tujun pinkki tuoksu, mielellään puhtoisen myskipohjainen.

Mielessäni on Sinebrycoffin Schweppes Russchian water -juoma. Poreileva ja pinkki.
Raitoja käpälään!

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #398 : 26.02.13 - klo:09:53 »
Minulla on varmaan vähän sama tauti - Byredon Pulp on alkanut yhtäkkiä tuoksua todella kutsuvalta, vaikka tähän saakka olen pitänyt sitä melko yhdentekevänä. Vadelmatuoksuksi siitä ei kyllä ole; se on sormien välistä pursuavaa hedelmälihaa, hapanta ja makeaa yhtä aikaa + miellyttävä ryhdistävä seetri.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #399 : 26.02.13 - klo:13:53 »
Muhun on iskenyt joku hassu keväthimo saada kirpsakka vadelmainen hajuvesi.
Ei missään nimessä makea gourmandi vaan sellainen tujun pinkki tuoksu, mielellään puhtoisen myskipohjainen.

Mielessäni on Sinebrycoffin Schweppes Russchian water -juoma. Poreileva ja pinkki.

Jeanne Lanvin. Käy haistamassa.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #400 : 26.02.13 - klo:14:45 »
Olen mielestäni haistanut Lanvinia ja se oli ainakin silloiseen ruusuhimooni liian laiha. Testaan sen uudestaan sopivan tilaisuuden tullen. Taidan käydä tutkimassa Lady Millioninkin vaikka epäilenkin että se on liian karkkinen.
Raitoja käpälään!

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #401 : 26.02.13 - klo:16:15 »
Marc Jacobsin Daisyn vaaleanpunainen versio oli muistaakseni huomattavan vadelmainen. Samoin joku Nina Riccin versio (siitä omenapullosta).
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #402 : 26.02.13 - klo:18:42 »
Taidan käydä tutkimassa Lady Millioninkin vaikka epäilenkin että se on liian karkkinen.

Lady Million haisee mun mielestä vaan hunajalle ja valkoisille kukille. Tosi blaah tuoksu, yrittää olla jotain, mutta onnistuu olemaan vaan vahva, kukkainen ja tylsä. Näitä mahtuu 13 tusinaan. :P

Poissa Alicia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #403 : 28.02.13 - klo:10:15 »
Toinen ihanuus, mikä on tullut hankittua viime aikoina on Dolce&Gabbanan Sicily, ihana, puhdas, sensuelli ja elegantti tuoksu, joka toimii varmaan missä vaan. Olen tätä metsästänyt jo pidemmän aikaa ja nyt löysin. Tämä on ilmeisesti lopetettu, joten täytyy käyttää säästelleen, vaikka sitä onkin 100 ml. <3

Raskitko paljastaa mistä löysit?   :)

Minulla on 1,5ml näyte suihkepullossa ja olen sitä käyttänyt säästellen kun Sisilyä ei tule vastaan missään. Luinkin netistä että sen valmistus on lopetettu. Tuoksu on kyllä ihana, alkuun rapean kirpakan raikas ja pehmenee juuri sopivasti siitä.

www.iHerb.com alennuskoodilla IDO234  10,00$ alennus uusille asiakkaille ensimmäisestä tilauksesta.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #404 : 28.02.13 - klo:17:52 »
^Fragrancex.comista. ;)