Ainokainen: Tuo vanha hajuveteni on todellakin niin vanha, etten taida kehdata edes sanoa...
Se on Yves Rocherin Folis de Saisons. Oranssikorkkinen pullo. Sen pitäisi olla kaiken järjen mukaan jo pilalla. Olen kuitenkin pyytänyt pariltakin kaverilta mielipidettä, ja he ovat sanoneet, ettei se haise vanhalta. Tai sitten eivät kehdanneet sanoa...
Mutta oikeasti menee vaihtoon.
Kävin Sokoksella tuoksuttelemassa tuota d&g :tä. Siinä oli kyllä jotain mitä hain, mutta toisaalta jokin siinä "häiritsi". Meni kyllä ehkä hankittavien listalle. Ärsyttää olla näin ronkeli. 
Sitten vielä kysymys. Haluaisin tuoksua vain niin vähän, että sen haistaa vasta ihan läheltä. Uskaltaisiko pulloja käsitellä niin, että sieltä voisi vain "kaataa" tuoksua sormelle ja sipaista korvan taakse?
Ei hajuvedet pilaannu jos ne pitää auringon valolta, hapelta, lialta ja kuumuudelta piilossa. Ovat oikeaoppisesti säilytettynä yllättävänkin pitkäikäisiä.

Toki aikojen saatossa laadukkaistakin tuoksuista saattaa ensinuotit kadota, mutta ei se hajuvedestä silti pilaantunutta tee vaikka vähän muuttuukin.
Yrkän Folies de Saisons "kesä" oli kyllä aivan ihana.

Omistin joskus aikoinaan ne kaikki vuodenajat, eniten pidin juuri tuosta kesästä ja hyvänä kakkosena tuli aavistuksen puuterinen talvituoksu. Tuossa D&G:n L'Imperatricessa saattaa se häiritsevä tekijä olla "meloni", eli raaka-aine nimeltä calone. Toiset rakastavat, jotkut eivät voi sietää, joitain se häiritsee, minulla se laukaisee joskus pääkivun (ei onneksi aina).
Nykyään suurin osa hajuvesipulloista on varmasti spray-suuttimella varustettuja, mutta joistain tuoksuista voi hyvin löytää myös splash-version, eli sellaisen mistä tuoksua kipataan iholle. Itse pidän enemmän spray-pulloista, sillä hygienisyyden (tuoksu ei pilaannu niin nopeaa koska sinne ei pääse samalla tavalla likaa) lisäksi sprayssa on se etu että tuoksusta saa ns kaiken irti. Tuntuu että monet tuoksut ovat paljon pliisumpia ja niistä jää paljon puuttumaan jos tuoksua vain kippaa iholle.
edit: kannattaa kokeilla Versacen Vanitasia. Siinä on jotain samaa kuin tuossa Yrkän tuoksussa, mutta ei ole ihan niin kupliva eikä teinimäinen. Siinä on kuitenkin aika kirpakat sitrukset ja hiven makeutta, mutta sellaisella hienostuneemmalla vivahteella.