Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 250993 kertaa)

Paikalla keesha

• Tukkaguru
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #525 : 22.08.13 - klo:08:11 »
Osaiskohan joku antaa vinkkejä syystuoksun etsintään? Haussa nyt lähinnä jotain floral-tyyppisiä vaihtoehtoja. Tykkäisin ihan älyttömästi tuosta Bossin Nuitista, ja siinä on sopivasti kukkaisuutta, mutta kuitenkin vähän syvyyttä. Eli en hae mitään kukkakimpputuoksua vaan jotain mutkikkaampaa. Mutta! En pääse yli siitä, että tuo Nuit on kaverillani ollut pitkään käytössä ja en vaan koe sitä millään omaksi.

Haluaisin niin kovasti löytää jonkun haastajan tuolle Nuitille, joka voisi olla se "mun" syystuoksu. Mutta kaikki mitä olen selannut valikoimasta tuntuu olevan joko liian ällöjä (vanilja, yök) tai liian yksinkertaisia kukkapuskatuoksuja. Jos jollain tulee siis mieleen joku joka sopisi tähän kuvaukseen, niin ottaisin niitä ehdotuksia vastaan ja oisin hyvin kiitollinen. Sillä rajauksella, että sen pitäisi löytyä suht perusvalikoimasta, Sokos, Kicks, Cheapsmells jne... :)
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #526 : 22.08.13 - klo:12:45 »
Osaiskohan kukaan kuvailla Victoria's Secretin vartalosuihkeita? Eniten kiinnostaisi kuulla millaisia Strawberries & Champagne, Such a Flirt, Mango Temptation, Luscious Crush, Midnight Dare ja Sheer Love ovat.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #527 : 08.09.13 - klo:20:27 »
Oih, ihastuin Clean Rainiin sitä laivalla nuuhkiessani! <3 Yleensä Cleanit ovat olleet liian pehmeitä tai ei-oman-tuntuisia makuuni, mutta tuo Rain on just mua. Omistan myös Clean Skinin, en ole ihan varma onko se kiva vai ei.

Kokeilin muuten näytepullosta Lady Gagan hajuvettä, ja tuoksuu ihan yökerholle! Kysyin mieheltä sokkona mielikuvia, ja hän kuvaili nauraen että tuo haisee yökerhon viimeisille hitaille ja kauhealle piparinvonkaukselle :D Eli samaa mieltä oltiin, haha! Ei meikäläisen tuoksu kyllä lainkaan...
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa amelié

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #528 : 09.09.13 - klo:10:02 »
^^Huomasin viestisi vasta nyt, mutta mulla on siis strawberries&champagne, lilies&freesia ja vielä ilmainen "mini" (tavallisen tuoksun kokonen 50ml) sexy-jotain. Tuoksut on aika kevyitä ja haihtuu päivän mittaan, tai en ainakaan itse haista niitä enää, toisin kuin tavallisen tuoksun. Vapaapäivänä ja kesällä nuo on kivoja, kun ei halua niin voimakasta tuoksua, mutta on silti kiva laittaa jotain.

Strawberries&champagne on aika makea, vähän karkki, mutta ei yhtään voimakas ja tunkkanen vaan siinä on jonkinlainen raikas vivahde, sellainen kupliva  ;D. Tota mangoa tuoksuttelin myös, koska yleensä mangoa sisältävät on mun suosikkeja, mutta jostain syystä en tykännyt siitä, olisikohan ollut liian esanssinen tuoksu. Sheer lovea kokeilin myös, mutta siitä ei jäänyt juuri mitään mielikuvaa.

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #529 : 09.09.13 - klo:10:03 »
Uusi tuoksu rantautui meille (kirjaimellisesti, sillä se ostettiin laivalta): Versace Versense. Tämä on ihanan raikas! Kovin erilainen kuin muut tuoksuni, joita tuohon ylle jo ehdin luetella. Virkistävää.

Osaiskohan kukaan kuvailla Victoria's Secretin vartalosuihkeita? Eniten kiinnostaisi kuulla millaisia Strawberries & Champagne, Such a Flirt, Mango Temptation, Luscious Crush, Midnight Dare ja Sheer Love ovat.

