Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 250250 kertaa)

Poissa Manna

• Tukkaguru
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #450 : 17.05.13 - klo:08:45 »
Kallein tuoksuni millilitrahinnoissa on varmaan Nasomatton, 130 € 30 ml. Tuota enempää en kyllä mielellään maksa. Tosin himoitsen Comme des Garconsin Luxe Patchoulia ja se on niin törkeän hintainen, etten edes kehtaa sanoa.

Oli pakko käydä kurkkaamassa hintaa ja olihan se melkoinen ;D

Mun himotuslistalla on Guerlainin Spiritueuse Double Vanille:

http://shop.nordstrom.com/s/guerlain-spiritueuse-double-vanille-eau-de-parfum/3261753
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #451 : 17.05.13 - klo:14:28 »
Apua mitä hintoja teidän tuoksuilla. :-X Mun on rehellisesti sanottava, että en ole vielä koskaan törmännyt semmoiseen tuoksuun, mistä kuvittelisin maksavani yli 60 euroa enkä usko että sitä päivää tuleekaan. En saa tuoksuista mitään semmoista niin merkittävää mielihyvää, että voisin maksaa niistä ihan älyttömästi. Mut kyllä mä tavallaan ymmärrän nuo kalliimmatkin ostot, koska onhan mulla itsellänikin kenkiä jotka on maksaneet aika hitosti. ;D Ainoa tuoksu, mikä tekisi mieli kovasti hankkia on Guccin Premiere, mutta se on vaan liian kallis mun kipurajalleni, että olen vielä jättänyt sen hankkimatta.

Kuinka monta hajuvettä te muuten omistatte? Onko teillä joku luottotuoksu, joka on tavallaan sellainen jonka koette osaksi itseänne? Mä oon itse asiassa hajuvedet löytänyt vasta jonkin aikaa sitten ja oon kyllä tehnyt tyhmiäkin hankintoja, mut nyt alkaa pikku hiljaa löytymään esimerkiksi inhokki- ja suosikkivivahteet joiden perusteella sit selailen läpi eri hajuvesiä. Inhokkeja on esim. pippuri, vanilja (jos on liian dominoiva), jasmiini, ruusu (jälleen kerran jos on dominoiva), vetiver, granaattiomena, karamelli... Kun taas suosikkeja on freesia, omena, orkidea, vadelma, kaakao, valkoiset kukat, vaaleat puut, bergamotto...

Tuoksunenäni taitaa siis olla vielä aika yksinkertainen ja aloittelijan tasolla. ;D En oo vielä itselleni löytänyt tuoksua, joka olisi "The One" eli jonka kokisin omaksi luottotuoksuksi. Onko teillä muuten jotain tuoksuja, joita omistatte ja joista pidätte, mutta ne eivät tunnu sopivan jostain syystä? Oma yksi ihastukseni on Bossin Nuit, se on mielestäni ihana, mutta joku siinä tökkii, niin ettei sitä tule valittua ikinä hyllystä käyttöön asti. Pelkään, että jos ostan Premieren niin sen kanssa käy samoin.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #452 : 17.05.13 - klo:15:12 »
Mulla on pari hajuvettä yleensä kerralla käytössä, ja ostan aika paljon samoja eli olen tuoksu-uskollinen.
Tällä hetkellä käytössä on D&G Light Blue sekä Clean Warm Cotton.

Etsiskelen kyllä jatkuvasti uusia tuoksuja, mutta en osta hajuvettä herkästi. Pari ihanaa on tullut viime aikoina vastaan, esim. D&G L'imperatrice ja Marc Jacobsin kurkkutuoksu, mutta nämä jäivät ostamatta, sillä huomasin heti että ne eivät kestä iholla hetkeäkään.

Jos löydän "must have" -tuoksun, voin kyllä maksaa siitä satasenkin. Mutta ainoastaan nuo kaksi tämänhetkistä lempituoksuani ovat läpäisseet tiukan seulani viime vuosien aikana. Warm Cotton on mulle ensisijaisesti talvituoksu, Light Blue puolestaan kesätuoksu.

