Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251392 kertaa)

Poissa Louna

• HAIRahtanut
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #510 : 15.07.13 - klo:14:38 »
Yves Rocherilla on syreenihajuvesi. Ostin juuri pikkupullon, ja on aika mieto ja nopeasti haihtuva tuoksu, mutta ainakin "helppo". Lempparia siitä ei tullut, vaikka rakasta syreenin tuoksua luonnossa, mutta saan varmasti käytettyä tuon pois.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #511 : 15.07.13 - klo:23:41 »
Minulle on tuo samainen syreenituoksu tilauksessa, näytekosteuspyyhkeestä testattuna pidin siitä. Haihtui aika nopeaan pois, varmaankin sillä tavoin "helppo" tuoksu ettei jää raskaasti leijumaan.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #512 : 15.07.13 - klo:23:56 »
Lila, suosittele mulle jotain! Tykkään raikkaista, sitruunaisista tuoksuista ja tällä hetkellä suosikkini/pakkomielteeni on raparperi. D&G L'Imperatrice on huumaavan ihana, mutta kaipaisin vähän kestävämpää tuoksua kuin se.
Tuoksussa saisi olla erikoisempiakin vivahteita, kuten puun/ruohon vivahde.

Aiempia suosikkelja ovat mm. Clean Warm Cotton sekä D&G Light Blue.

Jos mietin, mistä en pidä, niin ainakin vanilja tulee mieleen. Sitä inhoan, samoin muutenkin liian voimakkaita/mausteisia tuoksuja kuten esim. joku Chanel Chance joka saa mut lähes oksentamaan.

Mietin, oisko Demeterillä jotain sopivaa mulle? Niillä on ainakin esim. joku vihreän omenan tuoksuinen sekä kurkun tuoksuinen hajuvesi jotka kiinnostavat kovasti. Voiko näistä tilata jostain sampleja edullisesti?

Onko kellään ylipäänsä kokemuksia näistä Demeterin tuoksuista, eli ovatko kestäviä iholla, ovatko laadukkaita vai enemmänkin sellaisia Seppälä-tuoksuja? Kaipaamani tuoksu saisi olla jollain tavalla hienostunut, raikas ja persoonallinen, eikä liian makea.

Demeteriltä tunnen vain pari juttua, enkä noita - mutta kokeilepa Byredon Pulp - siinä ei ole raparperia, mutta tuoksu on huomattavan kirpeän raparperinen, ei vaniljainen ja kestää valtavan hyvin. Noita ei myydä Suomessa, mutta voi ostaa Tukholman keikalta - tai tilata näytteen netistä. Jos kallistut kukkaisempaan suuntaan, niin saman valmistajan La Tulipe voisi olla kokeilemisen arvoinen. Raikkaissa sitruksissa Annick Goutal tekee ihania juttuja, testattavaksi voisit ottaa esim. Ninfeo Mion ja Eau d'Hadrienin. Kokeile myös Hermes'n puutarhatuoksuja, näistä voisivat sopia parhaiten Un Jardin En Mediterranee ja Un Jardin Sur Le Toit.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #513 : 16.07.13 - klo:14:08 »
Ihanaa, tuossa onkin monta kokeiltavaa! Kiitos Lila!  :-*

Kerro vielä, mistä mun kannattaisi tilata sampleja? Miten esim. The Perfumed Court, kannattaako sieltä tilata?
Ebaysta en mielelläni tilaa, kun mulla ei ole PayPal-tiliä. Eli mieluiten tilaisin ihan jostain oikeasta nettikaupasta.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #514 : 04.08.13 - klo:17:20 »
Mä olen vannoutunut Coco Mademoisellen käyttäjä - ties kuinka mones pullo on pian tyhjä. Mä olen koittanut nyt oikein etsimällä etsiä vaihtelun vuoksi jotakin muuta tuoksua. Tykkän periaatteessa kukkaistuoksuista, mutta harmittavan moni jää vähän pliisuksi mun nenääni. Kaipaan kukkaisuuden lisäksi jotain mausteista, kuten vaniljaa, patchoulia, myskiä tai jotain... Nyt mä olen löytänyt kolme potentiaalista korvaajaa:

Issey Miyaken Pleats Please:

Dior Addict Eau Delice:

Flora by Gucci Gorgeous Gardenia:

Tällä hetkellä Gucci tuntuu eniten omalle, mutta pitää vielä käydä useamman kerran nuuskimassa. Issey Miyakesta en ole ihan täysin vakuuttunut, koska siitä pistää mun nenääni jotenkin turhan terävästi päärynä tms. hedelmäisyys. Harmi homma, koska toi pullo on aivan ältsin ihana! Dior on vähän siinä ja siinä, että meneekö se sittenkin turhan pliisun vetiseksi omaan nenääni. Vinkkejä otetaan vielä vastaan :D
« Viimeksi muokattu: 04.08.13 - klo:17:23 kirjoittanut lynx »