En osaa kyllä kuvailla sinänsä, vaikka olen näitä nuuskinut. Kaikki ovat mielestäni hyviä, eikä mikään tökännyt nenään epämiellyttävänä. Mango temptation oli minusta tosi mangoinen, ei niinkään hajuvedenomainen. Yksikään ei saanut ihastumaan itseensä, joten jätin putelit ostamatta. Luulen kyllä, ettet pety vaikka jonkin noista tilaisitkin, niissä ei ole mielestäni mitään ärsyttävää tai häiritsevää. Tosi kevyiltä vaikuttivat kaikki.
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #530 : 09.09.13 - klo:19:00 »
Uuden tuoksun hankinta olisi ajankohtainen ja tuossa kesäkuussa havahduin syreenien kukkiessa, että haluan tuoksua niiltä. :D Onko ehdotuksia kautta suosituksia, mikä tuoksu voisi olla lähinnä syreeniä?

Jo Malone White Lilac & Rhubarb! Niin ja tässä tosiaan sitä raparperiakin, eikös joku kysellyt sitä sisältävää hajuvettä? :)
http://www.fragrantica.com/perfume/Jo-Malone/White-Lilac-Rhubarb-14134.html

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #531 : 11.09.13 - klo:12:11 »
Minä!  ;D

Toi on pakko testata. Myydäänköhän tuota Stokkalla?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #532 : 11.09.13 - klo:14:47 »
Ei, mutta Jo Malonen oma kauppa muistaakseni kyllä toimittaa Suomeenkin.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #533 : 11.09.13 - klo:18:45 »
Kiitos tiedosta!  :)

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #534 : 11.09.13 - klo:21:23 »
Olisiko kellään ehdottaa mulle uutta syystuoksua? Mulla on entuudestaan mm. Dior Addict 2, Lanvinin Jeanne Lanvin, Escada Cherry in the air ja John Galliano Parlez-Moi d’Amour, näistä en koe tällä hetkellä mitään ihan omakseni ja nuo ovat aika kevät-kesätuoksuja. Nyt haluaisin jonkun herkullisen, vähän makean ja melko pehmeän tuoksun joka olisi kuitenkin aika "helppo" ja nuorekas. Tykkään myös hedelmäisyydestä ja raikkaudesta mutta en tiedä saako noita kaikkia ominaisuuksia samaan tuoksuun :D Mieluiten esim. Stockan valikoimasta niin voisi käydä tuoksuttelemassa. Kävinkin siellä tänään mutta tuoksutin vain uutuudet nopeasti, mm Giorgio Armanin Sì joka tuoksui äidiltäni.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #535 : 12.09.13 - klo:12:06 »
Äitini ihastui myös tuohon Si:hin, miellän sen hieman kypsemmän naisen tuoksuksi, vaikka kiva onkin. Mieleeni tuli  YSL:än Manifesto jsta voisit tykätä? Tai mites Issey Miyaken Pleats Please tai DG:n The One? Lancomen La vie Est Belle?

http://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/Manifesto-15540.html
http://www.fragrantica.com/perfume/Issey-Miyake/Pleats-Please-15464.html
http://www.fragrantica.com/perfume/Dolce-Gabbana/The-One-698.html
http://www.fragrantica.com/perfume/Lancome/La-Vie-Est-Belle-14982.html

Mulla on myös hajuvesi nyt ihan loppu mutta en vieläkään ole löytänyt sellaista, jonka voisin kuvitella itselleni. Kaipaan vinkkejä tuoksuista joita ei kenties suomessa myydä, mutta jonka testereitä voi tilata netistä. Viimeisimmät suosikkini ovat siis Guerlanilta Idylle eau Sublime ja Aqua allegoria Tiare mimosa. Myös Nina Riccin Love in Parisissa on jotain mistä pidän, vaikka aika saippuaisen makea onkin. Etsin tuoksua jossa on sitä jotain, pidän raikkaista tuoksuista jotka eivät ole liian esanssisen ja teollisen tuoksuisa. En kuitenkaan pidä siitä kitkeryydestä joka monessa kukkaistuoksussa on. Fragrantican mukaan moni tuoksu josta pidän sisältää ruusua, myös floral (yellow ja white) ovat yleisiä kuvauksia. Kuka osaisi ehdottaa tuoksua/merkkiä? Lila? Sä ainakin tiedät hurjasti tuoksuista?  :P