Löytäisin kyllä mielelläni jonkun sirtuunaisen /yrttisen raikkaan perustuoksun, jota voisi käyttää kesät, talvet. Toisaalta tykkään niin paljon näistä nykyisistä, että en oikeastaan kaipaa uutta tuoksua tällä hetkellä.

Ja noista inhokkituoksuista... mulle niitä ovat ehdottomasti myski (ykkösinhokki) sekä muut raskaat ja mausteiset tuoksut, kuten ambra ja santeli ja muut vastaavat, mitä noita nyt on. Vaniljaa en siedä myöskään. Jotkut puhtaat kukkaistuoksut, esim. jasmiini, ylang-ylang ja valkoinen lilja voivat tuntua myös liian hyökkääviltä, jos niitä on yksinään liikaa.

Sen olen huomannut, että mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä raikkaampiin tuoksuihin olen siirtynyt. Nuorempana tunsin vetoa enemmän voimakkaisiin ja dramaattisiin, helposti tunnistettaviin tuoksuihin. Nykyään tuollaisista tuoksuista tulee vain sellainen "ryssä" -meininki mieleen.

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #453 : 17.05.13 - klo:16:38 »
Ööö, mulla lähti hieman lapasesta hintapolitiikan kanssa. Ostin tässä keväällä puredistancen Antonian. 17,5 millilitraa maksoi 180 euroa. Mutta se tuoksuu hyvälle... ::)

Tuoksuja mulla on noin 30-40 kappaletta. Tällä hetkellä nimikkotuoksu on Maison Martin Margielan Untitled. Sitä ennen se oli Chanelin Chance, sitä ennen Armanin She Night... Niitä tulee ja menee.

Pidän ehkä eniten valkoisista kukista ja vihreistä tuoksuista. Inhosin pitkään vaniljaa ja ruusua, mutta nyt käytän melko mielelläni Narciso Rodriguezin For Heria.

Yritän aika ajoin "kouluttaa" itseäni hankkimalla testereitä niin sanotuista niche-tuoksuista, mutta tykkään silti vielä paljon joistain helposta massatuoksuista kuten Victor & Rolfin Flowerbombista.
1a F ii

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #454 : 17.05.13 - klo:16:47 »
Kuinka monta hajuvettä te muuten omistatte? Onko teillä joku luottotuoksu, joka on tavallaan sellainen jonka koette osaksi itseänne?

45 tuoksua, eli melkoinen määrä, suurin osa 50 tai 100 ml. Lisäksi minejä ja sampleja liuta, ehkä parikymmentä tällä hetkellä. Luottotuoksua mulla ei varsinaisesti ole. Balmain De Balmain on ollut ehkä lähimpänä sitä, mitä haen, ihana vihreä ja klassinen chypre. Tosin nyt mulla ei ole sitä, mutta hankintalistalla se on.

Ehkä jos pitäisi nykyisistä valita luottotuoksuja, niin Pradan L`eau De Ambre toimisi oikeastaan koska vaan, samoin Balmainin Ambre Gris, joka ehkä kuitenkin on hieman talvisempi ambra. Jostain syystä ambratuoksut sopii hyvin mun iholle, niistä tulee sellainen pehmoinen ja sensuelli.

Mulla on yleensä teho/arkikäytössä pari tuoksua, jotka toimii asiakas- ja bisnestapaamisissa (lue:kauluspaita, kynähame ja sitärataa). Ne on yleensä sellaisia raikkaanpuoleisia kukkaistuoksuja, jotka ei ärsytä ketään, eivätkä ole liian voimakkaita. Tällä hetkellä mulla on arkikäytössä Estee Lauderin Bali Dream ja Guccin Envy me (nothing to envy about...), joka on vaan oikeastaan tosi tylsä ja mainstream ja sietääkin loppua.

Viimeaikoina olen hankkinut viikunatuoksuja kesää silmällä pitäen, eli Roger & Galletin Fleur De Figuierin ja Fragonardin Figuier Fleurin. Lisäksi kesäkäyttöön päätyy Versacen Versense, jossa siinäkin on viikunaa. Sen lasken myös niihin "ei ärsytä ketään" työtuoksuihin kuuluvaksi.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #455 : 17.05.13 - klo:19:20 »
Itselläni on  yleensä 1-3 hajuvettä, tällä hetkellä poikkeuksellisesti 5, mutta yksi on loppumassa. Olisi ihanaa ostaa muutama purkki lisää ja kokeilla eri tuoksuja, mutta kyllä se raha tulee vastaan. 30-60 euroa hajuvedestä on ok hinta, täytyy kyllä lottovoitto saada ennen kuin uskallan edes haistella kalliimpia :D

Ehkä sitten kun siippa saa töitä ja itse maksan opintolainan pois alta, hemmottelen itseäni jollain superkalliilla tuoksuttimella :)

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #456 : 17.05.13 - klo:19:29 »
Mulla on tällä hetkellä 4 + 2 hajuvettä. Neljä siis täällä ja kaksi Suomessa odottamassa. Se on mulle aika paljon. Tosin yksi on loppumassa, sitä on Suomessa odottamassa uusi pullo. Ja yhdestä haluaisin kauheasti eroon jotenkin, mutten oikein tiedä miten, koska olen saanut sen lahjaksi. Mutta en vaan voi käyttää sitä, koska saan hajusta päänsärkyä ja muutenkin se on mielestäni tosi pistävä. Ehkä sen voisi vaan lahjoittaa eteenpäin tai jotain. Tulisi parempi mieli.

Tällä hetkellä himoitsen tuskallisesti Cleanin Outdoor Shower Freshiä. Se on aivan mielettömän ihana vihreä, raikas ja kesäinen. Olen käynyt kaupassa sniffailemassa sitä useampaankin otteeseen. Ihanuudestaan huolimatta haluaisin sen mielelläni 30-millisenä, jotta se loppuisikin joskus. Muistaakseni 30 milliä maksaa Sokoksella 45 euroa, joka on kyllä aika kova hinta opiskelijan kukkarolle, mutta toisaalta pelkään että tämä on vain rajoitettu tuoksu ja menee pois myynnistä joskus. Pitää nyt katsella ja tsiigailla ja pohtia.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #457 : 17.05.13 - klo:21:02 »
Vaeltelin Stockalla tänään ja suihkutin toiseen ranteeseen Sisleyn Eau du Soiria (Diorellamainen olemus, kukkaisampi kylläkin ja ilman sen hilpeitä sitruksia). Tästä tulee ihana boheemi tätini mieleen, täytyykin suositella sitä hänelle. Toiseen käteen valitsin CK Beautyn ja se tuoksuu puumanaiselta. Yltiönaiselliselta rehevällä ja hiukan ylikypsällä tavalla. Ryppyinen rintavako.

Mun tekisi mieli hankkia L'Occitanen kesätuoksu The Vert & Bigarade, se jäi meleen viime viikonlopulta. Olen kallistumassa sille kannalle, että jos sitä on Sokoksella ja saan hyödynnettyä asiakasomistajatarjouksen -15% niin se on karma...

Riippu tuoksusta paljonko olen valmis investoimaan. Rakastan Lutensin Cheneä sellaisella intohimolla että voisin maksaa siitä enemmänkin jos vaihtoehto olisi olla ilman. L'Occitanen hinta sen sijaan on minusta yläkanttiin vaikka ihastuinkin siihen.
Raitoja käpälään!

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #458 : 17.05.13 - klo:21:16 »
Tämän kevään tuoksuista mielestäni ehdottomasti paras on Roberto Cavallin Just Cavalli. Muuttuu iholla todella pehmeän, mutta voimakkaan kukkaiseksi ja havaitsen tästä puuterisia sekä kermaisia vivahteita. Tämä on tuoksu, joka varmasti jakaa mielipiteitä. Omalla ihollani Just Cavalli toimii täydellisesti. Pullo on melko ruma, mutta tuoksu sitäkin parempi. Jopa mies tykkäsi tästä, kun tuoksuttelin kaupassa, vaikka yleensä hän ei tykkää hajuvesistäni.