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #515 : 08.08.13 - klo:22:51 »
Täällä oli joku aika sitten puhetta syreenituoksusta. Kokeilin Yves Rocherin syreenituoksua kaupassa, ja ihanalta tuoksui. Ostin pienen putelin, mutta tunnissa iholle laitettu testaussuihkaisu alkoi tuoksua omituisesti. Ihan kuin mun ihoni kemian kanssa haju olisi muuttunut väärällä tavalla makeaksi, jopa hieman lakritsan oloiseksi? Kävin sitten vaihtamassa syreenin yhtä pieneen kielotuoksuun, sillä kielohajuveden tuoksu ei ihollani juuri muuttunut, vaan pysyi oikein ihanana. :)
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #516 : 09.08.13 - klo:07:18 »
Lakritsaa en yvesin tuoksusta saanut, makea se kyllä on. Ja hyvin suoraviivainen, ei kerroksia eikä sivuhaaroja  :O
Kielosta on jäänyt jonkinlaiset överitraumat lapsuusajoilta kun kaikki tädit tuoksui kielolta.
Kukaan kokeillut saman sarjan ruusua?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #517 : 09.08.13 - klo:07:46 »
Ihanaa, tuossa onkin monta kokeiltavaa! Kiitos Lila!  :-*

Kerro vielä, mistä mun kannattaisi tilata sampleja? Miten esim. The Perfumed Court, kannattaako sieltä tilata?
Ebaysta en mielelläni tilaa, kun mulla ei ole PayPal-tiliä. Eli mieluiten tilaisin ihan jostain oikeasta nettikaupasta.

Hup, jäipäs huomaamatta! The Perfumed Court ja Surrender to Chance ovat valikoimaltaan mainioita, mutta melko kalliita ja nyt pitää vielä muistaa nuo tullirajat. Voi olla, että tuo Hermes'n tuoksut kannattaa tilata kuitenkin täältä, niiden näytteitä on muuten vaikea saada.

Euroopassa on ainakin kaksi tuoksukauppaa, josta näytteet tulevat tosi nopsaan. http://www.ausliebezumduft.de/ - näytteet saattavat tuntua vähän kalliilta, mutta täältä tulee siis isoja kaksimillisiä näytteitä, joissa spray. On sekä Pay Pal, että suora korttimaksumahdollisuus. Pienemmän valikoiman http://www.parfumneroli.hu/ myy pikkunäytteitä varsin edullisesti (tuolla saa vaihdettua kieleksi englannin ja valuutaksi eurot). Molemmista todella nopea toimitus. Muitakin kauppoja on, joista näytteitä saa (esim. italialainen Alla Violetta) - mutta monessakaan ei ole erillisiä edullisia postareita näytteille, eli niitä kannattaa tilata lähinnä varsinaisen tilauksen yhteydessä. Kaikki nämä olen käytännössä testannut ja luotettavaksi todennut!

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #518 : 09.08.13 - klo:08:51 »
CK One Summer. :l Himoitsin pari kuukautta, ja vihdoin ostin. Enpä olisi aiemmin uskonut hankkivani vielä joskus unisex-tuoksua... Mehukas, raikas, ja pullokin on niin nätti.
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #519 : 09.08.13 - klo:17:02 »
Kiitos tuhannesti, Lila!

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #520 : 09.08.13 - klo:17:24 »
CK One Summer. :l Himoitsin pari kuukautta, ja vihdoin ostin. Enpä olisi aiemmin uskonut hankkivani vielä joskus unisex-tuoksua... Mehukas, raikas, ja pullokin on niin nätti.

Mä tykkään tästä kanssa. Mies osti sen itselleen, mutta olen ominut sen itse käyttööni. Herkullisen raikas ja pirteä, melooninuotti tuntuu aika voimakkaana.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #521 : 09.08.13 - klo:18:47 »
Mulle tuli Yvesin syreenituoksusta kovasti mieleen joku  vanha, tuttu tuoksu, mutta en saanut millään mieleeni mikä se voisi olla, kunnes mies sanoi heti sitä nuuhkaistuaan: pinkkikorkkisessa pullossa myyty suihkutettava Fii-deodorantti! :D
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #522 : 18.08.13 - klo:18:21 »
Suositelkaa jotain raikasta (hedelmäinen) ja suht vahvaa (saa olla kukkainenkin) tuoksua arkeen. Budjetti sallii hinnaks enintään 50e.
Clean alkaa jo tökkimään..  :(

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #523 : 18.08.13 - klo:18:29 »
Tutkailepa Moschinon tuoksuja, uusi versio Cheap & Chic:istä voisi olla mainio mansikka- ja granaattiomenanuotteineen, valkoisia kukkia alla (en ole kyllä vielä haistanut) - ja vanhemmatkin versiot kannattaa tyypätä. Myös Funny saattaisi toimia. Ovat kestäviä, hedelmäisen raikkaita, mutta ei niin pistävän saippuaisia kuin Cleanit. Kohtuuhintaisia.

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #524 : 19.08.13 - klo:08:51 »
Täällä tällä hetkellä käytössä: D&G L'imperatrice, Lanvin Jeanne, Versace Bright Crystal ja Salvatore Ferragamo Signorina. Aamulla suihkaisen sitä mikä tuntuu kyseisenä päivänä omimmalta. :) Harkitsen seuraavaksi ostokseksi Lexingtonin tuoksua. Vielä tosin yhdistän kyseisen merkin liian vahvasti sisustustuotteisiin, ja siksi en ole innostunut tuoksusta ihan täysillä.
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.