Kirjoittaja Aihe: Hajuvedet  (Luettu 251396 kertaa)

Poissa Kronia

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
Vs: Hajuvedet
« Vastaus #540 : 12.09.13 - klo:18:07 »
Olisiko jollakulla suositella mulle jotain juhlavampaa iltatuoksua, jota voisi käyttää lähinnä erityistilanteissa?

Normaalisti käytän päivittäin Guccin Floraa, olen käyttänyt siitä lähtien, kun tuli markkinoille, enkä halua sitä vaihtaa, koska se nyt vaan on "mun" tuoksu. Mutta haluaisin "nimikkotuoksun" juhlahetkille :)
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
« Vastaus #541 : 12.09.13 - klo:19:12 »
Naapio, olet oikeassa, Champsi on hyvin kukkea, tuoksutin juuri säilyttämääni pullonpohjaa (Guerlainit ovat siitä hienoja, että vaikka ne ovat helposti saatavilla, ovat ne vallan vahvoja ja "aitoja" -  ihan hyvä juttu, kunhan sen muistaa annosteltaessa :))
Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?

Poissa Hiisi

• Haiven
  • *
« Vastaus #542 : 12.09.13 - klo:19:37 »
Uuden tuoksun hankinta olisi ajankohtainen ja tuossa kesäkuussa havahduin syreenien kukkiessa, että haluan tuoksua niiltä. :D Onko ehdotuksia kautta suosituksia, mikä tuoksu voisi olla lähinnä syreeniä?

Minulla on Yves Rocherin eau de toilette Syreeni, tuoksuu täysin syreenille, mutta minun iholla tuoksu ei kovin pitkään kestä.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #543 : 12.09.13 - klo:19:42 »
Tulin just Stockalta, kävin tuoksuttelemassa oikein antaumuksella Guerlanin tuoksuja. Mä niiiiin haluaisin löytää seuraavan tuoksun Guerlanilta, mä jotenkin arvostan tätä tuoksutaloa niin kovasti. Ahkerasti myös iholle asti kokeilin nyt ja se kyllä kannatti. Moni tuoksu muuttui valtavasti!

Champs Elysees on aluksi aivan ihana tuoksu, mutta ihollani se muuttuu valitettavasti liian saippuaiseksi ja mummomaiseksi. Mä kovasti haluaisin tästä tykätä. Lys soleia taas oli aluksi pistävän tuoksuinen mutta hetken kuluttua muuttuu tuoksu ihanan pehmeän vaniljaiseksi, enpä olisi uskonut! Tämä ei kuitenkaan ole ihan sitä, mitä etsin.
Aqua Allegoria kiinnostaa kovasti sarjana, varsinkin sellaiset tuoksut jotka ilmeisesti ovat jo poistuneet valikoimasta. Saisikohan niistä vielä testereitä käsiinsä? Mistä kannattaa lähteä etsimään?

Äitini muuten ihastui kuuluisaan L'Heure Bleue:hen, enpä ihmettele! Onhan tuo ihanan mystinen tuoksu!

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #544 : 13.09.13 - klo:07:57 »
^ Mä vaikutuin taannoin Guerlainin Mitsoukon tarinasta, ja hankinkin sellaisen itselleni. Oikeastaan ostin sen aika sokkona, koska en ollut koskaan edes haistanut ko. tuoksua. ::) Olin vaan niin varma... Olin lueskellut siitä vaikkka kuinka paljon. Onneksi aidon edp:n sai ulkomailta huomattavasti halvemmalla, kuin mitä Stockmannilta. Aluksi oikeastaan järkytyin aika kovin siitä tuoksusta, ja mulla menikin n. vuosi siihen tottumisessa. En käyttänyt sitä säännöllisesti, mutta tein varovaisesti tuttavuutta. En ole yleensä mikään arvokkailta kalskahtavien tuoksujen ystävä, vaan tuppaan hankkimaan itselleni raikkaita vihreitä tuoksuja, on mulla muutamia kukkaistuoksuja, vähän vaniljaa ja hedelmiäkin.. Mitsoukon mysteerisyys ja mainittu melankolisuus vaan kiinnosti, ja chypre-tuoksuihin tutustuminen vaikutti kanssa mielenkiintoiselta.
Mutta voi että, Mitsouko on alkanut kyllä vetää mua pikkuhiljaa puoleensa, eikä mun iholla olekaan mitenkään mummomainen. Suihkautan vain yhden suihkauksen selkääni, koska tuoksu on sen verran voimakas, enkä halua sen olevan kokoajan mun nenässäni, vaan välillä vaan sattuvan ilmoille. Jännä kyllä miten eri lailla tuo tuoksu käyttäytyy mun ihollani, verrattuna monen muun kokemuksiin. Sama luultavasti tapahtuu kaikilla muillakin tuoksuilla, mutta ehkä jossain raikkaassa hedelmätuoksussa se ei vaan niin erotu. Kohta alkaakin taas olla tarpeaksi viileät syyskelit tälle tuoksulle...
Suosittelen kyllä ihan rauhassa tutustumaan noihin vanhempiinkin Guerlainin tuoksuihin, ties vaikka hullaantuisitkin johonkin klassikkoon. ;D