Taisin ostaa viime vuonna kaksi uutuustuoksua, tänä vuonna en ole vielä ostanut yhtäkään. En muista innostuneeni tuoksu-uutuuksista kunnolla enää muutamaan vuoteen ja viime vuoden ostoksetkin olivat "vain kivoja", mutta Just Cavalli lienee ensimmäinen pitkään aikaan, joka on aivan pakko saada.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #459 : 17.05.13 - klo:21:25 »
Mä en yleensäkään oikein innostu uutuustuoksuista. Tuntuu, että niitä on joka toisella ja viime aikojen uutuudet on olleet kyllä kohtuullisen tylsiä.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #460 : 18.05.13 - klo:11:47 »
^ Mä oon taas vielä niin tuoksuneitsyt, että innostun helposti uusista tuoksuista. Mut nyt ei ole kyllä oikein ollut mikään mieleen niin paljon että oisin harkinnut ostamista. Täytyy kyllä varmaan tässä lähipäivinä käydä tuoksuttelemassa paria juttua mitkä kiinnostaa, vaikka uutta tuoksua en nyt varsinaisesti tarvitse. ::)

Löysin kaapista yhden heräteostoksen, jonka tein joskus viime vuoden lopulla ja muistelen että kerran kokeilin ja totesin heti että ei ole mun juttu. Ehkä se oli sitä talven tunnelmaa, johon se ei sopinut, mutta nyt kun kaivelin tuon uudestaan esille ja tuoksutin niin se onkin aika ihana omalla tavallaan. Kyseessä on True Religionin nimikkotuoksu. Mielestäni tämä on kyllä aika kesäinen tuoksu, tosin eri tavalla kuin muut tyypilliset kesätuoksut. Alkutuoksusta tulee mieleen raikas metsätuuli ja viherkasvien tuoksu. Kun tuoksu syvenee iholla, se muuttuu mausteiseksi ja tuoksuu selvästi sellaiselta kuivalta ja lämpimältä puulta, ehkä jopa hieman savuiselta. Alta tuoksuu kuitenkin aika voimakkaasti tuo bergamotti, joka on kyllä ihan kiva. Tää kyllä vähäsen riitelee muiden tuotteiden kanssa joissa on tuoksua, esim. hiuslakan (Tigi...) makeat tuoksuelementit korostuu tätä vasten vähän liikaa ja yhdistelmä on vähintäänkin outo. Mulla on vielä aika paljon kaikkia Tigin hedelmän tuoksuisia tuotteita shampoista lähtien niin en tiedä nyt käykö tämäkään tuoksu sit mulle. Tai siis että tulisiko tätä käytettyä ikinä...
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa crema

• Hiushörhö
« Vastaus #461 : 21.05.13 - klo:18:34 »
^Tilailepa näytteitä Annick Goutalin sitrustuoksuista, esim.

http://www.fragrantica.com/perfume/Annick-Goutal/Eau-d-Hadrien-756.html
http://www.fragrantica.com/perfume/Annick-Goutal/Eau-du-Sud-754.html
http://www.fragrantica.com/perfume/Annick-Goutal/Les-Nuits-d-Hadrien-1630.html

Kiitti vinkeistä, täytyypi tosiaan käydä tutustumassa. En olekaan ennen kuullut Goutalista, nyt lähiaikoina mua onkin alkanut kiinnostaa enemmän nämä niche-tuoksut ja vähän tuntemattomat (siis muut kuin perus-kempparituoksut linjalla Gucci, Dior ja Lancôme), jotenkin kiva vähän erottua tuoksulta joukosta.

En tiedä muista, mutta mulla kestää testeritkin ikäisyyksiä kaapissa. Jos tulis muutama tälläinen tilailtua tuskinpa tulee tarvetta hankkia isoa pulloa ainakaan vuoteen :D

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #462 : 21.05.13 - klo:20:35 »
Kaivelin vähän varastojani, josko olisi ollut joku noista lähettää sinulle, mutta eipä ole. Pitänee hommata noita itsellekin lähiaikoina...
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #463 : 21.05.13 - klo:23:25 »
Goutalin tuoksut ovat kyllä todella enemmän 'niche' kuin niitä tavanomaisia. Itse en harmikseni pitänyt juuri yhdestäkään, vaikka kompleksisuutta niistä kyllä löytyy.. Tuoksutin niitä alkutalvesta, ja kaikki olivat nenääni jotenkin unisex.
Nimfeo Mio oli ainoa, johon voisin tykästyä.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #464 : 22.05.13 - klo:08:25 »
Ninfeo Mio on ihana  :l
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.