Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251370 kertaa)

Poissa Anissa

• Tukkaguru
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #465 : 22.05.13 - klo:18:21 »
Mäkin rakastan Ninfeo Mioa. Siinä tuoksuu tosi herkullisesti viikuna.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #466 : 22.05.13 - klo:22:02 »
Noniin juurekset. Vinkkejä kehiin.

Mä olen tuoksuongelmainen. Mun on mielettömän vaikea löytää tuoksua josta oikeasti pitäisin. Suuri osa tuoksuista tuntuu ihan kivalta, mutta parin käyttökerran jälkeen rupee haju tökkimään niin pahasti, etten voi sitä käyttää. Tällä hetkellä käytössä on Guerlainin Idylle Eau Sublime. Aikaisempi lemppari, jota ei enää tosin myydä on Guerlainin Aqua Allegoria Tiare Mimosa. Nuoruusvuosina käytin Nina Riccin Love in Parisia montakin vuotta, ja se tuntuu edelleenkin hyvältä tuoksulta toisaalta hieman liian makealta ehkä. Myös yksi pullo Sisleyn Eau de 2 löytyy kaapista, mutta se ei ole yhtään tyyliseni.

Etsin siis raikasta kukkaistuoksua joka on sopivasti raikkaan makea. Se ei kuitenkaan saa olla esanssinen, karkkinen tai muutenkaan luonnottoman tuoksuinen. Haluaisin hajuveden tuoksuvan siltä kuin haistelisi kukkakimppua! Uskon haistelleeni kaikkia suomessa myytäviä hajuvesiä mutta uutta mieleistä ei ole löytynyt. Olen kokeillut useita niche tuoksuja sekä tilannut ulkomailta mm Jo Malonen tuoksuja mutta tuloksetta. Kotoa löytyy niin Laboratorio Olfattivon kuin Honore des Pressinkin tuoksunäytteitä mutta mikään ei ole vakuuttanut.

Jos keksitte jonkun tuoksun mitä voisin kokeilla, niin ehdottakaa ihmeessä!

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #467 : 22.05.13 - klo:22:05 »
^ En osaa ehdottaa, mutta ainakin täällä päin Sokoksella yhä myydään Tiare Mimosaa...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #468 : 22.05.13 - klo:22:36 »
^ En osaa ehdottaa, mutta ainakin täällä päin Sokoksella yhä myydään Tiare Mimosaa...

Oikeasti! Ihanaa! Helsingissä Stockalla eikä Sokoksella myydä kyseistä hajuvettä. Just kyselinkin Stockalta, että miksei ole enää, niin sanoivat vaan ettei oo hetkeen ollu eikä oo tulossa.. Pitääkin siis käydä Sokoksella kysymässä jos vaikka voisivat tilata Helsinkiin yhden pullollisen. Kiitos vinkistä

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
« Vastaus #469 : 22.05.13 - klo:22:37 »
^^Marc Jacobsin monien luomusten alta löytyy tämä simppeli ja paras versio (IMHO):

http://www.fragrantica.com/perfume/Marc-Jacobs/Marc-Jacobs-1407.html

Valkoisia kukkia kuten gardeniaa, muttei liian raskaasti.

Ja romanttinen *kukkea*, muttei liian raskas:

http://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/Champs-Elysees-66.html

Mutta jos suosikkia ei löydy, tutustu paikan päällä paremmin Guerlain ja Hermes valikoimaan.
Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #470 : 22.05.13 - klo:22:56 »
Mistä Jacobsia saa? Olen nähnyt vain noita makeita Daisyjä sun muita. Mua kiinnostaisi nimittäin myös mm Marc Jacobsin Blush. http://www.fragrantica.com/perfume/Antonia-s-Flowers/Floret-8104.html tätäkin haluaisin päästä tuoksuttelemaan!

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #471 : 23.05.13 - klo:11:13 »
Diorin Escale-sarjassa aux Marquises on raikas ja kukkainen. Se sisältää Tiare-kukkaa (onkohan sillä jokin toinen nimi suomeksi?). Suosittelen kokeilemaan.
1a F ii

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #472 : 27.05.13 - klo:17:27 »
Käväsin Emotionissa etsiskelemässä jatkajaa tolle mun kaipaamalle Espritin tuoksulle. Ei löytynyt myyjän suihkimista vaihtoehdoista sopivaa, joten päädyin Clean Shower Fresh:iin.
Tuoksuu mun nenään vähän kaliimmalle, joskisn kuitenkin aika tavalliselle suihkusaippualle, yksi suihkaus riittää ja tuoksu kestää hyvänä kauan. Ainakin kun paidalle laittaa.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #473 : 30.05.13 - klo:17:47 »
Diorin Escale-sarjassa aux Marquises on raikas ja kukkainen. Se sisältää Tiare-kukkaa (onkohan sillä jokin toinen nimi suomeksi?). Suosittelen kokeilemaan.