Se on muuten jännä, miten jo pelkän merkin perusteella yleensä tiedän, toimiiko tuoksu vai ei. Guerlanin tuoksut toimivat ihollani, sen sijaan esim Kenzon kaikista tuoksuista jää inhottava pistävä/kitkerä haju iholleni. Lancomen tuoksut ovat yleisesti liian makeita, CK:n ja Versacen liian teollisia. Elisabeth Ardenin tuoksut ovat yleisesti ottaen ihan kivoja mutta iholla aivan liian pliisuja ja tavallisia. Plaah.

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
« Vastaus #536 : 12.09.13 - klo:14:26 »
^Mulla on ollut joskus tuota Nina Riccin Love in Paris tuoksua, muistan tykänneeni samoihin aikoihin myös Guerlainin Champs Elysees ja Shiseidon Relaxing tuoksuista (pehmeän ruusuisia / kevyen kukkaisia), tuo Shiseidon tuoksu taitaa kyllä olla jo lopetettu.
Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #537 : 12.09.13 - klo:15:06 »
Champs Elysees on kyllä valtavan kukkaisa, todellinen keltainen ja pölyinen pilvi.
Raitoja käpälään!

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #538 : 12.09.13 - klo:15:33 »
Mä olen tuoksutellut joskus Champs Elysetä mutta en nyt yhtään muista, miltä se tuoksui. Taidanpa käydä kokeilemassa sitä uudestaan. Ajattelin myös tutustua tarkemmin muihin Aqua allegoria sarjan tuoksuihin. Mun pitäisi myös oppia kokeilemaan hajuvesiä enemmän iholle. Usein tuoksu on hyvä pullossa/paperilla mutta kamala iholla. Jospa joskus kävisi päinvastoin, eli tuoksu joka ei vakuuta ensinuuhkaukselta voisi muuttuakin hyväksi iholla.

Niin ja hei, yle teemalta tulee nyt hyvä kolmiosainen ohjelma hajuvesistä. Ekat kaksi osaa löytyy areenasta! Suosittelen.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #539 : 12.09.13 - klo:17:00 »
Kiitos, pitääpä käydä tuoksuttelemassa! :) Lancomen La vie est belleä mun äiti juuri käyttää ja minusta tuo Sì tuoksui vähän samantyyliselle, siis ei sitä mulle :D Jännä muuten että tuo Sì tuoksui ekana minusta tosi ihanalle, sit seuraavaksi se tuoksui mun äidille ja nyt vuorokauden päästä suihkuttelusta se mun nauha tuoksuu mun mummolle.

Äidin hajuvesistä tuli mieleen, että äitini lempituoksu oli pitkään Cacharelin Loulou, mutta sitä ei ole enää vuosiin myyty missään niin hän ei ole sitä saanut ja säästeli miniatyyriään pitkään.  Eilen sitten satuin löytämään yhdestä verkkokaupasta sen tuoksun, 30ml 23€ ja tilasin sen samantien. Äidillä on synttärit vasta jouluna mutta saapahan vaikka etukäteisyllärilahjan, toivottavasti se tykkää siitä edelleen!

Ajattelin nyt alkaa todenteolla käymään läpi mun tuoksuja ja jos en tykkää, niin pistän eteenpäin vaikka olisikin ollut lahja. Jos jostain tulee migreeni niin ei sitä pysty ikinä käyttämään niin turhaa se kaapissa pölyttyy. Tänään oli  John Galliano Parlez-Moi d’Amour-päivä enkä oikein kyllä tykkää siitä. Menee ihan kiva-kategoriaan, tuntuu mulle vain jotenkin liian vahvalta ja haistan sen itsekin koko ajan.