Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251397 kertaa)

Poissa Mimiya

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • If you can dream it, you can do it.
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #495 : 25.06.13 - klo:22:27 »
^ Kaataminen kuulostaa aika riskiltä. Itse olen mieluummin tehnyt niin, että jos haluan tuoksua vain vähän, suihkaisen tuoksua ensin vanulapulle ja siitä kevyesti kaulalle / korvan taa / mihin ikinä. Toimii.
Helposti innostuva humanisti ja ikuinen ihmettelijä.

Poissa Kivrin

• Haiven
  • *
« Vastaus #496 : 25.06.13 - klo:22:56 »

^
Kiitti vinkistä, noinhan mä alan tekemään. :)

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #497 : 26.06.13 - klo:23:59 »
Ainokainen: Tuo vanha hajuveteni on todellakin niin vanha, etten taida kehdata edes sanoa...

Se on Yves Rocherin Folis de Saisons. Oranssikorkkinen pullo.  Sen pitäisi olla kaiken järjen mukaan jo pilalla. Olen kuitenkin pyytänyt pariltakin kaverilta mielipidettä, ja he ovat sanoneet, ettei se haise vanhalta. Tai sitten eivät kehdanneet sanoa... ;) Mutta oikeasti menee vaihtoon.

Kävin Sokoksella tuoksuttelemassa tuota d&g :tä. Siinä oli kyllä jotain mitä hain, mutta toisaalta jokin siinä "häiritsi". Meni kyllä ehkä hankittavien listalle. Ärsyttää olla näin ronkeli. >:(

Sitten vielä kysymys. Haluaisin tuoksua vain niin vähän, että sen haistaa vasta ihan läheltä. Uskaltaisiko pulloja käsitellä niin, että sieltä voisi vain "kaataa" tuoksua sormelle ja sipaista korvan taakse?

Ei hajuvedet pilaannu jos ne pitää auringon valolta, hapelta, lialta ja kuumuudelta piilossa. Ovat oikeaoppisesti säilytettynä yllättävänkin pitkäikäisiä. :) Toki aikojen saatossa laadukkaistakin tuoksuista saattaa ensinuotit kadota, mutta ei se hajuvedestä silti pilaantunutta tee vaikka vähän muuttuukin.

Yrkän Folies de Saisons "kesä" oli kyllä aivan ihana.  <3 Omistin joskus aikoinaan ne kaikki vuodenajat, eniten pidin juuri tuosta kesästä ja hyvänä kakkosena tuli aavistuksen puuterinen talvituoksu. Tuossa D&G:n L'Imperatricessa saattaa se häiritsevä tekijä olla "meloni", eli raaka-aine nimeltä calone. Toiset rakastavat, jotkut eivät voi sietää, joitain se häiritsee, minulla se laukaisee joskus pääkivun (ei onneksi aina).

Nykyään suurin osa hajuvesipulloista on varmasti spray-suuttimella varustettuja, mutta joistain tuoksuista voi hyvin löytää myös splash-version, eli sellaisen mistä tuoksua kipataan iholle. Itse pidän enemmän spray-pulloista, sillä hygienisyyden (tuoksu ei pilaannu niin nopeaa koska sinne ei pääse samalla tavalla likaa) lisäksi sprayssa on se etu että tuoksusta saa ns kaiken irti. Tuntuu että monet tuoksut ovat paljon pliisumpia ja niistä jää paljon puuttumaan jos tuoksua vain kippaa iholle.

edit: kannattaa kokeilla Versacen Vanitasia. Siinä on jotain samaa kuin tuossa Yrkän tuoksussa, mutta ei ole ihan niin kupliva eikä teinimäinen. Siinä on kuitenkin aika kirpakat sitrukset ja hiven makeutta, mutta sellaisella hienostuneemmalla vivahteella. :)
« Viimeksi muokattu: 27.06.13 - klo:00:05 kirjoittanut calypso »
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Kivrin

• Haiven
  • *
« Vastaus #498 : 27.06.13 - klo:01:55 »
Sprayssä on kyllä puolensakin. Tuntuu vain, että hajuvettä tulee kerralla liikaa. Mutta tuo vanulappukeino osoittautui hyvin toimivaksi, joten ongelma ratkaistu.:)

Joo, olen tarkoituksella yrittänyt säilyttää  hajuvedet noin kun calypso kirjoitti, joten siitä on siis ilmeisesti hyötyä.

Kävin taas Sokoksella ja voi olla, että löysin mieluiseni. Ehkä se on se sitrus josta tykkään. Tuosta mainittiin, että ensituoksu olisi sitrus ja pioni. Kyseessä siis Gucci Flora eau Fraiche.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #499 : 30.06.13 - klo:00:33 »
Yksi keino saaada vain aavistus tuoksua on suihkauttaa pullosta ilmaan ja kävellä pilven läpi :)

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #500 : 30.06.13 - klo:10:43 »
Yksi keino saaada vain aavistus tuoksua on suihkauttaa pullosta ilmaan ja kävellä pilven läpi :)

Mä teen noin usein. Ainut huono puoli siinä vain on se, että astmaatikko ja kaikelle allerginen miekkonen ei oikein tykkää tuosta tyylistä. Koitankin tehdä noin vain silloin kun hän ei ole kotosalla tai lähistöllä. Itse tuoksut eivät useimmiten häntä häiritse, poikkeuksiakin kyllä on, vaan tuo ilmaan suihkiminen on se henkeen ottava juttu.  :-\
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #501 : 10.07.13 - klo:16:34 »
Tuoksukuvausten perusteella löysin tällaisen tuoksun, josta saattaisin tykätä. Tässä pitäisi olla himoitsemaani raparperia!

