Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251002 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #435 : 29.04.13 - klo:16:21 »
Perun myönteisen arvioni Yves Rocherin uusimmasta - yksi ainoa suihkaus ranteelle tuoksuu koko ajan nenään ja meinaa vallata koko asunnon  :-X
OK tuoksu, mutta vanilja puskee liikaa läpi. Erotan jopa myskin aromeja. Tämä olisi miellyttävä kevyempänä versiona - eau de fraiche tai eau de cologne - mutta eau de parfum on aivan liian tuju annos.

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #436 : 06.05.13 - klo:15:03 »
Tällä hetkellä mun "vakkari" eli jokapäiväisessä käytössä oleva tuoksu on Body shopin "LOVE ETC". Persoonallinen, mutta erittäin naisellinen. Tosin tuota olen jo käyttänyt niin kauan, että nenä alkaa jo tottua  :) Seuraavaksi suunnittelen ostaa Rihannan "nude" tuoksun. Tuoksuttelin tätä Sokoksella, ja rakastuin! http://www.fragrantica.com/perfume/Rihanna/Nude-16630.html
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #437 : 11.05.13 - klo:13:46 »
Minulla on nyt pakkomielle. Keksiikö kukaan, missä hajuvedessä olisi kaneli(nlehde)n ja valkoisten kukkien tuoksua  yhdistelmänä? Joskus muistan sen tyypistä haistelleeni, mutten kuollaksenikaan muista mitä se oli. Ei ollut mikään raskas tuoksu vaikka mausteinen olikin.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #438 : 11.05.13 - klo:14:10 »
Minulla on nyt pakkomielle. Keksiikö kukaan, missä hajuvedessä olisi kaneli(nlehde)n ja valkoisten kukkien tuoksua  yhdistelmänä? Joskus muistan sen tyypistä haistelleeni, mutten kuollaksenikaan muista mitä se oli. Ei ollut mikään raskas tuoksu vaikka mausteinen olikin.

Googlasin asiaa, ehkä tämä linkki auttaa. Joku suomalaisneito on näköjään tiedustellut asiaa aikaisemminkin :D

http://www.fragrantica.com/board/viewtopic.php?id=178

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #439 : 11.05.13 - klo:16:12 »

Esim. Oriflamen Felicity on hyvin kanelinen. On myös aika makea ja mausteinen, mutta siitä löytyy selviä kukkaistuoksuja. Multa saattaisi kotoa löytyä samplekin (en voi nyt tarkistaa kun olen reissussa) joten voin sellaisen lähettää mikäli kiinnostaa. :)
http://fi.oriflame.com/products/product-detail.jhtml?prodCode=21673
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #440 : 11.05.13 - klo:22:19 »
Chanelin "miestentuoksu" Egoiste, kanelia, tupakkaa ja ruusua. Ihana  <3
Raitoja käpälään!

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #441 : 12.05.13 - klo:23:32 »
Tässä tulee nyt vähän erikoinen vinkki, mutta ostin Glade crisp white cotton- wc raikastimen ja se tuoksuu täysin Cleanin hajuvesille! Se on vieläpä joku Air & Fabric niin suihkautin sitä kokeeksi paitaan ja toimi täydellisesti hajuveden korvikkeena, tuoksu kesti monta tuntia paidassa :D Ainakin paras wc raikastimen tuoksu ikinä, yleensä ne tuoksuu sellaiselle tympeälle tai pistävälle.

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #442 : 13.05.13 - klo:20:13 »
Tässä tulee nyt vähän erikoinen vinkki, mutta ostin Glade crisp white cotton- wc raikastimen ja se tuoksuu täysin Cleanin hajuvesille! Se on vieläpä joku Air & Fabric niin suihkautin sitä kokeeksi paitaan ja toimi täydellisesti hajuveden korvikkeena, tuoksu kesti monta tuntia paidassa :D Ainakin paras wc raikastimen tuoksu ikinä, yleensä ne tuoksuu sellaiselle tympeälle tai pistävälle.
Meil on tätä töissä ja on kyllä tosi tosi hyvän hajuista! Oon suunnitellut ostaa kotiinkin ja raikastaa sillä sohvat ja sängyn kun on niin ihana tuoksu  ;)

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #443 : 15.05.13 - klo:20:31 »
Sain äitienpäivälahjaksi Acqua di Gioian eau Fraichen ja tästä tuli kerralla kesän lempituoksu <3 Olen äärettömän huono kuvailemaan tuoksuja mutta tämä on sellainen kevyt, raikas vesituoksu, hieman makea jossa on ainakin havaittavissa sitrusta ja jasmiinia. Myyjän mukaan on kuulemma kevyempi ja vähemmän makea kuin alkuperäinen Acqua di Gioia. Kesto ei ole mikään paras  mahdollinen mutta päiväkäyttöön kuitenkin passeli.