On, gardenia eli keikarinkukka.  :)  Minusta tuo Diorin Cruise Collection -sarja on muuten aika pliisu, mutta tuo Escale aux Marquises on aika kiva. Kevyt sekin, mutta ei mitenkään tylsä tai mitäänsanomaton.
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #474 : 04.06.13 - klo:11:18 »
Mulla ei ole L'Imperatricea, mutta testailin sitä moneen otteeseen silloin kun se ilmestyi ja tykkäsin kovasti! Ostin (tai siis sain mieheltä vinkkien jälkeen) sitten mielestäni hyvin samankaltaisen tuoksun tilalle, nimittäin Lanvinin Marry me:n. Se ainakin pysyy paremmin iholla!

Mä kävin tuoksuttelemassa tätä Marry Me:tä, eikä kyllä tuoksunut yhtään samalta kuin L'Imperatrice! Ainakaan mun iholla. Mutta niin me vaan haistetaan tuoksuja eri tavalla, ja tuoksut myös käyttäytyvät eri ihmisten iholla hyvin eri tavalla.

Mielestäni Marry Me oli tunkkainen, myskinen, ruma pullo ja tyhmä nimi. Anteeksi jos nyt loukkasin jonkun lempparia!  ;D

Olen edelleen kuolannut tämän L'Imperatricen perään, en vaan saa sitä mielestäni... kai se on pakko käydä ostamassa! Joku sanoi, että haistaa raparperia siinä. Ja tosiaan, siltä se minunkin nenääni tuoksuu. Raparperimehulta ja kesältä!

Edittiä: Huomasin juuri, että Body Shopin Pink Grape vartalosuihke tuoksuu itse asiassa hetken iholla lämmittyään hämmästyttävän samalta kuin L'Inperatrice! Uskomatonta! Noh, ilmankos mä tykkään kummastakin. Ei ollut sattumaa!
Pink Grape on ihan alkuun hieman happamampi, mutta kun se greipin kirpeys on haihtunut iholta, alta paljastuu juuri se ihana raparperimainen tuoksu, jota rakastan...  :l
« Viimeksi muokattu: 05.06.13 - klo:08:56 kirjoittanut ainokainen »

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #475 : 10.06.13 - klo:22:46 »
Kävin eka Stockalla tuoksuttelemassa ja totesin, että Cleanin uutuus Skin oli jotain ihan hirveää :# 0_0

Jeanne Lanvin Couture oli hyvä, mutta ei antanut tarpeeksi.. Jäin sitten miettimään ja kävin hakemassa sen Kicksistä, jossa pistin myyjän ensin koville ennenkuin päätin ostaa tuon..  <3
« Viimeksi muokattu: 11.06.13 - klo:19:10 kirjoittanut Varjotar »

Poissa PollyJean

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #476 : 11.06.13 - klo:14:47 »
Kävin eka Stockalla tuoksuttelemassa ja totesin, että Cleanin uutuus Skin oli jotain ihan hirveää :# 0_0

Tarkoitatko Rain-tuoksua? Skin ei kai ole mikään uutuus enää. Tosin aika kauhea sekin on ;) (suomennos: toisilla tykkään, oman ihon kemioiden kanssa vaan ei valitettavasti natsannut yksiin). Rain taas tuoksui mun makuun vähän liikaa ruohonleikkuulta.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #477 : 12.06.13 - klo:18:25 »
Cleanillä on kyllä välillä ihan liian hajustemaisia tuoksuja. Warm Cotton ja Shower Fresh on omia lemppareitani, jotka ei ole ihan liian "in your face"-tuoksuja. Aina kun mulla on Warm Cottonia poikaystävä päivittelee kuinka hyvältä tuoksun :)

Nyt ihan toiseen asiaan: miksi oi, miksi ihmiset laittaa hajuvettä niin paljon, että ympärillä on parin metrin hajuvyöhyke. Eikö ihmiset oikeasti tajua, että nenä turtuu siihen omaan hajuveteen, eikä sitä itse kuulukaan haistaa koko ajan. Nimimerkillä tänään tuli turhan monta ihmistä vastaan, joilla oli sellainen ummehtunut hajuvesipilvi ympärillään :D
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #478 : 12.06.13 - klo:18:54 »
Mun suosikki on myös Warm Cotton, joka on aivan ihana :-*. Muut Cleanin tuoksut eivät säväytä juurikaan.
Nyt kesällä tykkään tosi raikkaista tuoksuista ja Kenzon l´éaupar Kenzo on siihen nyt ihan omiaan.
Jotkut tosiaan laittaa aivan liikaa hajuvettä ja vieläpä jos tuoksuu monen metrin päähän ja joku tunkkainen makea haju kesäkuumalla, huh ::).
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #479 : 13.06.13 - klo:13:47 »
Mun ylivoimainen suosikki Clean -tuoksuista on myös justiinsakin tuo Warm Cotton. Shower Fresh on myös hyvä, samoin se Original on ihan ok.
Skin ja Rain on kammottavia!