Eli Guerlainin Aqua Allegoria Tutti Kiwi. Onko kukaan kokeillut? Onko yhtä ihana miltä kuulostaa?
« Viimeksi muokattu: 10.07.13 - klo:16:36 kirjoittanut ainokainen »

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #502 : 11.07.13 - klo:20:59 »
^Minuakin kiinnostaa  ;D Ja mistä tuota olisi mahdollista saada?

Olen käynyt Sokoksella nuuhkimassa ja testailemassa useasti Sisley Eau de 1 Sisley-tuoksua. Ihanan sitruksinen tuoksu, joka on hieman miesmäinen. Ainut vaan, että tuo maksaa ihan liikaa  :(

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #503 : 12.07.13 - klo:12:56 »
^^Näyttää kiinnostavalta! Guerlainin Herba Fresca samasta sarjasta on kesän vakiotuoksuni. Just olin kosmetiikkaosastoilla ja lentokentillä etsimässä sitä, mutta tuotakaan ei niissä kyllä ollut!
« Viimeksi muokattu: 13.07.13 - klo:16:50 kirjoittanut Iiris »
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #504 : 12.07.13 - klo:14:34 »
Onpas hauska tuo kiivi-Guerlain! Olen tänä kesänä käyttänyt Mandarin Basilicaa, tuoksua jota en uskonut omistavani. Olen enemmän sellainen sokerinen-tyyppi, mutta Mandarin on ihan huippu. Pullon suihke ei ole parhain, yhtään kallistaessa ei toimi ja edt kuluu todella nopsaan, mutta onneksi sain sen puoleen hintaan. Samalla ostin toisenkin Aqua Allegorian, Floran.

Cleanilta olisin halunnut Summer Linen tuoksun, mutta sitä myydään vain 15ml kesäpaketissa Summer Escapen kanssa, haluaa ison pullon!
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #505 : 12.07.13 - klo:17:51 »
Kiivi taitaa olla lopetettujen joukossa, mutta siihen voi kyllä vielä törmätä nettikaupoissa. Saksan ebay on hyvä hajuvesiostoksiin, luotettavia kauppiaita ja postikulut Suomeen kohtuulliset.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #506 : 12.07.13 - klo:21:33 »
Guerlain Herba Fresca on ihana minttutuoksu. Sitä pitäisi löytyä isommista tavarataloista, etsipä käsiisi! Jos lähetät minulle osoitteen, niin voin kyllä tekaista sinulle omasta pullosta pikku näytteenkin.

Voi ihanuuksien ihmemaa  <3 Löysin lopultakin tätä vähän piilosta Sokkarin alimmasta hyllystä ja meni must have -listalle välittömästi. Suloinen tuoreen mintun tuoksu kukkaisen raikkaalla, vähän Clean-tyyppisellä pohjatuoksulla ja pysyy kauan ja hyvänä iholla. Suihkautin tätä käsivarrelle 10 h sitten ja yhä tuntee tuoksun  :o Mulla häviää usein tuoksut nopeasti ja muuttuvat tunkkaisiksi, mutta tämä on selkeästi sopiva laatutuote. En pidä yhtään lämpimistä, puuterisista tuoksuista ja tämä on ihanan viileä.

Alician vinkkaamaa Mentafolliaa ei ollut hyllyssä, mutta testasin summamutikassa sarjan Flora Nympheaa ja se ei ollut mieleinen. Makea ja vähän yksitotinen kukkaistuoksu, jossa on jotain mandariinintapaista. Jotenkin pikkutyttömäinen. Tämäkin on edelleen aistittavissa toisesta käsivarresta.

Kiitos siis Lilalle hurjasti, metsästän pullon eBaysta itselleni  :)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #507 : 13.07.13 - klo:10:53 »
^Voi, kiva kun tykkäsit! Tunnen tuoksuja aika paljon, mutta aina ei suositteleminen ole helppoa, kun tuoksujen kuvaileminen on niin vaikeaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #508 : 13.07.13 - klo:11:20 »
Lila, suosittele mulle jotain! Tykkään raikkaista, sitruunaisista tuoksuista ja tällä hetkellä suosikkini/pakkomielteeni on raparperi. D&G L'Imperatrice on huumaavan ihana, mutta kaipaisin vähän kestävämpää tuoksua kuin se.
Tuoksussa saisi olla erikoisempiakin vivahteita, kuten puun/ruohon vivahde.

Aiempia suosikkelja ovat mm. Clean Warm Cotton sekä D&G Light Blue.

Jos mietin, mistä en pidä, niin ainakin vanilja tulee mieleen. Sitä inhoan, samoin muutenkin liian voimakkaita/mausteisia tuoksuja kuten esim. joku Chanel Chance joka saa mut lähes oksentamaan.

Mietin, oisko Demeterillä jotain sopivaa mulle? Niillä on ainakin esim. joku vihreän omenan tuoksuinen sekä kurkun tuoksuinen hajuvesi jotka kiinnostavat kovasti. Voiko näistä tilata jostain sampleja edullisesti?

Onko kellään ylipäänsä kokemuksia näistä Demeterin tuoksuista, eli ovatko kestäviä iholla, ovatko laadukkaita vai enemmänkin sellaisia Seppälä-tuoksuja? Kaipaamani tuoksu saisi olla jollain tavalla hienostunut, raikas ja persoonallinen, eikä liian makea.
« Viimeksi muokattu: 13.07.13 - klo:11:26 kirjoittanut ainokainen »

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #509 : 15.07.13 - klo:13:50 »
Uuden tuoksun hankinta olisi ajankohtainen ja tuossa kesäkuussa havahduin syreenien kukkiessa, että haluan tuoksua niiltä. :D Onko ehdotuksia kautta suosituksia, mikä tuoksu voisi olla lähinnä syreeniä?
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/