Poissa crema

• Hiushörhö
« Vastaus #444 : 16.05.13 - klo:00:55 »
^Midnight Poison? Niitä taitaa olla myös jotain Elixir versioitakin.

Asiasta kukkaruukkuun, mikä teille on sellainen kipuraja, minkä yli ette maksaisi tuoksusta? Tai, mikä tuntuu sopivalta hinnalta hajuvedestä? Mulla vähän vaihtelee, jos tilaan netistä, niin noin. kolmekymppiä on ihan ok, mutta 40 € tuntuu jo paljolta. Jos menee yli neljänkympin, niin sitten tuoksun täytyy olla tosi spesiaali. Ihan halpoja tuoksuja en enää kelpuuta itselleni.

Mulla varmaan €70 / 30-50ml. Jotain speciaali-tuoksuja voi olla hallussa ehkä hinasen kalliimpiakin, mutta aika kauan joutuisin miettimään tuota kalliimpien hajujen ostoja (yks onkin pyörinyt tässä mielessä...). Täytyis olla joku tosi erikoinen. Mulla tosin kestää hajuvedet ikuisuuksia kun käytän niitä niin vähän, eli jos käyttäisin tiuhaan tahtiin olisi kipuraja ehkä alempi.

Mäkin voisin muuten mennä asiasta kukkaruukkuun ja kysäistä suosituksia sitrus-tuoksuille? Etsin jotain freesia mutta ei hedelmä/kukkaistuoksua mun talven vaniljaisten ja mausteisten, ja kesän kukkaistuoksujen joukkoon, hankala vaan löytää mitään tuollaista. Saa olla kalliskin  ;)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #445 : 16.05.13 - klo:08:17 »
^Tilailepa näytteitä Annick Goutalin sitrustuoksuista, esim.

http://www.fragrantica.com/perfume/Annick-Goutal/Eau-d-Hadrien-756.html
http://www.fragrantica.com/perfume/Annick-Goutal/Eau-du-Sud-754.html
http://www.fragrantica.com/perfume/Annick-Goutal/Les-Nuits-d-Hadrien-1630.html

Näytteitä Perfumed Courtista, Surrender to Chancesta tai Aus Liebe Zum Duftista - ja eBaysta varmaan löytyy myös!

Kallein tuoksuni millilitrahinnoissa on varmaan Nasomatton, 130 € 30 ml. Tuota enempää en kyllä mielellään maksa. Tosin himoitsen Comme des Garconsin Luxe Patchoulia ja se on niin törkeän hintainen, etten edes kehtaa sanoa.

Ja minullahan on hajuvesiä luultavasti jo nyt koko loppuelämäksi...
« Viimeksi muokattu: 16.05.13 - klo:08:20 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #446 : 16.05.13 - klo:10:21 »
Kipuraja menee itselläni jossain satasessa, jos tuoksu on ehdottomasti sen arvoinen. Harmittaa, kun viime kesänä Sokoksella olisi ollut Sisleyn 2 alennuksessa, jotain neljä-viisikymppiä... mutta en ostanut. Sisley ei ole juuri koskaan tarjouksessa, ja tuo kakkonen on aivan ihana ja tavoittelemani tuoksu... Netissäkään sitä ei saa edullisesti. Maksaisin kyllä sen normihinnan, päälle satkun, jos vain budjetti sallisi... Mutta muitakin tarpeita on..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #447 : 16.05.13 - klo:13:54 »
Eikös tuo Annick Goutalin Eau d'Hadrien ole juuri se tuoksu, jota Madonna aikoinaan käytti? Ja jolla Immaculate Collectionin pakkaus oli tuoksutettu?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #448 : 16.05.13 - klo:14:50 »
Muistan lukeneeni kyllä, että se lukeutuu Madonnan suosikkituoksuihin.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #449 : 17.05.13 - klo:07:07 »
Mullakin on tuo tuoksujen hintakipuraja kyllä kiivennyt sinne satasen pintaan. Tällä hetkellä kallein omistamani taitaa olla Maison Francis Kurkdjianin Absolue Pour La Soir, joka maksoi muistaakseni 115 €. Tom Fordin White Patchouli taitaa mennä suunnilleen samaan kategoriaan, mutta sen osti mies, enkä minä. :)

Kuitenkin kolmella-neljällä kympillä saa jo ihan kelpo tavaraa ja sellaisia voin ostaa heräteostoksina, kalliimpia sitten tulee harkittua enemmän. Tässä kuussa on kyllä tehyt jo niin radikaali määrä (11 täyttä pulloa, kaikki paitsi 1 100ml ::) ) tuoksuhankintoja Ranskasta, että koitan nyt vähän aikaa pantata hankintoja.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.