Kiitos muuten ohjelmavinkistä, olikin pakko mennä areenalle katselemaan.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Ava

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #545 : 13.09.13 - klo:14:22 »
Odotan nyt innolla, että Chloen uusi, ruusuinen versio tulisi jo Suomeen:

http://www.escentual.com/fragrance/all-fragrance/rosesdechloe001/

En uskaltaisi lähteä sokkona tilailemaan ja muutenkin 30 ml:n pullot on yleensä sopivamman kokoisia (poikkeuksena Diorin Miss Dior, joka on mun lemppari). Tuo perus Chloe eau de parfum on myös ihana, mutta yksi työkaveri käyttää sitä aina, joten en ole halunnut hankkia samaa tuoksua.
Onko kellään havaintoa vielä tästä tuoksusta? Luulisi sen tulevan piakkoin tännekin?!

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #546 : 13.09.13 - klo:17:20 »
^Mä haistoin tuota eilen lentokentällä Berliinissä. Aika mainstream, kevyt ja kukkainen. Ei viehättänyt mua yhtään, mutta toisaalta sellainen, ettei se varmasti ketään häiritsekään. Vetistä ruusua ja kukkaisuutta.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #547 : 13.09.13 - klo:17:49 »
Nykyiset uudemmat Chloe-tuoksut ovat mielestäni jotenkin muovisia, keinotekoisen tuoksuisia, verrattuna 90-luvun alkuvoimaiseen Narcisseen  :)  jonka yhä omistan alkuperäispakkauksessaan  ;)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
« Vastaus #548 : 13.09.13 - klo:18:51 »
Hallonikas, juuri tuon tarinan takia minäkin omani Mitsoukon (ja Sinisen Hetken) aikoinaan ostin. Ehkä oli tuolloin kuitenkin hieman liian hienostunut itsellleni ;), vaati tosiaan totuttelemista - välillä tuoksui aprikoosihillolle ja havumetsälle, välillä bordellolle :O.
« Viimeksi muokattu: 13.09.13 - klo:18:54 kirjoittanut Pepper »
Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #549 : 13.09.13 - klo:19:03 »
^ Mulla Mitsouko tuoksuu siltä kun olisi teellä havupuutarhassa ja söisi tosi mausteista, miltei sokeritonta porkkanakakkua. ;D Eli en omalla iholla enää pidä tätä niin hirvittävän hienostuneena, etten uskaltaisi arkipäivänä käyttää. Tosin mulla tuo tuoksu vaatii kyllä ihan omanlaisensa mielentilan että sitä edes haluaa käyttää, vaikka siitä tykkäänkin.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Ava

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #550 : 13.09.13 - klo:22:44 »
^Mä haistoin tuota eilen lentokentällä Berliinissä. Aika mainstream, kevyt ja kukkainen. Ei viehättänyt mua yhtään, mutta toisaalta sellainen, ettei se varmasti ketään häiritsekään. Vetistä ruusua ja kukkaisuutta.

Kiitos. Ehkei sitten olekaan ostamisen arvoinen. Täytyy odottaa, että pääsen tuoksuttelemaan. Mulla on myös vähän tökkineet Chloen Love ja uusin See by Chloe. Molemmat olen laittanut kiertoon lyhyen käytön jälkeen.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #551 : 19.09.13 - klo:16:49 »
Mikähän voisi olla oikein raikas, mahdollisesti lime-sitruunainen, (pipar)minttuinen ja saippuainen tuoksu? Olin ajatellut, että Guerlainin Herba Fresca olisi sopivan raikas, mutta se olikin yllättävän makea loppujen lopuksi. Kaipaisin vieläkin kirpsakampaa tuoksua. Pure DKNY Verbena häätyy testata iholle. Nykyisenä raikkaana tuoksuna minulla on Clean Shower Fresh, mutta kaipaisin jotain sitruksisempaa ja kirpeämpää tuoksua.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #552 : 20.09.13 - klo:05:55 »
^Roger & Galletin Bois d`Orange. Ihanan kirpeä sitruunan ja appelsiinipuun tuoksu. Tämä on jossain äänestyksissäkin äänestetty parhaaksi sitrustuoksuksi. Saatavuuden kanssa voi olla hankaluuksia, omani olen ostanut Ranskasta.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #553 : 20.09.13 - klo:09:28 »
Testasin eilen Versacen Versenseä, joka oli aivan ihana juuri iholle suihkautettuna, mutta muuttui iholla nopeasti liian puisevaksi ja yrttiseksi.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #554 : 20.09.13 - klo:09:54 »
^Roger & Galletin Bois d`Orange. Ihanan kirpeä sitruunan ja appelsiinipuun tuoksu. Tämä on jossain äänestyksissäkin äänestetty parhaaksi sitrustuoksuksi. Saatavuuden kanssa voi olla hankaluuksia, omani olen ostanut Ranskasta.

FeelUnique myy Roger & Galletin tuotteita. Valitettavasti tuoksuvesiä ei enää toimiteta Suomeen, mutta valikoimassa on mm. saippuaa, vartalovoide ja kuivaöljysuihke, joka itsellänikin on kaapissa. Herkullinen tuoksu todella.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii